POMOCY!!! zostawilem motocykl na PRI |
Autor |
Wiadomość |
Czeczen [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008 POMOCY!!! zostawiłem motocykl na PRI
|
|
|
Witam,
jestem od trzech dni posiadaczem Gs-a,to mój pierwszy poważny motocykl.
Nie wiedziałem jaką pozycje ustawić,droga dedukcji doszedłem ze zamknięte będzie na PRI...
Motocykl stał tak całą noc,odpalił normalnie,raz przejechałem nawet ze 6km w pozycji PRi bo zapomniałem przekręcic,kolejna noc tez stał na PRI bo myslałem że tak ma byc...ale dziś przeczytałem forum i juz wiem ze nie...(podczas tych dwóch dni motocykl był wielokrotnie odpalany i przejezdzany a silnik pracuje normalnie) Czy mogło stać sie coś złego??Co dalej robić?/ prosze o pomoc. |
|
|
|
|
Kondal [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008
|
|
|
musisz go sprzedać to jedyne wyjście żart... nic się nie stało
.....no chyba że... Paliwo dostało sie do oleju w silniku to wtedy masz problem.... |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008
|
|
|
Kondal napisał/a: | nic się nie stało |
z fusów to wróżyłeś??
sprawdź poziom oleju jeśli będzie czuć benzyną, poziom oleju będzie powyżej full lub będzie wydawał się rzadki to go zmień. w sumie skoro dopiero go kupiłeś to i tak wypadało by wymienić olej i filtr bo nigdy nie ma się pewności kiedy poprzedni właściciel zmieniał. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008
|
|
|
zrób pełen serwis.
Priorytety serwisu:
- sprawdzenie hamulców, ewentualna wymiana klocków, zalanie nowego płynu DOT-4
- sprawdzenie luzu zaworowego
- wymiana świec
- wymiana filtra powietrza, oleju i oleju
+ to co stwierdzi serwis.
Po zostawieniu motocykla na PRI wymień olej z filtrem (i tak musisz to zrobić po kupnie). Nie wierz sprzedającemu chyba że jestem to Ja, Yarccom lub ktokolwiek inny kto ma "kupę" rachunków na to co robił, kupił.
Rada dla Ciebie: czytaj serwisówkę przed snem. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008
|
|
|
Zmień olej i filtr no i ustaw kranik na ON |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | zrób pełen serwis.
Priorytety serwisu:
- sprawdzenie hamulców, ewentualna wymiana klocków, zalanie nowego płynu DOT-4
- sprawdzenie luzu zaworowego
- wymiana świec
- wymiana filtra powietrza, oleju i oleju
+ to co stwierdzi serwis.
| hubert on dopiero co kupil sprzeta myslisz ze bedzie go stac jeszcze na taki serwis jaki mu proponujesz?? jesli nie ma zadnych dziwnych zjawisk w moto to niech zmieni tylko olej z filtrem a zima zrobi duzy przeglad. teraz trzeba jezdzic |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008
|
|
|
jest filmik jak sprawdzić luzy zaworowe. Wg mnie ten punkt jest bardzo ważny.
Układ hamulcowy też sam może sprawdzić przy odrobinie chęci.
Kupując motocykl trzeba przewidzieć pewne wydatki na:
- przerejestrowanie
- OC
- serwis
w sumie może to wynieść nawet ponad 1000 zł. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 02 Lip, 2008
|
|
|
no własnie a ludzie kupując czestgo nie biora tego pod uwage
dodatkowo kupując chca jak najtaniej nie patrza na serwisowanie
bez bajerów z psychologicznie niskiem przebiegiem po prostu ma być tanio .... |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
gr8soso [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009 paliwo w silniku!!! wymiana oleju "na zimno"?
|
|
|
Cześć,
Po zimowaniu moto okazało się że zbiornik paliwa który był przed zimowaniem zatankowany do pełna jest teraz pusty. Okazało się że na kilka długich miesięcy postoju zostawiłem sprzęt z kranikiem w pozycji PRI Nie było żadnej kałuży pod moto. Pewnie była ale wywietrzała dawno, na szczęście!!! Odkręciłem korek wlewu oleju żeby sprawdzić poziom i powąchać. Cóż, poziom cieczy o barwie przeźroczystej zdecydowanie ponad max. poziom no i zapach paliwa wyczuwalny.
W związku z powyższym planuje wymianę oleju na zimno ponieważ o uruchomieniu silnika i jego rozgrzaniu nie ma mowy. Wyobrażam sobie że groźiłoby to pożarem, wybuchem i generalnie jak sądzę uszkodzeniami. Zastanawiam się czy by jaką płukankę wlać co by lepiej to wszystko pospływało i przygotowało przestrzeń na pracę nowego oleju.
Z góry dzięki za "pomoc" |
|
|
|
|
qazzz
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 32 Skąd: GTC
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
|
|
|
heh...Już masz tam niezłą płukanke |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
|
|
|
Zlej ten olej, zalej nowy i po krzyku.
gr8soso napisał/a: | Wyobrażam sobie że groźiłoby to pożarem, wybuchem |
Katastroficzne wizje ma kolega
gr8soso napisał/a: | jak sądzę uszkodzeniami. |
Wysoce prawdopodobne - zwłaszcza panewek. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
|
|
|
o żesz ty! no to wtopa na całego. Ja robiłem tak, że spuściłem paliwo z gaźników i zimą co jakiś czas patrzyłem, czy się w nich coś nie pojawia (paliwo). Jeśli by troche było, oznaczało by to, że puszcza krankik, ale jeszcze był by czas, żeby to naprawić. Całą zimę stał i nic nie popuścił
co do tematu, zlej to co masz, nalej jakiegoś taniego oleju pojezdzij spokojnie i zmień już na docelowy. Albo od razu na ten właściwy. Nie powinno mu zaszkodzić. W żadnym wypadku nie odpalaj moto z tą mieszanką w środku |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
|
|
|
cały zbiornik zleciał?? nieźle ja bym to spuścił i zalał jakimś tanim olejem a potem pokręcił tylnym kołem na biegu trochę i wymienił na właściwy olej. ciekawy jestem jak to paliwko zrobi tarczom sprzęgła. |
|
|
|
|
JunioRRex [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
|
|
|
mojemu koledze ostatnio w diversionie ostatnio sie tak zrobilo bo zostawil na noc na PRI, wymienił olej ale nie chcial wogole przez 2 dni chodzic, tylko na ssaniu chodził, nastepnego dnia odpalił na ssaniu pochodził chwile i juz chodzi dobrze
oczywiscie tamtą mieszanke wylał w piz*u i wlał nowy olej |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
|
|
|
pootietang napisał/a: | ja bym to spuścił i zalał jakimś tanim olejem a potem pokręcił tylnym kołem na biegu trochę i wymienił na właściwy olej |
metalbeast napisał/a: | zlej to co masz, nalej jakiegoś taniego oleju pojezdzij spokojnie i zmień już na docelowy |
Wymyślacie panowie.
Benzyna miesza się z olejem i go rozcieńcza. Nie tworzy się przy tym zawiesina/maź itp.
Gdyby do oleju dostała się woda/płyn chłodniczy to wtedy warto zrobić płukanie silnika żeby usunąć breję.
W takim przypadkujak u kolegi wystarczy spuścić stary olej i zalać nowym - tym bardziej,że moto nie było odpalane. Paliwko spłynęło na dół silnika do michy i tam sobie przezimowało. Część odparowała, częśc się zmieszałą a część pewnie wyleciała przez gaźniki na podłgę.
Nie ma sensu wydawać 2 X kasy na oleum.
Mała rada na przyszłośc. Na zimę zakręcajcie zaworek pod zbiornikiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|