Stelaze pod kufry |
Autor |
Wiadomość |
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 857 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012
|
|
|
akurat mam GS z 1992 roku i taki sam bagażnik jak na 2 zdjęciu. postaram się porobić dokładniejsze fotki i zrobić pomiary. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
bartek2801 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012
|
|
|
jak byś mógł to byłbym bardzo wdzięczny |
|
|
|
|
romekrugby [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2012
|
|
|
Orientujecie się czy po wersji gs 500 f w 2004 zostały wprowadzone jakies modyfikacje w nadwoziu mające wpływ na wybór stelaża pod kufer centralny. Na stronie givi.it oraz na większości stron występuje tylko stelaż pod model 2004. Nie wiem czy wynika to z ignorancji włochów i kopiowaniu tego na reszczej stron czy tam rzeczywiście zostały wprowadzone modyfikacje ze givi przestało robić stelaże dla tych modeli.
pozdreo |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2012
|
|
|
romekrugby, a czy twoje pytanie nie wynika z twojej ignorancji, jeśli byś użył funkcji szukaj to znalazł byś na forum co najmniej 10 podobnych tematów, a w nich zapewne również i moje posty odnośnie stelaży.
Stelaże dzielą się na dwa modele: przedliftowy i poliftowy i wynika to ze zmian wprowadzonych w ramie w mocowaniu tylnej rączki, zamka kanapy i kształtu tylnych owiewek. W wypadku poliftowego nie ma znaczenia czy jest to wersja E czy F oraz jej rocznik. A sugerowana przez Ciebie ignorancja na stronie włochów i innych kopiujących od nich informacje wynika z tego, że oficjalnie moto od 2009 roku nie jest dystrybuowany na Europę gdyż nie spełnia norm EURO3, dodam, że np. w Australii jest dalej sprzedawane, choć ostatni rokiem modelowym (poszczególne różnią się jedynie malowaniem) był 2010. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
romekrugby [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2012
|
|
|
my foul, zmyliło mnie poprostu fakt że na stronie są podane modele E od do a z F tylko rocznik 2004.
dzięki za klarowne wyjaśnienie tematu |
|
|
|
|
kasia [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Mar, 2012
|
|
|
Od kilku miesięcy poszukuję stelaża pod sakwy, ale niestety na allegro pojawiają się one niezwykle rzadko a poza tym tamtejsze ceny mnie dobijają... Czy znacie kogoś, kto mógłby zrobić taki stelaż "na zamówienie"? (do GS'a 500 E z 1992) |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sob 31 Mar, 2012
|
|
|
spróbuj tu, nie ma wszystkiego w ofercie najlepiej szrajbnać maila:
http://www.motostel.pl/kontakt.html |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
sting126
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 16 Wrz 2011 Pochwał: 3 Posty: 170 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012
|
|
|
Jako, że też się przymierzam do stelaża to napisałem do tego gościa. W odpowiedzi otrzymałem informację, że może wykonać stelaż wraz z mocowanami do kufrów (uchwytami) w ten sposób, że niekonieczna jest płyta. Ktoś z Was stosuje takie rozwiązanie? Zastanawiam się nad pewnością tego mocowania. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012
|
|
|
sting126 napisał/a: | że może wykonać stelaż wraz z mocowanami do kufrów (uchwytami) w ten sposób, że niekonieczna jest płyta. |
Sprawa wygląda w ten sposób, że na stelażach do kufrów bocznych wszyscy stosują same tzw. zamki nawet GIVI (choć akurat do GS'a GIVI nie robi stelaży bocznych) natomiast w wypadku kufrów centralnych sprawa wygląda trochę inaczej - GIVI robi wyłącznie płyty, zarówno dedykowane pod dany stelaż i motocykl jak i uniwersalne, Sw-Motech w swoim stelażu centralnym AluRack - ma wymienne adaptery -> > http://www.moto-akcesoria...ono-key,p,19260 - celowo piszę adaptery, gdyż nie jest to taka płyta jak w oryginale GIVI, do różnych systemów mocować m.in. do monokey'a i nie stosujesz tam płyty uniwersalnej.
Ja osobiście mam stelaże FiveStars zarówno centralny jak i boczne i tu w wypadku centralnego oryginalnie kupujesz go bez zamków i wtedy stosujesz go jako bagażnik uniwersalny, do którego możesz dokęcić zarówno płytę uniwersalną monokey jak i monolock, natomiast alternatuwnie i tak ja mam to rozwiązane kupujesz komplet zamków do systemu monokey i wtedy masz sam stelaż bez dodatkowej płyty.
Tutaj co prawda nie go GS'a ale masz zdjęcia właśnie stelaży FiveStars na jednym z założonymi zamkami, na innym bez zamków jako goły, płaski stelaż http://www.moto-akcesoria...0-r-08-,p,45106 . Oczywiście same zamki -> http://www.ceneo.pl/9622871s można jeszcze w niektórych sklepach kupić i wtedy nawet na stelażu samoróbce je zamocować. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
haku [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012
|
|
|
Jeszcze możesz poszukać kufry Hepco&Becker, one maja swoje stelaże do bocznych i centralnego. Nawet mam taki zestaw do GS500, ale lada dzień będzie pocięty i dopasowany do mojego moto. |
|
|
|
|
sting126
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 16 Wrz 2011 Pochwał: 3 Posty: 170 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012
|
|
|
Dzięki za rozjaśnienie studi ! |
|
|
|
|
Langus92
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 225 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013
|
|
|
Odświeżę temat,
Czy mógłby ktoś podać wymiary stelaża opisane np na zdjęciu do wersji przedliftowej?
Zakupiłem kufer i chce sam wykonać stelaż dla siebie.
Jeśli ktoś byłby tak miły i pomocny to z góry dziękuję |
_________________ Romet Ogar 205> Suzuki RG 80> Suzuki GS 500E> .......... >Kawasaki GPZ 500> Suzuki Bandit 600S |
|
|
|
|
Krzychu92
Model GSa: GS 500E
Wiek: 32 Dołączył: 13 Sie 2012 Pochwał: 3 Posty: 94 Skąd: Goleniów / Szczecin
|
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013
|
|
|
moglby ktos podac wymiary mocowania kufra typu monokey? wymiary bolczykow i tego noska. najlepiej naniesione na jakims obrazku. Mam mozliwosc atrakcyjnego zakupu nowego chinskiego kufra 50l, tylko nie mam pojecia czy mocowanie podejdzie. (stelaze zamowilem 2 tygodnie temu u Roberta z motostel)
Dzieki z gory |
_________________ |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 857 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 31 Mar, 2013
|
|
|
jakby ktoś jeszcze szukał to znalazłem na swoim chomiku zdjęcia z wymiarami stelaża do GS przed liftem. plik do znalezienia pod tym adresem: http://chomikuj.pl/ziomek4000 |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013
|
|
|
Chciałbym podzielić się pomysłem wykonania stelaża pod kufer
Może niektórzy z was maja dostęp do szlifierki kątowej, wiertarki i spawarki, więc zamiast płacić 200zl za gotowe rozwiązanie Givi będą w stanie sobie taki wykonać.
Stelaż może nie jest zbyt piękny jednak jak najbardziej stabilny i funkcjonalny.
Został pospawany spawarką elektrodową w amatorskich warunkach (co z resztą widać na zdjęciach)
Do wykonania użyłem skrawków materiałów kupionych w zakładzie produkującym konstrukcje stalowe, a dokładnie:
- pozioma podstawa - profil stalowy prostokątny 40x20 (~ 28cm)
- boczne ramiona - profile stalowe prostokątne 30x18 (~30cm)
- dodatkowe mocowanie - blacha 3mm
- mocowanie pod plytą - blacha 4mm.
Wprawdzie najpierw narysowałem sobie ładny projekt w autocadzie, jednak w trakcie prac modyfikowałem koncepcję. W skutek czego nie jestem teraz w stanie podać Wam szczegółowych wymiarów.
Jeśli ktoś zabierałby się za wykonanie to polecam najpierw wyciąć wzór z tektury i potem wg tego wzorca ciąć kształt w metalu.
Może na zdjęciach tego nie widać, ale ramiona nie są równoległe - na końcu zbiegają się ku sobie.
Jak widać konieczne było zdemontowanie uchwytu pasażera. Nie ma problemu z tym, bo pasażer może teraz trzymać się samego stelaża
EDIT
Dzisiaj zrobiłem zdjęcia (sorry za rozmazanie, ale był lekki nieporządek w garażu ) punktów mocowania. Znajdują się one w miejscu:
1- wolnych uchwytów pod siedzeniem
2- przykręcenia uchwytu pasażera
3- przykręcenia wspornika błotnika
Ogólnie to zrobiłem na nim jakieś 7kkm - stelaż i zadupek wytrzymują |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez dymny Nie 21 Gru, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|