Znaczny spadek osiagow (?!) - przerywanie, gasniecie |
Autor |
Wiadomość |
Otyniak [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008 Znaczny spadek osiągów (?!) - przerywanie, gaśnięcie
|
|
|
Witam wszystkich,
jestem niedawnym posiadaczem GS500E z 97. Dość późno rozpocząłem sezon i od razu zaczęły się problemy.
Po przejechaniu ok 500km w moim moto znacznie spadły osiągi (tj. prędkość i przyspieszenie). Moto muli się na starcie - przyspieszenie bardzo słabe (porównywalne z przeciętnym samochodem), a prędkości osiągane na poszczególnych biegach są dużo mniejsze niż wcześniej:
na II (5000obr) - 30 km/h
III (5000) - 50
IV (5000) - 70
V (5000) - 90
wygląda to tak, jakby silnik kręcił, a moto nie ciągnął jak powinien.
Dziwne jest jeszcze to, że jak go dłużej potrzymam na wysokich obrotach to zaczyna się krztusić i gaśnie (jakby nie dostawał paliwa). Paliwo spływa powoli przez przewód - w serwisie powiedzieli, że tak ma być (kranik w poz RES). Później trzeba trochę odczekać, żeby znów zapalił, czasem mimo ciepłego silnika nie trzyma obrotów bez ssania.
Z tego co wyczytałem na forum może być znów problem z gaźnikiem (po 500km sie rozregulował??)
Przed sezonem motor przeszedł czyszczenie i regulację gaźników, niedawno wymieniłem filtr powietrza i olej.
Może miał już ktoś podobny problem?
P.S. Poszukuję jakiejś instrukcji jak wyczyścić gaźniki (najlepiej krok po kroku z obrazkami) - może tam sie coś napaprało...
Pozdrawiam i czekam na Wasze uwagi |
|
|
|
|
Koger
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Pochwał: 2 Posty: 130 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
Ja zbyt doświadczony nie jestem, ale jedno co wiem na pewno, to że RES nie jest standardową pozycją kranika, tylko przełączeniem na rezerwę, więc o ile akurat nie masz mało paliwa to powinieneś jeździć na ON. Nie wiem jakie są konsekwencje jeżdzenia na RES z pełnym bakiem, ale na forum zdecydowanie to odradzano |
|
|
|
|
-evil- [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
konsekwencji nie ma żadnych przy jeżdżeniu na res, chyba że wyjechanie od razu całego paliwa bez przyksztuszenia się przy końcówce jest problemem może chodziło im żebyś przełączył na PRI i zalał gaźniki ale nie wiem czy to mogło by w czymś pomóc...
IMHO może wlałeś jakiegoś okrutnie marnego paliwa i musi je przepalić (albo jakiś syf ci kranik zapchał i paliwa nie dostaje tyle co powinien) ciężko wywróżyć... |
|
|
|
|
Otyniak [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
Panowie, jeśli chodzi o kranik to faktycznie coś z nim nie tak, bo nie widać różnicy między pozycjami ON i RES i ustawieniami pośrednimi (mechanik wysnuł teorię, że jest on złożony z kilku różnych kraników i działa dobrze tylko w pozycji RES)...
Jednak mam wrażenie, że problem słabych osiągów motocykla tkwi gdzie indziej, bo podczas normalnej jazdy motor sie nie krztusi, ale jest wyraźnie słabszy niż wcześniej... |
|
|
|
|
-evil- [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
jakbyś zdjął bak i wykręcił kranik w nim to zobaczysz 2 rurki z sitkiem, jedną dłuższą, a drugą krótszą. Krótsza odpowiada za ON czyli ciągnie paliwo normalnie do swojego poziomu,
a jak sie zaczyna krztusić to przełączasz na RES i zaczyna ssać paliwo poniżej rurki od ON, czyli dłuższej rurki RES tyle z opisu kranika. Te sitka mogły Ci się czymś zabić i dlatego gorzej ciągnie paliwo i mocy mu brak. Ja bym obstawiał, że marne paliwo wlane. |
|
|
|
|
Sc0uT [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
Hmm a moze sprzeglo konczy zywot ?
Obroty rosna normalnie ?
Ale z drugiej str jak mowisz, ze go muli nawet na postoju, to sprzeglo znowu odpada... |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
gaźniki były regulowane na starym filtrze powietrza?
filtr powietrza był mocno "zasyfiony"
wg mnie zacznij od sprawdzenia koloru elektrod oraz od sprawdzenia kranika (możliwe że podaje zbyt mało paliwa).
Temat z kranikiem już był poruszany na forum |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Otyniak [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
Może faktycznie coś nie tak z przepływem paliwa...
Wyjąłem wężyk z kranika i w pozycji RES jak i PRI paliwo leci szybko, ale jak założę wężyk to ledwo spływa, a momentami wcale nie widać strużki.
Tam na wężyku zamocowany jest filtr paliwa - nie doszukałem się w dokumentacji czy on jest w standardzie, czy został dodany później (ja już kupiłem z filtrem), być może to przez ten filtr - spróbuję go zdjąć to napiszę co i jak; tylko, że przejechałem moto z tym filtrem ponad 1000 km i nic złego się nie działo ?!
Co do gaźników to były robione jeszcze na starym filtrze powietrza, który był nieźle uwalony.... |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
zmiana filtra może być przyczyną.
szukaj tematów związanych z pogorszeniem pracy silnika, przerywaniem. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
ja nie mam żadnego filtra na weżykach od baku i z tego co wiem nie powinno być
zobacz czy masz odpowiednio podłaczone przewody do kranika
ON RES i PRI |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Otyniak [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Cze, 2008
|
|
|
Wygląda na to, że podstawowym problemem był ten dodatkowy filterek paliwa na wężu między kranikiem, a gaźnikiem. Po zastąpieniu nowym przewodem paliwowym moto idzie dużo lepiej. Niestety na razie musiałem dać zwykły wąż paliwowy - plus tego jest taki, że widzę jak leci paliwo.
Mam wrażenie, że jeszcze ciut brakuje do optimum mocy, jak już pisałem po regulacji gaźników został wymieniony filtr powietrza. Czy i w jaki sposób mogę "doregulować" skład mieszanki? Mam nadzieję, że nie będzie konieczna kolejna wizyta w warsztacie... |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 02 Cze, 2008
|
|
|
Możesz spróbować podnieść iglice o 1 rowek do góry. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Cze, 2008
|
|
|
Yarccom napisał/a: | ja nie mam żadnego filtra na weżykach od baku i z tego co wiem nie powinno być
|
Ja mam założony filterek paliwa. Taki przezroczysty jak od malucha. Nazbierało się w nim syfu więc widzę, że filtr w pierwszym kraniku nie spełnia do końca swojej funkcji. Tak to wszystko znalazłoby się w gaźniku.
Co prawda V-max do zadziwiających nie należy bo 170km/h to raczej kres jego możliwości. Przy dużym wietrze nie chce się bujnąć więcej niż 160km/h. Tylko wątpię, że jest to spowodowane dodatkowym filtrem paliwa. |
|
|
|
|
Otyniak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2008
|
|
|
Witam ponownie i wracam do tematu...
Podniosłem iglice do góry (tak jak radził Breżniew). Różnice są, ale nie jest to co było wcześniej. Silnik wolniej schodzi z obrotów po puszczeniu gazu, a świece zaczynają się kopcić (czarny nalot - poprzednio były białawe).
Coś mi się wydaje, że bez regulacji się nie obejdzie...
Inna sprawa, że jedna iglica wydaje mi sie nie zupełnie prosta (tak jakby była zgięta i ktoś ją wyprostował). Trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby zobaczyć, ale jednak mam pewne obawy.
W zeszłym sezonie miałem problem z paliwem przedostającym się do silnika - po wizycie w warsztacie problem został roziązany, a wyjaśnienia mechaników były tak pokrętne, że podejrzane... (teraz mi się wydaje, że chłopaki naprostowali mi po prostu iglice).
Czy lekko krzywa iglica ma wpływ na pracę motoru? Gdzie można kupić iglicę do GS-a? W necie znalazłem tylko zestawy DynoJet:
http://sklep.scigacz.pl/z...28-p-12624.htmlhttp://sklep.scigacz.pl/z...28-p-12624.html
Tam oprócz iglic jest jeszcze zestaw dysz.
Czy te dysze też warto wymienić? Co to może dać? |
|
|
|
|
nordtrans [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2008
|
|
|
Podobnie masz jak ja. Mi pękły igilice i najpierw GS był przymulony bo na jednej pęknietej sie dało jeździc a potem jak pekła druga to juz chodził całkowicie do kitu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|