1 gar nie pali na wolnych, gaznik ?
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

intel1995
[Usunięty]
: 1 gar nie pali na wolnych, gaźnik ?
Witam
Mam pewien problem na który nie znalazłem odpowiedzi tu na forum, dlatego tez zakładam nowy temat. Sądzę że ktoś bardziej doświadczony mi pomoże.

Zabrałem się za mini remoncik mojego motocykla podczas przerwy zimowej (gaźniki, zawory, hamulce itd. …), już zacząłem składać motocykl, odpalam, a tu problem.
Motocykl nie pali na lewy gar w dolnym zakresie obrotów, tak od 3-4k rpm pracuje normalnie. Męczyłem się cały dzień, jeździłem po mechanikach, mierzyłem, sprawdzałem wszystko co się dało i nic… :( W końcu pokręciłem śrubą od synchronizacji, EUREKA ! Cylinder zaczął działać tak jak powinien. Lecz nie mogę tego tak zostawić bo oba gaźniki sią mocno rozsynchronizowane (sprawdzałem U-rurką) przez co nie schodzi z obrotów tak jak powinien (długo zostaje na około 3k i wolno opada). Dodam że świeca przed rozsynchronizowaniem była cały czas zalewana. Pomimo tego że mieszanka szła cały czas na cylinder to dopiero gdy dodałem jeszcze więcej mieszanki (śrubą synchronizacji) to lewy gar zaczął gadać (a chyba powinno go zalać całkowicie, prawda ?)
Gaźniki był rozkręcone na części pierwsze, dysze i inne elementy były czyszczone benzyną ekstrakcyjną w myjce ultradźwiękowej, wszystko było sprawdzane… jedyne co zmieniłem to poziom benzyny w pływakach, był bardzo wysoki i musiałem to zmienić. Może to być powodem ? raczej nie bo przecież prawy cylinder jest tak samo zrobiony i działa elegancko :/ poziom zmieniałem według tego sposobu/rysunku

Co to może być, jakieś dysze/kanaliki powietrzne w gaźniku były by zapchane ?
Z góry dzięki za odpowiedz

:
Wyregulować skład mieszanki. Jeżeli nie pomoże należy sprawdzić czy powodem tego jest: zużyta śrubka składu mieszanki (wyrobiony stożek iglicy śrubki), rozkalibrowana/zatkana dysza biegu jałowego, rozkalibrowany/zatkany kanał biegu jałowego w korpusie gaźnika. Wszystkie inne częsci gaźnika mają byc sprawne, nastawy zgodnie z zaleceniami książki serwisowej, dolot/mocowanie gaźnika ma być całkowicie szczelne.

:
Pierwszy post powinien być w dziale z przywitaniami i radzę go tam założyć :)
Obecnie borykam się niemal że z identycznym problemem przy bardzo podobnych okolicznościach ale obecnie na czas zimowy dałem spokój.... Tak że i ja z miłą chęcią posłucham porad :)

GeoGri
intel1995
[Usunięty]
:
Ok dzięki za szybką odpowiedz.
A ten sposób który podesłałem jest dobry do ustawiania poziomu paliwa ?

:
Podany schemat jest prawidłowy. Pamiętaj że obsługa gaźników wymaga dokładności i dużej ostrożności w obchodzeniu się z jego poszczególnymi elementami, a wątpliwe części wymieniasz na nowe.

:
intel1995 napisał/a:
A ten sposób który podesłałem jest dobry do ustawiania poziomu paliwa ?

Na stronie 4-10 manuala (w ogłoszeniach na głównej jest dostępny) masz dokładnie ten sam rysunek oraz informację, że ten poziom ma wynosić 14,6mm +/- 1mm więc jest to tożsame z tym co prezentuje Twoja grafika.

Jeśli natomiast masz moto poliftowe (2001 i młodsze) to poziom ten powinien wynosić 13.00 mm +/- 1mm ponieważ jest tam inny gaźnik

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
intel1995
[Usunięty]
:
Dobra to postaram się je wyregulować śrubą składu mieszanki, a jak nie to wyciągam.
A tak dla upewnienia się, śruba składu mieszanki znajduje się gdzie ? (może jakieś zdjęcie)

:
proponuję poczytać te tematy http://forum.gs500.pl/portal.php?show=209 tam jest wszystko opisane

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
intel1995 napisał/a:
śruba składu mieszanki znajduje się gdzie ? (może jakieś zdjęcie)


Nie wiesz jak wygląda i gdzie znajduje się ta śrubka, a zabierasz się za serwis gaźników. Przypomnę że oprócz prawidłowej obsługi gaźników, czeka cię jeszcze wykonanie właściwej ich regulacji oraz znajomość tego jak przebiega proces/kontrola regulacji wolnych obrotów. Wspominałeś o myjce, do myjki wkładamy gaźnik zupełnie rozbrojony, więc musiałeś wiedzieć chyba co i gdzie odkręcasz... chyba że zleciłeś ten zabieg zakładowi.

Na poniższym schemacie masz wszystko podane co gdzie jak i dlaczego. Śrubka składu mieszanki znajduje się pod nr.31 dodatkowo zaślepiona jest fabrycznie kapturkiem nr.36 http://www.partzilla.com/...ETOR/parts.html

intel1995
[Usunięty]
:
A jak ja mam niby ustawić skład mieszanki w motocyklu, na oko ? przecież ta śruba którą wskazałeś jest pod pokrywą pływaków... każdy gaźnik trzeba trochę inaczej wyregulować wiec nie można tego zrobić na zasadzie "2,5 obrotu i będzie ok" śruba musi być gdzieś na zewnątrz raczej ;/


EDIT: Dobra już wiem co i jak

:
studi napisał/a:
proponuję poczytać te tematy http://forum.gs500.pl/portal.php?show=209 tam jest wszystko opisane


tak jak kolega napisał tam jest sporo info
pozatym temat pt nie pali 1 gar itp jest sporo wiec kolego poczytaj a jak nie uzyskasz odpowiednich dla siebie odpowiedzi to pytaj w podobnie brzmiącym temacie do twojego.
ten temat zamykam i niebawem usuwam.

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.