Gs na pelnych obrotach. |
Autor |
Wiadomość |
cudzilogs500 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009 Gs na pełnych obrotach.
|
|
|
Mam pytanie może i głupie ale jestem ciekawy co się stanie kiedy na luzie wkręcimy gsa na pełne obroty?. Czy ktoś z was kiedyś próbował to na swoim sprzęcie?.
Czy to bezpieczne da silnika, bo wydaje mi się że gs nie ma odcięcia zapłonu ale może się mylę, więc wole najpierw zapytać niż potem żałować że coś w rozwaliłem w silniku:(
Sorry jeżeli już ten temat gdzieś był ale przynajmniej ja takiego nie znalazłem |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
yogi136 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
hehe, ja bym nie radził GS nie ma odcięcia, możne się to skończyć tragicznie |
|
|
|
|
cudzilogs500 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
A jak wygląda u was sytuacja kiedy chcecie przydusić na maxa, jak wygląda sprawa z obrotami, do ilu kręcicie sprzęty? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Do 9-10 tys. obrotów. Nigdy więcej.
Przy nie rozgrzanym silniku nie przekraczam 5 tysięcy, czyli tylko spokojnie sobie śmigam.
Przy dłuższej jeździe lubię mocniej "przygazować" i posłuchać tego dźwięku.
Aż chciałoby się mieć przycisk dbkiller on/off.
W trasie poruszam się z 95 procentach w przedziale 4-6 tys. obrotów/min. co odpowiada prędkości 80-120 km/h na 6-tym biegu przy standardowych zębatkach.
140 km/h zdarza się chwilami podróżować, ale na GS-ie nie jest to najwygodniejsze.
I co rozumiemy przez pełne obroty?
Wiadomo że obrotomierze/szybkościomierze są wyskalowane trochę na wymiar.
GS500 maksymalną moc uzyskuje przy 9200 obr/min więc nie ma sensu kręcić go dużo wyżej.
Jeżeli chcesz jeździć dynamicznie to używaj zakresu od 7 do 9 tys. obrotów (pi razy oko).
Pamiętaj o częstszym sprawdzaniu poziomu oleju przy tak dynamicznej jeździ, do tego nie kręć zbyt silnika tuż po uruchomieniu. |
_________________ www.gs500.pl |
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Pon 30 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Pałować można podczas jazdy a nie na postoju.
Skąd takie pomysły ? |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Na pierwsze pytanie: tłok w końcu spotka się z zaworami (sprężyny nie zdążą cofnąć zaworów).
Jeżeli chodzi o kręcenie to na czerwonym niewiele się dzieje więc nie ma sensu go tam trzymać (niewiele się dzieje w sensie przyrostu mocy czy momentu - dziać sie może wiele )
Trzeba by gdzieś zobaczyć wykres mocy i momentu dla tego silnika i z niego wyniknie gdzie jeszcze warto a gdzie już tylko przelewasz paliwo |
|
|
|
|
cudzilogs500 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
już pisałem na początku, że tak z ciekawości pytam a kto pyta nie błądzi z resztą od tego jest to forum żeby pytać prawda? |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
pewnie z nudów
albo nie nieznajomości podstaw lanserki pod Mc Donaldem |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
z tego co pamiętam to pełną moc ma przy ok 9200obr a max moment obrotowy 7200 czy cos koło tego.. |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Irek napisał/a: | z tego co pamiętam to pełną moc ma przy ok 9200obr a max moment obrotowy 7200 czy cos koło tego.. |
no i Hubert odpowiedział wyczerpująco w temacie |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Irek napisał/a: | pełną moc ma przy ok 9200obr |
No i nie ma co wyżej kręcić bo tak jak k2 napisał "przelewasz tylko paliwo" .
Wkręcony na postoju na pałę silnik osiąga wyższe obroty niz podaje obrotomierz.
Ruchome elementy osiągają dużą bezwłądność.
Istnieje wtedy duże ryzyko zaj...a silnika. |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
cudzilogs500 napisał/a: | A jak wygląda u was sytuacja kiedy chcecie przydusić na maxa |
wtedy idzie sie zazwyczaj na kibel i dusi..
|
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Cytat: | wtedy idzie sie zazwyczaj na kibel i dusi.. |
Tylko ostrożnie bo może żyłka strzelić |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
leon84 silnik na luzie nie osiaga "duzo" wiekszych obrotow niz pod obciazeniem najlepiej duzym (dopuszczalnym) ale osiaga je duzo wolniej niz na luzie z tad tez mniejsze ryzyko spotkania sie jakis czesci ruchomych ze soba.
wiec o wiele bezpieczniej i lepiej dla silnika ( to tez jest zdrowe) latac z plecaczkiem pod ten 9k obr niz na luzie przed McD palowac. |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
|