Wilk - GS500 Five Stars
Odpowiedz do tematu

:
O takie fotorelacje to ja bardzooo lubię oglądać :) Jak robić to robić :)

PS: Jak sprawuje się ten smar do łańcucha Valvoline ? oraz jaki koszt jest Colortune bo także przymierzam się do zakupu.



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
:
Smar dość dobry i nie jest drogi. Z tego co się okazało to lepszy niż bodajże Castrol ;)
Za swój zapłaciłem 40 zł.

Co do świecy to
Gunson Colortune 14mm. Świeca szklana diagnostyczna + Adapter świecy Colortune 14mm na 12mm = 284 zł

Dlaczego świeca 14mm, a nie 12mm? Na 14mm są adaptery na mniejsze gwinty, a niestety z mniejszych na większe nie widziałem. Czyli mam świecę 14mm, adapter 14mm na 12mm i można dokupic jeszcze adapter 14mm na 10mm (taki adapter jak trzeba będzie to dokupię, bodajże właśnie SV650 ma świece 10mm) czyli mam praktycznie obstawione wszystkie gwinty świeć w moto (na przyszłość) :)
Koszt adaptera to jakieś 50zł.

[ Dodano: Wto 10 Mar, 2015 ]
No i nowe narzędzie do regulacji motocykla:

Carbtune Pro 4-column


Taki prezent dotarł do mnie dzisiaj. Teraz mam czym zrobić synchro gaźników. :hyhy:

Ostatnio zmieniony przez Wilk Czw 12 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz
:
Nie znasz producenta starego filtru powietrza?? Pewnie go już wyrzuciłeś :/

:
Nie wyrzuciłem, ale to niczego nie zmienia, bo filtr nie ma żadnych oznaczeń.

[ Dodano: Wto 10 Mar, 2015 ]
Znalazłem po zdjęciu, że to jest HIFLO HFA3501

http://intermotors.pl/pro...500E-88-02.html

Nowy, który kupiłem to HIFLO HFA3503. Jaka jest różnica między nimi? Nie wiem. Ten z siatką (HFA3501) ma bodajże o 4mm mniejszy otwór wlotowy.

Cytat:

Zewnętrzne wymiary te same ale otwór wlotowy powietrza jest mniejszy w średnicy o jakieś 4mm.
Z wcześniejszych stron tematu wnioskuje że są produkowane równolegle.
Edit:
Ze strony producenta:

HFA 3503 Suzuki GS500 E-K,L,M,N,P,R,S,T,V,W,X,Y,K1,K2 (2 Cylinders)
Motorcycle
1988 to 2002

HFA 3501 Suzuki GS500 E (European Model)
Motorcycle
1988 to 2002

:
no ten stary ma fajne zakończenie, które ma (albo przynajmniej powinno wg teorii mieć wpływ) na prace moto, dzięki za podanie nr :)

:
A za wakuometr ile żeś dał :P ?



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
:
Łącznie z przesyłką (wysyłka £1 ) £60 (funtów) na nasze w tym momencie to było 364,53zł. Wysłali to 2 lub 3 marca, a dostałem to 10 marca. Czyli jak poczta polska z miasta obok, ale szło to z Anglii :rotfl:
Kupiłem bezpośrednio ze strony producenta i wyszło taniej niż jakbym kupował w PL.

:
Wilk napisał/a:
Kupiłem bezpośrednio ze strony producenta i wyszło taniej niż jakbym kupował w PL.

Standard, też chciałem kupić ale na razie odpuściłem.

Ładnie dbasz o moto.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Kiedy jakieś nowe fotki z robótek przy moto ?



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
:
Chyba niewiele jest osób, które aż tak dbają o swoje sprzęty :szok: wpadnij do mnie jak będziesz latał po okolicy, mieszkam jakieś 10-15 km od ciebie. Dam ci rabat na ten przewód w oplocie ;) jak jesteś jeszcze zainteresowany.

:
Jak patrzę na forum to tutaj to dopiero ludzie dbają o maszyny. Ja w porównaniu do nich nie robię niczego niezwykłego. Zrobiłem tylko zwykły, rutynowy serwis czyli tyle co nic w porównaniu do innych. :)
Co do przewodów hamulcowych to spoko dogadamy się. Podjechać jak najbardziej mogę, bo rzeczywiście nie jesteś daleko :D

Z serwisu mam tylko kilka zdjęć. Skupiałem się bardziej już na pracy niż fotografowaniu tego co robię hehe Zabrakło zdjęć z robienia zaworów. W każdym razie zmierzyłem zawory i zamówiłem płytki. Zawory wydechowe są OK, ale ssące już nie były OK. Lewy ssący miał mniej niż 0.03mm luzu. Okazało się, że tam musiała pójść mniejsza płytka niż się spodziewałem i znowu musiałem zamówić kolejną płytkę tym razem na prawy ssący, bo ta, która miała iść na prawy ssący poszła na lewy ssący. :P Teraz luzy na ssących są OK (oba w momencie wymiany płytek miały luz 0.05mm).




W każdym razie okazało się, że niepotrzebnie kupowałem nowe świece, bo poprzedni właściciel wstawił NGK DPR8EIX-9 czyli irydowe, które są jeszcze w bardzo dobrym stanie. Czyli świec nie wymieniałem. Ja kupiłem dwie NGK DPR8EA-9 za jakieś 20zł, a taka irydowa jedna kosztuje z 60zł :wstyd:



Tutaj wymiana oleju. Nie wiedziałem do czego zlać stary olej, bo miejsca pod moto jest dość mało. Z pomocą przyszła stara metalowa miska. Stary olej z miski przelałem do butelki/baniaka 5L. Jak będę miał więcej zużytego oleju to oddam go utylizacji.



Tutaj pokrywka/dekielek filtra oleju w miarę wyczyszczony i z nową uszczelką.



"Gniazdko" bez ptaszka/mieszkańca tzn. bez filtra



"Gniazdko" już ze swoim mieszkańcem tzn. z filtrem


Później w weekend (sobotę) zabrałem się za sprawdzenie mieszanki i synchronizację gaźników. Wg. colortune mieszanka jest OK i nie trzeba było nic regulować (co mnie bardzo ucieszyło). Natomiast jak podłączyłem wakuometr to się okazało, że nie jest dobrze.



Wolne obroty i jak widać różnica między lewym, a prawym jest całkiem spora.






Tutaj już gaźniki po synchronizacji.


Dzisiaj się wybrałem w końcu na stację żeby zatankować GSa, bo powoli się robiła już pustynia w baku (cały serwis robiłem już na rezerwie). Zatankowałem i pojechałem na spacerek . Wrażenia? To całkiem inny motocykl. Teraz jedzie nawet lepiej niż jak go kupiłem, a po kupnie podobno wszystko miał robione (synchro, zawory itd.).
Przyspiesza lepiej, silnik teraz ma lepszą kulturę pracy w czasie jazdy jak i na wolnych/biegu jałowym (chodzi równiej), jest lepsza reakcja na gaz. :) Podsumowując jestem zadowolony z serwisu. Muszę tylko sprawdzić czy nigdzie silnik się nie poci, bo już mam dość niekontrolowanego znaczenia terenu. Jak znowu gdzieś będzie mi ciekł olej to się wkurzę. :looka:



Co prawda GSa jeszcze nie wypucowałem i jest naprawdę brudny, ale postanowiłem zrobić mu foto z dzisiejszego spaceru w takim półmroku żeby nie było widać za wiele brudu. :hyhy:

Jest jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia. Sprawdziłem np. klocki hamulcowe i na ten sezon starczą, ale trzeba już myśleć o ich wymianie. Przy wymianie klocków trzeba będzie zrobić kompletny serwis zacisków hamulcowych.

Podsumowując co zostało zrobione:
1. regulacja zaworów
2. wymiana filtra powietrza
3. wymiana filtra oleju
4. wymiana oleju
5. sprawdzenie mieszanki w gaźnikach
6. synchronizacja gaźników
7. smarowanie łańcucha
8. regulacja sprzęgła (tutaj jeszcze muszę to wyregulować, bo nie jest tak jak chcę)
9. ponowne lekkie przepolerowanie wlewu paliwa
10. sprawdzenie stanu tarcz hamulcowych i jest OK
11. wypastowanie bagstera/skórzanego pokrowca na bak
12. zlutowanie 3 paska LED STOP w kuferku (jest tam 3 pasek LED, ale był odłączony)
13. regulacja naciągu łańcucha

Dzisiaj zanim wyjechałem na spacer rutynowo sprawdziłem oświetlenie (zawsze sprawdzam oświetlenie zanim gdziekolwiek wyjadę :P ) i się okazało, że jedna tylna pozycja mi padła. Stop jest, ale pozycji nie ma. Kupiłem już dwie żarówki 21/5W 12V na wymianę (na stacji benzynowej jak tankowałem).
To póki co tyle. :]

Ostatnio zmieniony przez Wilk Pon 23 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz
:
:ok:



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
:
Wilk napisał/a:


a po kupnie podobno wszystko miał robione (synchro, zawory itd.).


Każdy jest robiony na tiptop przed sprzedażą przecież ;D "robiony pod siebie ale jednak kupie samochód" ;D

Kawał dobrej roboty, nabyte doświadczenie i zaoszczędzony hajs (nie liczę zakupionych narzędzi, bo to inwestycja na lata i nie tylko pod obecny motocykl).

:
Zapomniałem dopisać taką małą pierdółkę. Z pod śruby spustowej oleju trochę kapało, a winą było to, że jak ktoś ostatnio wymieniał olej to zaoszczędził majątek i nie dał tam miedzianej podkładki/uszczelki. Jak zamawiałem części to zamówiłem dwie takie podkładki pod śrubę spustu oleju. Jedna na teraz, a kolejna na zapas. Czyli teraz jest tak jak powinno być i nie zauważyłem żeby tam coś kapało. Zobaczymy jak będzie później :)

:
Ja dodatkowo owijam połowę gwintu korka taśmą teflonową i mam pewność, że będzie sucho.



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.