Problem z GS-em - wysokie obroty + wysokie spalanie |
Autor |
Wiadomość |
zakus8 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Cze, 2008 Problem z GS-em - wysokie obroty + wysokie spalanie
|
|
|
Od pewnego czasu mam problem z moim gs-em.wchodzi na wysokie oboroty i jak probuje je zbic to ma za niskie i gaśnie... Robilem synchronizacje gaźników i nic to nie pomogło.... wymieniłem filtr powietrza i takze nic.... spalanie takze ma wysokie bo 9,5 litra....i jeszcze jedno pluje paliwem z jednego gaznika do filtra powietrza.... moze ktos poradzic co sie dzieje?? bo ja juz sie robie bezradny....z góry dzieki za pomoc. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2008
|
|
|
Sprawdź zaworki pływaka w obu gaxnikach. Jesli w iglicy jest odcisnięty okrag w gumce to wymiana. Tak samo oring uszczelniajacy gniazdo zaworka w korpusie gaxnika.Potem kontrola poziomu paliwa.
wyciek paliwa moze tez byc spowodowany uszkodzeniem membrany w kraniku i zasysaniem paliwa przez wężyk podciśnieniowy.
Na początek ściągnij sobie serwisówki i je dokładnie przestudiuj. linki znajdziesz na forum. Dopiero po usunieciu wyciekow , wyczyszczeniu gaxników i ich przedmuchaniu ustawiasz skład mieszanki wolnych obrotow i robisz synchro. Nie zgub małych oringow pod pokrywkami membran podcisnieniowych przepustnic. Iglice ustaw na 4 rowek liczony od góry. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2008
|
|
|
dla mnie są dwie opcje: robisz samemu i to jest do zrobienia (garaż, dużo cierpliwości i serwisówka) lub dajesz do mechanika. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
macko [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010
|
|
|
Czy przyczyną takiego dużego spalania (u mnie ponad 10l/100km) muszą być gaźniki? Czy możliwa jest inna przyczyna? Moto zachowuje się raczej normalnie, kałuży paliwa w garażu pod motorem też nie widziałem. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010
|
|
|
10 litrow to stanowczo za duzo nawet krecą silnik na maxa. Zacznij od wymiany filtra powietrza na nowy. potem sprawdź czy wyłączając ssanie na kierownicy linka zamyka tłoczki w gaźnikach przesuwając blaszkę do oporu.
Rozgrzej silnik na 20km trasie. Po ostygnieciu silnika obejrzyj świece zapłonowe po wykręceniu. Powinne mieć kolor izolatora wewnatrz kawy z mlekiem- bezowy. Jesli jest czarny , zakopcony to problem jest w gaźnikach.
Duże spalanie moze tez byc przyczyna podpartych zaworów oraz ogólnego złego stanu silnka. Słaba kompresja , mała moc max to wieksze otwarcie przepustnic i wieksze spalanie. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010
|
|
|
Wg mnie opcji jest kilka!!! Motocykl musi zobaczyć klucze i nowe części!!!
Jaki masz kolor świec?
Kiedy były regulowane luzy zaworowe?
Przy okazji wymień świece, filtr powietrza. (po zakupie samochodu i wymianie filtra powietrza spalanie w 3 litrowych silniku diesla spadło u ojca z ok. 11-12 litrów do 8-9)
Kiedy ktokolwiek zaglądał "do gaźników"? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
macko [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010
|
|
|
Filtr powietrza czyściłem zimą, kolor prawej świecy jasnobrązowy, a lewej trochę ciemniejszy brąz, czyli to jednak nie będzie problem ze składem mieszanki i układem ssania? Luzy zaworowe nie mam pojęcia kiedy były regulowane, kupiłem go na początku zimy. Motocykl nie kręcę mocno, a już na pewno nie na maxa. Rozruch na "dotyk" więc chyba kompresja dobra, tak? Czyli może to być wina podpartych zaworów? A może to być wina niezsynchronizowanych gaźników?
PS. sorry, spalanie to ok 8 l /100km a nie 10/100, źle policzyłem ale to i tak za dużo |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010
|
|
|
No raczej że za dużo... Po kupieniu motocykla, żeby mieć czyste sumienie i świadomość tego, co ma się pod tyłkiem wypada zrobić serwis gaźników (czyszczenie, regulacja) i sprawdzić luzy zaworowe, o wymianie płynów razem z filtrami to już nawet nie wspominam . Zacznij od tego i zobacz czy dalej będzie tyle palić. |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010
|
|
|
Zrób to co Breżniew i koledzy napisali koniecznie powiedz jaki masz kolor świec albo zrób dobre zdjęcie i wrzuć GS NIE MA PRAWA tyle palić... Przyczyna na 100% tkwi w gaźnikach, ale też na 100% przyczyna nie tkwi w synchronizacji ani takich "detalach" tam jest coś ostro skopane albo tak jak breżniew sugeruje poziom paliwa na pływakach źle ustawiony albo/i zaworki iglicowe z gniazdem do wymiany albo iglice, albo ssanie się nie domyka i stąd takie spalanie cudów nie ma GS to nie kobieta wyklepiesz i musi chodzić |
|
|
|
|
macko [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010
|
|
|
-----> zdjęcia świec przy aktualnym stanie |
|
|
|
|
ferrarif91 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010
|
|
|
Tu chyba przydałoby się synchro i ustawka składu mieszanki. Świece bardzo nie równo wypalone. Obie powinny mniec identyczny kolorek. Pozdro |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010
|
|
|
świece do wymiany
gaźniki do regulacji i czyszczenia
skład mieszanki i synchro wtedy na pewno będzie mniej palił
wymień jeszcze filtr powietrza |
|
|
|
|
Nozownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Maj, 2013
|
|
|
Panowie odświeżam temat, bo inaczej mody mi żyć nie dają bo temat już jest
Ja byłem wczoraj na ogarnięciu, gaźników, zaworów itp.
I mam problem wysokich obrotów. jak stanąłem na światłach - było około 2 tys.
Wskaże ktoś gdzie tego pokrętasa poszukać (bo ja się nie znam )? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 10 Maj, 2013
|
|
|
Patrząc z boku moto pod gaźnikami. Mniej więcej nad przykrywką rozrusznika. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
miro7005 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Maj, 2013
|
|
|
Pod gaźnikiem jak kolega wyżej pisał
Jedno wystające pokrętło |
|
|
|
|
|