Brak iskry na obu swiecach |
Autor |
Wiadomość |
Andrew [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008 Brak iskry na obu świecach
|
|
|
Witam,
W innym temacie pisalem o tym jak (przyznaje lekkomyslnie) spalilem kontrolke luzu. Mianowicie chcac sprawdzic czy jest ladowanie, podczas pracy silnika zdjalem kleme z akumulatora. Zauwazylem ze kontrolka luzu zaczela sie palic. b. jasno potem spalila sie...
Teraz juz wiem (od Breżniewa) za klemy podczas pracy silnika nie powinno sie sciagac. Problem w tym ze oprocz nieszczesnej kontrolki luzu stalo sie rowniez cos z ukladem zaplonowym...
Po prostu nie ma iskry na zadnej ze swiec. Orientuje sie ktos czy w ten sposob moglem uszkodzic ktorys z elementow ukl. zapl? A jesli tak, to w jaki sposob (najlepiej jakis "domowy") moglbym sprawdzic poszczególne elementy? Przyznaje ze jesli chodzi o moto to jestem prawdziwym laikiem...
Z gory dzieki za pomoc
Andrew |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
coś mi się wydaje, że mogłeś spalić moduł zapłonowy
znajduje sie on po lewej stronie moto pod boczkiem na wysokości akumulatora (strona skrzyni biegów) przymocowany do ramy (czarny plastikowy prostokąt ok. 10 na 8 cm) powąchaj go, powinien śmierdzieć spalenizną
jak nie to, to napisz i coś pokombinujemy dalej |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Czy pozostałe kontroli sie świecą po właczenu zapłonu? światła i kierunki działają? jeśli tak to szukaj nowego modułu zapłonu. Jesli sie nie pala to sprawdź główny bezpiecznik w przekaźniku rozrusznika. Siedzi wewnątrz wtyczki pod prawym boczkiem . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
raszek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
wiem jak mozesz sprawdzic moduł jak sprwawdzisz ten bezpiecznik co to Breżniew, powiedział i bedzie dobry to napisz a ja ci powiem co dalej |
|
|
|
|
Andrew [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Maj, 2008
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Czy pozostałe kontroli sie świecą po właczenu zapłonu? światła i kierunki działają? jeśli tak to szukaj nowego modułu zapłonu. Jesli sie nie pala to sprawdź główny bezpiecznik w przekaźniku rozrusznika. Siedzi wewnątrz wtyczki pod prawym boczkiem . |
Wachalem modul, ale szczerze mowiac oprocz naturalnych zapachow motoru (wacha+smary) nic nie wyczuwam... Modul spalil sie (o ile tak) kilka dni temu, wiec pewnie ewentualne zapachy juz sie ulotnily.
Bezpiecznik (jest tylko jeden?) jest ok, bo cala elektryka dziala.
Tez mi sie wydaje ze to moze byc modul. No bo co innego? Cewki raczej nie, to co jest w silniku (iskrownik?) chyba tez nie... Jakie sa koszta takiego modulu? czy sa rozne rodzaje (ilosc kabli?)? Jakie koszta i gdzie mozna szukac?
Mysle ze najlepiej byloby drugi na probe wsadzic, zanim kupie nowy.
Za kilka dni i tak oddaje moto do serwisu (regulacje gaznikow, zawory, moze uszczelniacze na lagach), wiec jesli sam nic w tym czasie nie wymysle, to cos tam moze poradza.
W kazdym badz razie dzieki za wskazowki i czekam na kolejne
Andrew |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 31 Maj, 2008
|
|
|
Jutro mogę do Ciebie podjechać wieczorkiem ( koło 18-19 ) jakbyś chciał i sprawdzimy ten moduł. |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
raszek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Cze, 2008
|
|
|
ja u siebie moduł sprawdzałem w ten sposób że te dwa kabelki co dochodza do cewki zapłonowej cienke odpinałem i podłaczałem pod zarówke na 12V okolo 5W u mnie mrugała czyli dobrze jak sie bedzie swiecic stale lub wcale to wtedy jest zle znak tego ze modul jest walniety sprawdz to na dwoch cewkach nie jest to moze profesjonalne ale u mnie dziala
mialem podobny problem ale u mnie walneły cewki dwie odrazu na forum jest opisane jak sprawdzic cewki zwykłym miernikiem mierzysz jaka maja oporność
jesli cos nie tak to mnie poprawcie u mnie dziala i nie bylo z niczym problemu |
|
|
|
|
Andrew [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Cze, 2008
|
|
|
Dzieki za info.
Wczoraj sprawdzilem z Majic'em. Okazalo sie ze modul jest walniety.
Coz, czlowiek uczy sie na swoich bledach...
Moze jest to dla innych oczywiste, ale ja chcialbym przestrzec innych przed siciaganiem klem z akumulatora podczas pracy silnika... |
|
|
|
|
cyneek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Lis, 2008
|
|
|
witam ma podobny problem. Iskry nie ma wogóle- na zaciskach cewek zmierzyłem i 0. kable wszystkie całe, cewki sprawne- impulsatory chyba tez- może być cos poza modułem?pozdr |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2008
|
|
|
Sprawdź wyłącznik stopki bocznej i klamki sprzęgła. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
dol [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2009
|
|
|
To może się podepne.
Zmieniłem silnik oraz cały układ elektryczny. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że nie ma iskry na świecach.
Przed wymontowaniem silnik normalnie chodził. Odpada moduł i czujnik położenia bocznej nóżki - sprawdzałem ze starszymi częściami. Chyba trochę przedobrzyłem, gdyż przed złożeniem spryskałem wszystkie wtyczki jakimś super-stykiem. Okazało się jednak, że specyfik ten nie wyparował:/ Teraz wszystkie wtyczki są tłuste - jakby spryskane wd-40. Wygląda na to, że napięcie na wtykach które idą do modułu jest, ale bardzo niskie.
Czy wiecie jakie powinno być napięcie na wtyczce która idzie do modułu (3 przewody) z impulsatora? U mnie są to bardzo małe, prawie niezauważalne skoki (miernik analogowy).
Tak patrze na schemat i szukam przyczyny takiego stanu rzeczy. Sprawdziłem wszystkie wtyczki na przewodnictwo. Działa dosłownie wszystko (całe oświetlenie, kontrolki, klakson, rozrusznik - WSZYSTKO), ale nie ma iskry. Jakieś pomysły? Gdzie szukać czujnika na klamce sprzęgła? Przyjrzałem się dokładnie i nie mogę znaleźć.
Dzięki Majicowi wiem na pewno, że to nie moduł (Jeszcze raz dzięki:)). Podmieniłem również cewki, świece, stacyjke i czujnik stopki bocznej, a iskry nadal nie ma. Impulsator zmierzyłem omomomierzem i wartości mieszczą się w normie. Wszystkie połączenia sprawdzone już kilka razy. Masa na silniku jest. Jak wcześniej pisałem moto kręci i działają wszystkie światla itd. Nie mam przełącznika przy sprzęgle.
Rozumiem, że impulsator wysyła impulsy minusowe. Cewki mają wspólny plus - czy po włączeniu zapłonu powinno być na nim permanentne napięcie(u mnie nie ma)? Z ciekawości zmierzyłem napięcie na aku i wynosi ono 11, 95 - czy to nie za mało? Powoli tracę wiarę;)
[ Dodano: Wto 30 Cze, 2009 ]
Po wieeelu godzinach walki doszedłem co jest nie tak. Winny był spadek napięcia na kostce odchodzącej od przełącznika odpowiedzialnego za włączenie zapłonu. Na początku sprawdzałem przewodnictwo i miernik piszczał. później, gdy mierzyłem napięcie na wtyczce biegnącej do modułu zmyliły mnie zmiany napięcia które następowały przy przełączaniu przycisku - byłęm przekonany, że przełącznik daje na wyjściu jedynie niskonapięciowy sygnał ,a nie napięcie +12. Zeby było śmieszniej nie pomaga odginanie styków - prawdopodobnie któryś przewód przy wtyczce jest walnięty:(
Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam:) |
|
|
|
|
Grzechu500 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
Cześć odkopuję temat bo mam podobny problem.
Mianowicie drugi wyjazd GS'em w tym sezonie i pierwsze problemy... Bo przejechaniu 20km motocykl nagle zgasł. Mimo licznych prób nie chciał odpalić. Po 20 minutach nagle od strzału zapalił. Po kolejnych 10km znowu motocykl zgasł. Po odczekaniu 15min odpalił. Kolejne kilka km i taka sytuacja się powtarza.
Udało mi się dojechać do domu. Motocykl zostawiłem z odpalonym silnikiem, żeby zobaczyć co będzie się działo. Pochodził jakieś 5 minut, w pewnym momencie obroty zaczęły falować między 1100 a 1700, chwile stabilizując się na 1500, po czym znowu 1700, 1100 i zgasł. Nie dał się już odpalić, na 2 świecach nie ma iskry Po ostygnięciu silnika świece dały iskrę, moto odpalił.
No i jeszcze jeden test, i znowu silnik się ładnie nagrzewa pochodził jakieś 10min. I znowu to samo, falujące obroty i gaśnie.
Panowie jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
|
|
|
|
Grzechu500 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015
|
|
|
Między czym a czym mierzyć oporność?
Po wstępnej burzy mózgów wniosek jest jeden. Coś padło w module. Pod uwagę brane były cewki zapłonowe, ale mało prawdopodobne żeby dwie naraz padły.
Teraz pytanie jak wygląda moduł zapłonowy w GS z 2003r? Google pokazuje dwie wersje i nie wiem czego powinienem szukać.
No chyba, że to zła diagnoza. Jest jeszcze impulsator... |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 18 Mar, 2015
|
|
|
Kiedy nastąpi ponownie usterka, posprawdzaj/zdiagnozuj multimetrem oporności cewek WN, impulsatorów. Iskrę w tym układzie zapłonowym można symulować (silnik zgaszony), ale potrzebny jest do tego tester elementów wykonawczych. Z taką pomocą zastępuje się po kolei wszystkie podzespoły sprawdza/testuje, a na końcu stawia diagnozę. "Na piechotę" też można to sprawdzić, jest jednak z tym trochę zabawy.
Ostatecznie może być uszkodzony moduł zapłonowy (pewna jego część, ogólnie częsta usterka), ale to jest póki co tylko możliwość. Najpierw wykonaj podstawowe pomiary zalecane przez serwisówkę, i koniecznie zanim wystąpi usterka zapisując wartości wskazań, a później w trakcie kiedy usterka wystąpi. Zapisz pomiary, porównaj... i dalej już nie powinno być większych trudności z postawieniem diagnozy. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|