Naprawa uszkodzonego mocowania owiewki |
Autor |
Wiadomość |
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014 Naprawa uszkodzonego mocowania owiewki
|
|
|
Dział Adama Słodowego świeci pustkami, wiec może w końcu coś tu wrzucę
W związku gwałtownym zetknięciem owiewki z ziemią, ta pierwsza lekko ucierpiała - pekła szyba w okolicy mocownia.
Poniewaz szkoda mi było jej wyrzucać - w końcu Givi i to wyrwane na allegro w cenie Puiga - postanowiłem jakoś ją zrekonstruować.
Najwiekszym problemem wydawał się brak jednego fragmentu... Biorąc to pod uwagę, zastosowałem taki plan działania:
1) skeiłem te fragmenty co miałem klejem UHU do twardych plastików
2) postanowiłem wzmonić spoinę obejmami stalowymi - grubymi zszywkami biurowymi. Ponadto w brakującym fragmencie musiałem stworzyć swego rodzaju rusztowanie pod włókno szklane i żywice epoksydową.
Do wtopienia zszywek i drucików użyłem lutownicy kolbowej ustawionej na 400*C. Przy takiej temperaturze zszywki przy chwili nagrzania lutowanicą wchodziły w pleksę jak w twarde masło
3) następnie zastosowałem wzmocnienie z żywicy epoksydowej Epidian 53 z utwardzaczem Z-1 (epoksydowa lepsza do tego celu od polimerowej) i tkaniny szklanej o gramaturze 160 typu twill (tkanina jest lepsza od maty).
Sposób wykonania laminatu w teorii (i praktyce chyba też) jest prosty- smarujemy pędzelkiem kawałki tkaniny i układamy.
Ponieważ włókna w tkaninie są ułożone pod kątem 90*,dobrze jest tak dostosować cięcie, żeby sąsiednie warstwy nie miały tak samo przebiegających włókien.
Ułożyłem z jednej strony 5 warstw z drugiej 3 warstwy.
By przyspieszyć wiązanie wygrzewałem element w piekarniku w temp. 50*C.
Dodatkowo, aby owiewka miała symetryczną sztywność wzmocniłem też "zdrowe" mocowanie.
4) po obróbce dremelem i obcięciu wystających fragmentów, ze względów estetycznych obkleiłem fragment taśmą 3M carbon
5) Montaz na motocyklu i efekt finalny.
Szału nie ma, d**y nie urywa, ale trzyma się mocno i mam nadzieję, że będzie służyć.
Myślę, że opisane wyżej sposoby można zastosować też przy klejeniu, wzmacnianiu innych plastików w motocyklu np. zadupku, pękniętych owiewkach bocznych. |
_________________
|
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|