WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Odpoczynek GS500 w trasie
Autor Wiadomość
Krzyzi
[Usunięty]

  Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   Odpoczynek GS500 w trasie

Cześć to mój pierwszy post przepraszam jeśli źle umieściłem temat ale tu wydawało mi się najrozsądniej. Proszę was o pomoc. Planuje przesiąść się z Rieju MRX 50 na GS500 i rieju ma chłodnice a ten jest jednak powietrzakiem. Chciałbym zapytać co ile (km minut) powinno robiś się przerwę w jeździe by suzi odpoczęło ? czy to ma duże znaczenie ?:) miałem kiedyś powietrzaka z wentylatorem Peugeot Vivacity 50 i jak nim jeździłem w dalsze trasy to co 40-50 km dawałem mu to 5 min. :)
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   Re: Odpoczynek GS500 w trasie

Krzyzi napisał/a:
Chciałbym zapytać co ile (km minut) powinno robiś się przerwę w jeździe by suzi odpoczęło ? czy to ma duże znaczenie ?:)


:zdziwko: :przestraszony:
To nie koń, żeby musiał odpoczywać. Chłodzenie powietrzem w czasie jazdy jest na tyle wydajne, że maszynie nie potrzebne są przerwy regeneracyjne (no chyba, że dla kierowcy, którego rozboli d**a).
_________________


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Krzyzi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

Dzięki wielkie :)
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

Krzyzi napisał/a:
Dzięki wielkie :)


Tylko, że mówimy tutaj o normalnej jeździe w ruchu drogowym w trasie, w mieście, w korkach. :ok:
Oczywiście chłodzenie powietrzem jest zdecydowanie mniej wydajne niż chłodzenie cieczą i należy o tym pamiętać. Był przypadek na forum, że koledze posypały się panewki w czasie parady-korka w Częstochowie (długotrwała jazda, toczenie się z minimalną prędkością).
Niektórzy, bardziej wyczuleni montują w miejscu bagnetu-korka wlewu oleju termometr. Podstawową sprawa w silnikach chłodzonych powietrzem, wiec też GSie 500 jest to, żeby często sprawdzać poziom oleju np. co 200-300km i utrzymywać go we właściwym poziomie, najlepiej okolice 3/4 na bagnecie.
_________________


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Diesel21
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

dużo jest roboty z tym bagnetem ? czy tylko trzeba kupić to cudo co pokazałeś i zamienić z bagnetem ?
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

Diesel21 napisał/a:
dużo jest roboty z tym bagnetem ? czy tylko trzeba kupić to cudo co pokazałeś i zamienić z bagnetem ?


Wkrecany jest zamiast standardowego korka.
Wiecej w dziale tuning i akcesoria

Niestety niema na nim poziałki min-max, wiec poziom oleju trzeba mierzyć standardowym korkiem lub na tym termometrze zaznaczyć odpowiedni przedział, wzorując się na oryginale.
_________________

 
 
dunja 


Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011
Pochwał: 7
Posty: 696
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   Re: Odpoczynek GS500 w trasie

dymny napisał/a:


:zdziwko: :przestraszony:
To nie koń, żeby musiał odpoczywać.


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
_________________
I cherish my ignorance on the subject...
 
 
 
Krzyzi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

Dzięki :)
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 26 Lut, 2014   

Jak będziesz użytkował motocykl zgodnie z przeznaczeniem i pilnował oleju to nie ma najmniejszych szans żeby cokolwiek złego się stało.
To że się coś komuś rozsypało raczej bym podsumował jako zdarzenie losowe. Chłodzone powietrzem silniki Suzuki są może mało kulturalne ale kuloodporne.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro 26 Lut, 2014   

gacek778 napisał/a:
Chłodzone powietrzem silniki Suzuki są może mało kulturalne ale kuloodporne.


Czy takie kuloodporne i czy rzeczywiście to byl wy wypadek losowy... można byłoby dyskutować?
Tutaj dla przypomnienia cała historia. Pomieszało mi sie z tymi panewkami.
_________________

 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sro 26 Lut, 2014   

Ten przypadek to czysta głupota użytkownika motocykla i nic więcej.
Takiej jazdy mógłby nie wytrzymać też silnik chłodzony cieczą.
Nawet w serwisówce w rozdziale pośięconym regulacji i synchronizacji gaźników w GS'ie jest wyraźnie napisane, że należy przerwać czynność na kilkadziesiąt minut jeśli regulacja się przedłuża.

Przy normalnym użytkowaniu motocykla chłodzonego powietrzem nic się nie stanie, ale mowa o normalnym, a nie o katowaniu silnika w środku parady. Takie silniki są luźniej spasowane ale nie idioto odporne, takie podobno były olejaki suzuki jak już.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro 26 Lut, 2014   

tmi napisał/a:
Ten przypadek to czysta głupota użytkownika motocykla i nic więcej.


Głupota, niewiedza, brak wyobraźni, nieprzewidzenie konsekwencji... - rożnie to można nazywać. :ok:

tmi napisał/a:
Nawet w serwisówce w rozdziale poświęconym regulacji i synchronizacji gaźników w GS'ie jest wyraźnie napisane, że należy przerwać czynność na kilkadziesiąt minut jeśli regulacja się przedłuża.


Myślisz, że osoba, która pyta czy GSem w trasie robić przerwy zna serwisówkę? ;)
Podkreśliłem to, że to nie jest silnik kuloodporny, po to aby w głowach tych nastolatków czytających to forum nie budować jakiejś dziwnej wizji o pancernym silniku w GSie.
Po to, aby uczulić na konieczność dbania o motocykl oraz by pokazać, że ta legendarna wytrzymałość ma jednak jakąś granicę, do której wbrew pozorom łatwo się zbliżyć np. jeżdżąc żółwim tempem w paradzie lub zaniedbując podstawowe czynności serwisowe.
_________________

 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sro 26 Lut, 2014   

Silnik GS'a jest bardzo ale to bardzo delikatny jeśli spojrzeć ile jest tematów gdzie ktoś szuka drugiego silnika, albo próbuje reanimować to co ma bo zapomniało się sprawdzić poziom oleju, a ten trzeba kontrolować co max 500 km. Ale tak już jest, jak dbasz tak masz. Nie inaczej.
Masz rację, warto uczulić. Nie bez powodu znacznie lepszy silnik CB 500 sprawia, że tamten motocykl jest zawsze droższy. Ale o wiele lepszy, jednak zaniedbany również padnie pod dowództwem kogoś kto nie wie, że trzeba dbać i z głową używać.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

tmi napisał/a:
Silnik GS'a jest bardzo ale to bardzo delikatny jeśli spojrzeć ile jest tematów gdzie ktoś szuka drugiego silnika, albo próbuje reanimować to co ma bo zapomniało się sprawdzić poziom oleju, a ten trzeba kontrolować co max 500 km. Ale tak już jest, jak dbasz tak masz. Nie inaczej.

Poziom oleju powinno się sprawdzać CODZIENNIE!
Nic nie kosztuje, trwa kilka w porywach do kilkunastu sekund i gwarantuje długą i bezawaryjną pracę silnika. Nie chodzi nawet o to że go ubędzie tylko o to że może go kiedyś nagle przybyć i może być kiepsko.

Cytat:
Masz rację, warto uczulić. Nie bez powodu znacznie lepszy silnik CB 500 sprawia, że tamten motocykl jest zawsze droższy. Ale o wiele lepszy, jednak zaniedbany również padnie pod dowództwem kogoś kto nie wie, że trzeba dbać i z głową używać.

Czy ten silnik jest taki lepszy to pojęcie względne. To jednostka chłodzona cieczą, bardziej kulturalna, dysponująca większą mocą ale coś kosztem czegoś. To co jest pod bakiem w tym motocyklu to jest abstrakcja. Cebula jest bardzo fajna ale po kilku rozbiórkach CB500 i Gs 500 jakoś nadal jeżdżę GSem.
Cb 500 ma wiele zalet ale i kilka wad. Wole 3 razy w Gsie robić zawory niż raz w cebuli.
A cena związana jest też (albo może przede wszystkim) z marką.
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Świetny temat. W miastach coraz większy ruch to i częściej się stoi. GSka z racji chłodzenia powietrzem na pewno ma w lecie problemy z temperaturą. I nie jest wcale kuloodporna. Wręcz przeciwnie.
Czujnik temperatury przydaje sie. Ale kto napisał że trzeba poziom oleju mierzyć innym bagnetem. To nieprawda jeżeli kupimy czujnik od razu z bagnetem do Suzuki GS 500. Też są takie. http://netbiker.pl/produk...tury-oleju-nowy
Gacek nie zgadzam się z Tobą :D nie sprawdzajmy oleju codziennie. Przed wyjazdem wystarczy. :rotfl: . Ale co do reszty to masz racje.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.