WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki pod cylindrem.
Autor Wiadomość
agi81
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Sie, 2013   Wymiana uszczelki pod cylindrem.

Witam.
Mam kilka pytań odnośnie wymiany uszczelki pod cylindrami z krótej od kolektroa wydechowego cieknie mi olej.
-Czy wyciągne cylindry nie wyciągając silnika z ramy?
-czy konieczna jest wymiana uszczelek pod głowicą i pod cylindrami? Jeśli tak to jaki sklep polecacie?
-czy warto odrazu wymienic uszczelniacze zaworów?
Ostatnio zmieniony przez agi81 Pon 24 Mar, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 17 Sie, 2013   

W tytule mamy "wymiana uszczelki pod cylindrem", a z opisu wygląda jakby problem dotyczył wycieku oleju z pod głowicy, dlatego że kolektor wydechowy jest przyłączony właśnie do głowicy- więc?...


Możesz dla pewności umyć silnik/miejsce w którym olej wycieka, następnie pojeździj motocyklem i sprawdź, czy faktycznie olej pojawia się pod głowicą, a nie np. z pod pokrywy zaworów.

Co do ewentualnej wymiany uszczelki podgłowicowej. Skoro już zdejmiemy głowicę to warto jest dokonać kompleksowych oględzin dotyczących stanu przylgni zaworów/gniazd zaworowych, warto sprawdzić czy prowadnice zaworów nie są nadmiernie zużyte... wszystkie te czynniki wpływają bezpośrednio np. na wysokość osadzenia zaworów w gniazdach, a tym samym na ogólny stan techniczny głowicy silnika. W razie konieczności dokonujemy wymiany zużytych części... włącznie z uszczelniaczami zaworowymi. Pamiętać trzeba bezwzględnie o zasadniczej rzeczy, demontowane części układamy w odpowiedniej kolejności, dlatego że... jeśli stare części trzymają tolerancję i zaklasyfikujemy je do dalszej pracy, to bezwzględnie muszą one powrócić na swoje pierwotne miejsce. Wszystkie potrzebne/wymagane tolerancje zawarte są w książce serwisowej motocykla. Z racji konieczności demontażu głowicy, zawsze wymieniamy uszczelkę podgłowicową na nową, co do uszczelki pod cylindrami także, oraz wszystkie inne uszczelki wchodzące w skład tego układu. Z ogólnych sklepów polecam te które bez problemu dysponują min. uszczelnieniami, natomiast jeżeli już mówimy o częściach silnikowych... to tylko i wyłącznie aso. Pamietaj, że przy zdjęciu cylindrów dojdzie do zmiany położenia pierścieni tłokowych (ma to swoje pewne wady). Dlatego przed ewentualnym demontażem głowicy, można wcześniej wykonać badanie ciśnienia sprężania. Jeżeli pomiar będzie w normie to właściwie możemy sobie odpuścić ściąganie cylindrów, a możemy zdjąć samą tylko głowicę. Po zdjęciu samej głowicy równie dobrze zobaczymy jak wyglądają powierzchnie tulei cylindrów, i czy nie występuje w górnej części tulei cylindrów tzw. próg. Demontaż głowicy możemy przeprowadzić w ramie, pamiętać trzeba o tym aby wszystkie okolice ramy nad głowicą dokładnie wyczyścić z ewentualnych zabrudzeń/piachu itp. Do prawidłowego przeprowadzenia całej operacji będziesz potrzebował kluczy tych standardowych i specjalnych, oraz odpowiednich narzędzi pomiarowych. Sam montaż wykonujesz w odwrotnej kolejności, pamiętając aby wszystkie montowane części "tam gdzie trzeba" zostały powleczone olejem/z dodatkiem pasty molibdenowej, oraz dokręcone odpowiednim momentem. Po całym zabiegu dokonujesz kontroli/ ewentualnej regulacji poszczególnych mechanizmów silnika (układu rozrządu).

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
agi81
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Sie, 2013   

Dzięki wielkie za odpowiedz. Dzisiaj wyczyściłem podejrzane miejsce wycieku i po przejazdzce moje przypuszczenia sie sprawdziły. Wyciek jest z przodu silnika z tego miejsca w załączniku zdjęcie poglądowe. Miejsca zaznaczone na czerwono są mokre. Czy te oringi przy szpilkach też należy wymienić? Czy cylindry wyciągne z silnika zamontowanego w ramie? Teoretycznie mierzyłem i powinien wyjść. Bo głowica jak mówisz wychodzi bez problemu.

mCk1RJCG6Oe4_QY0jsLaxpA.jpg
Plik ściągnięto 14257 raz(y) 15,08 KB

 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 17 Sie, 2013   

Wymieniamy na nowy zestaw uszczelek "góry silnika"

Przy montażu pamiętaj o odtłuszczeniu powierzchni. Dla uzyskania lepszego efektu uszczelnienia, polecam zwilżyć delikatnie uszczelkę pod cylinder (i inne uszczelki papierowe/kryngielit) kauczukiem silikonowym "dirko"- który ma lepsze właściwości uszczelniające, lub zwykłym czarnym silikonem.
 
 
agi81
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Sie, 2013   

Delikatnie przesmaruje uszczelki czarnym sylikonem temperaturowym. Może niekonieczna bedzie wymiana tych oringów na szpilkach bo podobno są drogie, chociaz jakiś kolega z forum znalazł o tych wymiarach z odpornego materiału zamienniki. Tylko niewiem na ile to się sprawdzi. Planuje rozebrać całą głowice w mak i posprawdzać wszystkie elementy. W razie pytań prześle zdjęcia podejżanych elementów do oceny kolegów :) Jeszcze musze znaleźć na forum instrukcje ustawienie rozrządu.
 
 
agi81
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Wrz, 2013   

witam po przerwie:)
Wczoraj ściągnąłem głowice i po wyciągnięciu uszczelki zauważyłem różnice pomiędzy nową uszczelką którą kupiłem. Załączam zdjecia i proszę o opinie czy można ją zamontować. Są w niej dwa dodatkowe otwory, jednak w głowicy i w cylindrach jest przewidziane miejsce tak jakby na taką wersje uszczelki, lecz nie ma żadnych otworów. Zebrał się tam brud i trzeba by oczyścic te mejsca. Dopuszczalne jest takie rozwiązanie ?
https://www.dropbox.com/s...0901_123508.jpg
https://www.dropbox.com/s...0901_123526.jpg

Macie jakiś sposób na ściągnięcie cylindrów bo strasznie mocno siedzą na uszczelce do bloku?
Na drugim zdjęciu jest uszczelka pod cylindrem którą kupiłem.. podejżewam że też będzie podobny z nią problem jak z tą pod głowicą..
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 01 Wrz, 2013   

Możesz taką założyć, oryginalna uszczelka ma nawet cztery takie "uszy". Cylindry możesz zruszyć za pomocą kawałka drewka+ młotek, lub młotkiem gumowym. Wystarczy delikatnie puknąć w blok cylindrów "do góry" i uszczelka pod cylindrem/a właściwie tulejki centrujące cylinder puszczą. Co do uszczelki pod cylinder, to widzę że jest ok.
 
 
agi81
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Wrz, 2013   

Ok dzięki wielkie za odpowiedz. Próbowałem pukać przed kawałek drewna ale nie puściło. ;/ Powieszchnie pod uszczelki drobnym papierem sciernym wyczyscic?
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 01 Wrz, 2013   

Jeżeli głowica nie jest zwichrowana, należy tylko dokładnie umyć/oczyścić skrobakiem drewnianym wszystkie powierzchnie przed założeniem uszczelek, i montażem układu. Płaskość głowicy możemy w prosty sposób określić za pomocą odpowiedniego przymiaru, lub za pomocą równej tafli szkła. Kładziemy głowicę na szkle i za pomocą szczelinomierza ustalamy czy głowica jest zwichrowana, czy też nie. Wymagany ewentualnie zabieg wyrównania powierzchni głowicy, możemy wykonać tylko tzw. zabiegiem planowania głowicy przeprowadzanym na płaszczyźniarce. W miejscu tym ważne jest zachowanie optymalnej płaskości na całej powierzchni styku, dlatego nie należy dokonywać ich oczyszczania tylko w jednym miejscu za pomocą ostrych narzędzi/papieru ściernego. Ostatecznie dopuszcza się zabiegu polegającego na wyrównaniu powierzchni przy pomocy tafli szkła i drobnoziarnistego płótna ściernego. Polega to na docieraniu powierzchni na płótnie ściernym rozłożonym na tafli szkła. Docieramy tak długo aż zauważymy zarysowania na całej powierzchni. Jednak jak już wspomniałem wcześniej... zabieg ten należy przeprowadzać tylko na specjalnych obrabiarkach, gwarantujących poprawny zabieg wyrównania powierzchni z zachowaniem idealnej geometrii.
 
 
agi81
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013   

Za żadne skarby nie chce odejść cylinder od bloku... pukam przez drewionko z kazdej strony i nic.. ułamałem tylko żeberko.. da sie je jakoś przyspawać? Pomóżcie jak wyciągnąc te cylindry?? Próbowałem grzać miejsca gdzie są tulejki centrujące, nic to nie zmieniło..
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013   

Za późno pisać abyś uważał na żeberka odprowadzające ciepło z cylindrów. Przyspawać się da metodą "TIG" (blok cylindrów to stop aluminium), jeżeli ułamałeś pierwsze skrajne żeberko, to będzie łatwiej/wygodniej je przyspawać. Przyłóż jakieś cienkie twarde ostrze (nóż) na łączeniu cylindra z blokiem silnika, po stronie tych tulejek ustalających, i za pomocą młotka delikatnie uderz/wbij ostrze. Cylinder powinien automatycznie ruszyć, tylko uważaj gdzie/w co stukasz młotkiem. Inne metody to np. plastikowe kliny, ale tutaj trzeba wiedzieć gdzie/jak je stosować aby nie połamać żeberek cylindrów.
 
 
agi81
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013   

Problem jest wiekszy niz myslalem.. Dalej cylindry nic nie ruszyly.. Probowalem wszystkiego co mowiles. Bylem z silnikiem u mechanika i tez niczym nie ruszyl tego.. Podejzewam ze cyljndry zostaly osadzone na jakkms kleju albo bardzo mocnym silikonie... Nie mam pomyslu co teraz zrobic.. Czy poskladac i mocniej dociagnac glowice i liczyc ze nie bedzie cieklo? Na co sa raczej nikle szanse zwlaszcza ze mogla sie uszczekla obruszyc.. Prosze o jakiez pomysly bo jestem w kropce teraz..
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013   

Może jakiś druciarz (poprzedni właściciel) zastosował klej do metalu zamiast standardowej uszczelki. Ciekawy przypadek bo... zdarzają się oporne w zdjęciu cylindry, ale wystarczy kilka mocniejszych puknięć, i wszystko pięknie się demontuje.
Jeżeli faktycznie jest duży problem w zdjęciu cylindra, to lepiej będzie to zostawić, bo skończy się na pokaleczonych elementach silnika. Podałem najprostsze metody które się wykorzystuje przy podważaniu cylindrów, z kolei inne wymagają większego zaplecza technicznego. Samo mocniejsze dociągnięcie głowicy nic nie da... i radze nie dokręcać mocniej niżeli przewiduje to serwisówka. Ostatecznie możesz po złożeniu wszystkiego, odtłuścić porządnie miejsce w którym jest niewielki wyciek/zapocenie, a następnie zamalować czarną/srebrną farbą... wystarczy kilka cienkich warstewek.
 
 
agi81
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

Dziękuje koledze KATANA za pomoc, jednak żaden ze sposobów nie pomógł.. próbowaliśmy wszystkiego, cylindry dalej siedzą. Malowanie farbą też nie zatamowało wycieku ponieważ dalej się leje w innym miejscach w dodatku ;/ Macie jakiś sposób na zatamowanie takiego wycieku? Jakiś klej? Specjalna farba?
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   

Dla mnie nadal jedynym słusznym wyjściem jest zdjęcie tych cylindrów. Rozumiem że jest jakiś poważniejszy problem w zdjęciu tych cylindrów, jednak nie może być tak że ostatecznie tych cylindrów zdjąć się nie da... to jest część rozłączna i musi to zejść. Dodam że w ostateczności rozebrałbym silnik celem sprawdzenia czy być może jakiś magik nie przykręcił cylindrów od strony skrzyni korbowej (w co raczej wątpie ale...)
Słuchaj Tomal, jest kilka możliwości takiego stanu rzeczy, albo te cylindry są dodatkowo gdzieś przez kogoś przykręcone/albo przyspawane/albo przyklejone/albo są tylko zapieczone, więc dla pełnej jasności trzeba to jeszcze raz sprawdzić. Nie ukrywam że dla mnie brzmi to trochę sprzecznie z założeniami konstrukcyjnymi "cylindrów zdemontować się nie da", zadecydować o tym możemy dopiero po całkowitym obadaniu problemu z każdej strony. Jestem pewny tego że te cylindry ostatecznie jednak da się zdemontować (bez nawet najmniejszego urazu dla silnika).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.