Tarcza hamulcowa - przod |
Autor |
Wiadomość |
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Wrz, 2010
|
|
|
smialo kup za 390 zl na allegro nowa konturowa
ja na tym jezdzilem i jest spoko no i wyglad lepszy |
|
|
|
|
berberys [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011 Luz na tarczy hamulcowej a piersieniem wewnętrznym
|
|
|
Witam
Dzisiaj po przejazdzce zauważyłęm że jest luz na tarczy hamulcowej. Luz ten jest między pierscieniem zewnętrznym a pierscieniem wewnętrznym, który jest przykręcowny do koło. Luz jest na takich małych pierścieniach łączących zewnętrzby pierscien a wewnętrznym. Nigdy na to nie zwracałem uwagi a teraz zauważyłem. Chciałbym się dowiedzić zy to normalne bo się zagrzała czy muszę ją zmienić. Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011
|
|
|
Jeśli tarcza chodzi na boki to jest ok, bo to jest tarcza pływająca. |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011
|
|
|
Te takie małe pierścienie to są nity. Luz masz między tzw. bieżnią tarczy i koszykiem. Jesli luz jest osiowy (tj. że tarcza rusza się w stronę koła i spowrotem) to jest ok. Jesli jednak luz jest promieniowy (bieżnia lata przód-tył i przy poruszaniu tarczą słychać taki charakterystyczny stuk), a podejrzewam że o taki Ci chodzi to nie jest zbyt dobrze. Powinno się w takiej tarczy wymienić nity lub wymienić całą tarczę. Niektorzy tłumaczą, że Suzuki tak ma lub że jest to tarcza pływająca i tak musi być, a tak na prawdę w cale nie wiedzą na czym polega idea pływającej tarczy. Jeśli luz jest mały to jeszcze możesz pojeździć, ale jeśli dość duzy to ja osobiście coś bym z tym robił. Np. na tym filmiku wg. mnie luz jest już zdecydowanie za duzy http://w779.wrzuta.pl/film/6GIK6xhuPnR/ |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
berberys [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011
|
|
|
Niestety o taki własnie luz mi chodziło. Przejade się do jakiś fachmanów którzy w tym siedzą i wtedy zadecyduje. kurcze poczatek sezonu a tu taki numer. |
|
|
|
|
vinyl
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 10 Kwi 2008 Pochwał: 4 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 20 Maj, 2011
|
|
|
Przymierzam się do wymiany klocków/płynu/oplotu na przód, zastanawiam się czy kompleksowo nie wymienić tarczy, ale to już większy wydatek. Niestety, dziś nie mam okazji zmierzyć, dlatego powiedzcie mi - mniej więcej przy jakim przebiegu tarcza kwalifikuje sie do wymiany (wiem że sporo zależy od stylu jazdy, ale pytam orientacyjnie, przykładowo mój 500F z 2004 ma obecnie około 28 tys przebiegu a tarcza jeszcze nie była wymieniana). |
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
nie da sie powiedziec przy jakim konkretnie przebiegu, to zalezy od wielu rzeczy, ale mozna sprawdzic palcem i jesli wyczujesz glebszy rant to warto sie zastanowic nad wymiana, najlepiej zmierz jesli ma 4mm lub mniej wymien na nowa |
|
|
|
|
Bieniek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
zastanawiam się czy mogę jeszcze na tym luzie pojeździć sezon? Jest on odpowiedni czy raczej już do kitu? Nie chciałbym inwestować w nową tarczę, bo gs planuję pojeździć tylko do końca sezonu. Ale jak będzie trzeba. A i dodam ze jak hamuje to coś z przodu przy tarcze jakby obcierało. Jak myślicie czy to jest moze związane z tym luzem. Zamieszczam krótki filmik: http://www.youtube.com/watch?v=lQbUza08TLo z góry dzięki za info. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Jak na moje oko to tarcza do wymiany. Jaka grubość? |
|
|
|
|
Bieniek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Kat, powiem ci że nie mam dokładnego przyrządu pomiarowego a linijka wskazuje na 4,3 mm +/- 0,2 mm trudno dokładnie bez suwmiarki ocenić |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Kurde skąd masz linijkę z taką dokładnością? też taką chcę Jak na linijce masz 4,3 to na suwmiarce bedziesz mial pewnie kolo 4,0 a jak zmierzysz mikrometrem w najcienszym miejscu, to pewnie z 3,8. Tarcza na filmiku wygląda na zajechaną.
Szczerze, to ja bym się bał z takimi luzami jeździć, choć wiele osób olewa to i chyba nic się nie dzieje, jednak wszystko ma swoje granice. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
Ostatnio zmieniony przez Pawlus Wto 07 Cze, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Lol . Grubość tarczy nawet suwmiarką dobrze nie zmierzysz bo są rowki. Tylko mikrometr. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Bieniek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
no to widzę ze czas się za nową rozejrzeć a to nie mały wydatek a planowałem kufry kupić |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Czasami tak w życiu bywa, raz pęka serce, raz prezerwatywa.
Bezpieczeństwo ważniejsze, kufry nie uciekną |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|