WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Kolor Swiec Zaplonowych
Autor Wiadomość
szczepan325
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Maj, 2013   

simin napisał/a:
Do regulacji zaworów zdejmuje się tylko pokrywę - aby dobrać się do uszczelniaczy trzeba zdjąć głowicę.

Bonzo napisał/a:
Czapka do zdjęcia i nowe uszczelniacze, trochę roboty

No to fajnie, mam nadzieję że nie trzeba tutaj jakichś specjalistycznych narzędzi (typu klucze dynamometryczne czy inne takie bajery). Jeśli chodzi o czas, to mam go pod dostatkiem a z serwisówką Haynesa pod ręką nie powinno być tragedii. Chyba, że można łatwo coś spartaczyć, to sam się nie będę brał...

Bonzo napisał/a:
Warto jeszcze zerknąć czy ssanie się gdzieś nie zawiesiło, co prawda dwa gaźniki są razem sprzężone, ale warto zobaczyć.

Ssanie nie odbija do końca, muszę ręcznie dociskać ten dzyngiel w okolicach gaźników (tylko odrobinkę, dosłownie kilka milimetrów).
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Cześć.
U mnie sprawa wygląda tak:
Wydech lubi sobie pierdnąć, a prawy cylinder nagrzewa się bardziej niż lewy.

Myślełem, że prawy ma za ubogą mieszankę ale sprawdziłem świece i obie są lekko ciemne, miejscami przebija brązowy kolor.

Problem w tym, że ta z lewej jest jakby spocona, lekko wilgotna.
Czyli wychodziłoby na to, że pali na jeden gar,
prawy grzeje się bardziej bo pracuje za dwóch,
paliwo z lewego idzie w wydech i tam sie spala.

WSzystko wydaje się proste.

Ale
Skąd się mogło wziąć zalewanie świecy?
Mega bogata mieszanka na wolnych obrotach?

Aha dodam, że moto nie śmiga jeszcze po drogach,
Czasem tylko odpalam jak coś dłubie.
_________________
Bikes are awesome!
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Prawy cylinder nie nagrzewa się bo "pracuje za dwóch". To lewy się nie nagrzewa od pracy tylko od temperatury prawego cylindra :P Wrzuć zdjęcia świec. Wilgotna lewa świeca świadczy o tym, że ten cylinder jest zalewany. Dobry przegląd gaźników powinien rozwiązać sprawę. Jeśli na wyższych obrotach pracują oba cylindry to prawdopodobnie masz źle ustawiony poziom paliwa w komorach pływakowych.
Co do strzelania z wydechu, masz rację. Zrób regulację i czyszczenie gaźników i powinno być ok :) .
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Świeca sprawdzona - daje iskrę, odłączyłem fajkę lewego cylindra i nie usłyszałem różnicy w kulturze pracy, potem odpiąłem od prawego cylindra i silnik zgasł więc na pewno pali na jeden gar.
Zamieniłem świece miejscami i bez zmian.

EDIT -=OFFTOPIC=-
czy przez pracę na jeden garnek ładowanie aku może być słabsze?
Walczę z ładowaniem od prawie misiąca, zrobiłem już chyba wszystko i najlepszy do tej pory wynik mieści się w dolnej granicy normy.

WP_20130629_006.jpg
2
Plik ściągnięto 52 raz(y) 32,97 KB

WP_20130629_005.jpg
2
Plik ściągnięto 40 raz(y) 37,99 KB

WP_20130629_004.jpg
2
Plik ściągnięto 70 raz(y) 31,58 KB

WP_20130629_005.jpg
2
Plik ściągnięto 37 raz(y) 37,99 KB

WP_20130629_004.jpg
2
Plik ściągnięto 25 raz(y) 31,58 KB

WP_20130629_003.jpg
2
Plik ściągnięto 46 raz(y) 52,5 KB

WP_20130629_020.jpg
1
Plik ściągnięto 60 raz(y) 80,23 KB

WP_20130629_018.jpg
1
Plik ściągnięto 51 raz(y) 79,1 KB

WP_20130629_017.jpg
1
Plik ściągnięto 28 raz(y) 94,9 KB

WP_20130629_016.jpg
1
Plik ściągnięto 40 raz(y) 87,24 KB

_________________
Bikes are awesome!
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Ewidentnie jeden cylinder ma zbyt bogatą mieszankę, a drugi za ubogą (chyba, że tylko na zdjęciu elektrody są białe). Nic więcej Ci nie poradzimy poza porządnym serwisem i regulacją gaźników.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Numerkami 1 i 2 oznaczyłem świece lewą i prawą.Niektóre zdjęcia są z flashem, przez to wydają się jaśniejsze. Z tego co widziałem to oba gaziory mają za bogato.

Dzięki za pomoc! :)
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Ciemniejsza świeca wygląda jak gdyby nie było na niej iskry. Nawet nie jest okopcona... wygląda na taką "przepłukaną" paliwem. Czy ma to wpływ na ładowanie i nie tylko? jasne że tak, ale wtedy silnik powinien całkiem pracować tylko na jednym cylindrze, a tak chyba u ciebie nie jest-?
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Tak. Z tego co ustaliłem to pracuje tylko na prawym.
Po odłączeniu prawej fajki silnik zgasł.
Nie wiem jak to wygląda na wyższych obrotach, wszystkie próby przeprowadzałem na niskich.
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

W miejsce świecy z pierwszego cylindra wstaw drugą najlepiej sprawną/nową świecę i sprawdź efekt. Sprawdź czy na pierwszym cylindrze (lewym) jest iskra, robisz to w ten sposób: świeca do fajki i opierasz świecę o mase np. głowicę. Następnie wykonujesz dosłownie ze trzy obroty wałem korbowym (za pomocą rozrusznika rzecz jasna) i sprawdzasz czy w tym samym czasie pojawia sie iskra na tej świecy. Jeżeli iskra jest to w porządku, możemy jeszcze sprawdzić czy lewy cylinder ma odpowiednie ciśnienie sprężania, i jeżeli wszystko będzie ok to zabierasz się za porządny przegląd/regulację gaźników.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Już to sprawdziłem :P
Uziemiłem świece, wcisnąłem przycisk startera i iskra była..
Nic nie popsuję kręcąc silnikiem lub odpalając go na wykręconej świecy?

Gaziory i tak musze zrobic bo chyba od 23 lat nie były ruszane.
Spróbuję najpierw sam, jak nie wyjdzie to oddam na serwis.
_________________
Bikes are awesome!
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

godofrock90 napisał/a:
Nic nie popsuję kręcąc silnikiem lub odpalając go na wykręconej świecy?

Jeśli świece dotykają masy (przeskakuje iskra) to nie. W innym przypadku możesz w ten sposób uszkodzić cewkę.

Najpierw sprawdź i ewentualnie wyreguluj luz zaworowy, załóż nowy filtr powietrza (jeśli obecny jest zabrudzony, nowe świece też nie zaszkodzą), wyczyść i wyreguluj gaźniki, zrób synchronizację. Po tych zabiegach musi być dobrze :)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Uszczelkę od pokrywy zaworów mam do wymiany więc przy okazji sprawdze luz, czekam tylko na szczelinomierz.

Obejrzałem parę filmików i przeczytałem książkę R. Dmowskiego więc będę sam próbował dłubać w gaźnikach, jak coś pójdzie nie tak to dam na serwis. Nie ma nic do straceni :P a i tak nie mogę jeszcze na serwis sam dojechać.

Problem będzie z synchro.
Zamierzam zrobić domowy wakuometr ale w tym kraju kupić igłę i strzykawkę zakrawa o cud :P
_________________
Bikes are awesome!
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Dobre podejście :ok: Bez igły się obejdzie ;)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   nagar

nie chciałem zakładać nowego postu. oto przykład świecy z nagarem


_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Zapewne świeca pochodzi z silnika 2T. Z procesu spalania mieszanki mogą występować pozostałości, osadzające się na elektrodach świecy w postaci spalonych grudek oleju. Może to być wynikiem np. zbyt bogatszej mieszanki w olej, wynikiem czego mamy powyższy przykład.
Powstawanie nagaru w dużych ilościach doprowadza zazwyczaj do tzw. spalania stukowego... co jest zjawiskiem niepożądanym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.