Egzamin praktyczny maly problem :( |
Autor |
Wiadomość |
Zechowany
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lut 2009 Pochwał: 4 Posty: 447 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014
|
|
|
beacia500 napisał/a: | i jak się nie poprawi błędu to oblewają |
No soory ale to chyba logiczne ze skoro ktos powiela blad to bedzie robil to nadal na drodze wiec oblewanie z tego powodu jest sluszne ! |
_________________ WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
|
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Pochwał: 3 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014
|
|
|
Ani w ósemce ani w wolnym nie powinno jechać się na półsprzęgle. Można ewentualnie pomóc sobie tylnym hamulcem. Ale lepiej tak długo próbować przy wyciśniętym sprzęgle aż się w końcu uda. Lepiej też mieć rozgrzane moto. Ja miałem fajnego egzaminatora, bo rozgrzał mi moto na postoju kilka minut zanim wsiadłem, a na dworzu było pewnie z 2 stopnie i padał deszcz ze śniegiem. |
|
|
|
|
Endriu21
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 159 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014
|
|
|
Dizel napisał/a: | Po mieście jedynie co sie czepia to toru jazdy i ustawiania się na jezdni i za późna sygnalizacja ale wcześniej jeździłem 2 lata i nie maiłem żadnych problemów na motorowerze. Może stare nawyki zostały. |
Jako kierowca może i nie miałeś problemów, ale wspomniane przez Ciebie elementy zapewne nie raz utrudniały życie innym kierowcom, którzy przeklinali Cię pod nosem/kaskiem
Trzeba pamiętać, że nie jesteśmy na drodze sami. Jechać należy przewidywalnie i zawczasu manewry sygnalizować (nie dopiero w momencie skrętu; kierunkami zaczynamy mrugać tuż przed rozpoczęciem hamowania/zwalniania przez zakrętem).
Tak że wyzbywaj się złych (starych) nawyków i powodzenia na egzaminie |
|
|
|
|
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014
|
|
|
Staram się, trochę zmieniłem swoje podejście jeżdżę bez pośpiechu spokojnie no i co najważniejsze bezpiecznie no i teraz inaczej patrze na drogę ogólnie przesiadka z 50cc na 500cc zrobiła na mnie przeokropne wrażenie co uczuliło mnie nieco na inne zagrożenia i bardziej uruchomiło moją wyobraźnie myślę że pozytywnie. |
|
|
|
|
beacia500
Wiek: 34 Dołączyła: 15 Mar 2014 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
testy zdane za pierwszym razem wczoraj
czekam na praktykę |
|
|
|
|
Zechowany
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lut 2009 Pochwał: 4 Posty: 447 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
Trzymamy kciuki |
_________________ WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
|
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
Rafal176 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Jako że istnieje już taki temat to i ja zadam pytanie
Ktoś wie może czy wymiary starej i nowej ósemki są takie same tylko zamiast ósemki jest prostokąt?
Jestem w trakcie kursu (Yamaha XJ6) i ma ona strasznie słaby skręt.
Przy maksymalnym skręcie i tak zahaczam nieraz o linie, a najechanie na linie = oblanie egzaminu...
Jakieś porady? Może robię coś źle?
Jadę na jedynce i sprzęgło całkiem puszczone, nieraz lekko przyhamuję przodem, ale staram się tego unikać, bo wtedy motocykl traci równowagę. |
|
|
|
|
beacia500
Wiek: 34 Dołączyła: 15 Mar 2014 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Mi instruktor mówił, że wymiary są takie same stara ósemka mieści się w aktualnym prostokącie,
niestety, ale moim zdaniem (mam małe doświadczenie na moto) lepiej kurs robić na takim moto jakie jest na egzaminie A2 cb500f (bardzo, bardzo skrętny motocykl), ja też jestem w trakcie prawka czekam na egzamin praktyczny (cała w nerwach), ale jak zaczynam robić 8 to staram się jak najbardziej zewnętrznej do wewnętrznej......czy jakoś tak,
jakbyś miał okazję spróbować na CB500F to skorzystaj |
|
|
|
|
Rafal176 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Niestety WORD, w którym będę zdawał dysponuje jedynie Yamahą XJ6 i na takiej też się uczę.
Jakieś rady? |
|
|
|
|
Dizel
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 106 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Stosuj Lekki przeciw siad i oczywiście balans ciałem i ewentualnie delikatne operowanie gazem i łuki rób takie byś się mieścił od lini do lini byle byś na nią nie najeżdżał zawsze na łuku odwracał głowę i patrz tam gdzie chcesz jechać . |
|
|
|
|
dragus1208 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014
|
|
|
Też właśnie robię kurs na XJ6 ale na prawdę nie mogę zrozumieć skąd możesz mieć taki problem. Może twój instruktor dla utrudnienia ma namalowane minimalnie mniejszy prostokąt?? Mój np. szerzej ustawia bramki na wolnym slalomie, bardziej rozsuwa słupki na ominięciu przeszkody i bliżej siebie stawia pachołki na szybkim. Nie wiem dlaczego niektórzy odradzają tutaj wykonywanie bardzo wolnych manewrów bez sprzęgła. Przecież jadąc z tak małą prędkością na 1b motocykl może zacząć szarpać a wtedy już 100% podpieramy się nogą. Po to to sprzęgło jest aby móc się nim wspierać. Na pewno dużo łatwiej przejechać ósemkę używając pół sprzęgła (szczerze to nawet nie mogę sobie wyobrazić żeby przejechać ją bez).
Ale wracając do ósemki to od początku kursu nie zdarzyło mi się najechać na linię, zawsze zostaje mi dosyć dużo zapasu do linii. A tak jak mówili poprzednicy to przeciwskręt bardzo się przydaje na ósemce i na XJ bardzo łatwo jest go wykonać, na GS jest dużo gorzej. XJ bardzo dobrze spisuje się na tych wszystkich manewrach bo ma bardzo nisko środek ciężkości i jest stosunkowo krótka. |
|
|
|
|
kikoks [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2014
|
|
|
Witam, skoro jest już podobny temat nie będę nowego zakładał A więc jestem w trakcie robienia kat A2 (wreszcie!) i mam kilka wątpliwości/pytań i myślę, że to jest dobre miejsce by zapytać
za nazwy miast posłużą X i Y bo po co komu miasta
1. kat. B zdawałem w mieście X i chciałbym też tam zdawać A2, lecz w OSK w którym się uczę jest suzi gladius, a w X jest xj6, czy jest duża różnica między tymi motocyklami? Warto ryzykować? Czy odpuścić i iść do Y? Jazd w OSK jeszcze żadnych nie miałem
Swoją drogą trochę głupota, że dają taki motocykl na A2, powinien być coś typu gs cb 500 moim skromnym zdaniem
2. Czy w te 20h jazd da się ogarnąć wszystko? Moje kontakty z motocyklami to głównie ogary wski skutery i w jakiejś części crossy o maksymalnej pojemności 250ccm |
|
|
|
|
danny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2011 Pochwał: 6 Posty: 798 Skąd: Poznań / Choszczno
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2014
|
|
|
Skoro juz masz doswiadczenie w jezdzie to 20h powinno starczyc. |
_________________ Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal) |
|
|
|
|
Qbol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 31 Sty 2014 Posty: 116 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
Podepnę się pod temat, bo jutro mam zamiar iść do MORD'u i mam jedną wątpliwość. Jak ma w końcu wyglądać obowiązkowe wyposażenie motocyklisty na egzaminie ? Sam żółw, rękawice i wiązane buty (zwykłe tenisówki) wystarczą ? Mogę mieć swój kask ? Dostanę ochraniacze na kolana ?
Ile w ogóle taka przyjemność kosztuje ? 180 + 30 teoria ? |
_________________ Zumico GR 200 2011 GS 500 '95 Fazeratti FZS 600 '99 |
|
|
|
|
|