WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Gs sam wchodzi na obroty oraz wolno z nich schodzi
Autor Wiadomość
torbba
[Usunięty]

  Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   Gs sam wchodzi na obroty oraz wolno z nich schodzi

Witam mam pewien problem poniewaz po synchronizacji Gs bardzo wolno schodzi z obrotów, a jak puszcze gaz to sam sobie wchodzi na obroty.

Zrobilem synchronizacje oraz wymienilem sprerzyne dociskajaca membrane (wsumie to porzyczylem od kolegi) oraz wymienilem filtr powietrza (przed synchronizacja zeby zsynchronizowac z nowym filtrem)

w czym moze byc problem tych obrotów? moze byc tak ze sprężyny te co dociskaja membrany sa za slabe i slabo dociskaja membrane po puszczeniu manetki?


tak na marginesie:
i jeszcze takie pytanie potrzebuje kupic:
- 2 sprezyny dociskajace membrany
-1 Przykrywke od membrany

Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

Zdejmując pokrywki nad membranami zgubiłeś małe oringi uszczelniające króćce od sychronizacji gaźników. Tamtędy ssie teraz fałszywe powietrze. Możliwe tez ze kompletni rozsynchronizowałes gaźniki i z tąd te samodzielne wchodzenie na obroty.
Sprężyny są ściśle dobrane do tego gaźnika i jakakolwiek manipulacja z nimi skończy sie złą praca silnika. Nic nie kombinuj. Obie musza miec tą sama długosc i siłę nacisku.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
torbba
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

chodzi ci o oringi na tych plastikowych pokrywkach od gory co sie wpina wakuometr? czy pod śrubki?

a sprerzyny mam teraz wsadzone od gsa pozyczylem od kolegi i wlasnie musze sobie kupic nowe :D
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=178

http://i20.tinypic.com/117vh1d.jpg
część nr 14 na rysunku.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
torbba
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2008   

Tą cześć nr 14 mam na obu pokrywkach
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 07 Cze, 2008   

Na rysunku sa 2 części oznaczone 14. Na pokrywce jest zaslepka a pod pokrywka mały oring. chodzi mi o ten właśnie mały oring.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Andrew
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Lip, 2008   

Witam,

Tez chcialbym sie podlaczyc pod temat gaznikow. :D
Zaczne od tego, ze ostatnio odebralem moto z serwisu, gdzie m. in. byly robione gazniki.
Jak moto bylo chlodne, albo cieple to ok. Jak sie fest nagrzal - objaw jak u kolegi:
wolno z obrotow schodzil. POjechalem jeszcze raz i koles stwierdzil ze wiele tu sie zrobic nie da, ze mieszanka byla za uboga to ja wzbogacil (wkretami z dolu + chyba na iglicy) i ze przydalo by sie wymienic dysze i moze sprezyny od membran... Membrany sa podobno szczelne. Cos sam pokrecilem przy gaznikach i jest jako tako.
Nie chce rozbierac gaznikow bo po pierwsze niewiele sie znam, po drugie szkoda mi 160 zl za regulacje i synchro, bo trzeba bedzie to zrobic jeszcze raz... Ale jak mam sie scierac z gownianym serwisem to chyba sam sie za gazniki wezme...

Mam pare pytan dot. ustawienia gaznikow:

- Kiedy trzeba robic synchro (np. po wyjeciu membran celem korekty zapiecia na rowku?). Czy ma ktos moze dokladny opis jak to zrobic
(wlacznie z samodzielnym wykonaniem manometru?).
- Czy ustawienie mieszaki na b. jalowym ma wplyw na osiagi i zuzycie paliwa (w calym zakresie obrotow, czy tylko
na b. jalowym i w dolnym zakresie obr?)
- Czy zapiecie klipa na rowku 3 badz 4 ma znaczacy wplyw na osiagi i spalanie? Czy zapiecie na rowku 3 oznacza bogatsza mieszanke niz na 4?

Bede wdzieczny za podzielenie sie swoja wiedza :padam:
pozdro
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Lip, 2008   

Ja też się podłączam u mnie podobnie, czasem zawiesi się na 3 tysiącach i po kilkunastu sekundach dopiero spadnie na te ok. 1300 no i ogólnie powoli schodzi z obrotów szczególnie od 5 tysięcy w dół , czasem lekko zafaluje no i np. jak go zagrzeje i postawie i ostygnie powiedzmy ok. 40 minut (ale jeszcze jest w miarę ciepły) to ciężko go zapalić bez ssania... No i długo musi chodzić na ssaniu tak mi się wydaje, że troszkę za długo, zapalam go, wyprowadzam z garażu moto stoi cały czas na ssaniu, zamykam garaż później otwieram furtkę, wyprowadzam moto za furtkę, wracam wypuścić psa, wychodzę siadam na moto - trwa to ok. 2-3 minut i moto cały czas chodzi na ssaniu, które co chwilkę lekko popuszczam, żeby miał ok. 2 tyś obrotów) dodam, że po tym czasie silnik jest już dosyć ciepły (wątpię, żeby ktoś położył wtedy rękę na cylindrze i wytrzymał ;) ) także wydaje mi się, że jak silnik ma taką temperaturę to już powinien chodzić bez ssania, a może się mylę ?

Generalnie proszę o radę co można najpierw samemu spróbować sprawdzić/wyregulować przed wizytą w serwisie bo serwisu unikam jak ognia, a tata trochę wiedzy o mechanice ma także mi pomoże i może coś się uda zwojować :)

Wczoraj sobie wymieniłem olej na Motul 5100 10W40, a filtr kupiłem jakiś Hiflo zna ktoś tą firmę ? Co mnie zdziwiło to filtr wyglądał jak filtr powietrza tzn. było widać ten 'papier' filtrujący, a nie było tej metalowej siateczki osłaniającej, ale poza tym pasował idealnie.

Przy okazji mam takie pytanie co do silnika bo ostatnio coś mi zaczęło lekko "grzechotać/stukać", dzieje się tak, że przy niskich obrotach (im niższe tym bardziej) słychać coś jakby miarowy grzechot/stukot gdzieś z okolicy pokrywy zaworów, jak silnik jest nie dogrzany i ma ok. 1 000 obrotów wtedy to słychać wyraźnie, a jak ma obroty na poziomie 1 300 już dużo ciszej, a przy 2 000 jak mu tak podkręcę, albo na ssaniu ten dźwięk ustaje i przykładając ucho w okolice pokrywy już go nie słychać (słychać jakieś inne ale ciche i delikatne dźwięki, a podobno w silniku chłodzonym powietrzem zawsze może coś delikatnie cykać), podczas jazdy też nic nie słychać :looka:

Co to może być ? Może zawór, łańcuszek rozrządu - napinacz się zaciął ? Luz osiowy wałków rozrządu ?

Wiem, że najlepiej byłoby rozebrać i posprawdzać wszystko i nie słuchając tego trudno coś poradzić, ale może ktoś coś podpowie ;)

Pozdrawiam :ok:
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 17 Lip, 2008   

Synchronizacje robi się przy przeglądzie np wiosna i co 6000km. Polega to na tym , by ustawic takie same podcisnienie w obu dolotach. Jesli gaźniki nie były całkowicie rozebrane , nie regulowano zaworów oraz nie kręcono srubami składu mieszanki biegu jałowego, to synchro nie jest konieczne np czyszczeniu gaźników ale warto przy okazji to zrobić.
Ustawienie śrub składu mieszanki ma wpływ na bieg jałowy i przejscie na srednie obroty. nie wpływa na moc max. Ma wpływ na odpalanie i falowanie obrotów. śruby składu powinne byc wykrecone ok 2 1/4 obrotu. osobiscie miałem wykrecone na 3 obroty i tak było w tym przypadku najlepiej.
za zachowanie silnika w zakresie srednich obrotów odpowiada iglica. Jeśli jest dziura w obrotach przy otwieraniu przepustnicy to iglica jest za nisko. Podnosząc iglice w zapince z 3 na 4 rowek liczony od góry wzbogacasz mieszankę. Silnik lepiej wkręca sie na obroty i szybciej z nich schodzi. motocykl lepiej przyspiesza i ma wieksza prędkosc max. Niemnie wszystko zalezy od konkretnej maszyny , poziomu paliwa w komorach pływakowych itd.

filtr Hiflo to firmowy zamiennik. Po wymianie mogą byc problemy z dziurą w obrotach lub falowaniu ze względu na to , ze nowy filtr ma większą przepustowość od starego i mieszanka sie zubożyła. w tym wypadku warto sprobowac wykręcic sruby składu o 0,5 -1 obr i sprawdzic zachowanie silnika. Sprobowac też z podniesieniem iglic o 1 rowek. Warto poeksperymentować :)
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Lip, 2008   

Dziękuję bardzo Breżniew dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło ;) Wkręcę śruby od składu i wykręcę o te 2 1/4 - 2 1/2 obrotu po równo i zobaczę jak będzie schodził z obrotów, jak dalej słabo to może podniosę tą iglicę, aczkolwiek jeśli chodzi o osiągi to raczej dziury w obrotach nie ma (chyba, że ja nie czuję nie mam porównania z innymi motocyklami bo to moja pierwsza maszyna), ale mam doświadczenie w samochodach i raczej bym wyczuł dziurę w obrotach, a moto raczej dobrze się zbiera od 3,5 do 9 tyś. bez problemu równo idzie, a wyżej nie kręcę bo i nie ma po co skoro moto przy 9200 osiąga moc maksymalną...

Po wymianie oleju i filtra tak jak radziłeś wykręciłem świece oparłem o silnik i kręciłem rozrusznikiem po ok. 3 sekundy i przerwa kilka sekund i znowu aż zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju, dosyć troszkę się nakręciłem i nie gasła więc wkręciłem świece i na szczęście akurat tak się złożyło, że jeden obrót po wkręceniu świec już zgasła kontrolka, a później dopiero moto załapał i jest OK :)

Popróbuje najpierw sam się pobawić z tymi gaźnikami (ustawię śruby od składu mieszanki ew. iglice, a jak będzie potrzeba to oddam tylko moto na synchro), czytałem w Heinsie o synchronizacji i jest to raczej proste tylko trzeba mieć niestety wakuometry, a nie są najtańsze.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc, dam znać jak coś zwojuję :super:
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 18 Lip, 2008   

Spajdi: pisz o regulacja, o efektach.

Sam unikam dłubania przy GS-ie, ale z wielką ochotą poczytam jak samemu można spróbować regulować gaźniki.

dorzucam:
http://serwisy.gazeta.pl/...23,2720482.html
http://www.swiatmotocykli.info/infopage.php?id=167

dla danego rocznika sprawdź jakie masz dysze, wg mnie to ważne bo przed Tobą mógł się ktoś tym bawić i spartolić robotę.
Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza (preparat Samostart i piskania w okolice króćców) oraz jakie masz luzy zaworowe.

Dodam że u mnie na serwisie gaźniki tylko z luzami zaworowymi ustawiają. Odpowiedni luz wpływa na pracę silnika. W podwieszonych tematach jest jak sprawdzić luzy zaworowe.

Udanej pracy życzę. Oby efekt był dobry.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Lip, 2008   

No jak się za to zabiorę to na pewno dam znać jak poszły regulacje i jak chodzi moto, teraz pierwszy raz go tankowałem bo jak go kupiłem było dużo w baku i mniej więcej sprawdzę spalanie, a także będę kontrolował bagnet przed każdym wyjazdem, żeby kontrolować/sprawdzić zużycie oleju i jeśli będzie zbyt wysokie to na przyszły sezon zaleje tak jak mówił Breżniew 15W50 Motula półsyntetyk zamiast 10W40...

Dodam jeszcze, że obie świece mam równo wypalone i mają kolor taki jakby brązowawy wydaje mi się, że kolor elektrod jest dobry, mieszanka nie jest raczej zbyt bogata bo ciemne nie są, a i zbyt uboga nie jest bo za jasne też nie są także chyba jest ok ? No i obie identyczne praktycznie to chyba też dobry objaw :)

Pozdrawiam :ok:
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 18 Lip, 2008   

Zmień świece przy okazji. Nie wiadomo ile tys. km przepracowały.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Andrew
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Lip, 2008   

Dzieki Brezniew i Hubergontarz za info.

Po tym jak po serwisie wolno schodzil mi z obrotow, chyba podniesli mi iglice i wzbogacili jalowy, ale szczerze mowiac roznicy nie widze poza wiekszym spalaniem o 2,5l.... :zly:
(poprzedni pomiar - <4l :] , teraz ok 6,5 przy spokojnej jezdzie w miescie... :kwasny: )
Chyba z powrotem ustawie iglice z 4 na 3 rowek i pokrece srubami od jalowego.

Czy po czyms takim musze synchronizowac gazniki? Ile kosztuja wakuometry i czy trzeba miec 2 ? Obilo mi sie na forum, ze mozna je zrobic z wezyka i szachownicy naklejonej na deske... (?)

Aha, po regulacji zaworow chodzi mi glosniej niz przed ... (luzy byly 0.1mm). Nie wiem czy nie zamontowali mi 2 plytek 29 zamiast 29.5 mm...
I chyba najpierw wyregulowali gazniki a pozniej zawory, bo czekali na plytki, badziewiarze...
Wiem jedno, serwisu bede unikal jak ognia... Ciezko znalezc dobrych i uczciwych fachowcow...

jeszcze pytanie: jakie sa objawy niezsynchronizowanych gaznikow??
Ostatnio zmieniony przez Andrew Pią 18 Lip, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Lip, 2008   

Hubert świece mam nowe, kupowałem GS'a od kolegi z forum także ufam, a poza tym wizualnie widać, że świece są świeże także jest OK :) W wolnej chwili dobiorę się jeszcze do filtra powietrza i zobaczę w jakim jest stanie i go wyczyszczę albo jeśli będzie mocno zasyfiony wymienie :)

Andrew jak przeczytałem Twoją wypowiedź to chyba tym bardziej sam się wezmę za te gaźniki... Dam znać jak coś mi się uda poprawić albo zepsuć :rotfl:

Pozdrawiam ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.