Remont silnika |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007 Remont silnika
|
|
|
Poniewaz postanowiłem w końcu usunać wszystkie wycieki i wyciszyc silnik , dzis go rozebrałem na czynniki pierwsze. Na szczęście panewki i tuleje główki korbowodów ma zdrowe a o to martwiłem sie najbardziej. Natomiast koniecznie muszę wymienic ślizgacze łańcucha rozrzadu. Mimo jego wymiany i wymiany napinacza dalej było słychać dziwne dźwięki. Okazało sie ze nadszedł po prostu czas wymiany przewidziany razem z łańcuchem. Tak wie jesli ktos będzie wymieniał łańcuch niech to robi razem ze slizgaczami i napinaczem. mniej problemow i nerwow.
Czy ktos z was wie gdzie mozna zakupic slizgacze , komplet simmeringow silnika , uszczelniacze zaworowe , uszczelke pod głowicę? Moze jakis sklep internetowy?
Elementy 2 i 8 - najważniejsze w zakupie. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007 Re: Remont silnika
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Czy ktos z was wie gdzie mozna zakupic slizgacze , komplet simmeringow silnika , uszczelniacze zaworowe , uszczelke pod głowicę? Moze jakis sklep internetowy?
|
może na allegro z GS'ki jakiejś przeznaczonej na części?
A tak przy okazji, jak masz rozebrany silnik, to looknij w okolice skrzyni biegów. Zrobiłem już sterowanie do wyświetlacza, w niedziele będzie wyświetlacz(2cm, podświetlany na czerwono) i będę chciał montować ten wyświetlacz biegów... :razz: |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007
|
|
|
części chcę kupic wyłacznie nowe. Uszczelniacze zaworowe- 5,80X4szt , uszczelka pod głowice 67pln , slizgacze łącznie 300 , simmery? Łacznie częsci ok 400 pln.
Odnosnie czujnika luzu to przeróbka na dodatkowe łaczenie przewodow z zaleznosci od biegu jest dosc łatwa. wystarczy wywiercic w pozostałych wystajacych nadlewach otworki i je nagwintować M3. Potem wkrecic w nie wkrety z mosiądzu z klejem , na równi z płaszczyzna po ktorej slizga sie kołek stykowy i dolutowac do wkretów przewody.
Czy u ciebie w tym wyswietlaczu będzie podobny system łaczenia? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007
|
|
|
Breżniew napisał/a: |
Odnosnie czujnika luzu to przeróbka na dodatkowe łaczenie przewodow z zaleznosci od biegu jest dosc łatwa. wystarczy wywiercic w pozostałych wystajacych nadlewach otworki i je nagwintować M3. Potem wkrecic w nie wkrety z mosiądzu z klejem , na równi z płaszczyzna po ktorej slizga sie kołek stykowy i dolutowac do wkretów przewody.
Czy u ciebie w tym wyswietlaczu będzie podobny system łaczenia? |
tak właśnie chcę zrobić, wtedy jest pewnie, a jeszcze do tego dojdzie moja solidność, to myślę, że wyświetlacz będzie działał bezproblemowo...
miałbyś możliwość zrobienia zdjęcia tym "wystającym nadlewom" - ogromnie by mi to życie ułatwiło...
razem jest 7 przewodów które jakoś trzeba podłączyć :roll: |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2007
|
|
|
Postaram sie dzisiaj zrobic zdjecie czujnika. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2007
|
|
|
Mam pytanko.
Przy wymianie rozrządu trzeba zdemontować dwa wałki.Pytanie jest takie -jak można określić panewki kwalifikujące sie do wymiany .czy jeszcze przed demontażem wałków można wyłapać jakiś luz? czy chodzi o powierzchnie panewek (jakieś bruzdy?)
Breżniew napisał: " ...dzis go rozebrałem na czynniki pierwsze. Na szczęście panewki i tuleje główki korbowodów ma zdrowe a o to martwiłem sie najbardziej...."
Czy to mozna jakoś w prosty sposób zweryfikować?
Nie chciałbym wymienić rozrządu+ nowe uszczelki ,aby potem okazało się że panewka ma dość. |
|
|
|
|
ZowA [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007
|
|
|
Że też Breżniew Ci sie chciało rozbierac silnik w sezonie takie piękne dzionki do śmigania idą. Ja poczekam az sie sezon skończy i wtedy rozbiore (moze) |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007
|
|
|
Panewki zużyte maja powierzchnie ślizgowa porysowane , o niejednolitym kolorze z prześwitująca z pod stopu łozyskowego miedzią. Tak mozna na pierwszy rzut oka je ocenić. Dokładniej robi sie to przy uzyciu PLASTIGAUGE . Jest to zestaw cienkich wałeczków i przymiaru , które wkłada sie miedzy wał i panewke a potem dociska . Po rozcisnieciu wałeczka porownuje sie jego odcisk z przymiarem i na podstawie tego mamy okreslony luz miedzy panewkami i wałem.
To tak po krotce.
Wałki rozrządu w gs sa łozyskowane bezposrednio w materiale głowicy i nie ma tam panewek. W panewkach łozyskowany jest tylko wał korbowy i wałek balancera.
Silnik wolałem zrobic teraz , póki jest jeszcze ciepło bo w zime to zadna radocha siedzieć w zimnym garażu ze zgrabiałymi rękoma. Chcę by na wiosnę wszystko grało jak trzeba. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007
|
|
|
DZIEKI za konkrety breżniew.
Mam pewne obawy bo po rozgrzaniu silnika słychać cykanie niregularne(regulacja zaw. się kłania)ale jest jeszcze bardziej niepokojący objaw.
na rozgrzanym silniku ,na wolnych obrotach słychaś takie głuche stukanie w odstępach co 2,3 sekundy.jakby trzonkiem młotka o metal.Czy to któryś z wałków?Bo rozrząd by dzwonił. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007
|
|
|
Zdjecia czujnika luzu , ten mosiężny styk łączy sie z lampka luzu.
Te widoczne kołeczki po przewierceniu i wstawieniu w nie styków moga spełnić role dodatkowych zestykow we wskaźniku zapiętego biegu.
Tak wyglada łozyskowanie wałka w głowicy
Czop wałka z krzywką
Tłok.
Widoczne slady po obrobce w fabryce , śwoiadczące o niewielkim zuzyciu. Tak samo widac na tulei slady po honowaniu . Nie ma tez progów. Pozostaje wiec czekac na ślizgacz i simmery i składać.
Tutaj panewki korbowodu
|
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007
|
|
|
cygan napisał/a: | DZIEKI za konkrety breżniew.
Mam pewne obawy bo po rozgrzaniu silnika słychać cykanie niregularne(regulacja zaw. się kłania)ale jest jeszcze bardziej niepokojący objaw.
na rozgrzanym silniku ,na wolnych obrotach słychaś takie głuche stukanie w odstępach co 2,3 sekundy.jakby trzonkiem młotka o metal.Czy to któryś z wałków?Bo rozrząd by dzwonił. |
Te stuki to moze byc albo luz osiowy walków rozrzadu - mozna to skasowac przy uzyciu odpowiednich podkladek , albo ślizg łańcucha , napinacz itp . U mnie ślizgacz stukał w głowice . Na zdjęciu slad w postaci poziomej kreski
|
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2007
|
|
|
Dzis zrobiłem regeneracje głowicy. Docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Tu zrobiony przyrząd do ściśnięcia sprężyn by wyjąć zabezpieczenia - pestki. w tym celu służy ścisk stolarski z dospawana rurka z wycięciem.
tu widok na same pestki .
Tak wygladaja uszczelniacze zaworowe. Ten z prawej jest nowy. Uwagę zwraca róznica w średnicy otworu na trzonek zaworu. Uszczelniacze wkłada się na wcisk na prowadnicę zaworową.
Zawór wydechowy przed oczyszczeniem z nagaru i dotarciem powierzchni przylgni. Ten biały osad to nagar.
Docieranie to prosta czynność z użyciem pasty zaworowej i wiertarki ze zmiana kierunku obrotów.
Na trzonek włożonego w gniazdo zaworu , posmarowanego pastą nakłada się wężyk gumowy . Do wężyka podłączasz wiertarkę. dzięki napędowi z wiertarki jest to czynność prosta i szybka.
Po dotarciu kolor przylgni zaworu i gniazda powinien być jednolity iszczelny. U mnie lekko podpalone były zawory wydechowe. Nie miały wprawdzie miejsc przedmuchu ale powierzchnia nie była jednolita. Teraz powinno byc lepiej. Ciśnienie przed dcieraniem było na obu cylindrach 11atm. Ciekawe do ilu teraz wzrośnie.
Niestety dostawa części sie opóźnia wiec silnik pewnie złożę dopiero w październiku. czekam jeszcze na 1 łozysko , uszczelke pod cylinder , slizgi , simmery i uszczelniacze zaworowe - dodatkowe 2 szt. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2007
|
|
|
Kiedyś na praktykach docieraliśmy zawory ręcznie ,trochę było zabawy.Sprawdzanie szczelności odbywało sie poprzez dmuchanie w gumową rurę większej średnicy niż sam zawór i patrzenie czy przepuszcza.Nie pamiętam czy troche wody sie dawało,miejsza z tym.
Eleganckie zdjęcia.Dobrze że robisz fotki Breżniew, napewno sie przyda.
Też pewnie porozkręcam w zimę i bez pomocy sie nie obędzie. Dobrze że jest to forum.:)))))) |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007
|
|
|
Dzisiaj dostałem w końcu slizgi łańcucha rozrządu i simmeringi. tutaj na zdjeciu róznica pomiedzy nowym i starym slizgiem od strony napinacza
stary poza luzem w sworzniu mocującym i zużytej powierzchni ślizgowej ma tez mieniony na skutek skrzywienia kształt. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 06 Paź, 2007
|
|
|
Dzisiaj mając wolna sobotę , zmontowałem silnik do kupy. Poszło bez wiekszych problemów ale z powodu zmiany luzu zaworowego jeszcze będę sie grzebał z rozrządem. Brakuje mi płytki 265 wiec trzeba czekać znowu na dostawę. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|