Wilk - GS500 Five Stars
Odpowiedz do tematu

:
Gniazdko mogę obracać, bo jest na opaskach. Do zdjęć jest na górze, a jak mam wetknięty kabel to przesuwam/obracam gniazdko w stronę owiewki i lekko na dół (ale mogę zmienić mocowanie aby było całkowicie do dołu). Dzięki czemu gniazdko patrzy bardziej właśnie na dół oraz kabel ładnie się chowa pod/za owiewką. Samo gniazdko jest już dość ładnie osłonięte przez owiewkę. Co do wpinania się pod lampę to odpada, bo tam już idzie ~60W dla samej żarówki i tak poza to żarówki mogą wpuszczać zakłócenia w układ, a nie wiem na ile solidnie jest zrobione to chińskie gniazdko zapalniczki/USB.

Samo gniazdko zapalniczki ma niby obciążenie do 120W więc nie ma co obciążać dodatkowo kabli od świateł/stacyjki w razie czego. Dlatego właśnie myślę o tym przekaźniku. Bezpiecznik gniazdko zapalniczki ma już swój więc brakuje tylko stycznika. Muszę pomierzyć jaki idzie tam prąd na kablu (pewnie na którymś idzie 12V, ale to muszę sprawdzić) od killswitcha albo od stacyjki czy czegoś i zamontować odpowiedni przekaźnik (wlutuje pewnie także diodę pomiędzy łączeniami cewki aby rozładowywał prąd zindukowany na cewce w czasie gdy ta się rozłącza/załącza aby do zera wyeliminować jakiekolwiek strzałki na przekaźniku i obwodach).

:
Bardzo schludnie wykonujesz prace przy moto a to już jest godne pochwały :) Widać, że sprzęt doinwestowany i zadbany.

:
Zapiąłeś już to gniazdo ? Bo zrobiłem sobie gniazdko USB i zastanawiam się gdzie zapiąć tak, żeby działało po przekręceniu kluczyka :)

:
Póki co u mnie działa cały czas. Jeszcze nie podłączyłem tego pod stacyjkę itd. Możesz wpiąć przekaźnik pod kabel od stacyjki (gdzieś na forum napisali nawet jaki - chyba zielony), który będzie załączać prąd w gniazdku USB. U siebie mam koncepcje z killswitchem, ale nie mam póki co czasu żeby jeździć, a co dopiero pogrzebać przy moto. :/

:
Wilk napisał/a:
chyba zielony

chyba jednak pomarańczowy

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Dzięki studi to teraz już nawet nie trzeba szukać na forum. Pomarańczowy od stacyjki :D

:
zapiąłem i działa tak jak chciałem, po przekręceniu kluczyka :) po drodze zapnę jeszcze bezpiecznik żeby w razie zwarcia nie spaliła mi się bryka :)

:
_adam_ napisał/a:
zapiąłem i działa tak jak chciałem, po przekręceniu kluczyka

wpiąłeś gniazdo zapalniczki bezpośrednio czy poprzez przekaźnik? pod stacyjkę

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
wpiąłem gniazdo bezpośrednio. prądów tam dużych nie będzie bo to nie jest gniazdo zapalniczki tylko 2xusb na przetwornicy step-up/step-down 5v

:
_adam_ napisał/a:
prądów tam dużych nie będzie

chciałem zauważyć, że standardowe USB w kompie to 500mA, a np. kamerka czy GPS potrafi pociągnąć z USB (zasilacz z zapalniczki) nawet i 1.5A więc jednak trochę prądu tam popłynie, no ale jak to mówią no risk no fun

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
spokojnie mam zamiar podpinać tylko tel z nawi :D 1,5A to i tak mały prąd jak na takie obwody, ale jak będę miał chwile wolnego czasu to przepnę się na przekaźnik :) poza tym ta przetwornica trochę za słaba jest by podłączać inne urządzenia bo prąd max to właśnie 1,5A ale miałem taką pod ręką więc wykorzystałem

:
Małe podsumowanie sezonu 2014 w liczbach.

Przejechane: 7380 km
Zatankowane paliwo: ~416 L
Wydane pieniądze na paliwo: 2166,52 zł
Najdroższe tankowanie cena/litr: 5,42 zł
Najtańsze tankowanie cena/litr: 4,57 zł
Wydane na części/serwisy/akcesoria: 845,15 zł
Średnie spalanie: 5,63 l/100km

Teraz moto czeka pełen serwis i przygotowanie do nowego sezonu. :)

:
Nastukałeś km :) nie zmieniasz jednak wozidła ?

:
Chcę zmienić, ale serwis można zrobić, bo się mu przyda. Dzielnie GS sobie radził cały sezon i (odpukać) nie zawiódł mnie. Co przyniesie następny sezon to zobaczymy, bo to zależy od finansów. ;)

:
Dawno nic tutaj nie pisałem i nie wiadomo czy moto żyje czy nie :D
Moto żyje i ma się całkiem dobrze.

Zdjęcia z pierwszego spaceru w roku 2015 (14 lutego):








Oczywiście trzeba zrobić przygotowanie moto do sezonu


Do wymiany olej, filtr oleju, świece (które nie potrzebnie kupiłem, bo mam zamontowane NGK DPR8EIX-9 czyli irydowe, które są w bardzo dobrym stanie) itd.



Nowy filtr powietrza.



Stary i nowy filtr powietrza.



Stary filtr powietrza był w środku tak brudny, że nawet światła już nie chciał przepuszczać



W pozycji pionowej widać, że coś tam światło się przebija hehe
Z powodu siatki na pewno światło mniej przechodzi przez filtr, ale nie zmienia to faktu, że w środku był mocno zabrudzony.



Stary filtr powietrza (wnętrze filtru). Na ściankach filtru się zrobiła już taka "skorupa" brudu :P Lepszego zdjęcia nie mogłem zrobić bo bym musiał rozebrać filtr. ;)



Nowy filtr powietrza.



Moto ze zdemontowanymi owiewkami, bakiem i odkręconą już pokrywą zaworową.



Pokrywa zaworów z uszczelką, która jest uwalona silikonem.



Zębatka zdawcza. Nie jest tak brudno jak myślałem.



Pokrywa od zębatki zdawczej. Nie jest źle jeżeli chodzi o zabrudzenie.
W pokrywie i przy zębatce zdawczej cały syf został wyczyszczony :)


Aktualnie czekam na płytki zaworowe, które muszę wymienić w moto. Jeden zawór ssący ma luz poniżej 0,03 i tutaj muszę wymienić płytkę. Drugi zawór ssący ma luz 0,03mm, ale tutaj też wymieniam płytkę aby luz był większy.
Przyjdą płytki to będę dalej działać przy moto

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.