Remont silnika |
Autor |
Wiadomość |
Anisky [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Kwi, 2011
|
|
|
Witam.. ja z pytaniem cenowym i nie tylko. Dałem moją suzę do mechanika (bo "tylko" nie odpalał) i wyszedł problem z brakiem ciśnienia na cylindrach (reszta działa, nowe aku, świece, czyszczone i regulowane gaźniki, olej, filtr powietrza itd) mam dwie możliwości. Pierwsza (zła) jest taka, że możliwe że się zatarł i trzeba będzie wymieniać pierścienie na tłokach a w najgorszym wypadku nawet gwintować na nowo cylindry. Druga (lepsza) że to tylko zawory do regulacji. Moje pytania są takie: 1. Co o tej sytuacji myślicie? 2. ile takie zabiegi mogą kosztować. |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011
|
|
|
1 koszt 1000zł albo 2000zł Wszystko zależy czy robisz dla siebei czy pod sprzedaż i czy robisz szlify cylindrów czy tylko pierścienei , ewentualnei wymiana góry silnika
2 Jak regulacja zaworów to koszt 200zł ale to nieźle muszą być te luzy skoro nie zamyka ci ich . |
|
|
|
|
DARO13 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Sławek_Toruń [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
Po jakim przebiegu należy wykonać pierwszy remont silnika w GS500F (2004 rok) i po jakim przebiegu należy go powtarzać? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
Ciężko powiedzieć. Myślę, że prawidłowo serwisowany GS powinien bez problemu nawinąć ~100 000 bez remontu. Konkretnego przebiegu nie da się określić. Raczej trzeba się sugerować wynikami z pomiarów ciśnienia oleju, sprężania w cylindrach, itp. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Sławek_Toruń [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
kempes, dzięki za informację! Planuję zakup GS500F z przebiegiem 18.000km, a czytałem, że ważne jest prawidłowe ustawienie zaworów, dlatego wolę się upewnić, czy takiej naprawy nie trzeba wykonywać częściej. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
To ty pytasz o remont silnika, czy o przegląd? Luzy zaworowe sprawdzasz (ew. regulujesz) co 6 tys km. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Zwykła czynność serwisowa jak choćby wymiana oleju. Kosz w warsztacie pewnie w okolicy 200-300 zł + płytki.
Ściągnij sobie z forum serwisówki i np. w Hayenes'ie masz wszystko opisane co ile tys przebiegu trzeba wymieniać. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Kurczak [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011
|
|
|
witam,
Panowie wiedzie czy mozna gdzieś nabyć tłoki nadwymiarowe? bo z tego co wiem to w suzuki nie ma nadwymiarowych tylko są nominalne. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011
|
|
|
Są w ASO nadwymiarowe ze 460zł od sztuki ale remont przez wymiane tulei cylindra pod stary tłok wychodzi taniej + dorobienie nowych pierścieni |
|
|
|
|
Kurczak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011
|
|
|
no ok a co z ewentualnym luzem sworznia głowki korbowodu? tego zrobić tak łatwo sie nie da. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011
|
|
|
zmierz sobie ciśnienie oleju silnika powinno być w zakresie 2-5bar przy 3000obr silnika przy oleju chyba 80st, jeśli to będzie ok to dlaczego zakładasz że akurat na sworzniu głowki korby ma być luz? |
|
|
|
|
bombki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 20 Wrz 2010 Pochwał: 4 Posty: 483 Skąd: Sulejówek/ Gdańsk
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011
|
|
|
Może ktoś wie gdzie powinny znajdować się te elementy silnika? |
_________________ SÓZÓCKI --> JAMACHA |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011
|
|
|
Wydaje mi się że te dwa księżyce to są jakieś dystanse bądź stabilizatory wału zaznaczone na zdjęciu na czerwono.
Ten mały bolec to z pewnością pochodzi z wałka zmiany biegów, ociera on o bakelitowy czujnik luzu.
A te dwa małe czarne ustrojstwa to nie wiem.
[ Dodano: Sro 09 Lis, 2011 ]
Chyba wiem co to za małe czarne ustrojstawa.
Blokują one prowadnice łańcuszka rozrządu. (patrz fotka)
piezas48.JPG
|
|
Plik ściągnięto 117 raz(y) 27 KB |
piezas08.JPG
|
|
Plik ściągnięto 112 raz(y) 30,71 KB |
piezas03.JPG
|
|
Plik ściągnięto 152 raz(y) 29,21 KB |
|
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013
|
|
|
Powiedzcie mi czy wymieniacie śruby mocujące silnik przy każdym demontażu/ montażu?
Czeka mnie wyjęcie silnika z ramy i zabawa --> HeliCoil + głowica
W serwisówce wyczytałem, że śruby mocujące silnik są "samozaciskowe" i nie nadają się do ponownego użytku
Jak z tym jest? |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013
|
|
|
Tak mówi ogólna zasada dotycząca tego typu połączeń śrubowych. W większości przypadków więcej zależy jednak od tego, czy śruba podczas odkręcania uległa większemu uszkodzeniu, czy też nie. Ponieważ może się zdarzyć czasami i tak, że w czasie odkręcania takiej nakrętki dochodzi do "zawinięcia" elementu kontrującego w nakrętce tak mocno, że bez problemu takie zjawisko powoduje zniszczenie gwintu nie tylko nakrętki, ale także gwintu samej śruby/szpilki. A więc ostrożnie przy tego typu połączeniach, bo ostatecznie będziemy zmuszeni do wymiany kompletu śruby z nakrętką. Osobiście po dokładnym obejrzeniu stanu odkręconych śrub, jeżeli nie stwierdzę na nich poważniejszych uszkodzeń/ubytków, to stosuje je do ponownego montażu, z zachowaniem pewnych procedur takich jak: dokładne oczyszczenie śrub/gwintów, oraz oczyszczenie/sprawdzenie gwintów za pomocą narzynki/gwintownika. Dodatkowo można zastosować specjalne podkładki które po dokręceniu danego połączenia, zabezpieczają/hamują nakrętkę, lub kupić nową nakrętkę samokontrującą.
Co takiego się stało w głowicy, że musisz uzyć helicoil?... czyżby uszkodzeniu uległ gwint w otworze pod świece zapłonową?. Jeżeli chodzi o samą głowicę, to zdejmiesz ją bez konieczności wyciągania silnika z ramy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|