Odpowiedz do tematu
: Pasek LED, bezpiecznik
Witam, zamierzam zamontować w swoim GS'ie pasek LED (nie pytajcie po co, marzenie z dzieciństwa ). Pasek LED będzie podłączony pod aku z przełącznikiem. Chciałem was spytać drodzy forumowicze czy i jaki bezpiecznik można by było do tego podpiąć? Oraz jeśli macie jakieś rady to chętnie wysłucham.
Suzuki GS500 FiveStars
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
W skuterze miałem takie paski. Podłączyłem do akumulatora a na przewodzie "+" dałem przełącznik. Bez żadnych bezpieczników i niczego. Śmigała aż do czasu gdy taśma led zamokła i po kolei przestawały świecić poszczególne diody. Ale jeśli bardzo chcesz to zwykły bezpiecznik z obudową. One chyba są szklane z tego co pamiętam. No chyba że chcesz aby świeciły tylko gdy motocykl będzie np na postojówkach to podpinasz sie pod kable od postojówki i dokładasz przełącznik.
Ja osobiście puściłbym wszystko bez bezpieczników. Ale ja mam słabe pomysły
Ja osobiście puściłbym wszystko bez bezpieczników. Ale ja mam słabe pomysły
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"
:
ja bym pomyślał nad takim rozwiązaniem jakie się stosuje w przypadku gniazdek samochodowych
http://sklep.motormind.pl...ersalne-12V/279
http://sklep.motormind.pl...ersalne-12V/279
:
Dziękuje, pasek LED będzie w żelu, więc jest wodoodporny. Semy, dziekuje ci za ten link, o to mi chodzilo, z tej strony dowiedziałem się ze stosują tam bezpiecznik 5A, a więc wiem już chyba wszystko co chcialem Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś rady, chętnie przeczytam
Edit. Chociaż zastanawia mnie jeszcze czy bezpiecznik podpiąc pod + czy -, czy to nie ma zadnego znaczenia?
Edit. Chociaż zastanawia mnie jeszcze czy bezpiecznik podpiąc pod + czy -, czy to nie ma zadnego znaczenia?
Suzuki GS500 FiveStars
:
5A do paska LED to chyba lekka (albo nawet nie) przesada.
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
To znaczy że za dużo, za mało? Mało się znam na tym. Pasek LED będzie dość duży, taki typowy wiejski tjuning pod owiewkami, bez robienia choinki z motocykla ale leciutka poświata to coś co chce uzyskać
Suzuki GS500 FiveStars
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
Paskiem led bedzie taka poswiate ciezko uzyskac, chyba ze bedzie to kolor bialy zimny. Btw wiem ze to nie moja sprawa, ale oszpecisz motocykl ale jesli tylko Ci sie podoba to dawaj
Montuj normalnie bez zbednego pierdzielenia sie z bezpiecznikami. I daj zdjecie, chetnie zobacze
Ps. Tez mialem wodoodporny ale wyszlo jak wyszlo. Te chinskie podrobki dobre sa do wnetrz. Na zewnatrz nawet wodoodporne z czasem nie daja rady. Ale z drugiej strony czego oczekiwac za taka kase.
Montuj normalnie bez zbednego pierdzielenia sie z bezpiecznikami. I daj zdjecie, chetnie zobacze
Ps. Tez mialem wodoodporny ale wyszlo jak wyszlo. Te chinskie podrobki dobre sa do wnetrz. Na zewnatrz nawet wodoodporne z czasem nie daja rady. Ale z drugiej strony czego oczekiwac za taka kase.
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"
:
Ogólnie to pracuje w firmie oświetleniowej (co prawda jako zaopatrzeniowiec) i mam te bajery za darmo od szefowej, więc psotanowiłem zamontować takie cudeńko i przy okazji spełnić marzenie z dzieciństwa a jeżeli chodzi o LEDy to będą niebieskie, jak będą za jasne to zmniejsze napięcie i w teorii powinno słabiej świecić, zobaczymy jak to wyjdzie. Przy testach na krótkim pasku LED o kolorze białym, nie było jakoś mega jasno choć powodem tego mogło być to że LEDy były już wysłużone.
Suzuki GS500 FiveStars
:
Jeśli chodzi o ledy to są różne modele diod i różne paski jeśli chodzi o raster (diody z jedną strukturą, diody z trzema strukturami, raster 3 diody na 10 cm, 3 diody na 5 cm, 6 diod na 5 cm) dla tego nikt nie odpowie Ci jaki bezpiecznik zastosować jeśli nie podasz modelu diod.
Najpopularniejsze jasne diody w żelu to 5050 z 3 diodami 3 strukturowymi na 5 cm paska ( https://sklep.avt.pl/podswietlanie-blue-silikon-500x13mm-12v-ip65.html ) - w takim wypadku masz 14.4W na każdy metr paska, czyli przy napięciu 12V daje to 1.2A poboru prądu na 1 m paska, warto dać bezpiecznik ok. 10% większy a nie na styk. Warto też rozważyć sterowanie przez przekaźnik a nie bezpośrednio z instalacji np. + za stacyjką aby nie obciążać instalacji, w moto są relatywnie cienkie kable.
Najpopularniejsze jasne diody w żelu to 5050 z 3 diodami 3 strukturowymi na 5 cm paska ( https://sklep.avt.pl/podswietlanie-blue-silikon-500x13mm-12v-ip65.html ) - w takim wypadku masz 14.4W na każdy metr paska, czyli przy napięciu 12V daje to 1.2A poboru prądu na 1 m paska, warto dać bezpiecznik ok. 10% większy a nie na styk. Warto też rozważyć sterowanie przez przekaźnik a nie bezpośrednio z instalacji np. + za stacyjką aby nie obciążać instalacji, w moto są relatywnie cienkie kable.
:
W moto rzeczywiście są cienkie kable , ale pamiętaj o tym że standardowa żarówka ma 55w i kable dają radę więc nie ma co się przejmować że dioda coś przegrzeje bądź uszkodzi.
Gs 500 F ------> Bandit 600S
:
zwłaszcza jak uszczelnienie silikonowe o teoretycznym IP65 w chińskich paskach szlak trafi i porobią się zwarcia, a wiem co mówię, robiłem komuś z takich pasków dekorację świąteczną na domu, po roku mimo, że nikt tego nie rusza a i deszcz nie pada na to bezpośrednio połowę szlak trafił a w kilku miejscach nawet przepaliło ścieżkę, bo zasilacz miał sporo A wydajności.
Ja wolę dmuchać na zimne niż potem zastanawiać się dla czego mi moto stanęło w połowie wyprawy (a miałem osobiście tak w DLu bo firmowe gniazdo zapalniczki suzuki dało na wspólnym bezpieczniku z wtryskiem, a chińska ładowarka zrobiła w gnieździe zwarcie)
Piter napisał/a: |
W moto rzeczywiście są cienkie kable , ale pamiętaj o tym że standardowa żarówka ma 55w i kable dają radę więc nie ma co się przejmować że dioda coś przegrzeje bądź uszkodzi. |
zwłaszcza jak uszczelnienie silikonowe o teoretycznym IP65 w chińskich paskach szlak trafi i porobią się zwarcia, a wiem co mówię, robiłem komuś z takich pasków dekorację świąteczną na domu, po roku mimo, że nikt tego nie rusza a i deszcz nie pada na to bezpośrednio połowę szlak trafił a w kilku miejscach nawet przepaliło ścieżkę, bo zasilacz miał sporo A wydajności.
Ja wolę dmuchać na zimne niż potem zastanawiać się dla czego mi moto stanęło w połowie wyprawy (a miałem osobiście tak w DLu bo firmowe gniazdo zapalniczki suzuki dało na wspólnym bezpieczniku z wtryskiem, a chińska ładowarka zrobiła w gnieździe zwarcie)
:
Odpowiedz do tematu
Wiesz z tymi chińskimi to różnie bywa nawet nie chodzi o IP , niektóre są tak lipnie wykonane że i na bezpieczniku się przepalą dlatego nie ma co kupować najtańszych z takiego założenia wychodzę.
Gs 500 F ------> Bandit 600S