mocowanie tylnej lampy |
Autor |
Wiadomość |
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Cze, 2008 mocowanie tylnej lampy
|
|
|
Rozbebeszyłem dziś tył motocykla, bo mi sie tylna lampa nie podobała - jakoś krzywo była.
Okazało się że jest zamocowana na dwóch śrubach, i to by sie wg instrukcji zadzało.
ALE, jest jeden problem, blaszki mocujace, byly jakoś zgięte, nei wiem czy to oznaka upadku czy gleby parkingowej, bo one są dość miekkie i łatwo je pogiąć. Ale cos tu nie gra.
Lampa wisi na tych dwoch srubach. Na dole jest jakiśzaczep w ksztalcie haka, przykrecony od dołu przez błotnik, do owych blach, ale on nie trzyma lampy.
WOgole zastanawiam się, czy ta lampa jakos do tych blach nei powinna dojśc.
Sprawdziłem dla porownania allegro http://allegro.pl/item385...ampa_tylna.html
i moja lampa wyglada identycznie, wiec zaczepów w niej nie brakuje żadnych.
Możecie mi poradzić, o co powinna sie ta lampa zapierać? bo nei wierze, że tylko te 2 sruby ją tryzmają normalnie. Mam manual do GS ale tam o mocowaniu zbyt wiele nie ma. Tylko te dwie śruby.
Bede wdzięczny jak poratujecie, bo może coś naprostowac musze - choc wcale mocno nei jest powyginane, ale zawsze... No i ten haczyk na dole. hmmm |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 18 Cze, 2008
|
|
|
Lampa jest mocowane do dwóch rurek - wsporników tylnego błotnika. Śruby lampy powinny być osadzone w gumowych przelotkach z metalowymi tulejkami w środku. Blaszka-haczyk służy do zaczepienia opaski mocującej narzędzia w schowku. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Cze, 2008
|
|
|
no tak, wsporniki tylnego blotnika i kanapy idą sobie, i do nich pod kątem prostym zamocowane są czarne blaszki, w których siedzi guma a w gumie tuleja.
U mnie lampa wisi sobie w tych gumach i tulejach o nic sie nei opierając. To mnie dziwi troche.
Czy nie powinna przylegac do tych blaszek w ktorych osadzone są gumki? dołem opiera się luźno o mocowanie tablicy. Ale wstarczy ją złapać i lata luźno gora (chowajac sie lekko pod zadupkiem) - dół (opierajac sie o blache rejestracyjną). Tak ma być? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 18 Cze, 2008
|
|
|
Tak , lampa musi byc zamocowane elastycznie by nie uszkadzały sie zarowki od wibracji . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Cze, 2008
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Tak , lampa musi byc zamocowane elastycznie by nie uszkadzały sie zarowki od wibracji |
sprawdziłem wszystko u siebie i stwierdzam że gra mialem wątpliwości czy poprzedni właściciel czegoś nie namieszał. Jedynie czego bym się czepił, to te gumowe mocowania, które są juz mocno wyrobione. Narazie załatwiłem sprawę, ale na dluższa mete musze poszukać takich gum.
Mozna to dostac ? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 22 Cze, 2008
|
|
|
Na początek możesz zamienić gumki z innego miejsca w ramie np mocowanie boczków itp.
Gumki powinieneś dostać w sklepach z częściami rolniczymi , motoryzacyjnych lub poszukać na szrotach samochodowych. Takich gumek używa się do przeprowadzania przewodów przez elementy karoserii czy ram. Problemem moze byc tylko dobór średnicy. Można też metalowe tulejki obciągnąć koszulką termokurczliwą z zewnątrz co zlikwiduje luz i usztywni lampę. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Cze, 2008
|
|
|
dzięki. Zbadam teren. Patent z koszulką termokurczliwą nie przejdzie, bo same gumki są w stanie rozpadu |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Odświeżam temat, bo wczoraj mi się znowu przepaliła tylna żarówka. Ostatnio wymieniałem jakoś 1,5 tys. km temu. Zakładam, że to od drgań na nierównych drogach a nie w wyniku jakiejś lipy w instalacji elektrycznej. GS przedliftowy. Jak ostatnio rozkręcałem lampę, to oprócz dwóch śrubek ją mocujących miałem tam takie kostki między lampą a wspornikami błotnika, wycięte z gąbki, które chyba niwelowały trochę drgania. Zakręciłem to wtedy wszystko ale z tego co widzę nie ma śladu po tych gąbkach, musiały gdzieś się zgubić po drodze... W związku z tym chciałbym zapytać, czy to było tak oryginalnie w tych GS'ach że te dwie gąbeczki tam były czy poprostu lampa na dwóch śrubkach tylko wisi? |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|