moje pierwsze 26km :] |
Autor |
Wiadomość |
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Cze, 2008
|
|
|
U mnie tez trzeba miec sprzeglo wcisniete nawet na luzie. Odpalic na biegu normalnie mozna ale musi byc schowana nozka i wcisniete sprzeglo bo jak nie to inaczej odcina prad i nie ma rozruchu.
Co do jazdy przez las, zapachu i predkosci 40km/h to w pewnym sensie popieram, uwielbiam jechac na 6biegu okolo 70km/h przez las lub przez puste tereny, piekny zapach lasu i totalny relax, silnik 3,5tys obr, sichutko spokojnie, bajka. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008
|
|
|
dudek3300 napisał/a: | uwielbiam jechac na 6biegu okolo 70km/h przez las lub przez puste tereny, piekny zapach lasu i totalny relax, silnik 3,5tys obr, sichutko spokojnie, bajka. |
przyjemna sprawa, to samo kiedy sie przez wioski przejezdza. Nie trzeba sie spieszyć, spokojnie mozna popatrzec co robią ludzie w upalny dzień ... to cos zupelnie innego niż jazda samochodem z punktu A do B. |
|
|
|
|
Sc0uT [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008
|
|
|
pootietang napisał/a: | nowsze tak mają że musi być sprzęgło wciśnięte. |
Czujnik sprzegla. Chodzby do klamki/pod nia wchodza 2 kabelki. Wypnij i po klopocie Mnie draznilo odpalanie ze sprzegłem moto. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008
|
|
|
Sc0uT napisał/a: | Mnie draznilo odpalanie ze sprzegłem moto |
co w tym drażniącego |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Sc0uT [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008
|
|
|
Widocznie cos bylo heheh wole zrobic pyk i juz |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008
|
|
|
dudek3300 napisał/a: | uwielbiam jechac na 6biegu okolo 70km/h przez las lub przez puste tereny, piekny zapach lasu i totalny relax, silnik 3,5tys obr, sichutko spokojnie, bajka. |
Pomnożyć prędkość x2 i możemy mówić o przyjemnej jeździe |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008
|
|
|
dudek3300 napisał/a: | uwielbiam jechac na 6biegu okolo 70km/h przez las lub przez puste tereny, piekny zapach lasu i totalny relax, silnik 3,5tys obr, sichutko spokojnie, bajka. |
Ale silnik tego nie uwielbia. Za niskie obroty. Zredukuj przy tej prędkości na 4 lub 5. To nie wolnoobrotowy chopper z długoskokowym V-twinem. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Koger
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Pochwał: 2 Posty: 130 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008
|
|
|
O, to i ja się coś spytam przy okazji obrotów - normalnie jeżdzę właśnie około 4-5 tysięcy, ale czasem lubię sobie przygazować i posłuchać jak silnik pracuje przy około 8tys
Ograniczam się ztym, ale zastanawia mnie czy jest to jakieś 'katowanie' silnika czy normalna praca na wysokich obrotach i dłuższy przejazd nie robi problemów - bo na przykład jadąc przelotową 140-150km/h to musiałbym cały czas trzymać obroty na 7-8tys na szóstym biegu |
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008
|
|
|
Breżniew napisał/a: |
Ale silnik tego nie uwielbia. Za niskie obroty. Zredukuj przy tej prędkości na 4 lub 5. To nie wolnoobrotowy chopper z długoskokowym V-twinem. |
Tzn ze moze sie cos zepsuc jak sie jezdzi na niskich obrotach? |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008
|
|
|
dudek3300 napisał/a: | Breżniew napisał/a: |
Ale silnik tego nie uwielbia. Za niskie obroty. Zredukuj przy tej prędkości na 4 lub 5. To nie wolnoobrotowy chopper z długoskokowym V-twinem. |
Tzn ze moze sie cos zepsuc jak sie jezdzi na niskich obrotach? |
Może, wał korbowy jest poddawany dużym obciążeniom. Poza tym ciśnienie oleju jest mniejsze , więc szkodzi to panewkom. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008
|
|
|
predzej chodzi o brak odpowiedniego smarowania
ciśnienie oleju i te sprawy
BTW jakie są bezpieczne obroty dla moto
nop optymalne dla auta to 2,5-3,5 tys bo i silnik juz smarowany odpowiednio a i spaanie na ekonomicznym poziomie |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008
|
|
|
Poczytajcie:
http://forum.motocyklisto...topic=73688&hl=
Temat długi i jest wiele sprzecznych opinii. Myślę, żeby GSem nie schodzić poniżej 4k obr. i będzie dobrze. Dokładnie to trzeba by sprawdzić przy jakich obrotach pompa oleju ma max wydajność. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008
|
|
|
Inku napisał/a: |
Może, wał korbowy jest poddawany dużym obciążeniom. Poza tym ciśnienie oleju jest mniejsze , więc szkodzi to panewkom. |
Poza tym zwiększają się naciski na ścianki boczne tłoków i tuleje cylindra. Silnik musi sie kręcić . Jazda na wysokich biegach z niskimi obrotami szkodzi tez kołom zębatym w skrzyni biegów. Związane jest to z pulsacją momentu obrotowego.
Jakie obroty utrzymywać? Niektórzy zalecają co najmniej 4000 obr/min przy długiej jezdzie na ostatnim biegu , w przypadku konieczności przyspieszenia redukcja na nizszy bieg.
Osobiście uwazam ze na 6 trzeba miec przynajmniej te 90-100km/h. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008
|
|
|
Breżniew napisał/a: |
Poza tym zwiększają się naciski na ścianki boczne tłoków i tuleje cylindra. Silnik musi sie kręcić . Jazda na wysokich biegach z niskimi obrotami szkodzi tez kołom zębatym w skrzyni biegów. Związane jest to z pulsacją momentu obrotowego.
Jakie obroty utrzymywać? Niektórzy zalecają co najmniej 4000 obr/min przy długiej jezdzie na ostatnim biegu , w przypadku konieczności przyspieszenia redukcja na nizszy bieg.
Osobiście uwazam ze na 6 trzeba miec przynajmniej te 90-100km/h. |
Breżniew, nasuwa mi się jedno pytanie. Jak pogodzić jazdę na zimnym silniku z wysokim kręceniem? Dotychczas przy rozgrzewaniu silnika przy 4 tys.obr zmieniałem bieg na wyższy. Teraz zastanawiam się nad prawidłowością takiej jazdy. Wiedziałem, że jazda na za niskich obrotach szkodzi ale kręcenie zimnego silnika też.
Breżniew napisał/a: |
Osobiście uwazam ze na 6 trzeba miec przynajmniej te 90-100km/h. |
Osobiście też tak uważam, tym bardziej, że GS na niskich obrotach jest mało dynamiczny, szczególnie na ostatnim biegu. Nazwę wprost: po prostu nie jedzie 5tys. obr jeżeli chcemy przyspieszać, to takie minimum. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 06 Cze, 2008
|
|
|
Jak odpalasz zimny motocykl rano to i tak musisz się ubrac , zamknąć garaż itp. w tym czasie silnik chodzi na wolnych obrotach i powoli łapie temperaturę. Ruszając masz już olej wstępnie rozgrzany , wszystkie kanały i miejsca smarowane są wypełnione olejem więc średnie obroty mu nie zaszkodzą. Wiadomo , ze trzeba rozgrzać silnik porządnie by mogł byc maksymalnie obciążany. ważne by nie gazowac na postoju na zimnym silniku zanim pompa nie poda oleju do głowicy. Zimny olej ma duze opory tłoczenia i mimo duzego cisnienia oleju mija krotka chwila zanim olej dotrze na gorę. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|