Prawo jazdy kat. A2 |
Autor |
Wiadomość |
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013
|
|
|
Doberman napisał/a: | trochę na "przypale" ale nieważne |
To "nieważne" wyjdzie Ci podczas np. wypadku, ściągnięciu przez policję i tak dalej.
Powodzenia z takim podejściem.... |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
Patrycja500 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013
|
|
|
Popieram Piotras_5, Ja swojego gs mam od czerwca a prawko zdałam w listopadzie i przyznam szczerze ,że też miałam takie podejście niekiedy tak jak ty ,czyli zdarzało mi się jezdzic gdzies a nie miałam prawka dopóki nie zaczelam czytac o konsekwencjach takiej jazdy.Wtedy zmądrzałam . Mandat to najłagodniejsza forma kary . W razie wypadku nawet gdybys nie zawinił to ty ponosisz wszelkie szkody , ubezpieczyciel najpierw opłaci szkody a potem będziesz je musiał spłacać do ostatniego grosza. Brak uprawnien = brak OC . A co w tym jest najgorsze to to ,że gdyby ktoś przez ciebie został inwalida to opłacasz mu koszty leczenia, rehabilitacji i rente do końca zycia . Mysle ze nie warto jest ryzykować wiem ze ciężko jest się opanowac jak się ma motocykl ale można zrobić do końca zycia krzywdę sobie i komus. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013
|
|
|
Myślę Patrycja, że nawet to mu nie przemówi do rozsądku. Fajnie, że napisałaś to, czego mi się nie chciało z w.w. powodu.
Cóż, każdy kiedyś był/jest młody i głupi. Niektórym tylko to drugie za długo w życiu towarzyszy... |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
dawid96 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi To kupie ten podręcznik z płytą co Patrycja wspomniała i coś tam się po edukuje. Wolę już uczyć się powoli niż na ostatnią chwile. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013
|
|
|
Patrycja500 napisał/a: | W razie wypadku nawet gdybys nie zawinił to ty ponosisz wszelkie szkody , ubezpieczyciel najpierw opłaci szkody a potem będziesz je musiał spłacać do ostatniego grosza. | Sprostuję 1 rzecz:
Jak osoba winna miała uprawnienia to odszkodowanie zostanie wypłacone, bo liczy się OC sprawcy kolizji.
Natomiast jeśli wina będzie po Twojej stronie to nie dostaniesz odszkodowania, a naprawa pojazdu osoby poszkodowanej będzie sponsorowana z Twojego oc, po czym TU ściągnie kwotę z Ciebie co do grosza wszelkimi możliwymi sposobami.
Oczywiście jak winy nie ustalicie ze sprawcą od razu, to wezwana policja na dzień dobry przywita Cię mandatem (300 lub 500) i pewnie nie będzie łaskawym okiem patrzyła na Twoją wersję... |
|
|
|
|
agata89 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013
|
|
|
_ANIOŁ_ napisał/a: | Sam się musiałem z lekka nagimnastykować, żeby ten nowy tor przejechać (na szczęście miałem stary egzamin) z owiewkami, a obecnym moto to już prawie niewykonalne |
A czy Ty się przypadkiem nie przesiadłeś na GSXF? |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013
|
|
|
Do informacji przekazanych przez Patrycja500 i simin dodam jeszcze tylko, że te 300PLN mandatu to gdy nie masz wymaganej kategorii, ale masz jakąkolwiek inną, a 500 gdy nie masz prawka w ogóle.
Dodatkowo gdy nastąpi recydywa może się zakończyć zakazem okresowym lub dożywotnim możliwości przystąpienia do egzaminu państwowego w zakresie tej lub wszystkich kategorii, więc zastanów się trochę nad swoim postępowaniem.
No ale jak Piotras już wspomniał ty i tak wiesz lepiej, jesteś jednym z tych "nieśmiertelnych" i co my możemy wiedzieć.
więcej o jeździe bez uprawnień tutaj -> http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=75 |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
_ANIOŁ_
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2012 Pochwał: 3 Posty: 486 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Wto 03 Gru, 2013
|
|
|
Cytat: |
A czy Ty się przypadkiem nie przesiadłeś na GSXF? |
Dokładnie tak. Ten rozstaw osi praktycznie uniemożliwia zrobienie bramek czyli tzw. "wolnego slalomu" |
|
|
|
|
Mario1.15
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 14 Skąd: Kobyla Góra
|
Wysłany: Sro 04 Gru, 2013
|
|
|
Czy nasi rządzący naprawdę myślą, że wprowadzenie prawka kat. AM, A2, A1 zmniejszy ilość młodych motocyklistów na dużych motocyklach poruszających się po ulicach?
Pewnie wpadli na nowy sposób łatwego zarobku.
Co jest lepsze: Usprawnić system szkolenia i dopuszczać do ruchu młodych motocyklistów "przeszkolonych" (jeśli tak to można nazwać biorąc pod uwagę obecny system szkolenia) w jeździe na motocyklach z dużym silnikiem (nie jakieś YBR 250...), czy może osobę, która stwierdziła, że nie będzie co 2 lata robić nowej kategorii i jeździ bez prawka???
Oczywiście nie piszę tego żaląc się na swoją sytuację - mam już prawko kat. A od ponad 2,5 roku.
Jakoś nigdy nie mogłem zrozumieć ich sposobu myślenia...
LWG |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 04 Gru, 2013
|
|
|
Tak jest w całej Europie i jakbyś sprawdził to państwo działa na zasadzie "zaufania" do obywatela. I pełnej odpowiedzialności. Bez danej kategorii itp wyżej wymieniono już konsekwencje, nawet jeśli to odciągnie 1 z 100 świrów to i tak warto. |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
squarek
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011 Pochwał: 13 Posty: 473 Skąd: WGM
|
Wysłany: Sro 04 Gru, 2013
|
|
|
Dla mnie wprowadzenie tych kategorii ma sens. 18 latek żeby jeździł motorowerem musi zdać kategorię AM a nie jak to było do tej pory. Ile razy było wałkowane" "... znaku pan nie widział? Widziałem ale się nie znam, jeżdżę na dowód..."
Nie mówię że będzie lepiej ale jeżeli dzięki temu będzie jeden wypadek mniej to dla mnie jest już dużo.
Tak samo z gówniarzami na sportach, jeżeli choć jeden będzie uczciwie jeździł motocyklem w klasie A2 to też jest dużo. |
_________________ SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sro 04 Gru, 2013
|
|
|
Ktoś naiwnie wierzy, że wprowadzanie nowych kategorii na prawo jazdy ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach? One tak jak fotorarady pomagają zapełnić komuś kieszeń. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 04 Gru, 2013
|
|
|
Uwielbiam takie gadanie, wprowadzono nowe kategorie aby zarobić ... ble ble ble ble.
Czy ktoś z Was przeczytał preambułę do Ustawy o kierujących pojazdami.
Jest to ustawa wynikająca z OBOWIĄZKU dostosowania prawa krajowego do prawa unijnego wynikająca z dyrektywy 2006/126/WE oraz częściowo dyrektywy 2003/59/WE.
Jeśli nie została by wprowadzona Polska musiała by zapłacić spore kary za niedostosowanie prawa, niezależnie od tego czy ktoś zamierza się do niej stosować czy nie.
Oczywiście, że za czasów starej ustawy bardzo dużo osób nie jeździło na "legalu" ale od ok. 6 lat nastąpiła zmiana podejścia samych motocyklistów i zaczęli się "legalizować", nowa ustawa wprowadza ograniczenia wiekowo-mocowo-pojemnościowe ale i tak uważam, że tendencja jest do tego aby być legalnym i dla tego odsetek osób mających w d...e wszystkie § jest coraz mniejszy.
Zgadzam się również ze squarkiem, że dzięki wprowadzeniu kategorii AM podniesie się kultura i bezpieczeństwo wśród 50ccm, bo teraz każdy może wsiąść na skuter bez żadnego szkolenia i zabić się pod pierwszym lepszym TIRem.
Natomiast, to że ustawodawstwo w naszym kraju idzie nie zawsze w dobrym kierunku, najlepiej świadczy zmiana penalizacji jazdy w stanie "po użyciu alkoholu ....", które od niedawna zmienia stan prawny takiego uczynku w stosunku do rowerzystów - ty jadąc samochodem lub motocyklem jadąc z 2prom. jesteś przestępcą, rowerzysta popełnia wyłącznie wykroczenie, choć dokładnie tak samo jak ty korzysta z drogi. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Sro 04 Gru, 2013
|
|
|
studi napisał/a: |
Natomiast, to że ustawodawstwo w naszym kraju idzie nie zawsze w dobrym kierunku, najlepiej świadczy zmiana penalizacji jazdy w stanie "po użyciu alkoholu ....", które od niedawna zmienia stan prawny takiego uczynku w stosunku do rowerzystów - ty jadąc samochodem lub motocyklem jadąc z 2prom. jesteś przestępcą, rowerzysta popełnia wyłącznie wykroczenie, choć dokładnie tak samo jak ty korzysta z drogi. |
W pełni się nie zgadzam. To akurat jedna z najtrafniejszych zmian. To że tak samo korzysta z drogi nie jest równoznaczne że stwarza takie samo zagrożenie. W odróżnieniu od pojazdów z motorem takich jak motocykl czy samochód rowerem nie da się nikogo zabić, nie można nad nim stracić kontroli (auto i motocykl pojadą same) i wymaga to raczej większej prędkości jak spacerowa a napruty w pień nie ujedziesz metra i wywalisz się po oderwaniu nóg od ziemii.
Uprzedzając argument, że można spowodować zagrożenie np zmuszając auto do nagłego hamowania czy zmiany toru jazdy bo się rowerzyście zatoczyło odpowiadam że to samo może zrobić pijany pieszy zataczając się z chodnika na jezdnię. Utrata wszystkich kategorii i status przestępcy to nie jest odpowiednia kara dla kogoś kto po piwach jedzie rowerem. Teraz może mniej osób właśnie wsiądzie do auta po 2 piwach, wybierze rower i bezpiecznie dojedzie do domu nie powodując większego zagrożenia.
Propsy dla tego przepisu. |
|
|
|
|
Patrycja500 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Gru, 2013
|
|
|
a moim zdaniem najlepiej jest komus mowic kto zdal prawo jazdy na starych zasadach i twierdzi ze wprowadzone zmiany sa słuszne...ciekawe czy czesc tych osob która tak twierdzi gdyby miała przystepowac do tego egzaminu jak teraz wygląda to nie wiem czy byliby zadowoleni i czy dalej trwaliby przy tym zdaniu. Ok rozumiem mogli już wprowadzić ten podzial kategorii , rozumiem i jestem przeciwna temu gdy niedoświadczony 18latek po zdaniu prawka wsiada na litra lub więcej , A1, A2,A ok niech będzie taki podzial na pewno zmniejszy liczbe wypadkow niedoświadczonych młodych kierowcow ale chodzi już o wygląd samego egzaminu ! Mogli nie stawiac takiego stopnia trudności ,przecież osoba przystepujaca do egzmainu jest KANDYDATEM NA KIEROWCA a nie Doswiadczonym kierowca ! Zadania na egzaminie naprawdę sprawiają duza trudność szczególnie dla kogos kto pierwszy raz wsiada na motocykl, i to nie jest tylko moje zdanie, teraz gdy 2 osoby zdadza na 10 osob to jest dobrze . Tak nie powinno być moim zdaniem .Szybki slalom przy minimum 30 na godzine ? czy to jest potrzebne do codziennej jazdy motocyklem ? I właśnie trudność zadań egzaminacyjnych sprawia to ze mnóstwo osob decyduje się na jazde bez uprawnien. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|