WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Sro 11 Mar, 2009
Podwyzszenie kierownicy do turystyki
Autor Wiadomość
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

GS z podwyższoną kierownicą:


Przejechałem dopiero kilkanaście kilometrów i niestety nie zauważyłem żadnej różnicy w komforcie jazdy i prowadzeniu, jakby od zawsze tak się jeździło. Może na dłuższej trasie da się odczuć poprawę.
Z montażem nie było najmniejszych problemów. Wystarczyło odkręcić kierownicę, założyć raisery i przykręcić. Żadnego kombinowania z przewodami, wszystkie miały wystarczający zapas.
 
 
Rav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2015
Pochwał: 9
Posty: 242
Skąd: Wołomin
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

A możesz powiedzieć ile masz wzrostu? Ja jestem dość wysoki i bolą mnie plecy jak jeżdżę, może u mnie zastosowanie czegoś takiego poprawiłby komfort jazdy.
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

Mam 182 cm wzrostu i zazwyczaj już po ok 100 km czułem ból pleców i ramion. Jak zrobię jakąś dłuższą trasę to się podzielę wrażeniami.
 
 
Rav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2015
Pochwał: 9
Posty: 242
Skąd: Wołomin
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

Mi czasami po dłuższej przerwie wystarczy niecałe 50km, żeby czuć się jak stary dziadek. No ale mam 198cm i wadę postawy (kifoza piersiowa czyli garb :D ). Chyba muszę zacząć jakieś ćwiczenia żeby wzmocnić mięśnie grzbietu.
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

Również posiadam lekko ponad 180cm wzrostu i posiadam "małego" gsa. Róznica w jeździe z "turystyczną, podwyższoną" kierownicą, taką jak np posiada Anka Es jest ogromna. Z drugiej strony jej moto jest wyższy o kilkanaście cm. A co do jazdy to zupełnie inna postawa, inaczej ręce i tułów się układa. Dużo wygodniej. Do tego prowadzi się dużo prościej, przy mniejszym użyciu siły. Lepiej się składa.
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
  
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   

Arcisz, pamiętaj jeszcze o jednym Anka ma poliftową karoserię a tam inny bak, inna kanapa i z tego także wynika inna pozycja

Thomson, a możesz opisać swój dosiad, że po 100km odczuwasz takie dolegliwości, może to jest problemem
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
  
 
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Pewnie tak, bo też mam jakieś skrzywienie kręgosłupa i raczej nie siedzę idealnie prosto (jestem trochę przygarbiony). Pewnie dlatego też dociążam mocniej ramiona ciężarem tulowia i stąd te objawy.
W sobotę szykuje mi się dłuższa przejażdżka (jeśli tylko pogoda się utrzyma) to pewnie poczuję czy jest lepiej i dam znać.
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Z cyklu "według mnie":
Przypominam, że ręce i ramiona powinny być luźne. Przy jeździe motocyklem trzymamy się udami baku,a nie opierając się rękoma na kierownicy. Potrenuj sobie hamowania przy 30-50km/h przy lewej ręce w górze, hamuj przodem trzymając się baku udami. Wtedy dokładnie widać, że jak opierasz się na kierownicy to masz mniej możliwości i hamowania jak i trudniej jest wykonać skręt.
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Thomson, co prawda nie aż tak wysoki ale mam 180 i na Fce nie odczuwałem tak bardzo zmęczenia.
Zobacz jak będzie jeśli tą część pleców, która traci swoją szlachetną nazwę zaprzesz o wznos kanapy między kierowcą a pasażerem, tak aby nie siedzieć jajami na baku, kolana zapierają się o wcięcia w baku i tak trzymasz głównie motocykl, nogi na podnóżkach jeśli akurat nie operują biegami/hamulcem stykają się z podnóżkami tak jak czerwona plama na obrazku

i do tego odpowiednio potem pochylasz sobie kierę, żeby nie mdlały Ci ręce i wygodnie i pewnie operować wszystkimi narządami do niej mocowanymi, motocykla jak wspomniał Arcisz nie trzyma się kurczowo za kierownicę a ręce spoczywają na niej swobodnie zapewniając odpowiednie operowanie jak wspomniałem powyżej
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

To o czym piszecie byłem w stanie komfortowo zrealizować jadąc Transalpem albo V-Stromem, ale na moim GSie próba świadomego przytrzymania baku udami i rozluźnienia ramion powoduje, że mam cały czas spięte plecy bo jestem jednak trochę pochylony i nie jestem w stanie tak wytrzymać zbyt długo. Co więcej, pozycja z rozluźnionymi plecami jest dla mnie naturalna, więc po chwili nieświadomie do niej wracam jeśli ją zmieniłem. Nie czuję żebym się trzymał kierownicy, jedynie się na niej swobodnie opieram (ramiona same w sobie nie są spięte, jedynie tak jakby przenoszą część ciężaru tułowia). Bak chyba nieświadomie ściskam udami, bo z jednej strony sobie go porysowałem ochraniaczem na kolano. Tak czy siak do tej pory na dłuższej trasie odczuwalem zmęczenie. Zobaczymy jak będzie teraz bo może będzie zdecydowanie lepiej (mam nadzieję) i temat będzie nieaktualny :D
 
 
bezel 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016
Pochwał: 3
Posty: 151
Skąd: L-wo
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

Jeżeli opierasz się o kierownicę to jedź szybciej :D

PS. Swoją drogą wcale nie tak łatwo podnieść kierę w suzi. Już gdzieś to pisałem ale kierownica musi być naprawdę mocno podgięta żeby to coś dało w stosunku do cliponów. Najbezpieczniej jest pewnie kupić polfitową.
  
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016   

Dziś przejechałem ok 150 km (pierwsze 75 km z pasażerem, później samemu) i mam kilka spostrzeżeń:
- przy ok 100 km/h mocno wieje (a mam szybę turystyczną Loster), więc chyba trzeba będzie pomyśleć o deflektorze
- nie odczułem bólu pleców, bolały mnie jedynie ręce i tyłek. O ile prawa ręka może się zmęczyć od trzymania manetki gazu, o tyle lewa nie wiem czemu boli. Może to mój krzywy kręgosłup i niesymetryczna pozycja za kierownicą. A tyłek boli bo kanapa jest za twarda i już od dawna myślę nad jej wymianą na wygodniejszą lub założeniem jakiegoś miękkiego pokrowca (o ile takie są)
- przy jeździe na wprost bez pasażera mam wrażenie jakby moto delikatnie myszkowało. Wcześniej tego nie było i ciekaw jestem czy to wynik podniesienia kierownicy. Czyżbym ją nierówno przymocował?
Ogólnie nie odczułem znaczącej poprawy, ale też nie było tragedii. Pierwsza połowa dystansu jest niemiarodajna bo aktualnie mam za blisko zamocowany kufer i przez to pasażer dociska mnei do baku bo ma mniej miejsca niż powinien. Później jechało się już lepiej. Może jeszcze jutro gdzieś wyskoczę i zobaczę jak będzie od samego początku bez pasażera :)
 
 
Veth 


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2015
Pochwał: 1
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Odświeżę troche. Mam gsa poliftowego, a po 20 km zaczynają boleć mnie plecy. Mam niecałe 170 cm, więc siedzenie "daleko" = proste ręce a tego nie chcę. Siedzę więc blisko baku (nie wsadzę przysłowiowej pięści między jaja a bak) co skutkuje w miarę wygodną pozycją... Ręce mam prawie wyprostowane, lekko tylko zgięte w łokciach. Czyżbym miał krótkie ręce? :rotfl:

Siedzę troche zgarbiony. Może wada postawy? Ciężaru nie przenoszę w ogóle na kierownice, mogę hamować tylko prawą ręką, po dłuższej jeździe w ogóle nie bolą mnie ręce - tylko ten nieszczęsny kręgosłup w lędźwiach.

Wydaje mi się że siodełko mam tak zrobione że jest "z górki" w stronę baku. Może gość mi źle obszył? :/


Spróbuję jeszcze siąść trochę dalej żeby bardziej się na podnóżkach zaprzeć... I wtedy prostować plecy.

Wątek o kierownicy, ale widzę że zmiana na cokolwiek innego raczej mi nie pomoże. :/
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Mialem podobnie, tylko u mnie sa clipony i dodatkowo jeszcze bardziej jestem zgarbiony. Odczuwalem bol plecow po urazie. Ale kwestia kilku miesiecy cwiczen i teraz moge jechac 150-200 km bez postoju.
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
Rav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2015
Pochwał: 9
Posty: 242
Skąd: Wołomin
Wysłany: Nie 19 Mar, 2017   

Zdecydowałem się na zakup tych riserów, tylko nie wiem które wybrać.

Firma Accel robi dwie wersje, jedna podwyższa o 22 a druga o 35mm.

Pytanie do Thomson, które Ty masz bo wyglądają ze zdjęć na te 35mm?
Sam chcę takie zamontować ale nie wiem czy linek wystarczy i czy np przy skręcaniu nie będzie mi się dodawał gaz bo wyczytałem, że u niektórych tak się działo.

Różnica między nimi tylko 13mm ale dla mnie to dużo.

Tutaj 22mm


a tu 35mm
Ostatnio zmieniony przez Rav Nie 19 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.