Koniec prawka A2 a wybor motocykla |
Autor |
Wiadomość |
Grzybu77
Wiek: 28 Dołączył: 18 Wrz 2015 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015 Koniec prawka A2 a wybór motocykla
|
|
|
Niestety budżet na motocykl nie jest zbyt duży bo tylko 5000 zł.
Teraz mam dylemat bo podobają mi się i sportowe i naked'y ale dużo się w ostatnim czasie naczytałem na temat kupna motocykla na A2 że nie wiem co zrobić.
Mam na oku w sumie 2 motocykle jednym z nich jest Honda CBR 125 po 2006 roku ta taka jak by po liftingu na wtrysku i Suzuki GS 500. I jak to teraz zrobić? Lubie dynamiczną jazdę ale np. od czasu do czasu chciałbym się też wybrać np. na tor czy w góry na winkle czy też w dalszą trasę i tutaj dziewczyna w większość tras chciała by ze mną jeździć. I teraz jak to rozwiązać. Wiem że 125 to nie 500 ale czy jest sens kupić ją na A2? Podobają mi się sportowe motocykle ale są drogie i nie mieszczą się na A2. I czy za 5000 zł można kupić motocykl którym przejeżdżę jeden sezon tak żeby już na następny zacząć go przygotowywać/remontować? Na razie jeszcze się uczę i nie mam aż tyle pieniędzy na naprawę czy też większy remont dlatego też ta Honda Cbr 125 znalazła się tutaj bo jest to poprostu motocykl tani ale większość twierdzi że szybko się znudzi. Wcześniej śmigałem na skuterze i na chińskiej biegówce 110ccm + to co wyjeździłem na placu Gladiusem 650.
Na skuterze zrobiłem około 2,5k a na tej 110 w 2 sezony 10,5k ogólnie dużo czytałem o przeciw skręcie i między gazie w motocyklach testowałem to i uczyłem się u taty w motocyklu na placu + do tego dochodzi gymkhana na tym też motocyklu (Honda Hornet 600).
Proszę Was o pomoc i przepraszam za chaos ale kończę już prawo jazdy i mam zamiar zacząć się rozglądać za motocyklem po za sezonem bo łatwiej jest znaleźć coś od "motocyklisty" a nie od handlarza
I ile tak +/- wyniesie remont silnika taki pożądny tzn. żeby już później do nie go nie dokładać tylko "serwisować" go i wymieniać części które się zużywają itd. |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
Grzybu77 napisał/a: | czy też w dalszą trasę i tutaj dziewczyna w większość tras chciała by ze mną jeździć |
125 nawet bez pasażera jest słabe w trasie. GS zdecydowanie lepiej się sprawdzi. Grzybu77 napisał/a: | I czy za 5000 zł można kupić motocykl którym przejeżdżę jeden sezon tak żeby już na następny zacząć go przygotowywać/remontować? |
GSa który przejeździ sezon można kupić i za 4k.
Grzybu77 napisał/a: | I ile tak +/- wyniesie remont silnika taki pożądny tzn. żeby już później do nie go nie dokładać tylko "serwisować" go i wymieniać części które się zużywają itd. |
Jeśli poprzedni właściciel zmieniał na czas olej i było to cokolwiek innego niż kujawski to żaden remont silnika raczej nie będzie potrzebny.
Jeszcze tylko standardowa formułka: pamiętaj, że poza zakupem moto trzeba się też porządnie ubrać więc uwzględnij to w budżecie. |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
Grzybu77
Wiek: 28 Dołączył: 18 Wrz 2015 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
A to spokojnie mam już prawie cały strój. W przyszłym miesiącu kupuje już buty a spodnie to kwestia czasu już tylko Więc chodzi mi tylko o sam motocykl bo nie wiem co mam zrobić z bardzo.
I na co zwracać uwagę przy kupnie GS'a? Ma jakieś słabe punkty? Czy główne to spawy na ramie. Czy motocykl jest prosty? |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Grzybu77 napisał/a: | I na co zwracać uwagę przy kupnie GS'a? Ma jakieś słabe punkty? Czy główne to spawy na ramie. Czy motocykl jest prosty? |
Jeśli chodzi o słabe punkty GSa to generalnie co do zasady motocykle importowane z wysp gdzie klimat jest dosyć wilgotny potrafią mieć sporą korozję a nawet i perforację ramy i trzeba na to uważać, gdyż czasami pod warstwą nowego lakieru może kryć się dziura;
nowsze modele tzw. poliftowe odkąd produkcja została przeniesiona z Japonii do Hiszpanii fabrycznie mają dosyć niechlujne spawy i nie jest to objawem jakiegoś "domorosłego" naprawiania ramy - po prostu tak to fabrycznie wygląda;
konstrukcyjnie GS500 jest motocyklem z silnikiem chłodzonym powietrzem więc przy zaniedbaniu serwisowania a zwłaszcza wymiany i sprawdzania poziomu oleju w sporadycznych przypadkach może dochodzić do przegrzewania silnika, również w wersjach z akcesoryjnymi owiewkami taki problem występuje, w nowszych rocznikach po 2004 roku gdzie fabrycznie były montowane owiewki (wersja GS500F) producent stosował dodatkową chłodnicę oleju aby zapewnić dodatkowe chłodzenie;
motocykl posiada układ paliwowy bez pompy paliwowej, jest to typowy układ grawitacyjny z zastosowaniem kranika podciśnieniowego, istnieją egzemplarze gdzie w wyniku pojawienia się korozji lub innych zanieczyszczeń w baku wynikających z zaniedbania poprzednich użytkowników może dochodzić do zatkania filtra w zbiorniku, kranika lub gaźników co może objawić się problemami z utratą mocy przy wyższych prędkościach i obrotach silnika
Generalnie GS500 jest prostym motocyklem w budowie, jest to konstrukcja wywodząca się z lat 80' jeszcze z modeli GS400 i GS450, dlatego w warunkach domowych większość napraw a przede wszystkim serwisów okresowych można wykonywać w warunkach domowych i nie ma z tym większych problemów, a z kolei to gwarantuje długie i bezproblemowe działanie tego motocykla w myśl zasady dbasz to masz.
Co do sposobu użytkowania, to CBRka jest małym i zwrotnym motocyklem ale raczej nadającym się na dojazdy do szkoły czy pracy a nie do dłuższych eskapad zwłaszcza z pasażerem, z kolei od GSa nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakich osiągów, silnik ma tylko maksymalnie 48KM, a są modele z mniejszymi mocami (tzw. zdławione) i oczywiście daje możliwość turystyki, jak pokazuje przykład naszej forumowej koleżanki nawet bardzo dalekich i nie koniecznie wyłącznie po asfalcie, ale z pasażerem i bagażem także nie oczekiwał bym od niego niewiadomo jakich osiągów, do tego dochodzi pozycja kierowcy, starsze modele wyposażone w "sportową" kierownicę typu clip-on powoduje bardziej pochyloną pozycję za sterami co dla niektórych może być problemem w dłuższych trasach, tu lepiej sprawdzają się nowsze modele z kierownicą "turystyczną", pod tym względem także lepiej sprawują się modele po 2001 roku, gdzie zmieniony był bak i kanapa na dużo wygodniejsze, co do wyjazdów na to, raczej amatorsko niż profesjonalnie, to GS także bardzo dobrze się sprawuje i daje możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji i umiejętności, w historii tego modelu w Polsce nawet były przez kilka lat rozgrywane profesjonalne zawody GS500F Cup i była to klasa dedykowana dla początkujących profesjonalną przygodę na torze.
Nie wiem czy te informacje coś dopomogą Ci w wyborze ale mam nadzieję, ze mimo wskazania kilku słabszych stron GSa zachęcą Cię właśnie do zakupu tego modelu.
W budżecie ~5000 PLN o którym piszesz można kupić całkiem dobrze utrzymane egzemplarz z roczników 2001-2003 gdzie nie będzie konieczny duży wkład finansowy ani remont silnika, możesz przeczytać temat właśnie aktywny kolegi z mazowieckiego, który szuka swojego pierwszego GSa i jest tam wiele sztuk pokazanych i przez nas ocenionych, może to dopomoże Ci w zorientowaniu się co na rynku jest dostępne http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=17211 |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Grzybu77
Wiek: 28 Dołączył: 18 Wrz 2015 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Wielkie dzięki za tak obszerną odpowiedź na pewno te infromacje pomogą mi jakoś w wyborze motocykla i od strony technicznej
A czy mógł byś jeszcze mi podać ten link z tej wyprawy? Chętnie bym to prześledzil jak to jej poszło
A co do serwisu takiego podstawowego to ile by to wyniosło i co trzeba wymienić? |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Wejdź do tego działu http://forum.gs500.pl/viewforum.php?f=7 i poszukaj tematów użytkowniczki dunja znajdziesz pewnie kilkanaście relacji z wypraw, ostatnia, do Gruzji opisana tutaj: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=17092 |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
|
|
|
|
Grzybu77
Wiek: 28 Dołączył: 18 Wrz 2015 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc. Trochę mi to rozjaśniło sytuację i myślę że powinienem dać radę utrzymać na spokojnie ten motocykl. Myślałem że będzie to dużo droższe ale jednak takie nie jest
W razie jakichś pytań na pewno się odezwę |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Do tego co napisał studi wypadałoby jeszcze dodać opony, tylko tutaj już rozrzut cenowy jest dość duży w zależności od producenta i modelu.
Przy czym wiadomo, że nie wszystko (a może nawet nic) będzie do wymiany od razu. Tak naprawdę po zakupie trzeba zmienić olej z filtrem i sprawdzić zawory (przy okazji stan rozrządu) i jeśli reszta jest w porządku to można spokojnie jeździć. Sam niedawno sprzedałem za 4000 zł nieźle doposażonego GSa, w którym była do zmiany tylko tylna opona, a poza tym 2-3 sezony spokoju poza olejem i regulacjami. |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
Grzybu77
Wiek: 28 Dołączył: 18 Wrz 2015 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Kiedyś przeglądałem opony do Suzuki i znalazłem opony z firmy DURO było one coś w okolicach 200 zł wyglądały na całkiem spoko jak za tę cenę nawet była tam opinia gościa który śmigał na nich ale niestety już ich nie znalazłem O właśnie dobrze że to poruszyłeś czyli po kupnie pierwszymi czynnościami które będą do zrobienia jest to co Ty napisałeś czy coś jeszcze? |
|
|
|
|
ryba93sr
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 64 Skąd: TOS/TOP/LU
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Duro na początku się u mnie ślizgała, ale po przykopceniu jej jest w porzadku i się fajnie klei. Co do kupowania moto na a2 nie wiem jaki masz styl jazdy, ale ja kupilem w kwietniu gsa odblokowanego i zastanawiam sie na lato/ jesien nad zmiana na więcej koni. Ale na 1-2sezony w zupelnosci wystarcza ta moc i wybacza duzo blędow u poczatkujacych. |
|
|
|
|
Grzybu77
Wiek: 28 Dołączył: 18 Wrz 2015 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Na pewno dynamiczny styl jeżeli można to tak nazwać tzn. nie lubię "zamulać" na motocyklu i to też zależy od dnia bo czasem lubię szybciej śmigać a czasem wolniej będę też zastanawiał się nad już zrobieniem kat. A jak nauczę się lepiej jeździć. Na pewno chciałbym nauczyć się winklowania i wchodzenia w zakręty, zejścia na kolano, jazda na kole i ogólnie ćwiczyć te umiejętności |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
|
|
|
|
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015
|
|
|
Cytat: | Do tego typu ćwiczeń GS bardzo dobrze się nadaje, bo jak wspomniał kolega ryba, wybacza wiele błędów. |
Pod jednym warunkiem: DOBRE opony |
_________________ https://www.facebook.com/rotor.krosno/ |
|
|
|
|
Grzybu77
Wiek: 28 Dołączył: 18 Wrz 2015 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
To jazdę na kole na tym modelu sobie odpuszczę bo nie chce go modyfikować.
Dziękuję wam za pomoc myślę że już raczej wybrałem swój motocykl teraz tylko zdać |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|