WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tmi
Pon 11 Lip, 2011
winklowanie - pytania swiezaka
Autor Wiadomość
dudzin1992
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Lip, 2011   winklowanie - pytania świeżaka

Cześć , jestem tu nowy i od dwóch dni dosiadam moją Suzii<3 Zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia ale do rzeczy.
Pierwszy dzień na moto spędziłem na parkingu supermarketu trenując równowagę, balans ciałem, przeciwskręt, hamowanie etc.
No i dzisiaj chciałem zacząć bawić się na winklach i tu mam kilka pytań:
Na parkingu motor ładnie się składał jak używałem przeciwskrętu a jak jadę te 70km/h i wchodzę w zakręt to nie mogę się złożyć.
1.Czy używam zbyt małej siły pchając manetkę?
2.A może te moje winkle są za mało ostre lub prędkość zbyt mała?
3. Jak polecacie trenować składanie się w zakręty?

P.S. Czytałem motocyklistę doskonałego i strategie uliczne i staram się postępować zgodnie ze wskazówkami.
Liczę na Waszą pomoc i wyrozumiałość.
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Lip, 2011   

http://www.forum.gs500.pl...p?t=141&start=0

To powinno pomóc.
Co do trudności w składaniu obstawiam że to wewnętrzny stres, w końcu to droga, a nie placyk.
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 10 Lip, 2011   

za 5 tys kmów już bedziesz umiał, po dwóch dniach to ciezko sie uzywania kierunków nauczyc :P nie mowiac o składaniu w zakretach itd.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Lip, 2011   

Zakręt pokonujemy wypychając kierownicę ręką wewnętrzną i zdecydowanie naciskając na zewnętrzny podnóżek. Stopę wewnętrzną cofamy na podnóżku, by uniknąć zaczepienia butem o nawierzchnię.
Jak mocno wypychać kierownicę? Tak mocno, by uzyskać żądany tor jazdy. Trzeba pamiętać, że skręcanie jednośladu wynika z przechylenia, więc żeby zmniejszyć promień skrętu trzeba zwiększyć przechylenie.
wsjo :-)
 
 
wolf 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 25 Maj 2010
Pochwał: 11
Posty: 536
Skąd: Świdwin
Wysłany: Nie 10 Lip, 2011   

Dokładnie jak napisał midd, oswój się z maszyną a sama będzie się prowadzić, teoria dobra rzecz ale praktyka czyni mistrza. Przyczepności życzę!
_________________
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę...
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

Może ktoś rozwinąć kwestię zewnętrznego podnóżka? Coś słyszałem już o tym, ale szczerze mówiąc, nie do końca wiem o co chodzi? :niepewny:
 
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

Tomek Kulik napisał/a:
Zakręt pokonujemy wypychając kierownicę ręką wewnętrzną i zdecydowanie naciskając na zewnętrzny podnóżek.


I czego tu nie rozumieć?
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

Chyba nie zrozumiałeś problemu, cóź. Zwykle słyszałem teorie o zwiększaniu nacisku na wewnętrzny podnóżek, tutaj jest odwrotna sytuacja.
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

Jest fachowa literatura, są materiały wideo takie jak np.: Keith Code Twist of the Wrist vol.2 i warto się z tym najpierw zapoznać bo nie mówią tam tylko CO ale dodają jeszcze DLACZEGO.

A fachowców w internecie pytać na samym końcu.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

Zmień fachowców.
Zresztą, znajdź winkiel i parę razy przejedź go naciskając go na wewnętrzny podnóżek a potem parę razy na zewnętrzny. Jak nie wyczujesz różnicy to... wróć do samochodu.
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

Oglądałem ten filmik i jakoś musiałem przeoczyć ten fragment. Z drugiej strony widać, że raczej na dobre rady nie można liczyć z waszej strony, tylko na jakieś butne polemiki. O zewnętrznym podnóżku słyszałem jedynie przy zawracaniu. A przy okazji przeciwskrętu jakoś nikt o tym nie wspomina. Cieszy mnie, że dla was na początku też wszystko było tak oczywiste. A co do samochodów, jestem wierny dwóm kółkom (rower+moto).
 
 
 
teja-1010100
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

nonpr0 dostałeś odpowiedź od Tomka z czego robisz problem? Nikt nie będzie tu przepisywał czegoś coś już jest napisane.
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

Kacperski może wejdzie i zacznie rzucać cytatami z książek :hyhy:
 
 
muminek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 336
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

przejedz 5-10k km to sie wszystkiego nauczysz :P
 
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

Nie widzę z czego robicie problem. U mnie jedynie zewnętrzny podnóżek na zakrętach służy do tego, żeby dobrze zaczepić się i stabilnie pokonywać zakręt. Dlatego chciałbym wiedzieć, czemu ma to służyć z teoretycznego punktu widzenia, bo nikt nie przedstawił żadnych argumentów.

Czekam na argumenty, bo do tej pory tylko coś powtarzacie po kimś, wymądrzacie się nie podpierając się argumentami. Takie odpowiedzi raczej nie pomogą, chyba lepiej już zignorować to co piszę. Nie wiem czemu ma służyć zwiększanie nacisku właśnie na ZEWNĘTRZNY podnóżek, skoro skręt już inicjujemy przez przeciwskręt. Nie wiem czy się nie rozumiemy, czy ja faktycznie jakieś głupoty wypisuję... :oczami:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.