Jak odpowietrzyc uklad hamulcowy i zdjac/zalozyc tylne kolo |
Autor |
Wiadomość |
marek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Lip, 2008 Jak odpowietrzyc układ hamulcowy i zdjąć/założyć tylne koło
|
|
|
Mam dwa pytanka:
1 jak odpowietrzyć układ hamulcowy (przedni)
2 Prosiłbym o jakieś instrukcje dotyczące demontaż tylnego koła (wulkanizację mam na miejscu tylko jak zdjąć koło?)
Z góry dzięki za odpowiedz ! |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Lip, 2008
|
|
|
2. Nic prostszego. Odkręcasz nakrętkę tylnej osi, wyjmujesz ośkę i gotowe. Naciągów łańcucha nie ruszaj. Możesz odkręcić tylny zacisk żeby było Ci łatwiej złożyć. I pamiętaj jaka kolejność poszczególnych elementów. Przy montażu wbijasz ośkę gumowym młotkiem.
1. Zakładasz gumowy wężyk (przezroczysty )na odpowietrznik i wężyk zanurzasz w słoiku tak żeby końcówka była zanurzona w płynie hamulcowym, po to żeby układ nie zapowietrzył się od dołu. Szczerze mówiąc nie wiem czy to konieczne. Okręcasz pokrywkę zbiornika płynu hamulcowego. Popuszczasz odpowietrznik, pompujesz klamką hamulca, kontrolując w tym czasie poziom płynu, żeby znów nie zapowietrzyć. Jak wężykiem do słoika zacznie lecieć płyn bez pęcherzyków powietrza to zakręcasz odpowietrznik, dolewasz płynu na max do zbiornika i zakładasz pokrywkę. Sprawdź hamulec przed jazdą. Jak klamka jest miękka i "wpada" mocno to hamulec jest wciąż zapowietrzony.
Uważaj z płynem hamulcowym, żeby nie polać nim niczego! |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Lip, 2008
|
|
|
Ad.1 Na zacisku masz taki cypelek (podobny do smarowniczki jak w starych motorach) i jak go odkręcisz to poleci Ci z niego płyn hamulcowy (możesz wziąść wężyk na ten cypelek, a z drugiej strony do słoiczka i płyn poleci Ci do pojemniczka). Uważaj na cypelek bo lubi się urywać, najlepiej klucz oczkowy i okręcić gwałtownym szarpnięciem. Potem tylko będziesz musiał odpowietrzyć układ...
Ad.2 Odkręcasz śrubę, która trzyma wszystko do kupy i wyciągacz ją. Z wahacza wyciągacz napinacze (nie musisz) i ściągasz łańcuch z zębatki oraz zacisk tylnego hamulca i jest ok. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lip, 2008
|
|
|
kurde, ale wy piszecie. Chłopak sobie namiesza jak tak zrobi odpowietrzanie.
Sposób z roweru zjazdowego (dokladnie taka sama konstrukcja hamulca).
1. przygotować słoik, naciagnąć rurkę, np akwariową na odpowietrznik, odkrecic pokrywkę zbiorniczka przy klamce.
2. pompować klamką ze 2-3 razy i przytrzymać nacisniętą (trzymać!)
3. Poluzować odpowietrznik ażklamka zejdzie do kierownicy.
4. zakręcic odpowietrznik i dopiero teraz puścic klamkę, dokać płynu do zbiorniczka
5. i tak w kółko od 2 punktu aż przeleci cały płyn lub aż się nie odpowietrzy.
nie wolno puścic klamki przy odkręconym odpowietrzniku bo sie układ zapowietrzy.
no i dwie osoby zrobią to szybciej - jedna pompuje i trzyma klamkę, druga odkręca odpowietrznik. |
|
|
|
|
marek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lip, 2008
|
|
|
układ udało sie odpowietrzyć,
a oponę zmienić - tylko przy zakładaniu łańcucha na zębatkę ile łańcucha powinno być "u góry" a ile "na dole" ? |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lip, 2008
|
|
|
Chyba chodzi Ci jaki powinien być naciąg łańcucha. Jak siedzisz na moto to naciąg mniej więcej w połowie łańcucha (koło stopki centralnej) powinien być ok. 2-3 cm. (skok łańcucha góra-dół) |
|
|
|
|
marek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Lip, 2008
|
|
|
naciąg łańcucha wiem jaki powinien być, chodzi o to ile ogniw powinno być nad zębatkami a ile pod nimi. jeśli ktoś zakładał kolo powinien wiedzieć o co mi chodzi |
Ostatnio zmieniony przez marek Sro 16 Lip, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Lip, 2008
|
|
|
marek napisał/a: | naciąg łasucha wiem jaki powinien byc, chodzi o to ile ogniw powinno być nad zębatkami a ile pod nimi. jeśli ktoś zakładał kolo powinien wiedzieć o co mi chodzi |
ŁASUCHA zostaw s spokoju
a co do naciągu - to nie tak. Zakładasz wszystko jak powinno być i patrzysz ile lata góra/dół.
powinno ok 2-3 cm luzu być, przy wysokości opony mniejwiecej. |
|
|
|
|
marek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Lip, 2008
|
|
|
hehe
Już poprawiłem.
Wygląda na to że w takim razie wszystko poskładałem dobrze |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Lip, 2008
|
|
|
marek napisał/a: | chodzi o to ile ogniw powinno być nad zębatkami a ile pod nimi. jeśli ktoś zakładał kolo powinien wiedzieć o co mi chodzi |
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć o co chodzi z tymi ogniwami??? |
|
|
|
|
eliteonly1 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2009 Dokręcanie śruby tylnego koła
|
|
|
Przed chwila troche luzowalem łańcuch, poniewaz jestem ciezszy niz poprzedni wlasciciel.
Zrobilem na podrecznikowa wartosc: pomiedzy 15 a 25mm (jak na nim siedze).
Dokrecilem tylne napinacze i nastepnie srubę tylnego kola. Skręciłem ją mocno, i zauwazylem, że im mocniej ja dokręcam, to kolo ciężej się kręci.
Czy tak ma byc? Czy jakies lozysko jest juz zuzyte, czy cos takiego? Jak tak ma byc, to jak mocno dokręcic ta srubę, a jak jest cos nie tak, to co trzeba zrobic? |
|
|
|
|
Voitas [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2009
|
|
|
Wg instrukcji obsługi moment dokręcenia nakrętki tylnej osi to 78 Nm. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2009 Re: Dokręcanie śruby tylnego koła
|
|
|
eliteonly1 napisał/a: | Przed chwila troche luzowalem łańcuch, poniewaz jestem ciezszy niz poprzedni wlasciciel.
Zrobilem na podrecznikowa wartosc: pomiedzy 15 a 25mm (jak na nim siedze).
Dokrecilem tylne napinacze i nastepnie srubę tylnego kola. Skręciłem ją mocno, i zauwazylem, że im mocniej ja dokręcam, to kolo ciężej się kręci.
Czy tak ma byc? Czy jakies lozysko jest juz zuzyte, czy cos takiego? Jak tak ma byc, to jak mocno dokręcic ta srubę, a jak jest cos nie tak, to co trzeba zrobic? |
Cos jest nie tak. Prawdopodobnie brakuje jakiegoś elementu piasty koła lub tarczy zabieraka z zębatką (tulejki dystansowe). Sprawdź z fiszka czy są wszystkie elementy. koło powinno być dokręcone bardzo mocno i nie wpływa to na opory w obracaniu koła.. |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2009
|
|
|
|
|
|
|
|
eliteonly1 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009
|
|
|
Nie powinno wpływać wogóle? Kręci się dość mocno, nie wyglada na to, aby brakowalo mi jakiegos elementu...
Czy jakies elementy odpowiadajace za to, aby opory nie zwiekszaly sie, niezaleznie od dokrecenia sruby tylnego kola moga sie zuzyc? Moze wystarczy jakis nasmarowac, czy wykonac jakies inne czynnosci? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|