WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Brak iskry na obu swiecach
Autor Wiadomość
Andrew
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2008   Brak iskry na obu świecach

Witam,
W innym temacie pisalem o tym jak (przyznaje lekkomyslnie) spalilem kontrolke luzu. Mianowicie chcac sprawdzic czy jest ladowanie, podczas pracy silnika zdjalem kleme z akumulatora. Zauwazylem ze kontrolka luzu zaczela sie palic. b. jasno potem spalila sie...
Teraz juz wiem (od Breżniewa) za klemy podczas pracy silnika nie powinno sie sciagac. :kwasny: Problem w tym ze oprocz nieszczesnej kontrolki luzu stalo sie rowniez cos z ukladem zaplonowym...
Po prostu nie ma iskry na zadnej ze swiec. Orientuje sie ktos czy w ten sposob moglem uszkodzic ktorys z elementow ukl. zapl? A jesli tak, to w jaki sposob (najlepiej jakis "domowy") moglbym sprawdzic poszczególne elementy? Przyznaje ze jesli chodzi o moto to jestem prawdziwym laikiem...
Z gory dzieki za pomoc

Andrew
 
 
FighteR-600
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2008   

coś mi się wydaje, że mogłeś spalić moduł zapłonowy :orany:

znajduje sie on po lewej stronie moto pod boczkiem na wysokości akumulatora (strona skrzyni biegów) przymocowany do ramy (czarny plastikowy prostokąt ok. 10 na 8 cm) powąchaj go, powinien śmierdzieć spalenizną :zalamany:

jak nie to, to napisz i coś pokombinujemy dalej
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008   

Czy pozostałe kontroli sie świecą po właczenu zapłonu? światła i kierunki działają? jeśli tak to szukaj nowego modułu zapłonu. Jesli sie nie pala to sprawdź główny bezpiecznik w przekaźniku rozrusznika. Siedzi wewnątrz wtyczki pod prawym boczkiem .
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2008   

wiem jak mozesz sprawdzic moduł jak sprwawdzisz ten bezpiecznik co to Breżniew, powiedział i bedzie dobry to napisz a ja ci powiem co dalej
 
 
Andrew
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Maj, 2008   

Breżniew napisał/a:
Czy pozostałe kontroli sie świecą po właczenu zapłonu? światła i kierunki działają? jeśli tak to szukaj nowego modułu zapłonu. Jesli sie nie pala to sprawdź główny bezpiecznik w przekaźniku rozrusznika. Siedzi wewnątrz wtyczki pod prawym boczkiem .


Wachalem modul, ale szczerze mowiac oprocz naturalnych zapachow motoru (wacha+smary) nic nie wyczuwam... Modul spalil sie (o ile tak) kilka dni temu, wiec pewnie ewentualne zapachy juz sie ulotnily.
Bezpiecznik (jest tylko jeden?) jest ok, bo cala elektryka dziala.
Tez mi sie wydaje ze to moze byc modul. No bo co innego? Cewki raczej nie, to co jest w silniku (iskrownik?) chyba tez nie... Jakie sa koszta takiego modulu? czy sa rozne rodzaje (ilosc kabli?)? Jakie koszta i gdzie mozna szukac?

Mysle ze najlepiej byloby drugi na probe wsadzic, zanim kupie nowy.
Za kilka dni i tak oddaje moto do serwisu (regulacje gaznikow, zawory, moze uszczelniacze na lagach), wiec jesli sam nic w tym czasie nie wymysle, to cos tam moze poradza.

W kazdym badz razie dzieki za wskazowki i czekam na kolejne :]
Andrew
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 31 Maj, 2008   

Jutro mogę do Ciebie podjechać wieczorkiem ( koło 18-19 ) jakbyś chciał i sprawdzimy ten moduł.
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Cze, 2008   

ja u siebie moduł sprawdzałem w ten sposób że te dwa kabelki co dochodza do cewki zapłonowej cienke odpinałem i podłaczałem pod zarówke na 12V okolo 5W u mnie mrugała czyli dobrze jak sie bedzie swiecic stale lub wcale to wtedy jest zle znak tego ze modul jest walniety sprawdz to na dwoch cewkach nie jest to moze profesjonalne ale u mnie dziala

mialem podobny problem ale u mnie walneły cewki dwie odrazu na forum jest opisane jak sprawdzic cewki zwykłym miernikiem mierzysz jaka maja oporność

jesli cos nie tak to mnie poprawcie u mnie dziala i nie bylo z niczym problemu
 
 
Andrew
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Cze, 2008   

Dzieki za info.

Wczoraj sprawdzilem z Majic'em. Okazalo sie ze modul jest walniety.
Coz, czlowiek uczy sie na swoich bledach...

Moze jest to dla innych oczywiste, ale ja chcialbym przestrzec innych przed siciaganiem klem z akumulatora podczas pracy silnika...
 
 
cyneek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Lis, 2008   

witam ma podobny problem. Iskry nie ma wogóle- na zaciskach cewek zmierzyłem i 0. kable wszystkie całe, cewki sprawne- impulsatory chyba tez- może być cos poza modułem?pozdr
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 02 Gru, 2008   

Sprawdź wyłącznik stopki bocznej i klamki sprzęgła.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
dol
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Kwi, 2009   

To może się podepne.
Zmieniłem silnik oraz cały układ elektryczny. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że nie ma iskry na świecach.
Przed wymontowaniem silnik normalnie chodził. Odpada moduł i czujnik położenia bocznej nóżki - sprawdzałem ze starszymi częściami. Chyba trochę przedobrzyłem, gdyż przed złożeniem spryskałem wszystkie wtyczki jakimś super-stykiem. Okazało się jednak, że specyfik ten nie wyparował:/ Teraz wszystkie wtyczki są tłuste - jakby spryskane wd-40. Wygląda na to, że napięcie na wtykach które idą do modułu jest, ale bardzo niskie.
Czy wiecie jakie powinno być napięcie na wtyczce która idzie do modułu (3 przewody) z impulsatora? U mnie są to bardzo małe, prawie niezauważalne skoki (miernik analogowy).
Tak patrze na schemat i szukam przyczyny takiego stanu rzeczy. Sprawdziłem wszystkie wtyczki na przewodnictwo. Działa dosłownie wszystko (całe oświetlenie, kontrolki, klakson, rozrusznik - WSZYSTKO), ale nie ma iskry. Jakieś pomysły? Gdzie szukać czujnika na klamce sprzęgła? Przyjrzałem się dokładnie i nie mogę znaleźć.

Dzięki Majicowi wiem na pewno, że to nie moduł (Jeszcze raz dzięki:)). Podmieniłem również cewki, świece, stacyjke i czujnik stopki bocznej, a iskry nadal nie ma. Impulsator zmierzyłem omomomierzem i wartości mieszczą się w normie. Wszystkie połączenia sprawdzone już kilka razy. Masa na silniku jest. Jak wcześniej pisałem moto kręci i działają wszystkie światla itd. Nie mam przełącznika przy sprzęgle.
Rozumiem, że impulsator wysyła impulsy minusowe. Cewki mają wspólny plus - czy po włączeniu zapłonu powinno być na nim permanentne napięcie(u mnie nie ma)? Z ciekawości zmierzyłem napięcie na aku i wynosi ono 11, 95 - czy to nie za mało? Powoli tracę wiarę;)

[ Dodano: Wto 30 Cze, 2009 ]
Po wieeelu godzinach walki doszedłem co jest nie tak. Winny był spadek napięcia na kostce odchodzącej od przełącznika odpowiedzialnego za włączenie zapłonu. Na początku sprawdzałem przewodnictwo i miernik piszczał. później, gdy mierzyłem napięcie na wtyczce biegnącej do modułu zmyliły mnie zmiany napięcia które następowały przy przełączaniu przycisku - byłęm przekonany, że przełącznik daje na wyjściu jedynie niskonapięciowy sygnał ,a nie napięcie +12. Zeby było śmieszniej nie pomaga odginanie styków - prawdopodobnie któryś przewód przy wtyczce jest walnięty:(
Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam:)
 
 
Grzechu500
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Cześć odkopuję temat bo mam podobny problem.

Mianowicie drugi wyjazd GS'em w tym sezonie i pierwsze problemy... Bo przejechaniu 20km motocykl nagle zgasł. Mimo licznych prób nie chciał odpalić. Po 20 minutach nagle od strzału zapalił. Po kolejnych 10km znowu motocykl zgasł. Po odczekaniu 15min odpalił. Kolejne kilka km i taka sytuacja się powtarza.

Udało mi się dojechać do domu. Motocykl zostawiłem z odpalonym silnikiem, żeby zobaczyć co będzie się działo. Pochodził jakieś 5 minut, w pewnym momencie obroty zaczęły falować między 1100 a 1700, chwile stabilizując się na 1500, po czym znowu 1700, 1100 i zgasł. Nie dał się już odpalić, na 2 świecach nie ma iskry Po ostygnięciu silnika świece dały iskrę, moto odpalił.

No i jeszcze jeden test, i znowu silnik się ładnie nagrzewa pochodził jakieś 10min. I znowu to samo, falujące obroty i gaśnie.

Panowie jakieś pomysły?
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Sprawdź oporność cewek. Może styki masy są zaśniedziałe?
Może przyczyną też być impulsator. Impulsatory możesz sprawdzić jak ponizej napisane.

Cytat:

po rozpięciu wtyczki musisz pomierzyć oporność i na obu mają być te same wartości.

250-420 Ohmów


Co do impulsatora (jest tutaj info jak sprawdzić):
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=712

Kolejny temat o impulsatorze i znikającym napięciu:
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=14990
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Grzechu500
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Między czym a czym mierzyć oporność?

Po wstępnej burzy mózgów wniosek jest jeden. Coś padło w module. Pod uwagę brane były cewki zapłonowe, ale mało prawdopodobne żeby dwie naraz padły.

Teraz pytanie jak wygląda moduł zapłonowy w GS z 2003r? Google pokazuje dwie wersje i nie wiem czego powinienem szukać.

No chyba, że to zła diagnoza. Jest jeszcze impulsator...
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 18 Mar, 2015   

Kiedy nastąpi ponownie usterka, posprawdzaj/zdiagnozuj multimetrem oporności cewek WN, impulsatorów. Iskrę w tym układzie zapłonowym można symulować (silnik zgaszony), ale potrzebny jest do tego tester elementów wykonawczych. Z taką pomocą zastępuje się po kolei wszystkie podzespoły sprawdza/testuje, a na końcu stawia diagnozę. "Na piechotę" też można to sprawdzić, jest jednak z tym trochę zabawy.
Ostatecznie może być uszkodzony moduł zapłonowy (pewna jego część, ogólnie częsta usterka), ale to jest póki co tylko możliwość. Najpierw wykonaj podstawowe pomiary zalecane przez serwisówkę, i koniecznie zanim wystąpi usterka zapisując wartości wskazań, a później w trakcie kiedy usterka wystąpi. Zapisz pomiary, porównaj... i dalej już nie powinno być większych trudności z postawieniem diagnozy.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.