Drugie moto , co kupic czyli jaka maszyna po GS500 ?? |
Autor |
Wiadomość |
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2014
|
|
|
Po mieście wiecej nie jeźdze jak do 5500 a na trasie do jakichś 6500 , maximum jakie wycisnełem to jakieś 140-145km/h na 6 biegu i wskazuwka bujała się pomiędzy 7000 a 7500 jakoś dalej nie chciał iść. Po mieście staram sie jeździć ekonomicznie i w trasieraczej też tak średnio 100km/h |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2014
|
|
|
To raczej ograniczony. Mój też ma w dowodzie 25kW, ale zbiera się bez problemu do 180-190. Fakt że tylko kilka razy tyle pociągnąłem. Nie jest to zbyt przyjemne w GSce (dla mnie rzecz jasna). |
_________________ |
|
|
|
|
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2014
|
|
|
Własnie mi chodzi o to czy czasem z powodu małej mocy motocykl jeździ tak anemicznie fajnie by było jak by chociaż na 1 biegu do tych 40 jechał na spokojnie bez jęczenia a na 2 biegu chociaż do tych 65 , poprzedni właściciel wymienił w nim silnik ale podejżewam że zostały stare zablokowane gaźniki , nowszy silnik dostroili ze starymi gaźnikami i jeździ jak jeździ co o tym myślicie?? |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2014
|
|
|
Na temat spraw związanych z silnikiem i gaźnikami się nie wypowiem, ale na 2 biegu ponad 90 można polecieć o ile dobrze pamiętam. |
_________________ |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2014
|
|
|
Sprawdźcie ile pójdzie na 5. biegu...
Generalnie wg kalkulatora przełożeń prędkości na oryginalnym zestawie przy obrotach 10k:
1 - 71
2 - 98
3 - 126
4 - 155
5 - 181
6 - 205
Spróbuj dizel pojechać bardziej dynamicznie i zobacz jak się zbiera.
Zgodnie z tym co napisałeś wcześniej:
Cytat: |
Powiem Wam tak szczerze niewiem jak Wy jeździcie ale ja jeźdzę w ten sposób:
1 bieg od 0-25km/h
2 bieg od 25-40km/h
3 bieg od 40-65km/h
4 bieg od 65-90km/h
5 bieg od 90-110km/h
6 bieg od 110- w góre |
ja 2 wbijam ja ty 4-kę...
Jeśli faktycznie tak słabo się zbiera to zrób serwis gaźników, luzów zaworowych, zobacz czy filtr powietrza się nie kwalifikuje do wymiany i tyle.
Blokada gaźników wygląda tak że nie powinna wpływać na moc poniżej 8k obrotów. |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Dzięki za odpowiedz , simin filtr powietrza był wymieniany w serwisie jakieś 2 miesiace temu na nowy Hiflofiltro bo ten co był przy kupnie to jakiś badziewny zamiennik był.
Silnika nie krece tak mocno ponieważ mam nieszczelność na uszczelce od pokrywy zaworów i widze ze jedna śruba od dekla zaworów przepuszcza olej i w dodatku jakoś dziwnie sie rusza podczas pracy silnika mimo ze jest dokrecona.
Pojade moze w tym miesiacu na serwis poproszę o sprawdzenie kompresji silnika synchronizacje gaźników przy okazji zapytam czy sa blokowane czy nie, i regulacje zaworów no bo co innego mogę zrobić by cieszyć sie swoją maszyną a niekupować drugiej innej (mocniejszej)?? |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
jak silnika nie kręcisz to nie będzie mocy i przyspieszenia. gaźniki tu nic nie zmienią... Moc się pojawia od 7-8 do 10k. Jak kręcisz do 4-5 to zawsze będzie to wolne i będzie szło jak krew po maśle.
Zmień uszczelkę pod pokrywą, napraw co tam się dzieje i odkręcaj normalnie, bo jak spojrzysz na wykres mocy to przy niskich obrotach jej praktycznie nie ma - i zablokowane gaźniki nie mają nic do tego. Stosowany w GS sposób blokowania działa przy max (lub prawie max) otwarciu przepustnicy. |
|
|
|
|
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Tak simin tylko teraz Mi powiedz czy synchro + zawory + uszczelka + sprawdzenie kompresjii przyczynią się przy niemal 58 tysiącach przebiegu na poprawienie kultury pracy i na reagowanie na gaz oraz jak to się będzie miało do spalania w mieście W sumie jeźdze cały sezon po mieście i w tym roku zaliczyłem 4 większe wypady za miasto. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
zawory, gaźniki (czyszczenie, regulacja, synchro) przyczynią się do poprawy pracy silnika (jeśli wszystko będzie zrobione dobrze), na gaz też powinien dobrze reagować.
Sprawdzenie kompresji może dać ci info w jakim stanie jest silnik - od samego sprawdzenia nic się nie poprawi
jak to się będzie miało do spalania w mieście? Nie wiem może iść w górę albo w dół. Jak masz zbyt ubogą mieszankę i ją się poprawi to pewnie trochę spalanie wzrośnie, ale lepiej żeby działał jak należy i pił 0,5-1l więcej niż dusił się za każdym razem jak odkręcasz manetkę i palił mniej.
Przebieg jest nieistotny. Stan się liczy.
A w moto z 92 na pewno przebieg będzie bliższy 158 niż 58, ale to nadal nie świadczy że jest w złym stanie. |
|
|
|
|
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Racja troche podniosłeś Mnie na duchu zastanawiam sie ile mnie będzie kosztowała taka impreza w serwisie sama uszczelka to wiek że około 100 zł a co z resztą hehe niewiem.
Tak sobie pomyślałem że może jak miał bym już zmienić moto na inne to pomyślałem sobie o czymś nowszym lecz niekoniecznie.
Moje typy to:
Suzuki GSF 400 Bandit - Mały , mocny bo max 59km no jest to rzędowa 4 do miasta jak znalazł tylko niewiem jak z zamocowaniem kufra do niego bo tankbag + sakwy ok, ciekawe jak to daje rade w trasie niewiem?
Suzuki GS500 - Używam lecz oglądam egzemplarze młodsze wiekowo no i z kierownica turystyczną no i w pełni odblokowane to jest warunek, możliwość przystosowania do turystyki.
Suzuki Sv650n - Lekki , mocny, silnik V2 , możliwość przystosowania do turystyki.
Honda Hornet- Lekki ,mocny, rzędowa 4 , kierownica turystyczna i konfortowo sie sieci.
Ogólnie chce do motocykla zamontować nawigacje ale clip-on mi to uniemożliwia w moim moto. |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Dizel napisał/a: |
Ogólnie chce do motocykla zamontować nawigacje ale clip-on mi to uniemożliwia w moim moto. |
Clip-on nie uniemożliwia montażu uchwytów
|
_________________ |
|
|
|
|
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Jaki to jest dokładnie uchwyt i gdzie go mozna kupić?? |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Ten mój akurat to najtańszy uchwyt rowerowy (wcześniej miał zastosowanie w rowerze) zamontowany na aluminiowym wałku który jest wkręcony w kierownice. Niestety nie ma co na tym oszczędzać, na dołach urwał mi się, a telefon spadł na asfalt przy sporej prędkości |
_________________ |
|
|
|
|
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Właśnie więc szału niema wolał bym moto jednak z kierownica turystyczną podczas dłuższych wyjzadów mniej się meczą ręce i jest jak przymocować nawigacje:) |
|
|
|
|
|