Kolor Swiec Zaplonowych |
Autor |
Wiadomość |
szczepan325 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Maj, 2013
|
|
|
simin napisał/a: | Do regulacji zaworów zdejmuje się tylko pokrywę - aby dobrać się do uszczelniaczy trzeba zdjąć głowicę. |
Bonzo napisał/a: | Czapka do zdjęcia i nowe uszczelniacze, trochę roboty |
No to fajnie, mam nadzieję że nie trzeba tutaj jakichś specjalistycznych narzędzi (typu klucze dynamometryczne czy inne takie bajery). Jeśli chodzi o czas, to mam go pod dostatkiem a z serwisówką Haynesa pod ręką nie powinno być tragedii. Chyba, że można łatwo coś spartaczyć, to sam się nie będę brał...
Bonzo napisał/a: | Warto jeszcze zerknąć czy ssanie się gdzieś nie zawiesiło, co prawda dwa gaźniki są razem sprzężone, ale warto zobaczyć. |
Ssanie nie odbija do końca, muszę ręcznie dociskać ten dzyngiel w okolicach gaźników (tylko odrobinkę, dosłownie kilka milimetrów). |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Cześć.
U mnie sprawa wygląda tak:
Wydech lubi sobie pierdnąć, a prawy cylinder nagrzewa się bardziej niż lewy.
Myślełem, że prawy ma za ubogą mieszankę ale sprawdziłem świece i obie są lekko ciemne, miejscami przebija brązowy kolor.
Problem w tym, że ta z lewej jest jakby spocona, lekko wilgotna.
Czyli wychodziłoby na to, że pali na jeden gar,
prawy grzeje się bardziej bo pracuje za dwóch,
paliwo z lewego idzie w wydech i tam sie spala.
WSzystko wydaje się proste.
Ale
Skąd się mogło wziąć zalewanie świecy?
Mega bogata mieszanka na wolnych obrotach?
Aha dodam, że moto nie śmiga jeszcze po drogach,
Czasem tylko odpalam jak coś dłubie. |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Prawy cylinder nie nagrzewa się bo "pracuje za dwóch". To lewy się nie nagrzewa od pracy tylko od temperatury prawego cylindra Wrzuć zdjęcia świec. Wilgotna lewa świeca świadczy o tym, że ten cylinder jest zalewany. Dobry przegląd gaźników powinien rozwiązać sprawę. Jeśli na wyższych obrotach pracują oba cylindry to prawdopodobnie masz źle ustawiony poziom paliwa w komorach pływakowych.
Co do strzelania z wydechu, masz rację. Zrób regulację i czyszczenie gaźników i powinno być ok . |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Świeca sprawdzona - daje iskrę, odłączyłem fajkę lewego cylindra i nie usłyszałem różnicy w kulturze pracy, potem odpiąłem od prawego cylindra i silnik zgasł więc na pewno pali na jeden gar.
Zamieniłem świece miejscami i bez zmian.
EDIT -=OFFTOPIC=-
czy przez pracę na jeden garnek ładowanie aku może być słabsze?
Walczę z ładowaniem od prawie misiąca, zrobiłem już chyba wszystko i najlepszy do tej pory wynik mieści się w dolnej granicy normy.
WP_20130629_006.jpg 2 |
|
Plik ściągnięto 52 raz(y) 32,97 KB |
WP_20130629_005.jpg 2 |
|
Plik ściągnięto 40 raz(y) 37,99 KB |
WP_20130629_004.jpg 2 |
|
Plik ściągnięto 70 raz(y) 31,58 KB |
WP_20130629_005.jpg 2 |
|
Plik ściągnięto 37 raz(y) 37,99 KB |
WP_20130629_004.jpg 2 |
|
Plik ściągnięto 25 raz(y) 31,58 KB |
WP_20130629_003.jpg 2 |
|
Plik ściągnięto 46 raz(y) 52,5 KB |
WP_20130629_020.jpg 1 |
|
Plik ściągnięto 60 raz(y) 80,23 KB |
WP_20130629_018.jpg 1 |
|
Plik ściągnięto 51 raz(y) 79,1 KB |
WP_20130629_017.jpg 1 |
|
Plik ściągnięto 28 raz(y) 94,9 KB |
WP_20130629_016.jpg 1 |
|
Plik ściągnięto 40 raz(y) 87,24 KB |
|
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Ewidentnie jeden cylinder ma zbyt bogatą mieszankę, a drugi za ubogą (chyba, że tylko na zdjęciu elektrody są białe). Nic więcej Ci nie poradzimy poza porządnym serwisem i regulacją gaźników. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Numerkami 1 i 2 oznaczyłem świece lewą i prawą.Niektóre zdjęcia są z flashem, przez to wydają się jaśniejsze. Z tego co widziałem to oba gaziory mają za bogato.
Dzięki za pomoc! |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Ciemniejsza świeca wygląda jak gdyby nie było na niej iskry. Nawet nie jest okopcona... wygląda na taką "przepłukaną" paliwem. Czy ma to wpływ na ładowanie i nie tylko? jasne że tak, ale wtedy silnik powinien całkiem pracować tylko na jednym cylindrze, a tak chyba u ciebie nie jest-? |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Tak. Z tego co ustaliłem to pracuje tylko na prawym.
Po odłączeniu prawej fajki silnik zgasł.
Nie wiem jak to wygląda na wyższych obrotach, wszystkie próby przeprowadzałem na niskich. |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
W miejsce świecy z pierwszego cylindra wstaw drugą najlepiej sprawną/nową świecę i sprawdź efekt. Sprawdź czy na pierwszym cylindrze (lewym) jest iskra, robisz to w ten sposób: świeca do fajki i opierasz świecę o mase np. głowicę. Następnie wykonujesz dosłownie ze trzy obroty wałem korbowym (za pomocą rozrusznika rzecz jasna) i sprawdzasz czy w tym samym czasie pojawia sie iskra na tej świecy. Jeżeli iskra jest to w porządku, możemy jeszcze sprawdzić czy lewy cylinder ma odpowiednie ciśnienie sprężania, i jeżeli wszystko będzie ok to zabierasz się za porządny przegląd/regulację gaźników. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Już to sprawdziłem
Uziemiłem świece, wcisnąłem przycisk startera i iskra była..
Nic nie popsuję kręcąc silnikiem lub odpalając go na wykręconej świecy?
Gaziory i tak musze zrobic bo chyba od 23 lat nie były ruszane.
Spróbuję najpierw sam, jak nie wyjdzie to oddam na serwis. |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
godofrock90 napisał/a: | Nic nie popsuję kręcąc silnikiem lub odpalając go na wykręconej świecy? |
Jeśli świece dotykają masy (przeskakuje iskra) to nie. W innym przypadku możesz w ten sposób uszkodzić cewkę.
Najpierw sprawdź i ewentualnie wyreguluj luz zaworowy, załóż nowy filtr powietrza (jeśli obecny jest zabrudzony, nowe świece też nie zaszkodzą), wyczyść i wyreguluj gaźniki, zrób synchronizację. Po tych zabiegach musi być dobrze |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Uszczelkę od pokrywy zaworów mam do wymiany więc przy okazji sprawdze luz, czekam tylko na szczelinomierz.
Obejrzałem parę filmików i przeczytałem książkę R. Dmowskiego więc będę sam próbował dłubać w gaźnikach, jak coś pójdzie nie tak to dam na serwis. Nie ma nic do straceni a i tak nie mogę jeszcze na serwis sam dojechać.
Problem będzie z synchro.
Zamierzam zrobić domowy wakuometr ale w tym kraju kupić igłę i strzykawkę zakrawa o cud |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Dobre podejście Bez igły się obejdzie |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013 nagar
|
|
|
nie chciałem zakładać nowego postu. oto przykład świecy z nagarem
|
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013
|
|
|
Zapewne świeca pochodzi z silnika 2T. Z procesu spalania mieszanki mogą występować pozostałości, osadzające się na elektrodach świecy w postaci spalonych grudek oleju. Może to być wynikiem np. zbyt bogatszej mieszanki w olej, wynikiem czego mamy powyższy przykład.
Powstawanie nagaru w dużych ilościach doprowadza zazwyczaj do tzw. spalania stukowego... co jest zjawiskiem niepożądanym. |
|
|
|
|
|