Uszczelniacze zaworow / Pierscienie i prosba o rade... |
Autor |
Wiadomość |
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014 Uszczelniacze zaworów / Pierścienie i prośba o radę...
|
|
|
Hej,
Nie dopisuje się do tematu o braniu oleju bo bardziej zależy mi na radzie
Jakiś czas temu (nie wiem czy nie po skoju ) moto zaczęło brać spore ilości oleju.
Objawy wyglądają tak że jak wkręcę go na obroty i szybko z nich zejdę puszcza niebieskiego bąka...
Kompresję sprawdzałem na zimnym silniku - było ok 11,5-12 na każdym garze.
Po przekopaniu internetów wydaje mi się że powodem są albo uszczelniacze zaworów albo pierścień zgarniający na którymś tłoku.
Jeśli byłyby to uszczelniacze - mógłbym się w to pobawić, tylko pytanie jest dodatkowe - czy jest sens...
GS pójdzie do sprzedaży pod koniec sezonu, ja obecnie ze względu na ciągłe delegacje nie jeżdżę obecnie i możliwe że jedyny wyjazd jaki uda mi się zaliczyć to MotoGP w Brnie...
I tu pytanie o radę:
Wracam z delegacji 8.08. Czy bawić się w wymianę uszczelniaczy przed wyjazdem 13.08, czy zostawić temat dla przyszłego właściciela żeby się bawił, a samemu brać z litr czy 2 oleju więcej na trasę?
PzdR,
Simin |
|
|
|
|
dunja
Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011 Pochwał: 7 Posty: 696 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
Bierz dwa litry i w trasę. |
_________________ I cherish my ignorance on the subject...
|
|
|
|
|
nav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2011 Pochwał: 11 Posty: 294 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
simin napisał/a: | Objawy wyglądają tak że jak wkręcę go na obroty i szybko z nich zejdę puszcza niebieskiego bąka... | Musisz jeździć na wysokich |
_________________ XR&XR&FE |
|
|
|
|
dunja
Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011 Pochwał: 7 Posty: 696 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014 Re: Uszczelniacze zaworów / Pierścienie i prośba o radę...
|
|
|
simin napisał/a: |
Objawy wyglądają tak że jak wkręcę go na obroty i szybko z nich zejdę puszcza niebieskiego bąka...
|
Dobrze że giees a nie ty .... |
_________________ I cherish my ignorance on the subject...
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
dunja napisał/a: | Bierz dwa litry i w trasę. |
Dla dunji to żaden problem, może wziąć i 20l oleju, a silnik niech tam sobie żre olej i leje się po nim, a cooo... prawda dunja?
Poza tym jaką trasę?... sama twierdzisz, że giees się do tego zupełnie nie nadaje. Dunja zdecyduj się....
Teraz na poważnie (jesteśmy w Dziale Mechaniki... a to nie to samo co dział znany pod szyldem "błaznowanie na sb" ). Simin, problem dotyczy jak wspomniałeś pierścieni zgarniających, czy też np. uszczelniaczy zaworowych. Bardziej prawdopodobne będą jednak pierścienie zgarniające ze względu na zachowanie przy jakim występuje dymienie na niebiesko. Sprawa stosunkowo prosta do załatwienia, jednak jeżeli zamierzasz sprzedać moto i z tego powodu nie chcesz pchać się w koszta reperacji, to pamiętaj wspomnieć o tej usterce przyszłemu nabywcy, po to żeby nie było podobnych sytuacji typu kupiłem/am moto i "żre olej". Jeśli jednak zdecydujesz się na naprawę... to chyba już wiesz jak należy poprawnie ją przeprowadzić (bez potrzeby szerszego tłumaczenia). Ostatecznie możesz doraźnym sposobem uzupełniać ubytki olejem, do czasu planowanego sprzedania moto. Lub też możesz przekonać się (przeprowadzić badanie) jak w takiej sytuacji sprawdzi się ceramizer/motodoktor - ja również jestem ciekaw efektów ...nigdy nie stosowałem tych ulepszaczy, to dlatego że jakikolwiek silnik w moich rękach to przysłowiowy schweiz zegarek.
(Ja bym to naprawił)
A ty musisz sam zdecydować...
3mka.
KATANA |
|
|
|
|
dunja
Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011 Pochwał: 7 Posty: 696 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
KATANA napisał/a: |
Dla dunji to żaden problem, może wziąć i 20l oleju, a silnik niech tam sobie żre olej i leje się po nim, a cooo... prawda dunja?
Poza tym jaką trasę?... sama twierdzisz, że giees się do tego zupełnie nie nadaje. Dunja zdecyduj się....
KATANA |
Po moim się nic nie leje. Ja o swojego gieesa dbam. A o "żarciu oleju" to może poczytaj jeszcze trochę.... 0,2-0,3 ml na 1000 km to żadna tragedia dla gieesa... A przy wyższych obrotach / agresywniejszej jeździe to i 0,5 potrafi wciągnąć i jest to w granicach normy.
Jeśli jest większe spalanie oleju plus strzelanie z wydechu to wtedy można się martwić.
A w trasę - jeśli Cię to tak bardzo interesuje - biorę około 2 litrów oleju - spalanie oleju 0,25-0,3 na 1000 km, planowana trasa 7 tys km = wychodzi z prostego równania matematycznego 0,3 * 7 = około 2100 ml.
Pewnie, giees na trasy się nie nadaje, masz rację. Ale taka kilkudniowa wycieczka dookoła Morza Marmara to już da radę moim zdaniem....
Ale dalej to faktycznie bym się bała |
_________________ I cherish my ignorance on the subject...
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
KATANA, mówisz że raczej pierścienie zgarniające - a możesz napisać w jaki sposób to zweryfikować dodatkowo bez rozbiórki silnika?
Wymiana pierścieni nie wchodzi w grę - jak mówiłem wcześniej będę w Łodzi 4 dni (w tym 2 dni weekendu), a żeby sprawę naprawić prawidłowo o ile wiem należałoby:
- Zdjąć głowicę i cylindry
- Dać cylindry do honowania
- Kupić w ASO pierścienie (pewnie komplet)
- Przy okazji jak głowica zdjęta wymienić uszczelniacze
- Założyć wszystko
- Docierać silnik.
Nie będę miał tyle czasu żeby to wszystko poprawnie załatwić, a jak uda mi się zrobić 2000 km w tym sezonie to będę zadowolony...
Poza tym koszty:
- uszczelka głowica i cylinder - ok 130 zł
- 2x komplet pierścieni w aso - 300 zł
- robocizna za honowanie, dotarcie zaworów i wymianę uszczelniaczy - ok 200 zł
robi się z tego koszt całkiem spory... Wolę gs'a sprzedać za 1000 zł mniej niż bawić się samemu, a potem przez kilka dni w tym sezonie w których będę mógł jeździć docierać silnik...
Następny właściciel może sobie kupić cylinder z tłokami od Seta albo zrobić to samemu...
A tego motodoktora sprawdzę może nie będę ludziom jadącym za mną w kask smrodził i zasłony dymnej puszczał
Pytanie techniczne: Jak może wyglądać usterka pierścienia zgarniającego przy której moto jeździ poprawnie, nie traci mocy itp - tylko pierdzi olejem? Przy pęknięciu pierścienia pewnie byłoby to bardziej widoczne - poza tym pierścień kompresyjny jest chyba bardziej narażony na taką usterkę. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
dunja napisał/a: | Jak zeżarł pół miski oleju to powiedziałam że jeszcze raz taki numer i idzie na remont silnika... |
dunja napisał/a: | Ostatnio sprawdzam co 100km. Pierwsze 100 zeżarł pół bagneta. |
dunja napisał/a: | Ale na wakacje bierzemy 4 litry |
dunja napisał/a: | może starczy |
dunja napisał/a: | biorę około 2 litrów oleju - spalanie oleju 0,25-0,3 na 1000 km, planowana trasa 7 tys km = wychodzi z prostego równania matematycznego 0,3 * 7 = około 2100ml |
Czytam..czytam...dunja, i tak sobie myślę czy aby na pewno Tobie wystarczy tego oleju z twoich obliczeń...hmmm?. Biorąc pod uwagę całość powyższego?....to są nikłe szanse. Chyba że... co ma bezpośrednie znaczenie dla zużycia oleju/paliwa a co jest trudne do utrzymania/przewidzenia... podróż będzie odbywała się np. w warunkach stałych, i od czasu do czasu nakrzyczysz na swojego gieeska kiedy temu zechce się zeżreć oj przepraszam.... wypić o pół bagnetu olejku więcej. |
Ostatnio zmieniony przez KATANA Pią 18 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dunja
Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011 Pochwał: 7 Posty: 696 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
KATANA napisał/a: |
Czytam..czytam...dunja, i tak sobie myślę . |
Jestem naprawdę wzruszona że tak o mnie myślisz i się martwisz...
|
_________________ I cherish my ignorance on the subject...
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
Dopóki nie uzyskam odpowiedzi na mój post powyżej proszę tu się nie kłócić! później możecie... |
|
|
|
|
dunja
Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011 Pochwał: 7 Posty: 696 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
To powiedz ile ci tego oleju bierze. Bo "sporo" może oznaczać od 0.5 litra na 1000 do wiele litrów na 100...
Jeśli ci bierze w granicach 0,5 litra a nie wybierasz się jak widzę w dalsze trasy to zaopatrz się w olej i już.
A jak sam piszesz naprawa pociągnie koszta a kupujący i tak tego nie doceni. |
_________________ I cherish my ignorance on the subject...
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
Najwięcej poszło jak jechałem do yaszcziego - przez weekend przy zrobionych ok 900 km zjadł ok 1,25 l.
Ale samo wzięcie takiej ilości nie jest tak charakterystyczne jak pierdzenie...
To że wymieniać pierścieni nie będę to już wiem - teraz chciałbym się dowiedzieć jak może wyglądać usterka takiego pierścienia i czy szacowanie kosztów i rozpiska co by należało zrobić wygląda poprawnie. |
|
|
|
|
dunja
Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011 Pochwał: 7 Posty: 696 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
To chyba przestanę krzyczeć na mojego gieesa że bierze olej
Ale Twój to faktycznie... letko przegina |
_________________ I cherish my ignorance on the subject...
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
Otóż to. Ale to też dość dziwna sprawa, bo do Bydzi jak pojechałem i zrobiłem ok 500 km dolałem w sumie jakieś 300 ml... a prędkość na autostradzie 160-170... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|