Pasek LED, bezpiecznik
Odpowiedz do tematu

: Pasek LED, bezpiecznik
Witam, zamierzam zamontować w swoim GS'ie pasek LED (nie pytajcie po co, marzenie z dzieciństwa :D ). Pasek LED będzie podłączony pod aku z przełącznikiem. Chciałem was spytać drodzy forumowicze czy i jaki bezpiecznik można by było do tego podpiąć? Oraz jeśli macie jakieś rady to chętnie wysłucham.

Suzuki GS500 FiveStars
:
W skuterze miałem takie paski. Podłączyłem do akumulatora a na przewodzie "+" dałem przełącznik. Bez żadnych bezpieczników i niczego. Śmigała aż do czasu gdy taśma led zamokła i po kolei przestawały świecić poszczególne diody. Ale jeśli bardzo chcesz to zwykły bezpiecznik z obudową. One chyba są szklane z tego co pamiętam. No chyba że chcesz aby świeciły tylko gdy motocykl będzie np na postojówkach to podpinasz sie pod kable od postojówki i dokładasz przełącznik.

Ja osobiście puściłbym wszystko bez bezpieczników. Ale ja mam słabe pomysły :wstyd:

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
ja bym pomyślał nad takim rozwiązaniem jakie się stosuje w przypadku gniazdek samochodowych

http://sklep.motormind.pl...ersalne-12V/279

:
Dziękuje, pasek LED będzie w żelu, więc jest wodoodporny. Semy, dziekuje ci za ten link, o to mi chodzilo, z tej strony dowiedziałem się ze stosują tam bezpiecznik 5A, a więc wiem już chyba wszystko co chcialem :) Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś rady, chętnie przeczytam

Edit. Chociaż zastanawia mnie jeszcze czy bezpiecznik podpiąc pod + czy -, czy to nie ma zadnego znaczenia?

Suzuki GS500 FiveStars
:
5A do paska LED to chyba lekka (albo nawet nie) przesada.

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
To znaczy że za dużo, za mało? Mało się znam na tym. Pasek LED będzie dość duży, taki typowy wiejski tjuning pod owiewkami, bez robienia choinki z motocykla ale leciutka poświata to coś co chce uzyskać

Suzuki GS500 FiveStars
:
Paskiem led bedzie taka poswiate ciezko uzyskac, chyba ze bedzie to kolor bialy zimny. Btw wiem ze to nie moja sprawa, ale oszpecisz motocykl :D ale jesli tylko Ci sie podoba to dawaj

Montuj normalnie bez zbednego pierdzielenia sie z bezpiecznikami. I daj zdjecie, chetnie zobacze :D

Ps. Tez mialem wodoodporny ale wyszlo jak wyszlo. Te chinskie podrobki dobre sa do wnetrz. Na zewnatrz nawet wodoodporne z czasem nie daja rady. Ale z drugiej strony czego oczekiwac za taka kase.

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
Ogólnie to pracuje w firmie oświetleniowej (co prawda jako zaopatrzeniowiec) i mam te bajery za darmo od szefowej, więc psotanowiłem zamontować takie cudeńko i przy okazji spełnić marzenie z dzieciństwa ;p a jeżeli chodzi o LEDy to będą niebieskie, jak będą za jasne to zmniejsze napięcie i w teorii powinno słabiej świecić, zobaczymy jak to wyjdzie. Przy testach na krótkim pasku LED o kolorze białym, nie było jakoś mega jasno choć powodem tego mogło być to że LEDy były już wysłużone.

Suzuki GS500 FiveStars
:
Jeśli chodzi o ledy to są różne modele diod i różne paski jeśli chodzi o raster (diody z jedną strukturą, diody z trzema strukturami, raster 3 diody na 10 cm, 3 diody na 5 cm, 6 diod na 5 cm) dla tego nikt nie odpowie Ci jaki bezpiecznik zastosować jeśli nie podasz modelu diod.

Najpopularniejsze jasne diody w żelu to 5050 z 3 diodami 3 strukturowymi na 5 cm paska ( https://sklep.avt.pl/podswietlanie-blue-silikon-500x13mm-12v-ip65.html ) - w takim wypadku masz 14.4W na każdy metr paska, czyli przy napięciu 12V daje to 1.2A poboru prądu na 1 m paska, warto dać bezpiecznik ok. 10% większy a nie na styk. Warto też rozważyć sterowanie przez przekaźnik a nie bezpośrednio z instalacji np. + za stacyjką aby nie obciążać instalacji, w moto są relatywnie cienkie kable.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
W moto rzeczywiście są cienkie kable , ale pamiętaj o tym że standardowa żarówka ma 55w i kable dają radę więc nie ma co się przejmować że dioda coś przegrzeje bądź uszkodzi.

Gs 500 F ------> Bandit 600S
:
Piter napisał/a:
W moto rzeczywiście są cienkie kable , ale pamiętaj o tym że standardowa żarówka ma 55w i kable dają radę więc nie ma co się przejmować że dioda coś przegrzeje bądź uszkodzi.

zwłaszcza jak uszczelnienie silikonowe o teoretycznym IP65 w chińskich paskach szlak trafi i porobią się zwarcia, a wiem co mówię, robiłem komuś z takich pasków dekorację świąteczną na domu, po roku mimo, że nikt tego nie rusza a i deszcz nie pada na to bezpośrednio połowę szlak trafił a w kilku miejscach nawet przepaliło ścieżkę, bo zasilacz miał sporo A wydajności.

Ja wolę dmuchać na zimne niż potem zastanawiać się dla czego mi moto stanęło w połowie wyprawy (a miałem osobiście tak w DLu ;) bo firmowe gniazdo zapalniczki suzuki dało na wspólnym bezpieczniku z wtryskiem, a chińska ładowarka zrobiła w gnieździe zwarcie)

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Wiesz z tymi chińskimi to różnie bywa nawet nie chodzi o IP , niektóre są tak lipnie wykonane że i na bezpieczniku się przepalą dlatego nie ma co kupować najtańszych z takiego założenia wychodzę.

Gs 500 F ------> Bandit 600S
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.