WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
POMOCY!!! zostawilem motocykl na PRI
Autor Wiadomość
Czeczen
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lip, 2008   POMOCY!!! zostawiłem motocykl na PRI

Witam,
jestem od trzech dni posiadaczem Gs-a,to mój pierwszy poważny motocykl.
Nie wiedziałem jaką pozycje ustawić,droga dedukcji doszedłem ze zamknięte będzie na PRI...
Motocykl stał tak całą noc,odpalił normalnie,raz przejechałem nawet ze 6km w pozycji PRi bo zapomniałem przekręcic,kolejna noc tez stał na PRI bo myslałem że tak ma byc...ale dziś przeczytałem forum i juz wiem ze nie...(podczas tych dwóch dni motocykl był wielokrotnie odpalany i przejezdzany a silnik pracuje normalnie) Czy mogło stać sie coś złego??Co dalej robić?/ prosze o pomoc.
 
 
Kondal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lip, 2008   

musisz go sprzedać to jedyne wyjście :P żart... nic się nie stało :)


.....no chyba że... Paliwo dostało sie do oleju w silniku to wtedy masz problem....
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lip, 2008   

Kondal napisał/a:
nic się nie stało :)

z fusów to wróżyłeś?? :mur:

sprawdź poziom oleju jeśli będzie czuć benzyną, poziom oleju będzie powyżej full lub będzie wydawał się rzadki to go zmień. w sumie skoro dopiero go kupiłeś to i tak wypadało by wymienić olej i filtr bo nigdy nie ma się pewności kiedy poprzedni właściciel zmieniał.
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008   

zrób pełen serwis.

Priorytety serwisu:
- sprawdzenie hamulców, ewentualna wymiana klocków, zalanie nowego płynu DOT-4
- sprawdzenie luzu zaworowego
- wymiana świec
- wymiana filtra powietrza, oleju i oleju
+ to co stwierdzi serwis.

Po zostawieniu motocykla na PRI wymień olej z filtrem (i tak musisz to zrobić po kupnie). Nie wierz sprzedającemu chyba że jestem to Ja, Yarccom lub ktokolwiek inny kto ma "kupę" rachunków na to co robił, kupił.



Rada dla Ciebie: czytaj serwisówkę przed snem.
_________________
www.gs500.pl
 
 
FighteR-600
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lip, 2008   

Zmień olej i filtr no i ustaw kranik na ON :]
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lip, 2008   

hubertgontarz napisał/a:
zrób pełen serwis.

Priorytety serwisu:
- sprawdzenie hamulców, ewentualna wymiana klocków, zalanie nowego płynu DOT-4
- sprawdzenie luzu zaworowego
- wymiana świec
- wymiana filtra powietrza, oleju i oleju
+ to co stwierdzi serwis.
hubert on dopiero co kupil sprzeta myslisz ze bedzie go stac jeszcze na taki serwis jaki mu proponujesz?? jesli nie ma zadnych dziwnych zjawisk w moto to niech zmieni tylko olej z filtrem a zima zrobi duzy przeglad. teraz trzeba jezdzic :)
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 01 Lip, 2008   

jest filmik jak sprawdzić luzy zaworowe. Wg mnie ten punkt jest bardzo ważny.
Układ hamulcowy też sam może sprawdzić przy odrobinie chęci.

Kupując motocykl trzeba przewidzieć pewne wydatki na:
- przerejestrowanie
- OC
- serwis
w sumie może to wynieść nawet ponad 1000 zł.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 02 Lip, 2008   

no własnie a ludzie kupując czestgo nie biora tego pod uwage
dodatkowo kupując chca jak najtaniej nie patrza na serwisowanie

bez bajerów z psychologicznie niskiem przebiegiem po prostu ma być tanio ....
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
gr8soso
[Usunięty]

  Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   paliwo w silniku!!! wymiana oleju "na zimno"?

Cześć,
Po zimowaniu moto okazało się że zbiornik paliwa który był przed zimowaniem zatankowany do pełna jest teraz pusty. Okazało się że na kilka długich miesięcy postoju zostawiłem sprzęt z kranikiem w pozycji PRI :wstyd: :wstyd: :wstyd: :idiota: Nie było żadnej kałuży pod moto. Pewnie była ale wywietrzała dawno, na szczęście!!! Odkręciłem korek wlewu oleju żeby sprawdzić poziom i powąchać. Cóż, poziom cieczy o barwie przeźroczystej zdecydowanie ponad max. poziom no i zapach paliwa wyczuwalny.

W związku z powyższym planuje wymianę oleju na zimno ponieważ o uruchomieniu silnika i jego rozgrzaniu nie ma mowy. Wyobrażam sobie że groźiłoby to pożarem, wybuchem i generalnie jak sądzę uszkodzeniami. Zastanawiam się czy by jaką płukankę wlać co by lepiej to wszystko pospływało i przygotowało przestrzeń na pracę nowego oleju.

Z góry dzięki za "pomoc"
 
 
qazzz 


Wiek: 39
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 32
Skąd: GTC
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   

heh...Już masz tam niezłą płukanke ;)
 
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   

Zlej ten olej, zalej nowy i po krzyku.

gr8soso napisał/a:
Wyobrażam sobie że groźiłoby to pożarem, wybuchem

Katastroficzne wizje ma kolega ;)

gr8soso napisał/a:
jak sądzę uszkodzeniami.

Wysoce prawdopodobne - zwłaszcza panewek.
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   

o żesz ty! no to wtopa na całego. Ja robiłem tak, że spuściłem paliwo z gaźników i zimą co jakiś czas patrzyłem, czy się w nich coś nie pojawia (paliwo). Jeśli by troche było, oznaczało by to, że puszcza krankik, ale jeszcze był by czas, żeby to naprawić. Całą zimę stał i nic nie popuścił :]

co do tematu, zlej to co masz, nalej jakiegoś taniego oleju pojezdzij spokojnie i zmień już na docelowy. Albo od razu na ten właściwy. Nie powinno mu zaszkodzić. W żadnym wypadku nie odpalaj moto z tą mieszanką w środku :]
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   

cały zbiornik zleciał?? nieźle :kwasny: ja bym to spuścił i zalał jakimś tanim olejem a potem pokręcił tylnym kołem na biegu trochę i wymienił na właściwy olej. ciekawy jestem jak to paliwko zrobi tarczom sprzęgła.
 
 
JunioRRex
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   

mojemu koledze ostatnio w diversionie ostatnio sie tak zrobilo bo zostawil na noc na PRI, wymienił olej ale nie chcial wogole przez 2 dni chodzic, tylko na ssaniu chodził, nastepnego dnia odpalił na ssaniu pochodził chwile i juz chodzi dobrze :P
oczywiscie tamtą mieszanke wylał w piz*u i wlał nowy olej :]
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   

pootietang napisał/a:
ja bym to spuścił i zalał jakimś tanim olejem a potem pokręcił tylnym kołem na biegu trochę i wymienił na właściwy olej

metalbeast napisał/a:
zlej to co masz, nalej jakiegoś taniego oleju pojezdzij spokojnie i zmień już na docelowy


Wymyślacie panowie.

Benzyna miesza się z olejem i go rozcieńcza. Nie tworzy się przy tym zawiesina/maź itp.
Gdyby do oleju dostała się woda/płyn chłodniczy to wtedy warto zrobić płukanie silnika żeby usunąć breję.

W takim przypadkujak u kolegi wystarczy spuścić stary olej i zalać nowym - tym bardziej,że moto nie było odpalane. Paliwko spłynęło na dół silnika do michy i tam sobie przezimowało. Część odparowała, częśc się zmieszałą a część pewnie wyleciała przez gaźniki na podłgę.

Nie ma sensu wydawać 2 X kasy na oleum.

Mała rada na przyszłośc. Na zimę zakręcajcie zaworek pod zbiornikiem. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.