Wymiana klockow hamulcowych - przedni zacisk
Odpowiedz do tematu

:
misiorek, ja mam zaciski przód i tył rozebrane w mak bo będę malował, oploty zakładał i klocki więc jak nie ogarnę to przyda mi się Twój post

GS 500 SF
:
cieszę się;)

5*
valmara
[Usunięty]
:
powiedzcie mi bo mam problem nie mogę wyciągnąc klocków hamulcowych ani tej szpilki. jak mogę je wydostać.


:
valmara napisał/a:
powiedzcie mi bo mam problem nie mogę wyciągnąc klocków hamulcowych ani tej szpilki. jak mogę je wydostać.


Zeby wyciągnąć klocki musisz wyciągnąć szpilkę (kolor czerwony).
Widzę, że masz wyciągniętą zawleczkę, więc jeśli nie chce wyjśc to znaczy, że się zapiekła.
Spróbuj w czymś wymoczyć tylko ten fragment zacisku (tak żeby nie uszkodzić gumowych uszcelke) np. w odrdzewiaczu, nafcie, coli, WD-40 ewentulnie siłowo: popukać, podgrzać, kręcić mocną żabą-kluczem.

Potem możesz wyciągnąć też prowadnice (kolor zielony), żeby je przesmarować.

valmara
[Usunięty]
:
dzięki za pomoc dziś postaram się tak zrobić jak napisałeś dymny, :) a uszczelki będę musiał wymienić bo na tym zdjęciu co zrobiłeś strzałki uszczelka mi wyszła... ;/

valmara
[Usunięty]
:
ni chu chu XD wd-40 nie daje rady, żaba to samo, ale próbuje dalej ;p

:
Zanurz część zacisku ze szpilką w płynie hamulcowym, i odstaw na noc- powinno pomóc/puścić.

valmara
[Usunięty]
:
ok tak zrobie.

valmara
[Usunięty]
:
po zostawieniu na noc zacisku ze szpilką w płynie hamulcowym. Element ten dalej stawia opór. spróbuje w coli ;p

valmara
[Usunięty]
:
cola nie dała rady... rdza puściła ale szpila nie...

:
Jeśli masz możliwość to podgrzej miejsce osadzenia szpilki... ten sposób również bardzo pomaga. Trzeba będzie liczyć się z wymianą zżartej rdzą/pordzewiałej szpilki, przy montażu pamiętaj o przesmarowaniu takich elementów smarem miedziowym itp.

valmara
[Usunięty]
:
Niestety podgrzewanie miejsca osadzenia szpilki nic nie dało :(

:
not to po rusku młotkiem z impetem wbij żeby zerwać spiek a potem wd-40.
a tłoczki sprężonym powietrzem,

PS
z mojego doświadczenia nie warto regeneracja, kup zacisk po liwcie z równymi tłoczkami

jawa 50
gs 500 E
FZS 600
valmara
[Usunięty]
:
Wszystko zrobione musiałem szpilkę niestety przeciąć, a pozostałości udało mi się wyciągnąć. Dzięki za pomoc :) Wiecie gdzie kupię nową szpilę tanio ?:D ( info na PW proszę)

Ryder
[Usunięty]
:
Panowie mam problem.
Jeżeli chodzi o skuteczność hamulca to jest dobra,bez problemowo po naciśnięciu klamki moto podnosi tyłek,z tym akurat nie mam problemów :D
Problem w tym że koło strasznie ciężko się kręci,po ściągnięciu zacisku koło porusza się swobodnie,przez co wykluczyłem zatarte łożyska.Idąc dalej na warsztat poszedł przedni zacisk polerka tłoczków,wyczyszczone wszystko poskładane na pastę do tłoczków,oraz smar miedziany,klocki EBC po przelocie 2tyś km.Złożyłem i nadal to samo,skuteczność hamulców elegancka,z tym że strasznie blokują tarcze.Po wyciągnięciu zacisku widać jak swobodnie pracują tłoczki (bezproblemowo wychodzą,i się chowają po puszczeniu klamki).Jednak co zauważyłem po wciśnięciu ich do oporu,i naciskaniu klamki najpierw wychodzi ten mniejszy tłoczek(dlatego lekko go przytrzymałem aż wyrównał się z tym dużym),potem jest już ok oba wychodzą tak samo.
Naczytałem się na forum że przyczyną może być przewód hamulcowy,no to go wymieniłem i bez efektu jakiegokolwiek.Na warsztacie miałem inne klocki zmieniłem i nadal nic.
Układ był odpowietrzany kilkakrotnie,co również nie przyniosło oczekiwanego efektu.Zmieniałem blaszki,ten uchwyt i nadal nic.
Nie mam pomysłów na ten hamulec,może warto ściągnąć pompkę hamulcową i ją przedmuchać pod kompresorem?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.