WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ile gleb zaliczyliscie w swojej karierze?
Autor Wiadomość
jacusb 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 23 Paź, 2013   

Machu napisał/a:
simin napisał/a:

jacusb, Skoro obie gleby miałeś przy hamowaniu to polecam kursy doszkalające.


Albo duży plac i hamować z większych prędkości aby się nauczyć dozować hamulec, to też sporo daje.


Te moje szlify to raczej nie kwestia dozowania hamulca. W pierwszym przypadku na asfalcie było dużo piachu (o czym nie wiedzialem) zaraz przed pasami dla pieszych i niestety hamując "normalnie" na piachu koła straciły przyczepność i uślizg. W drugim przypadku (tak samo przed pasami dla pieszych) było bardzo mokro i wyprzedzając z lewej żeby stanąć jako pierwszy na światłach dostałem uślizg na białych znakach poziomych obszaru wyłączonego z ruchu.
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro 23 Paź, 2013   

No cóz, takie rzeczy chyba przychodzą z kilometrami na 2oo przejechanymi... ;)
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Sro 23 Paź, 2013   

jacusb napisał/a:

Te moje szlify to raczej nie kwestia dozowania hamulca. W pierwszym przypadku na asfalcie było dużo piachu (o czym nie wiedzialem) zaraz przed pasami dla pieszych i niestety hamując "normalnie" na piachu koła straciły przyczepność i uślizg. W drugim przypadku (tak samo przed pasami dla pieszych) było bardzo mokro i wyprzedzając z lewej żeby stanąć jako pierwszy na światłach dostałem uślizg na białych znakach poziomych obszaru wyłączonego z ruchu.


Jak złapałeś uślizg to za dużo hamulca ;) Ja po kilku sytuacjach podbramkowych i uślizgu przodu na mokrym który skończył się glebą zacząłem zwracać uwagę na dozowanie siły hamowania a nie po prostu łapać bezmyślnie za klamkę. Wręcz często jadąc do lub z pracy planuje drogę hamowania biorąc pod uwagę co jest na asfalcie przede mną i gdzie się zatrzymam i w którym kierunku będzie hamowanie zanim je rozpocznę.
Wcześniej jak wyjeżdżam i jest mokro sprawdzam sobie kilkoma ostrzejszymi hamowaniami gdzie jest granica przyczepności na prostej jeszcze pod domem. Nie raz się zdziwiłem jak mało tej przyczepności jest szczególnie na zimnych laczkach. Myślę że to sporo daje i może sporo zmienić w zachowaniu w sytuacji awaryjnej ponieważ zakodowuję sobie pewne "parametry" do wykonania manewru. Ostatnio myślę że mi się to przydało jak wjechałem na trójkąt piasku na środku skrzyżowania.

Za to zauważyłem dzisiaj że do awaryjnego hamowania nie używam tylnego hamulca odruchowo dzięki czemu jakieś 3h temu bym zakończył sezon na zderzaku Golfa. Zatrzymałem się kilka cm przednią opona od auta. :P
 
 
bombki 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 20 Wrz 2010
Pochwał: 4
Posty: 483
Skąd: Sulejówek/ Gdańsk
Wysłany: Sro 23 Paź, 2013   

Leci 3 sezon, póki co gleb zero i tego się będę trzymał ;)
Machu napisał/a:

Za to zauważyłem dzisiaj że do awaryjnego hamowania nie używam tylnego hamulca odruchowo dzięki czemu jakieś 3h temu bym zakończył sezon na zderzaku Golfa. Zatrzymałem się kilka cm przednią opona od auta. :P

Czy przy "normalnym" hamowaniu używasz obu hamulców?
_________________
SÓZÓCKI --> JAMACHA
 
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Sro 23 Paź, 2013   

bombki napisał/a:

Czy przy "normalnym" hamowaniu używasz obu hamulców?


Tylnego używam jak sobie o nim przypomnę że jest :P
 
 
bombki 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 20 Wrz 2010
Pochwał: 4
Posty: 483
Skąd: Sulejówek/ Gdańsk
Wysłany: Sro 23 Paź, 2013   

Machu napisał/a:
bombki napisał/a:

Czy przy "normalnym" hamowaniu używasz obu hamulców?


Tylnego używam jak sobie o nim przypomnę że jest :P

To nie masz się co dziwić, że w nagłej sytuacji go nie używasz. Brak wyćwiczonego odruchu.
_________________
SÓZÓCKI --> JAMACHA
 
 
 
Kondii
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Paź, 2013   

Simin, Piotras, jeżdżę już ostrożniej :kwasny: , za to szczęście Bogu dziękować mnie zostało, jakby cokolwiek jechało, to byłoby już mało ciekawie ze mną.. Teraz jeżdżę ostrożniej, a doszkoliłem się trochę na starym lotnisku w Nowym Mieście nad Pilicą. Hamowanie zaczynam teraz już jakieś 2-3 sec wcześniej, na nowych trasach ostrożniej wszędzie wchodzę. Ale dzięki Piotras za wsparcie... :rotfl:
 
 
sziwu 


Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 29
Dołączył: 14 Paź 2011
Pochwał: 7
Posty: 339
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: Czw 24 Paź, 2013   

Kondii, z tym wchodzeniem w zakręt uważaj, bo nie sztuką jest szybko wjechać lecz szybko wyjechać ;) Jak to mówią "lepiej 1000 razy za wolno niż raz za szybko"

edit

W zasadzie źle przeczytałem i zamiast "ostrożniej" przeczytałem "ostrzej" ale to na przyszłość polecam pamiętać takie hasełko :D
_________________
 
 
Kondii
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Paź, 2013   

sziwu, poznałem już to hasełko :d
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 26 Paź, 2013   

Jeśli ktoś jeżdżąc motocyklem musi lub jest zmuszany do nagłego, awaryjnego hamowania to warto rozważyć inny sport lub hobby bo w ruchu drogowym każde takie hamowanie to najzwyczajniej brak umiejętności przewidywania sytuacji na drodze. Dobrze jest mieć wyćwiczone hamowanie i inne manewry ale konieczność korzystania z tego to ostateczność i wg mnie porażka w prowadzeniu motocykla. Oczywiście nie wszystko da się przewidzieć ale jeśli ktoś ma kilka niebezpiecznych sytuacji w sezonie to coś jest nie tak.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Riva
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Paź, 2013   

GS'em po 5 tysiącach km przygód w zasadzie żadnych, jedynie raz przy odpalaniu na pych się wziął i wywrócił :wstyd: (aku wymienione i gra gitara).

Wcześniej kilka lat młodzieńczych na jawie 350ts... raz walnąłem w słup (zeskoczyłem), drugi raz przeleciałem przez kierownice (też słup, tylko że przewrócony i schowany w trawie). Raz wylądowaliśmy w rowie (tu akurat dałem kumplowi się przejechać, ale byłem pasażerem to chyba się liczy). Jakieś wypadnięcia z drogi przy zabawie w cross'a to nie liczę, bo to było wiadome i w tym tkwiła zabawa ;) Na szczęście prędkości były niewielkie bo szorty za bardzo nie chroniły :wstyd:

Młody głupi... teraz starszy trochę, głupi nadal ale trochę bardziej rozważny :zawstydzony:
 
 
jacusb 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 26 Paź, 2013   

tmi napisał/a:
każde takie [awaryjne] hamowanie to najzwyczajniej brak umiejętności przewidywania sytuacji na drodze

i
tmi napisał/a:
Oczywiście nie wszystko da się przewidzieć

Dwa zdania obok siebie i jedno wyklucza drugie. Jeżeli nie wszystko da się przewidzieć to nieprzewidziane sytuacje - wymagające awaryjnego hamowania - nie mogę wynikać z braku umiejętności przewidywania. Bo niezależnie jak doskonałe te umiejętności by były to mamy do czynienia z sytuacją nie do przewidzenia. Potrzebujesz przykłady na takie nieprzewidywalne sytuacje?
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 26 Paź, 2013   

Jeśli chodzi o nieprzewidywalne sytuacje to w jezdzie motocyklem (przynajmniej tak jest u mnie) sam je prowokuje i staram się jesli już zaistnieją z nich wybrnąć tak żeby do wypadku nie doszło, to jest według mnie najfajniejsze w tym hobby. Ryzyko, adrenalina, ocieranie się o granice, przełamywanie się.

Jak do tej pory udawało się, jezdzę od początku 2005r, miałem już 3 sprzęty i żadnego nie rozwaliłem gdyż żadna gleba (przy prędkości powyżej 10km.h) i szlif mi się nie przydażył.

- przy pierwszym motocyklu blokady z przedniej tarczy nie zdjąłem (parkingówka)
- na GSie puściła tylnia opona na zakręcie przy 100km/h wyrzuciało mnie na żwirowe pobocze (tam ostrożnie wychamowałem) ale GSa nawet na parkingu nie wywróciłem i sprzedałem go z tymi samymi dzwigniami sprzęgła i hamulca z jakimi kupiłem (5 sezonów)
- na GSie przydażyła mi się mocna shima przy ok.100km/h przez najechanie na muldę (nie odpuściłem gazu żeby nie dociążać przedniego koła i może to mnie uratował)
- na każdym motocyklu miałem uślizgi opon ale zawsze nogą sobie pomogłem i się udawało
- poza tym bardzo dużo wymuszeń przez wyjechanie samochodu z podporządkowej (udawało się wyhamować)

słyszałem że motocykliści dzielą się na tych co mieli szlifa lub będą go mieć więc ja zaliczam się do tych drugich
 
 
 
kiler 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 21 Paź 2010
Pochwał: 1
Posty: 219
Skąd: Starachowice/Kraków
Wysłany: Sob 26 Paź, 2013   

Mnie też gleby nie ominęły, choć na GSie dość długo się trzymałem.

Pierwszy raz glebnąłem jeszcze na motorowerze Romecie Charcie podczas prób gumowania. :rotfl: Potem na tym samym sprzęcie szlifnąłem jakoś przy 40 km/h jak facet wjechał we mnie Pajero. Oprócz stłuczonego łokcia nic mi nie było, choć jak wiadomo stłuczenie kości czuć przez długi czas.

Na GSie glebnąłem dopiero w 3 sezonie latania, ale to jakby nie patrzeć sprowokowałem. Na placu trenowałem schodzenie do podnóżka i jak już cel miałem osiągnięty, to wiadomo, apetyt rośnie w miarę jezdzenia. Nie wiem co sobie myślałem, że opona jest nieskończona? :rotfl: Próbowałem schodzić jeszcze niżej no i skutek można już sobie wyobrazić, straty na szczeście znikome. Kilka dni potem próbowałem tego samego, miałem za małą prędkość a zbyt bardzo się pochyliłem i zwyczajnie nie utrzymałem motocykla, motocykl przewrócił się już praktycznie beze mnie bo zdążyłem zeskoczyć, niestety poszła klamka sprzęgła.

A na drodze raczej nie prowokuję do niebezpiecznych sytuacji, staram się mieć oczy nawet w dupie i myśleć za wszystkich tych którzy zaraz chcą mi wyjechać. :P
 
 
 
chudysid 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 50
Skąd: Koluszki
Wysłany: Nie 27 Paź, 2013   

na RG 2 gleby
na GS 0 gleb :)
na DL 0 gleb i nie przewiduje takowych :)
_________________
Pocket Bike '07;)--> Suzuki Rg80 '94 --> Suzuki Gs500 '93(Oli) + Suzuki DL650 V-Strom AK8
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.