Przeciwskrety - po co i jak je robic
Odpowiedz do tematu

: Przeciwskręty - po co i jak je robić
Jako że na forum nie widzę tematu o tym, a dla wielu początkujących (szczególnie po tanich kursach na prawko na przeróżnych polskich zadupiach wliczając mnie) ten temat jest obcy wrzucam opisową prezentację na temat przeciwskrętów, czyli alternatywnej techniki skręcania przy większych prędkościach.

Przeciwskręt || na czym polega || dlaczego zachodzi || film z jazdy oraz tłumaczenie

Sam nie mam w temacie prawie doświadczenia więc jak bardziej doświadczeni mają kilka rad co do technik, prędkości i chce im się sypnąć paroma perłami mądrości to zapraszam :)

:
Piroman1981 napisał/a:
czyli alternatywnej techniki skręcania przy większych prędkościach.

to nie jest alternatywna, a prawidłowa metoda skręcania motocyklem i przy każdych prędkościach, no może poza manewrowymi, tyle, że nieświadomie stosowana przez kierowcę, a w tym wszystkim chodzi o to, aby przeciwskręt stosować świadomie.

Piroman1981 napisał/a:
Jako że na forum nie widzę tematu o tym

przez dwa lata bycia na forum kolega nie miał czasu/okazji zajrzeć na portal ? to może podeślę link aby było łatwiej: http://forum.gs500.pl/por...l=_przeciwskret

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Ten film jest niewarty uwagi a autor niekompetentny
Pierwsze 10 sekund i już jako przykład przeciwskrętu podawane jest coś, co przeciwskrętem nie jest.

Panu Stonerowi dupa delikatnie odjeżdża. To nie jest przeciwskręt.

:
komandosek napisał/a:
Pierwsze 10 sekund i już jako przykład przeciwskrętu podawane jest coś, co przeciwskrętem nie jest.


Tutaj się nie zgodzę. Na filmiku Stoner zdecydowanie używa przeciwskrętu żeby pogłębić zakręt.

Przykład jest natomiast idiotyczny, bo autor nie mówi na co zwrócić uwagę i co jest tym przeciwskrętem :P

Na drugim przykładzie stwierdza że "kierowca nie wie jak wykonać przeciwskręt w wyniku czego wypada z drogi"... Dość śmiałe stwierdzenie, biorąc pod uwagę że jakość filmiku jest tragiczna i prawie nic na nim nie widać...


Ja wolę wyjaśnienie Keitha:
https://www.youtube.com/watch?v=8_5Z3jyO2pA



A odnośnie przeciwskrętu na prędkościach manewrowych - gdzieś był filmik jak policjanci w USA się chwalili zawracaniem. Ponieważ zaczynali od pozycji zatrzymanej od razu moto przechylali do skrętu - właśnie używając przeciwskrętu. Na ułamek sekundy kierownica w prawo (bardzo wyraźnie i mocno), moto się przechyla - to prostują i ruszają. :)

:
https://www.youtube.com/watch?v=0nGowM_VjME

I temat uważam za wyczerpany :)

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Simin, to jest kontrolowany uslizg.

[ Dodano: Czw 12 Mar, 2015 ]
Wpisz w yt stoner slide

:
Dzięki wszystkim, będzie co czytać i oglądać :)

:
Fajnie jest to tu pokazane:
https://www.youtube.com/watch?v=PgUOOwnZcDU

:
tmi napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=0nGowM_VjME


:ok:

:
Cytat:
A odnośnie przeciwskrętu na prędkościach manewrowych


nie da sie skrecic motocyklem inaczej jak przeciwskretem - no chyba ze pchasz moto

przeciwskret działa tak samo przy 10 kmh jak i przy czystu :)

Cytat:
Panu Stonerowi dupa delikatnie odjeżdża. To nie jest przeciwskręt.


slizgająca sie dupa jest wynikiem solidnego przeciwskretu

:
midd napisał/a:


slizgająca sie dupa jest wynikiem solidnego przeciwskretu


Mówisz z doswiadczenia?

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2015 ]
Ślizgała Ci się kiedykolwiek dupa wskutek przeciwskrętu? Bo mi nigdy. Za to odjeżdżająca dupa w zakrecie po mocnym dodaniu gazu - często.

:
Cytat:
Ślizgała Ci się kiedykolwiek dupa wskutek przeciwskrętu?


no nie raz, kilka razy nawet uciekła :P


powerslide to po prostu kontrolowany uslizg - da sie tak pogłebic zakret ale skrecasz cały czas przeciwskretem bo nie da sie inaczej

czy mowie z doswiadczenia? czesciowo, powerslide to nie moj poziom- zdarzyło mi sie raz czy dwa ale do swiadomego korzystania to jeszcze daleko

:
Ja czasami się tak bawie, w miarę mozliwosci i nie ma to nic wspólnego z przeciwskretem. Podczas przecuiwskretu zmuszasz motocykl do zmiany toru jazdy, powerslide to ostre przejscie od hamowania tyłem do przyspieszenia. Kontra kierownicą ma za zadanie by zmusić motocykl do ograniczenia skrętu by jechać w obranym wczesniej kierunku.

:
https://www.youtube.com/watch?v=JXQlDN4knx4

to jest powerslide w sportowym ujęciu i nie ma tu nic z hamowania

:
zawodnikom na mocnych dohamowaniach zdarza się że tyłek podniesie i pójdą bokiem, ale tak jak middu pisze - powerslide jest w momencie dawania w palnik w tej fazie zakrętu gdzie normalny człowiek jest osrany i dodaje gaz powoli

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.