Wymiana klockow hamulcowych - przedni zacisk |
Autor |
Wiadomość |
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Wto 28 Maj, 2013
|
|
|
Zobacz czy nie masz wytartych prowadnic zacisku, one tez mogą się zakleszczać. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
Ryder [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Maj, 2013
|
|
|
Pawlus napisał/a: | Zobacz czy nie masz wytartych prowadnic zacisku, one tez mogą się zakleszczać. |
Jeżeli myślimy o tym samym,to wymieniałem na inne (z innego zacisku) i nadal to samo.
[ Dodano: Sro 29 Maj, 2013 ]
Kolejne 4 h zabawy i nic
Zacisk rozebrałem w mak,tłoczki wypolerowane na błysk,wszystko złożone na paste i nadal brak efektów.Idąc tropem uszkodzonej pompy,zrobiłem zamianę (tylna dobrze pracująca) poszła na przód,jednak ku mojemu zdziwieniu to również nie przyniosło żadnego rezultatu ,czyli wychodzi na to że pompa przednia jest sprawna.
Wszystko pracuje lekko,prowadnice przesmarowane działają płynnie,tłoczki odbijają),nie mam na to *** pomysłów
Pomyślałem że może coś nie tak z dystansowaniem przedniego koła,kombinowałem na wszystkie sposoby,niestety brak rezultatu. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Cze, 2013
|
|
|
A w jakim stanie masz uszczelki pyłowe? |
|
|
|
|
krs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Cze, 2013
|
|
|
Podczepie sie do tematu, jako że dziś pierwszy raz sie zabrałem za hamulce. Od czasu kupna GSa zrobiłem ok. 5kkm i od niedawna mam wrażenie że klocki mają dość.
Sciagnalem więc zacisk i... sodoma i gomora (foty w zalaczniku). Nie byłem w stanie wcisnąć tłoczków i nowe klocki sie nie zmieściły.
Czeka mnie regeneracja zacisku (nigdy wcześniej tego nie robiłem) i tu mam pytanie - w jaki sposób moge wyciągnąć tłoczki?
Siedza mocno a nie mam kompresora. Ledwo je mogłem ruszyć (przy operowaniu dzwignia hamulca wysuwaja sie i wracaja do pozycji wyjsciowej).
Mam nadzieje ze uda sie je zregenerować
Pozdrawiam
cal3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 62 raz(y) 108,37 KB |
cal2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 50 raz(y) 106,19 KB |
cal1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 163 raz(y) 97,15 KB |
|
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Cze, 2013
|
|
|
Wrzuć cały zacisk do nafty na cała noc, potem podłącz do układu, zalej płynem i pompuj normalnie aż tłoczki wyjdą same. Jeżeli jeden będzie wychodzić a drugi nie, to ten co chodzi musisz zablokować aż się drugi nie ruszy. Możesz też kupić albo pożyczyć specjalne szczypce do wyciągania tłoczków z zacisku. Jak już je wyciągniesz to zostaje polerowanie tłoczków, może uda się je jeszcze uratować. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 26 Cze, 2013
|
|
|
Te tłoczki to już śmieci. Radzę od razu kupić nowe wraz z uszczelkami i mieć spokojną głowę, że heble są sprawne. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sro 26 Cze, 2013
|
|
|
no kempes ma racje te tłoczki to juz tylko złomowisko czeka ale wez mega drobny papier i spróbuj to wiele nie kosztuje nawet jesli by ci sie je udało w jakis sposób uratowac to i tak komplet gumek bym wymienił |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 26 Cze, 2013
|
|
|
Próbować można, ale przy takich wżerach jest spore ryzyko, że po kupnie zestawu gumek za stówkę uszczelki szybko się zniszczą i wydatek będzie podwójny. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sro 26 Cze, 2013
|
|
|
Taniej wyjdzie w miarę nowy używka zacisk w bdb stanie - wiem co mówię (Pasuje nie tylko od GS, ale tez innych modeli Suzuki, poszukaj dobrze a trafisz w miarę tanio) |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
krs [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Cze, 2013
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Te tłoczki faktycznie wygladaja źle, ale zobacze jaka bedzie zewnetrzna powierzchnia po oczyszczeniu, bo teraz poza brudem niewiele widać. Rudy na rancie i wewnątrz tłoczka nie ma większego znaczenia wg. mnie |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sro 26 Cze, 2013
|
|
|
Rudy rant tez oczysc bo on styka sie z klockiem i dobrze by bylo jakby dociskal klocek rownomiernie czysta powierznia a srodek tylko osktob z syfu |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Panowie, mam problem
Zdemontowałem dzisiaj przy okazji czekania aż pomalowany korektor wydechowy wyschnie, mechanizm przedni hamulców. Zdjąłem go i między klockami była szpara gdzie wpasowuje sie tarcza czyli jest ok. I tłoczki i tarcze wyglądają ok wiec chciałem je zamontować i nagle sie okazało że tej szpary niema, tylko klcek górny i dolny się ścisnęły. Nie jest to ciasne połączenie bo górny swobodnie się "huśta" na zawiasie ale niema szans aby zmieściła się tarcza tam gdzie być ma. Podejrzewam że to stało się przez to że kilka razy (2?) nacisnąłem klamkę hamulca jak mechanizm był zdjęty z tarczy(koła) i pytanie moje jest takie jak to przywrócić do stanu dobrego?
Wydawało mi sie że górny klocek po puszczeniu hamulca powinien powrócić do prawidłowej pozycji ale ten nie chce. Co ciekawe - nie ragują już na kolejne wciskania klamki hamulca. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
No to teraz trochę lipa. Tłoczek ot tak sam Ci nie wróci, fakt cofnie się ale nie do pierwotnej pozycji. Nie naciskaj nigdy klamki gdy zacisk jest zdemontowany, chyba że chcesz wypchnąć tłoczki z zacisku... Teraz masz dwa wyjścia. Pierwsze: zdjąć klocki, położyć zacisk tłoczkami do góry i ważne: oba tłoczki na raz spróbować nieco wcisnąć (metoda wedle wyobraźni: jakaś deseczka, płaskownik, do tego może być ścisk stolarski czy też małe imadełko jak nie pójdzie siłą rąk). Drugie: spuścić płyn hamulcowy z układu i wepchnąć tłoczki (przy okazji polecam najlepiej serwis całego zacisku + pompy - czyszczenie i smarowanie elementów krytycznych) i zalać na nowo świeżym płynem po czym odpowietrzyć. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Problem rozwiazany, ale sądzę że tylko chwilowo.
Otóż wysunąłem górny klocek, w szparę między tłoczkami a dolnym klockiem było tyle miejsca aby wcisnąć jedną część zacisku kombinerek i obracając go wcisnąłem tłoczek. Podobnie zrobiłem z drugim. Potem ustawiłem klocki i założyłem na swoje miejsce cały mechanizm.
Ale idąc za twoją sugestią kupie płyn i w następny weekend przeglądnę cały mechanizm i przeczyszczę, nasmaruję i zaleję nowym płynem.
Zastanawia mnie tylko czemu koniecznie oba tłoczki naraz?
Teraz to już jestem mądrzejszy o to by nie zaciskać |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Nie wiem z którego roku masz moto, a konkretnie zacisk, ale jeśli nie jest pierwszej młodości to polecam zrobić serwis układu hamulcowego, oczywiście jeśli jest na to okazja / chęć i czujesz się na siłach. Zanim zabierzesz się do działania zobacz wskazówki w serwisówce Haynes, dzięki temu unikniesz ewentualnych dalszych problemów i będziesz miał pewność że serwis będzie zrobiony prawidłowo.
A czemu oba tłoczki na raz? Ano temu, że jest to układ hydrauliczny, i jak drugiego tłoczka czymś nie przyblokujesz lub nie zadziałasz siłą jednocześnie na oba, to wciskając jeden drugi może wyskoczyć całkowicie z zacisku i po zawodach |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|