WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
moje pierwsze 26km :]
Autor Wiadomość
dudek3300
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2008   

U mnie tez trzeba miec sprzeglo wcisniete nawet na luzie. Odpalic na biegu normalnie mozna ale musi byc schowana nozka i wcisniete sprzeglo bo jak nie to inaczej odcina prad i nie ma rozruchu.

Co do jazdy przez las, zapachu i predkosci 40km/h to w pewnym sensie popieram, uwielbiam jechac na 6biegu okolo 70km/h przez las lub przez puste tereny, piekny zapach lasu i totalny relax, silnik 3,5tys obr, sichutko spokojnie, bajka. :zawstydzony:
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

dudek3300 napisał/a:
uwielbiam jechac na 6biegu okolo 70km/h przez las lub przez puste tereny, piekny zapach lasu i totalny relax, silnik 3,5tys obr, sichutko spokojnie, bajka.



przyjemna sprawa, to samo kiedy sie przez wioski przejezdza. Nie trzeba sie spieszyć, spokojnie mozna popatrzec co robią ludzie w upalny dzień ... to cos zupelnie innego niż jazda samochodem z punktu A do B.
 
 
Sc0uT
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

pootietang napisał/a:
nowsze tak mają że musi być sprzęgło wciśnięte.


Czujnik sprzegla. Chodzby do klamki/pod nia wchodza 2 kabelki. Wypnij i po klopocie ;) Mnie draznilo odpalanie ze sprzegłem moto.
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

Sc0uT napisał/a:
Mnie draznilo odpalanie ze sprzegłem moto

:zdziwko:
co w tym drażniącego :niepewny:
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Sc0uT
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

Widocznie cos bylo ;D heheh wole zrobic pyk i juz ;)
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

dudek3300 napisał/a:
uwielbiam jechac na 6biegu okolo 70km/h przez las lub przez puste tereny, piekny zapach lasu i totalny relax, silnik 3,5tys obr, sichutko spokojnie, bajka. :zawstydzony:


Pomnożyć prędkość x2 i możemy mówić o przyjemnej jeździe :]
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

dudek3300 napisał/a:
uwielbiam jechac na 6biegu okolo 70km/h przez las lub przez puste tereny, piekny zapach lasu i totalny relax, silnik 3,5tys obr, sichutko spokojnie, bajka. :zawstydzony:


Ale silnik tego nie uwielbia. Za niskie obroty. Zredukuj przy tej prędkości na 4 lub 5. To nie wolnoobrotowy chopper z długoskokowym V-twinem.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Koger 

Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2008
Pochwał: 2
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

O, to i ja się coś spytam przy okazji obrotów - normalnie jeżdzę właśnie około 4-5 tysięcy, ale czasem lubię sobie przygazować i posłuchać jak silnik pracuje przy około 8tys ;)
Ograniczam się ztym, ale zastanawia mnie czy jest to jakieś 'katowanie' silnika czy normalna praca na wysokich obrotach i dłuższy przejazd nie robi problemów - bo na przykład jadąc przelotową 140-150km/h to musiałbym cały czas trzymać obroty na 7-8tys na szóstym biegu
 
 
 
dudek3300
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

Breżniew napisał/a:

Ale silnik tego nie uwielbia. Za niskie obroty. Zredukuj przy tej prędkości na 4 lub 5. To nie wolnoobrotowy chopper z długoskokowym V-twinem.


Tzn ze moze sie cos zepsuc jak sie jezdzi na niskich obrotach? :zdziwko:
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

dudek3300 napisał/a:
Breżniew napisał/a:

Ale silnik tego nie uwielbia. Za niskie obroty. Zredukuj przy tej prędkości na 4 lub 5. To nie wolnoobrotowy chopper z długoskokowym V-twinem.


Tzn ze moze sie cos zepsuc jak sie jezdzi na niskich obrotach? :zdziwko:


Może, wał korbowy jest poddawany dużym obciążeniom. Poza tym ciśnienie oleju jest mniejsze , więc szkodzi to panewkom.
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

predzej chodzi o brak odpowiedniego smarowania
ciśnienie oleju i te sprawy

BTW jakie są bezpieczne obroty dla moto
nop optymalne dla auta to 2,5-3,5 tys bo i silnik juz smarowany odpowiednio a i spaanie na ekonomicznym poziomie
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

Poczytajcie:
http://forum.motocyklisto...topic=73688&hl=
Temat długi i jest wiele sprzecznych opinii. Myślę, żeby GSem nie schodzić poniżej 4k obr. i będzie dobrze. Dokładnie to trzeba by sprawdzić przy jakich obrotach pompa oleju ma max wydajność.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

Inku napisał/a:

Może, wał korbowy jest poddawany dużym obciążeniom. Poza tym ciśnienie oleju jest mniejsze , więc szkodzi to panewkom.


Poza tym zwiększają się naciski na ścianki boczne tłoków i tuleje cylindra. Silnik musi sie kręcić . Jazda na wysokich biegach z niskimi obrotami szkodzi tez kołom zębatym w skrzyni biegów. Związane jest to z pulsacją momentu obrotowego.
Jakie obroty utrzymywać? Niektórzy zalecają co najmniej 4000 obr/min przy długiej jezdzie na ostatnim biegu , w przypadku konieczności przyspieszenia redukcja na nizszy bieg.
Osobiście uwazam ze na 6 trzeba miec przynajmniej te 90-100km/h.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

Breżniew napisał/a:


Poza tym zwiększają się naciski na ścianki boczne tłoków i tuleje cylindra. Silnik musi sie kręcić . Jazda na wysokich biegach z niskimi obrotami szkodzi tez kołom zębatym w skrzyni biegów. Związane jest to z pulsacją momentu obrotowego.
Jakie obroty utrzymywać? Niektórzy zalecają co najmniej 4000 obr/min przy długiej jezdzie na ostatnim biegu , w przypadku konieczności przyspieszenia redukcja na nizszy bieg.
Osobiście uwazam ze na 6 trzeba miec przynajmniej te 90-100km/h.


Breżniew, nasuwa mi się jedno pytanie. Jak pogodzić jazdę na zimnym silniku z wysokim kręceniem? Dotychczas przy rozgrzewaniu silnika przy 4 tys.obr zmieniałem bieg na wyższy. Teraz zastanawiam się nad prawidłowością takiej jazdy. Wiedziałem, że jazda na za niskich obrotach szkodzi ale kręcenie zimnego silnika też.

Breżniew napisał/a:

Osobiście uwazam ze na 6 trzeba miec przynajmniej te 90-100km/h.


Osobiście też tak uważam, tym bardziej, że GS na niskich obrotach jest mało dynamiczny, szczególnie na ostatnim biegu. Nazwę wprost: po prostu nie jedzie :P 5tys. obr jeżeli chcemy przyspieszać, to takie minimum.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008   

Jak odpalasz zimny motocykl rano to i tak musisz się ubrac , zamknąć garaż itp. w tym czasie silnik chodzi na wolnych obrotach i powoli łapie temperaturę. Ruszając masz już olej wstępnie rozgrzany , wszystkie kanały i miejsca smarowane są wypełnione olejem więc średnie obroty mu nie zaszkodzą. Wiadomo , ze trzeba rozgrzać silnik porządnie by mogł byc maksymalnie obciążany. ważne by nie gazowac na postoju na zimnym silniku zanim pompa nie poda oleju do głowicy. Zimny olej ma duze opory tłoczenia i mimo duzego cisnienia oleju mija krotka chwila zanim olej dotrze na gorę.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.