Set3, to jest jak z malowaniem aluminium "przecież kur*a wszystko można" ale to na inny temat leon, ja widziałem to na forum SV
a przerywacz 2 pinowy już nie musi być masowany więc odpada jeden kabel
Odpowiedz do tematu
:
GS 500 SF
:
Tego się bałem, ale diagnosta nawet nie spojrzał na lampę
A co do kierunkowskazów to ja na przykład wolę jak się wyraźnie zapalają i gasną (czyli to co LEDowe robią lepiej niż zwykłe), ale żeby nie mrugały jak głupie tylko żeby ten czas świecenia był jednak zauważalny (a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację).
Set3 napisał/a: |
Co powiesz na przechodzenie przeglądu angielskiego motocykla z angielską lampą przednią. |
Tego się bałem, ale diagnosta nawet nie spojrzał na lampę
A co do kierunkowskazów to ja na przykład wolę jak się wyraźnie zapalają i gasną (czyli to co LEDowe robią lepiej niż zwykłe), ale żeby nie mrugały jak głupie tylko żeby ten czas świecenia był jednak zauważalny (a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację).
:
dokładnie jak piszesz, albo oporniki równolegle do diod aby za imitować te pozostałe 20W na każdym kierunku, albo elektroniczny przerywacz, który miga tak samo niezależnie od obciążenia.
No i w GS'e dochodzi jeszcze kontrolka kierunków, którą trzeba przerabiać przy LEDach a bez oporników.
Thomson napisał/a: |
a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację |
No i w GS'e dochodzi jeszcze kontrolka kierunków, którą trzeba przerabiać przy LEDach a bez oporników.
:
dziś liczyłem z minutnikiem i mam 38 cykli na minutę więc zmienię przerywacz na jakiś z większą liczbą albo z regulacją i dostosowaniem do moich wymogów
studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ?
studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ?
GS 500 SF
:
Wiem
...
a tak na poważnie, ponieważ w GS'e przerywacz jest dwupinowy (wejście i wyjście) i nie ma osobnego wyjścia na kontrolkę, kontrolka wpięta jest między prawe kierunki, a lewe, i te które aktualnie nie działają zamykają obwód kontrolki do masy, dla tego po włożeniu kontrolki LED świeci ci się tylko "w jedną stronę", a jeśli są kierunki LED, to potrafią się świecić przez to obie strony, gdyż dla prądu jakie pobierają LEDy ta żarówka stanowi zwarcie.
Jeśli chcesz stosować kierunki LED bez rezystorów i ze zmienionym przerywaczem musisz przerobić zasilanie kontrolki. Należy oba kable idące do kontrolki podłączyć do zwykłych diod prostownicznych, w celu separacji, a następnie wyjścia tych diod zewrzeć ze sobą i podłączyć jako jeden biegun kontrolki, drugi dorobionym przewodem dołączyć do masy.
Poszukaj we wcześniejszych postach moich lub breżniewa, rysowany był schemat jak ma to wyglądać.
Cytat: |
studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ? |
Wiem
...
a tak na poważnie, ponieważ w GS'e przerywacz jest dwupinowy (wejście i wyjście) i nie ma osobnego wyjścia na kontrolkę, kontrolka wpięta jest między prawe kierunki, a lewe, i te które aktualnie nie działają zamykają obwód kontrolki do masy, dla tego po włożeniu kontrolki LED świeci ci się tylko "w jedną stronę", a jeśli są kierunki LED, to potrafią się świecić przez to obie strony, gdyż dla prądu jakie pobierają LEDy ta żarówka stanowi zwarcie.
Jeśli chcesz stosować kierunki LED bez rezystorów i ze zmienionym przerywaczem musisz przerobić zasilanie kontrolki. Należy oba kable idące do kontrolki podłączyć do zwykłych diod prostownicznych, w celu separacji, a następnie wyjścia tych diod zewrzeć ze sobą i podłączyć jako jeden biegun kontrolki, drugi dorobionym przewodem dołączyć do masy.
Poszukaj we wcześniejszych postach moich lub breżniewa, rysowany był schemat jak ma to wyglądać.
:
studi, leci +
a co do tych schematów to widziałem a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez więc zostaje mi zmienić przerywacz
a co do tych schematów to widziałem a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez więc zostaje mi zmienić przerywacz
GS 500 SF
:
Lepiej chyba jednak ją mieć bo jak kiedyś zapomnisz wyłączyć kierunkowskaz i będziesz dojeżdżał do skrzyżowania to ktoś może sobie pomyśleć, że skręcasz i wyjedzie Ci prosto przed nos
BociekPL napisał/a: |
a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez |
Lepiej chyba jednak ją mieć bo jak kiedyś zapomnisz wyłączyć kierunkowskaz i będziesz dojeżdżał do skrzyżowania to ktoś może sobie pomyśleć, że skręcasz i wyjedzie Ci prosto przed nos
:
w sumie, nie jednak nie, kierunkowskazy będę miał tak umieszczone że będę widział czy są on/off
edit:
Hmmm zastanawia mnie pewna rzecz, bo w niektórych motocyklach jest osobna "lampka" pokazująca skręt w lewo <- oraz w -> prawo i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ?
edit:
Hmmm zastanawia mnie pewna rzecz, bo w niektórych motocyklach jest osobna "lampka" pokazująca skręt w lewo <- oraz w -> prawo i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ?
GS 500 SF
:
Zrobiłem kierunki że cykle między nimi są odpowiednie, dodatkowo światła awaryjne ale muszę skombinować jakiś ciekawy włącznik oraz zamontowałem obrotomierz
GS 500 SF
:
Albo poszukaj zespolonego od innego moto ze zintegrowanym wyłącznikiem awaryjnych, albo możesz kupić dodatkowy wyłącznik akcesoryjny na kierę - może coś sobie dobierzesz np. z oferty larsson'a, myślę, że nie tylko w Polsce są one dostępne, w sumie i tak biorą wszystko z niemcowni, a producent tych zespolonych to Włoch http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t=Domino
tak, wtedy do oryginalnych kabelków idących do kontrolki podłączasz dwie kontrolki (prawą i lewą) a drugie ich bieguny razem do masy.
Cytat: |
ale muszę skombinować jakiś ciekawy włącznik |
Albo poszukaj zespolonego od innego moto ze zintegrowanym wyłącznikiem awaryjnych, albo możesz kupić dodatkowy wyłącznik akcesoryjny na kierę - może coś sobie dobierzesz np. z oferty larsson'a, myślę, że nie tylko w Polsce są one dostępne, w sumie i tak biorą wszystko z niemcowni, a producent tych zespolonych to Włoch http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t=Domino
BociekPL napisał/a: |
i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ? |
tak, wtedy do oryginalnych kabelków idących do kontrolki podłączasz dwie kontrolki (prawą i lewą) a drugie ich bieguny razem do masy.
:
studi, dobrze myślisz z tym wyłącznikiem, ja zobaczę jak to będzie , wiem ze w sklepach motoryzacyjnych są czasem jakieś małe i łatwe do zamontowania więc z tym będzie spoko myślę też o przycisku N2O opcji jest wiele
a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało
a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało
GS 500 SF
:
Popularne kiedyś światełka co była np z bryloczkami do telefonów w części nowych smartfonów nie działają lub działają tylko w trybie 2G, testowane ostatnie ze znalezionym takim breloczkiem w szafie.
Dla przykłądu: Xperia Sola na zasięgu HSDPA lub 3G nie działa na EDGE lub GPRS (2G) działa. Galaxy s3 mini nie działa w żadnej konfiguracji
Zauważcie, ze mając włączony sygnał 3G w głośnikach także nie pojawia się to irytujące sprzężanie
Cytat: |
a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało |
Popularne kiedyś światełka co była np z bryloczkami do telefonów w części nowych smartfonów nie działają lub działają tylko w trybie 2G, testowane ostatnie ze znalezionym takim breloczkiem w szafie.
Dla przykłądu: Xperia Sola na zasięgu HSDPA lub 3G nie działa na EDGE lub GPRS (2G) działa. Galaxy s3 mini nie działa w żadnej konfiguracji
Zauważcie, ze mając włączony sygnał 3G w głośnikach także nie pojawia się to irytujące sprzężanie
:
ja tylko do se w995 ^^
GS 500 SF
:
Proszę o pomoc elektronicznych użytkowników
wpadłem na pomysł zrobienia sobie dodatkowych diodowych kierunków w lusterkach ( nie wiem jak skryje kabel jeszcze ) pytanie moje brzmi czy jest możliwość podłączenia układu aby listwa diodowa którą podłączę pobierała opór z kierunkowskazów "żarówkowych" i z tą samą cyklicznością zapalały się i gasły? czy konieczne jest tutaj zakupienie magicznego pudełka i podłączenie go w układ.
wpadłem na pomysł zrobienia sobie dodatkowych diodowych kierunków w lusterkach ( nie wiem jak skryje kabel jeszcze ) pytanie moje brzmi czy jest możliwość podłączenia układu aby listwa diodowa którą podłączę pobierała opór z kierunkowskazów "żarówkowych" i z tą samą cyklicznością zapalały się i gasły? czy konieczne jest tutaj zakupienie magicznego pudełka i podłączenie go w układ.
:
Odpowiedz do tematu
wystarczy podłączyć pod kable idące do kierunków standardowych.
Jeśli nie likwidujesz oryginalnych kierunkowskazów to nie musisz zmieniać przerywacza.
Jeśli nie likwidujesz oryginalnych kierunkowskazów to nie musisz zmieniać przerywacza.