WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika
Autor Wiadomość
Anisky
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Kwi, 2011   

Witam.. ja z pytaniem cenowym i nie tylko. Dałem moją suzę do mechanika (bo "tylko" nie odpalał) i wyszedł problem z brakiem ciśnienia na cylindrach :/ (reszta działa, nowe aku, świece, czyszczone i regulowane gaźniki, olej, filtr powietrza itd) mam dwie możliwości. Pierwsza (zła) jest taka, że możliwe że się zatarł i trzeba będzie wymieniać pierścienie na tłokach a w najgorszym wypadku nawet gwintować na nowo cylindry. Druga (lepsza) że to tylko zawory do regulacji. Moje pytania są takie: 1. Co o tej sytuacji myślicie? 2. ile takie zabiegi mogą kosztować.
 
 
AdamSsS
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011   

1 koszt 1000zł albo 2000zł Wszystko zależy czy robisz dla siebei czy pod sprzedaż i czy robisz szlify cylindrów czy tylko pierścienei , ewentualnei wymiana góry silnika

2 Jak regulacja zaworów to koszt 200zł ale to nieźle muszą być te luzy skoro nie zamyka ci ich .
 
 
DARO13
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011   

http://www.tomring.pl/for...okowe_zamow.php - tu możesz zamówić pierścionki
a honowanie to w jakimś pobliskim zakładzie powinni zrobić do 150 zł (myślę że więcej nie oskubią) ;)
 
 
Sławek_Toruń
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Po jakim przebiegu należy wykonać pierwszy remont silnika w GS500F (2004 rok) i po jakim przebiegu należy go powtarzać?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Ciężko powiedzieć. Myślę, że prawidłowo serwisowany GS powinien bez problemu nawinąć ~100 000 bez remontu. Konkretnego przebiegu nie da się określić. Raczej trzeba się sugerować wynikami z pomiarów ciśnienia oleju, sprężania w cylindrach, itp.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Sławek_Toruń
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

kempes, dzięki za informację! Planuję zakup GS500F z przebiegiem 18.000km, a czytałem, że ważne jest prawidłowe ustawienie zaworów, dlatego wolę się upewnić, czy takiej naprawy nie trzeba wykonywać częściej.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

To ty pytasz o remont silnika, czy o przegląd? :zdziwko: Luzy zaworowe sprawdzasz (ew. regulujesz) co 6 tys km. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Zwykła czynność serwisowa jak choćby wymiana oleju. Kosz w warsztacie pewnie w okolicy 200-300 zł + płytki.

Ściągnij sobie z forum serwisówki i np. w Hayenes'ie masz wszystko opisane co ile tys przebiegu trzeba wymieniać.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Kurczak
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Lip, 2011   

witam,

Panowie wiedzie czy mozna gdzieś nabyć tłoki nadwymiarowe? bo z tego co wiem to w suzuki nie ma nadwymiarowych tylko są nominalne.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

Są w ASO nadwymiarowe ze 460zł od sztuki ale remont przez wymiane tulei cylindra pod stary tłok wychodzi taniej + dorobienie nowych pierścieni
 
 
 
Kurczak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lip, 2011   

no ok a co z ewentualnym luzem sworznia głowki korbowodu? tego zrobić tak łatwo sie nie da.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011   

zmierz sobie ciśnienie oleju silnika powinno być w zakresie 2-5bar przy 3000obr silnika przy oleju chyba 80st, jeśli to będzie ok to dlaczego zakładasz że akurat na sworzniu głowki korby ma być luz?
 
 
 
bombki 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 20 Wrz 2010
Pochwał: 4
Posty: 483
Skąd: Sulejówek/ Gdańsk
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011   

Może ktoś wie gdzie powinny znajdować się te elementy silnika?
_________________
SÓZÓCKI --> JAMACHA
 
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 782
Skąd: Otwock
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011   

Wydaje mi się że te dwa księżyce to są jakieś dystanse bądź stabilizatory wału zaznaczone na zdjęciu na czerwono.
Ten mały bolec to z pewnością pochodzi z wałka zmiany biegów, ociera on o bakelitowy czujnik luzu.
A te dwa małe czarne ustrojstwa to nie wiem.

[ Dodano: Sro 09 Lis, 2011 ]
Chyba wiem co to za małe czarne ustrojstawa.
Blokują one prowadnice łańcuszka rozrządu. (patrz fotka)

piezas48.JPG
Plik ściągnięto 117 raz(y) 27 KB

piezas08.JPG
Plik ściągnięto 112 raz(y) 30,71 KB

piezas03.JPG
Plik ściągnięto 152 raz(y) 29,21 KB

 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013   

Powiedzcie mi czy wymieniacie śruby mocujące silnik przy każdym demontażu/ montażu?

Czeka mnie wyjęcie silnika z ramy i zabawa --> HeliCoil + głowica :wstyd:

W serwisówce wyczytałem, że śruby mocujące silnik są "samozaciskowe" i nie nadają się do ponownego użytku

Jak z tym jest?
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013   

Tak mówi ogólna zasada dotycząca tego typu połączeń śrubowych. W większości przypadków więcej zależy jednak od tego, czy śruba podczas odkręcania uległa większemu uszkodzeniu, czy też nie. Ponieważ może się zdarzyć czasami i tak, że w czasie odkręcania takiej nakrętki dochodzi do "zawinięcia" elementu kontrującego w nakrętce tak mocno, że bez problemu takie zjawisko powoduje zniszczenie gwintu nie tylko nakrętki, ale także gwintu samej śruby/szpilki. A więc ostrożnie przy tego typu połączeniach, bo ostatecznie będziemy zmuszeni do wymiany kompletu śruby z nakrętką. Osobiście po dokładnym obejrzeniu stanu odkręconych śrub, jeżeli nie stwierdzę na nich poważniejszych uszkodzeń/ubytków, to stosuje je do ponownego montażu, z zachowaniem pewnych procedur takich jak: dokładne oczyszczenie śrub/gwintów, oraz oczyszczenie/sprawdzenie gwintów za pomocą narzynki/gwintownika. Dodatkowo można zastosować specjalne podkładki które po dokręceniu danego połączenia, zabezpieczają/hamują nakrętkę, lub kupić nową nakrętkę samokontrującą.

Co takiego się stało w głowicy, że musisz uzyć helicoil?... czyżby uszkodzeniu uległ gwint w otworze pod świece zapłonową?. Jeżeli chodzi o samą głowicę, to zdejmiesz ją bez konieczności wyciągania silnika z ramy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.