Wymiana klockow hamulcowych - przedni zacisk
Odpowiedz do tematu

:
Zobacz czy nie masz wytartych prowadnic zacisku, one tez mogą się zakleszczać.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
Ryder
[Usunięty]
:
Pawlus napisał/a:
Zobacz czy nie masz wytartych prowadnic zacisku, one tez mogą się zakleszczać.

Jeżeli myślimy o tym samym,to wymieniałem na inne (z innego zacisku) i nadal to samo.

[ Dodano: Sro 29 Maj, 2013 ]
Kolejne 4 h zabawy i nic :kwasny:
Zacisk rozebrałem w mak,tłoczki wypolerowane na błysk,wszystko złożone na paste i nadal brak efektów.Idąc tropem uszkodzonej pompy,zrobiłem zamianę (tylna dobrze pracująca) poszła na przód,jednak ku mojemu zdziwieniu to również nie przyniosło żadnego rezultatu :zdziwko: ,czyli wychodzi na to że pompa przednia jest sprawna.
Wszystko pracuje lekko,prowadnice przesmarowane działają płynnie,tłoczki odbijają),nie mam na to *** pomysłów :rotfl:
Pomyślałem że może coś nie tak z dystansowaniem przedniego koła,kombinowałem na wszystkie sposoby,niestety brak rezultatu.

Kat
[Usunięty]
:
A w jakim stanie masz uszczelki pyłowe?

krs
[Usunięty]
:
Podczepie sie do tematu, jako że dziś pierwszy raz sie zabrałem za hamulce. Od czasu kupna GSa zrobiłem ok. 5kkm i od niedawna mam wrażenie że klocki mają dość.

Sciagnalem więc zacisk i... sodoma i gomora (foty w zalaczniku). Nie byłem w stanie wcisnąć tłoczków i nowe klocki sie nie zmieściły.

Czeka mnie regeneracja zacisku (nigdy wcześniej tego nie robiłem) i tu mam pytanie - w jaki sposób moge wyciągnąć tłoczki?
Siedza mocno a nie mam kompresora. Ledwo je mogłem ruszyć (przy operowaniu dzwignia hamulca wysuwaja sie i wracaja do pozycji wyjsciowej).

Mam nadzieje ze uda sie je zregenerować :)

Pozdrawiam

Kat
[Usunięty]
:
Wrzuć cały zacisk do nafty na cała noc, potem podłącz do układu, zalej płynem i pompuj normalnie aż tłoczki wyjdą same. Jeżeli jeden będzie wychodzić a drugi nie, to ten co chodzi musisz zablokować aż się drugi nie ruszy. Możesz też kupić albo pożyczyć specjalne szczypce do wyciągania tłoczków z zacisku. Jak już je wyciągniesz to zostaje polerowanie tłoczków, może uda się je jeszcze uratować.

:
Te tłoczki to już śmieci. Radzę od razu kupić nowe wraz z uszczelkami i mieć spokojną głowę, że heble są sprawne.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
no kempes ma racje te tłoczki to juz tylko złomowisko czeka ale wez mega drobny papier i spróbuj to wiele nie kosztuje nawet jesli by ci sie je udało w jakis sposób uratowac to i tak komplet gumek bym wymienił

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Próbować można, ale przy takich wżerach jest spore ryzyko, że po kupnie zestawu gumek za stówkę uszczelki szybko się zniszczą i wydatek będzie podwójny.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Taniej wyjdzie w miarę nowy używka zacisk w bdb stanie - wiem co mówię ;) (Pasuje nie tylko od GS, ale tez innych modeli Suzuki, poszukaj dobrze a trafisz w miarę tanio)

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
krs
[Usunięty]
:
Dzięki za odpowiedzi. Te tłoczki faktycznie wygladaja źle, ale zobacze jaka bedzie zewnetrzna powierzchnia po oczyszczeniu, bo teraz poza brudem niewiele widać. Rudy na rancie i wewnątrz tłoczka nie ma większego znaczenia wg. mnie

:
Rudy rant tez oczysc bo on styka sie z klockiem i dobrze by bylo jakby dociskal klocek rownomiernie czysta powierznia a srodek tylko osktob z syfu

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Panowie, mam problem :(

Zdemontowałem dzisiaj przy okazji czekania aż pomalowany korektor wydechowy wyschnie, mechanizm przedni hamulców. Zdjąłem go i między klockami była szpara gdzie wpasowuje sie tarcza czyli jest ok. I tłoczki i tarcze wyglądają ok wiec chciałem je zamontować i nagle sie okazało że tej szpary niema, tylko klcek górny i dolny się ścisnęły. Nie jest to ciasne połączenie bo górny swobodnie się "huśta" na zawiasie ale niema szans aby zmieściła się tarcza tam gdzie być ma. Podejrzewam że to stało się przez to że kilka razy (2?) nacisnąłem klamkę hamulca jak mechanizm był zdjęty z tarczy(koła) i pytanie moje jest takie jak to przywrócić do stanu dobrego?

Wydawało mi sie że górny klocek po puszczeniu hamulca powinien powrócić do prawidłowej pozycji ale ten nie chce. Co ciekawe - nie ragują już na kolejne wciskania klamki hamulca.

:
No to teraz trochę lipa. Tłoczek ot tak sam Ci nie wróci, fakt cofnie się ale nie do pierwotnej pozycji. Nie naciskaj nigdy klamki gdy zacisk jest zdemontowany, chyba że chcesz wypchnąć tłoczki z zacisku... Teraz masz dwa wyjścia. Pierwsze: zdjąć klocki, położyć zacisk tłoczkami do góry i ważne: oba tłoczki na raz spróbować nieco wcisnąć (metoda wedle wyobraźni: jakaś deseczka, płaskownik, do tego może być ścisk stolarski czy też małe imadełko jak nie pójdzie siłą rąk). Drugie: spuścić płyn hamulcowy z układu i wepchnąć tłoczki (przy okazji polecam najlepiej serwis całego zacisku + pompy - czyszczenie i smarowanie elementów krytycznych) i zalać na nowo świeżym płynem po czym odpowietrzyć.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
:
Problem rozwiazany, ale sądzę że tylko chwilowo.
Otóż wysunąłem górny klocek, w szparę między tłoczkami a dolnym klockiem było tyle miejsca aby wcisnąć jedną część zacisku kombinerek i obracając go wcisnąłem tłoczek. Podobnie zrobiłem z drugim. Potem ustawiłem klocki i założyłem na swoje miejsce cały mechanizm.

Ale idąc za twoją sugestią kupie płyn i w następny weekend przeglądnę cały mechanizm i przeczyszczę, nasmaruję i zaleję nowym płynem.

Zastanawia mnie tylko czemu koniecznie oba tłoczki naraz?

Teraz to już jestem mądrzejszy o to by nie zaciskać :hyhy:

:
Nie wiem z którego roku masz moto, a konkretnie zacisk, ale jeśli nie jest pierwszej młodości to polecam zrobić serwis układu hamulcowego, oczywiście jeśli jest na to okazja / chęć i czujesz się na siłach. Zanim zabierzesz się do działania zobacz wskazówki w serwisówce Haynes, dzięki temu unikniesz ewentualnych dalszych problemów i będziesz miał pewność że serwis będzie zrobiony prawidłowo.

A czemu oba tłoczki na raz? Ano temu, że jest to układ hydrauliczny, i jak drugiego tłoczka czymś nie przyblokujesz lub nie zadziałasz siłą jednocześnie na oba, to wciskając jeden drugi może wyskoczyć całkowicie z zacisku i po zawodach ;)

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.