Szersze opony
Odpowiedz do tematu

Kat
[Usunięty]
:
Jak chcesz mieć szersze opony to zmień motocykl. GS najlepiej jeździ na takich jakie ma.

Przemek_gs
[Usunięty]
:
zamiast przekladac przod od gixera wolal bym zmienic motocykl.Za duzo $$$. Poza tym tu glownie o tyl chodzi. Podoba mi sie charakterystyka tego motocykla, to ze jest taki maly,zwinny idealny sprzet na miasto. Razi mnie jedynie ta szerokosc kol. Z tad pomysl na zmiane felg tym bardziej ze mysle tez o podniesieniu tylniego zawieszenia i zmianie zadupka. Przy takiej konfiguracji opona musi sie ladnie prezentowac a 130 jest zdecydowanie za waska. Mam rozumiec ze nikt nie probowal zamontowac szerszej felgi w oryginalny wahacz?

Przemek_gs
[Usunięty]
:
Nie chce zmieniac motocykla bo ten dobrze mi sie sprawuje w codziennej miejskiej jezdzie.Jak bym mial zmieniac to kupil bym poprostu drugi motocykl na weekendowe wypada a gsa dalej uzywal bym do zwyklego przeciskania sie w miejskim korku. To nie ma byc maszyna do bicia rekordow predkosci ale ma cieszyc moje oko i spelniac swoje zadanie.

AdamSsS
[Usunięty]
:
ale wiedz że im szersze koło tym większe opory toczenia co może wpłynąć na spalanie przyśpieszanie cahrakterystykę prowadzenai motcykla tak an prostych jak i w zakrętach . motocykl to nie aluto zę wsadzisz sobie alu i odszdzisz ja an dsytansach i będzie git. Tu masz wszystko wyliczone pdo dany silnik osprzęt kąt główki ramy itp . To nie jest taka prosta sprawa . Ale do odważnych świat należy . słyszałem o przekładce ale całego tyło wraz z wahaczem itp.

Przemek_gs
[Usunięty]
:
zdaje sobie sprawe ze moze to wplynac negatywnie na to o czym mowisz jednak nie sadze zeby az tak bardzo ze nie da sie bezpiecznie jezdzic. Poza tym chce to zrobic w rozsadnych kosztach bez wiekszych przerobek tak aby w razie czego mozna bylo latwo wrocic do oryginalu.

Irek
[Usunięty]
:
Pytaj kolegów Demondemidi i Czoko, oni Ci doradzą najlepiej.

metalbeast
[Usunięty]
:
Co wy z tymi oponami? kompleksy jakieś? GS jest fajny i nie powiem, na szerszej gumie wyglądałby dużo lepiej. Ale czy widzicie gumę podczas jazdy???
Na fabrycznych prowadzi się dobrze i jedyne co możecie zrobić to popsuć tą konfigurację. Jechałem na GSie ze 150tką i miałem wrażenie, że ma "kartoflane opony". Nie mówiąc już o oporach toczenia (a może zła regulacja), bo mułowato jechał.
Niektórzy na forum zmieniali zawieszenie i wahacz, wkładając większe opony, ale jak to się później prowadzi, to nie mi się wypowiadać.

Paulo
[Usunięty]
:
No właśnie też się zastanawiam, o co biega z tymi szerszymi oponami :)
Uważam, że nie mam na tyle wiedzy fizycznej i technicznej, żeby mi w ogóle przyszło do głowy poprawiać cokolwiek w geometrii motocykla po producencie :P Fakt, do odważnych świat należy, ale rozsądek też ma swoje do powiedzenia :D
Nie mniej jak ktoś ma chęci, ochotę, odwagę, to życzę powodzenia i z miłą chęcią posłuchałbym o efektach takich zabiegów ;) Ja w każdym razie nie potrzebuję 'kapcia' z tyłu :P Prawda jest taka, że tak naprawdę chyba tylko motocykliści potrafią po oponach, tłumikach i innych elementach motocykla w przybliżeniu coś powiedzieć. Dla szarego he he 'obywatela' rozróżnianie motocykli to czarna magia ;) Pamiętam po sobie ;) Zanim w ogóle zachorowałem na moto nie powiedziałbym że NSR 125 to ma INO 125 ccm :P Taka prawda. Teraz wystarczyłoby rzucić okiem choćby właśnie na tłumik i szerokość opon :D
Mnie nie gryzie, że Suzi ma 130 tki. Przynajmniej wiem, skąd się bierze ta zwinność i małe spalanie :P

: Wachacz
Witam. Mam Pytanie. Jaki wahacz wcisnę w ramę żeby wsadzić szerszy laczek?

: Re: Wachacz
YURI napisał/a:
Mam Pytanie. Jaki wahacz wcisnę w ramę żeby wsadzić szerszy laczek?


Szerszy...

SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


:
Ja w swoim mam z tyłu opone o 1cm szerszą i nie polecam. Dziwnie się kładzie w zakręty, choć wygląda deko bardziej szpanersko. Na pewno wroce do oryginalnego rozmiaru przy najblizszej wymianie.

Suzuki GS 550 M Katana '82
:
Nie polecam innych wymiarów jak te zalecane przez producenta :)
Wygląd to jedno , a jazda zakręty trakcja , trzymanie się drogi to drugie , a wiem co mówię :)

pawulo40
:
Ja się sugerowałem tym, że w samochodzie przeskoczenie o jeden rozmiar to raczej nie robi wielkich różnic. W moto wręcz odwrotnie, choć to warto poczytać co userzy doradzają bo czasem producent po kilku latach produkcji dochodzi do wniosku że jednak inny rozmiar opony będzie lepszy i wtedy warto zmienić.

Suzuki GS 550 M Katana '82
:
Zdania są podzielone. Może faktycznie lepiej zostać przy oryginale. Co prawda chciałem jakoś fajnie Suczke przerobić ale raczej ograniczę się do fajnego lakieru i delikatnego poprawienia detali. :zdziwko:

:
YURI napisał/a:
Zdania są podzielone. Może faktycznie lepiej zostać przy oryginale. Co prawda chciałem jakoś fajnie Suczke przerobić ale raczej ograniczę się do fajnego lakieru i delikatnego poprawienia detali. :zdziwko:


Ja jestem praktykiem. :)
Kiedyś też byłem sceptyczny do takich podmianek, jeździłem na komplecie Dunlop Arowwmax GT501, potem zjeździłem komplet standardowych Maxxisów Promaxx i w końcu zrobiłem modyfikację :)
Polecam zamianę - włożenie na tył felgi szerokości 4,5cala (z jajka GSX750F ) z dobrą radialną oponą 150/60R17 ( pisalem w watku o oponach ). Do tego obowiązkowo na przód taka samą - również radialną oponę w standardowym rozmiarze 110/70R17

W bezpośrednim porównaniu do seryjnych rozmiarowo Maxxisów, subiektywnie, to dużo większa stabilność motocykla w pochylaniach i przy większych prędkościach, łatwo sie składa i precyzyjnie prowadzi, mniejszy wpływ pasażera / bagażu na prowadzenie, nie ma różnicy w spalaniu... same plusy, no może oprócz ceny opon :)

Oczywiście trzeba mieć świadomość i podkreślić, że ww. zalety to nie skutek założenia szerszej opony, tylko możliwości założenia opon z tzw. wyższej półki (akurat używam Metzelera M5), które nie są dostępne w seryjnych rozmiarach 130/70/17.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.