Poczatkujacy.
Odpowiedz do tematu

Beny96
[Usunięty]
: Początkujący.
Witam.
Mam kilka pytań. Jako iż, za 3 miesiące będę miał 18 lat, chciałbym zrobić prawo jazdy kategorii A2. Czytałem że to do 35kW. Możecie mi objaśnić, jakie są to motocykle i czy ich osiągi są wystarczające dla początkującego? Aktualnie jeżdżę skuterem i chciałbym się przesiąść na większą maszynę, aby poczuć wolność i magie motocykli. Następnie, czy opłaca się pchać teraz na prawo jazdy A2, przed zimą, czy lepiej zrobić sobie na samochód teraz, a na wiosne uderzyć w motocykle i mieć więcej kasy aby kupić coś co nie rozklekota się po pierwszych 100 km. Przepraszam, za tak wąską wiedzę, ale od niedawna zaczęło mnie to interesować. :)

:
Beny96, co do sensowności robienia prawka teraz, to jak najbardziej tak
1. masz jeden kurs więc jest taniej
2. masz jeden egzamin z teorii więc jest taniej
3. na wiosnę masz już prawko a nie kombinujesz i a może polatać bez bo taka ładna pogoda a sprzęt stoi kupiony

Co do zapisania się na prawo jazdy, to możesz zapisać się już teraz za zgodą prawnych opiekunów, egzamin dopiero po ukończeniu 18lat (nie ma znaczenia kategoria)

A co do sprzętów to zależy co chcesz kupić, jest dużo motocykli używanych "mieszczących" się w wymogach kategorii A2 i najsilniejszym z tej grupy jest właśnie GS500 do rocznika 2000 włącznie, nowsze modele GS'a jak i parę innych motocykli tylko w wersji zdławionej, ale też takowe znajdziesz - niestety najnowsze modele GS'a w tym wersja z owiewkami F w pełnej mocy ma o 0,1KW za dużo ponad normę A2

Jeśli celujesz w sprzęt nowy to np. SUZUKI ma ciekawą ofertę, gdyż możesz kupić zblokowany sprzęt dostowoany do wymogów kategorii A2 a następnie po 2 latach gdy zdasz pełne A odblokować taką maszynę do pełnej mocy.
Wśród tych modeli są m.in. GVS650 Gladius, DL650 V-Strom, Intruder C800/M800, GSF650 Bandit, GSX650, GSR750 oraz dla lubiących szlifirki GSX-R600 więc można wybrać z każdej klasy coś dla siebie.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Beny96 napisał/a:
Możecie mi objaśnić, jakie są to motocykle


Na pewno znajdziesz coś dla siebie. Na przykład GS 500 ;)

Beny96 napisał/a:
czy ich osiągi są wystarczające dla początkującego?


Tak. Nic więcej do pierwszych kroków nie potrzeba. Na pierwszy sezon, a nawet dwa coś większego mija się z celem. Takiego GSa nie wykorzystasz w 100%.

Beny96 napisał/a:
czy opłaca się pchać teraz na prawo jazdy A2, przed zimą, czy lepiej zrobić sobie na samochód teraz, a na wiosne uderzyć w motocykle


Pytanie jak bardzo potrzebny Ci samochód. Lepiej by zrobić A2 teraz - wtedy masz cały przyszły sezon na jazde, a zime na kompletacje ubrań i spokojne szukanie moto.

Licz sie z tym że prawko może zając Ci pól sezonu, potem będziesz "na ciśnieniu" kupował cokolwiek żeby tylko pojeździć i będą problemy.


i najlepszą opcją robić a+b, i taniej i lepiej - ja zrobiłem tylko A, B mam już absolutnie gdzieś, obawiam się że już nigdy nie zrobie :P

Das Drone !!
1_shot_1_miss
[Usunięty]
:
2. masz jeden egzamin z teorii więc jest taniej

Niedawno zdawałem na "B" i o ile sie nie myle to egzamin teoretyczny jest inny na A i B, różnia się pytaniami specjalistycznymi

czy ich osiągi są wystarczające dla początkującego?
Myśle ze te 40 koni z hakiem w GieEsie i 7 sekund do setki spokojnie wystarczy :)

:
1_shot_1_miss napisał/a:
Niedawno zdawałem na "B" i o ile sie nie myle to egzamin teoretyczny jest inny na A i B, różnia się pytaniami specjalistycznymi

masz wspólny test podstawowy + specjalistyczne na B + specjalistyczne na A, ale opłata za egzamin jest jedna a nie dwie jeśli mam być literalnie ścisły

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Ja zdawałem łącznie A i B. Co prawda nie zapłaciłem mniej za egzaminy (nie pomyślałem o tym jakoś), ale i tak sporo zaoszczędziłem, nawet pomijając fakt, że dla mnie jako kursanta OSK opuścił trochę cenę A. Nie płaciłem podwójnie za badania lekarskie i wydanie dokumentów.
Zapisałem się na kursy też w czerwcu, egzaminy miałem w końcu listopada i od grudnia mogłem jeździć. Motocykla i tak nie miałem, przez zimę miałem okazję się za nim rozglądać, a samochód zawsze się znajdzie (trzeźwy kierowca zawsze poszukiwany :hyhy: ).

:
Lepiej zrobić sobie teraz A2 bo w zimie jak wiadomo egzaminy na tą i inne kategorie łączone z A nie będą przeprowadzane, natomiast B można robić cały rok także możesz je sobie zrobić w zimie. Taki układ byłby chyba najlepszy według mnie. :)

:
Ja robiłam A i B razem - miałam zastrzyk dodatkowej gotówki i kasa na Suzę też była z tego odłożona ;) Gdybym miała wybierać robić B albo dołożyć do moto to pewnie zdecydowałabym się na drugą opcję. Jeśli jednak masz możliwości finansowe - rób za jednym razem. Jak wspominali - jeden raz zdajesz teorię, możesz jednego dnia zrobić sobie praktykę i mieć wtedy mniej stresu, płacisz raz za wydanie prawka, za badania medyczne i często kursy łączone są trochę tańsze. B i tak warto zrobić bo często patrzą czy masz jak szukasz jakiejkolwiek pracy.

Kwestia tylko czy z jazdami na moto wyrobisz? Wiadomo u nas pogoda kapryśna - a jazdy możesz zacząć (z tego co pamiętam) dopiero jak masz 18 lat (możliwość zapisywania się 3 miesiące wcześniej jest dlatego, że przy normalnym kursie zajęcia teoretyczne zajmują trochę czasu). Ale jeśli byś wyrobił to wtedy masz całą zimę, żeby znaleźć dobry egzemplarz i przygotować go już do sezonu.

GS500 osiągi ma spokojnie wystarczające dla początkującego, a co równie ważne sporo wybacza. Nie wiem jak u Ciebie ze wzrostem ale moim zdaniem plusem jest też to, że jest niska i spokojnie możesz postawić całą stopę na ziemi - od razu czujesz się pewniej nawet jak trafi się jakaś koleina. Można nią pojeździć szybko ale nie jest tak agresywna, żebyś miał problemy z jej "opanowaniem".

:
Na początek to wystarczy nawet dobra 125. GS 500 pomimo że w swojej klasie słaby wystarcza do wszystkiego przy jeździe solo i nie rujnuje kieszeni użytkownika. Po naszych drogach i tak nie da się jeździć za bardzo szybciej niż 120 a w tym przedziale GS doskonale daje sobie radę i ma jeszcze jakiś mały zapas mocy.

:
Po pierwsze to reforma zasad przyznawania prawa jazdy i kategorii praw jazdy na motocykle to nowy wymysł.

GS500 od lat jest polecany na pierwszy motocykl bo jest łatwy w prowadzeniu, wybacza błędy i pozwala się uczyc.

Przy okazji nieźle hamuje, dobrze zachowuje się w zakrętach a te czterdzieścipare koni pozwala na na prawdę szybką jazdę. Do tych 120-130 ma dynamikę jazdy jak subaru impreza wrx sti, a chyba nie powiedział byś że takie auto jest wolne.

Powinieneś się tylko cieszyć że gs sie łapie pod kategorię A2 i korzystać.

Pozdrawiam,

:
komandosek napisał/a:
Do tych 120-130 ma dynamikę jazdy jak subaru impreza wrx sti, a chyba nie powiedział byś że takie auto jest wolne.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.