Drugie moto , co kupic czyli jaka maszyna po GS500 ??
Odpowiedz do tematu

:
Nie padła XJ6 ponieważ to nie ten przedział cenowy. Też chciałem podać XJ6, ale do 8500 to nie ma co szukać. DL czy Varadero jak ostatnio porównywaliśmy optycznie i organoleptycznie jednak wydaje się większe od TDM850. Tyle, że fakt TDM 850 nie jest lekkie :P Bardziej wagą zbliżone do jajka.

Właściwie to można kupić moto, przejeździć sezon sprzedać, kupić kolejne i tak ciągle aż się trafi na coś się spodoba, przypasuje i wtedy zostanie na dłużej. :]

Gladiusa nie podawałem, bo mi osobiście się on nie podoba. Napisałem, że miał zostać następcą SV, ale nie został, a tak na dobrą sprawę to poza naukami jazdy to chyba mało kto bierze pod uwagę SFV 650.

:
To ja jeszcze dorzucę do listy Kawasaki ZR-7. Ja po 3 sezonach nadal jestem zachwycony. Co prawda nie ma 100KM ale super się prowadzi, z pozycją za kierownicą do miasta bardzo wygodny a ceny niższe niż konkurencji.

:
przemyśl BMW F 650 ......bardzo polecam ( też mam 170 cm wzrostu)

:
Biere SVke, aczkolwiek bardzo ciezko bedize cos porzadnego znalezc.

Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
:
beacia500 napisał/a:
przemyśl BMW F 650

Zdecydowanie nie. Jak motocykl ma być używany w trasie bez zjeżdżania z asfaltu to single lepiej omijać szerokim łukiem.

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
RedShadow napisał/a:
beacia500 napisał/a:
przemyśl BMW F 650

Zdecydowanie nie. Jak motocykl ma być używany w trasie bez zjeżdżania z asfaltu to single lepiej omijać szerokim łukiem.


Mógłbyś rozwinąć wypowiedź ? :)

:
Mało mocy, wibracje silnika w zakresie użytecznych obrotów (rotax z BMW wprawdzie jest dość kulturalny, ale i tak powyżej 120km/h mocno to dokucza). Do tego ogumienie i geometria motocykla sprawiają że po zakrętach jeździ się średnio. Wprawdzie zawieszenie i pozycja za kierownicą pozwalają na wygodną jazdę, nawet po naszych dziurach, ale według mnie to za małe korzyści w porównaniu do tego co traci się przez tylko jeden gar. Tym bardziej, że Fazer czy TDM specjalnie komfortem jazdy nie odstają (TDM pewnie nawet będzie wygodniejsza).

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
Duży singiel funduro (BMW F650, Suzuki Freewind, Aprilia Pegaso) to właśnie motocykle typowo turystyczne do jazdy po szosie. Dają tą możliwość aby z tej szosy zjechać ale to raczej jak jest taka potrzeba. Są to lekkie motocykle jeżeli chodzi o szosę, nie są szybkie ale są za to wygodne. Wyprostowana pozycja, zawieszenie wybierające wszelkie dziury, duża kanapa. Koła 19" z przodu dają radę w zakrętach i dają radę jak się zaczyna żwir itd. Wiadomo, coś pomiędzy nigdy nie będzie super na szosę i super po za szosą.
Ja mam właśnie za sobą trasę ponad 3600 km na Freewindzie. I rzeczywiście jazda autostradą to męczarnia, 120 km/h (czyli zgodnie z przepisami) i odechciewa się jechać, po za tym że nudno... A w trasie na zakrętach moto dawało sobie radę bardzo dobrze. No i to co najważniejsze w takich motocyklach, można latać bez przerwy od tankowania do tankowania czyli ponad 300 km. Przejeżdżając przez wioskę staję na podnóżkach, pozycja na takim moto daje taką możliwość aby jeździć na stojąco, i po paru minutach takiej jazdy mam znowu wypoczęte nogi i kolana, i można lecieć dalej.
Aczkolwiek są to motocykle dość wysokie i niski jeździec może mieć problemy żeby dosięgać nogami. BMW jest z tych wszystkich najniższe.
Ja już teraz wiem, że moje kolejne moto będzie w tym stylu, wysokie, wygodne i w zależności czy do jazdy po szosie czy też trochę po za szosą będę szukał czegoś ciekawego. :)

SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


:
Dzięki za wyjaśnienie :)

:
Ogólnie może i koncepcja motocykla słuszna, tyle że dla mnie singiel zabija cały sens takiego sprzętu. Jak już szukać moto do takich zastosowań to jest TDM, V-Strom, Transalp.

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
TDM i V-Strom to motocykle 100% szosa. Rozwal felgę gdzieś w trasie i wracasz na piechotę albo na lawecie. Do turystyki z opcją zjazdu z szosy mają być szprychy i dętki.
Transalp to już zupełnie inna półka (mówię o 600 i 650). To już motocykl bardziej terenowy. Aczkolwiek jakbym teraz nie miał Freewinda i szukał czegoś to bym się poważnie zastanawiał nad Trampkiem.
Zresztą TDM i V-Strom to ciężkie klocki tak naprawdę. Trampek w sumie też. :P

SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


:
No ja już pominąłem aspekty terenowe, bardziej miałem na myśli motocykle, którymi można się szybko i sprawnie przemieszczać nawet po gorszej jakości, ale asfalcie ew. kawałek szutru. Zresztą tak jak napisałem:
Cytat:
Jak motocykl ma być używany w trasie bez zjeżdżania z asfaltu to single lepiej omijać szerokim łukiem.
Jak ktoś planuje z asfaltu zjeżdżać to wtedy może myśleć nad singlem, ale wtedy nie wiem czy nie wolałbym mimo wszystko czegoś pokroju DR650. Wiele z komfortu się nie traci, a poza asfaltem możliwości znacznie większe.
edit: swoją drogą to straszny off-top się zrobił bo autor szuka motocykla na miasto i ew. wypadów za miasto więc raczej żaden z tych sprzętów interesował go nie będzie :P

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
Jeśli mowa o BMW F 650 GS to wyraźnie zaznaczajcie o jakich rocznikach piszecie, bo wprowadzacie w błąd. BMW F 650 GS do rocznika 2006 ma jeden cylinder, ale od rocznika 2006 jest to silnik rzędowy, 2-cylindrowy.

Podkładka (żeby nie było, że wymyślam):
http://www.scigacz.pl/BMW...ne,1024,im.html

http://www.v10.pl/narzedz...2006;16359.html

Ostatnio zmieniony przez Wilk Wto 16 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz
:
Pisza o BMW F 650, BMW F 650 GS to juz inny - nowszy - motocykl :P

Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
:
Tak zgadza się jest nowszy, ale nie każdy się orientuje i wejdzie, przeczyta, że F 650 ma jeden gar i będzie w zaparte powtarzać, że F650 GS także ma jeden gar, a to jest uzależnione od rocznika (F650 produkowane chyba było do 2000 roku i później od 2001 pojawił się F650 GS, ale nadal z jednym cylindrem aż do 2005, a od 2006 jest to silnik R2). ;)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.