Sprawa oleju |
Autor |
Wiadomość |
Markus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2008 Sprawa oleju
|
|
|
Witam jestem posiadaczem gs500e od wczoraj po przejechaniu około 50km pojawił sie problem (chyba) . W czasie gdy motocykl jest zgaszony świeci mi kontrolka oleju ( w czasie jednak gdy uruchomie maszyne to kontrolka gaśnie) powiedzcie mi czy oznacza to że wkrótce bede musiał dolać oleju czy należy to zrobić natychmiast . I jeszcze 1 taka drobna sprawa czasem zdarza mi sie ze trace luz np. jade sobie redukuje np z 2 na 1 i gdy chce wbic luz to go nie ma . Po odpaleniu i chwilowej jeździe luz sie pojawia i wszystko jest ok czego moze to byc wina sry ze tak 1 post i odrazu 100 pytań do (przeglądałem niektóre tematy ale rozwiązania nie znalazłem) ale jest to moj 2 dzień z motocyklem wiec moje doświadczenie można uznać za żadne (poza tym ze miałem rok jawke 50 ^^). Za jakiekolwiek sugestie dzieki i pozdrawiam |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2008
|
|
|
temat z kontrolką oleju tłuczony był już z 5 razy na forum ... to jest kontrolka od Cisnienia oleju i na zgaszonym silniku logiczne ze się będzie palić bo nie ma ciśnienia, dopiero po uruchomieniu gaśnie, wiec jest wszystko w porządku. jak to się luz pojawia mowa o kontrolce czy po prostu po redukcji na 1 jedziesz chwile i nagle masz luz nie rozumiem troche |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2008
|
|
|
Lampka działa prawidłowo. Pokazuje ciśnienie oleju. Jesli sie zapala to znaczy , ze brak odpowiedniego cisnienia. Mimo działania lampki zawsze sprawdzaj przed jazda w dalsze trasy poziom oleju. Motocykl ustaw pionowo i bagnetem w korku wlewowym sprawdź poziom bez wkręcania korka.
Poszukaj w mechanice linków z instrukcją i dokładnie ja przestudiuj.
Koniecznie poczytaj o ustwieniu kranika. Było o tym wiele razy na forum. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Markus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2008
|
|
|
aha czyli wszystko w porządku myslałem ze pokazuje ona niski poziom oleju . Co to tego luzu to wygląda to tak ze po redukcji np na 1 nie moge go znaleźć nie ma go po prostu musze wyłączyć maszyne włączyć i po przejechaniu kilku metrów luz się pojawia (taki chwilowy zanik ) |
|
|
|
|
-evil- [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
spróbuj wrzucić 2 i z powrotem na 1 i wtedy sprobować. raz na jakiś czas mi też nie chce wskoczyć luz i taka operacja w moim przypadku pomaga |
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
Markus, kiedy zrzucasz z dwójki lub jedynki na luz rób to delikatnie, jest to tak zestrojone, że z jedynki wrzucając na dwójkę nie trzeba przechodzić przez luz tylko odrobinę mocniej pociągnąć - spróbuj na postoju. Wydaje mi się, że to sprawa wyczucia, też miałem tak na początku. Tak więc nie martw się i szerokiej drogi |
|
|
|
|
messiah [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 Wymiana Oleju, filtru
|
|
|
Panowie zrobiłem na moim GSie w tamtym sezonie po zmianie oleju zaledwie 2 tysiące km, powinienem znowu teraz przed sezonem zmienić czy mogę śmigać śmiało ? Rok 2006. |
|
|
|
|
Bzdryk [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012
|
|
|
wedle uznania... Jak na moje bym zostawił wymiana oleju co sezon to teoria, jedni robią 10tyś km a jedni 2tyś im więcej Kilometrów tym wymiana jest bardziej wskazana... Możesz kilka sezonów latać na jednym oleju ale w końcu silnik padnie... Ale po 2 tysiacach chyba nic się nie stanie jeżeli olej zostanie. To jest moja WERSJA, ale są tu lepsi eksperci |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 25 Mar, 2012
|
|
|
Na to czy olej, który jest nieprzepracowany, a takim można uznać przebieg 2000km składa się duża liczba czynników, m.in. to jak moto jest zimowane. Pierwsza cyfra prze W w klasie oleju oznacza temperaturę krzepnięcia oleju.
Podstawowy olej stosowany w GS'e to 10W co oznacza temp. -30st, ale niektórzy stosują np. olej 15W co oznacza -25 st. Olej może w takim wypadku ulec zmianą fizycznochamicznym i stracić swoje właściwości smarne.
Kolejną kwestią jest to czy wraz z olejem był zmieniany filtr, mimo iż na forum zawsze sugerujemy zmianę obu jednocześnie to znam wypadki, gdzie mimo wszystko ludzie zmieniali olej bez wymiany filtra .
Co do zaleceń producenta to olej należy zmieniać co 6000km lub co 12 miesięcy, zależnie co nastąpi prędzej, więc jeśli olej zmieniałeś w sierpniu to na wiosnę nie zmieniaj tylko dopiero w sierpniu albo jak dobijesz do 6kkm.
Tak czy inaczej decyzja pozostaje w twoich rękach i portfelu, my możemy jedynie sugerować. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Kuba 007 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012
|
|
|
Mam taki problem, że kiedy ostatnio zmieniałem olej to przelałem tak blisko 2mm ponad skale. Stwierdziłem, że nadmiar i tak szybko spali więc niech sobie ma na zdrówko ale sprawdziłem poziom po jakimś tysiącu i nic go kurde nie ubyło. Czy to jest możliwe żeby GS przez tysiąc kilometrów nie połknął ani mililitra ? I jeszcze pytanie takie czy nadmiar oleju szkodzi i ewentualnie w jaki sposób ? |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012
|
|
|
Tematów o olejach jest z 10, wystarczy tam spytać w głównym, a nie zmartwychwstawać z takim kotletem.
Nic Ci się nie stanie jak masz niewielki nadmiar. |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012
|
|
|
Jest możliwe, żeby nie było widać że cokolwiek spalił. Ogólnie wydaje mi się, że ludziom, którym sprzęt dużo oleju bierze jego większość ucieka gdzieś przez simery. Nadmiar oleju możesz odessać strzykawką. Niewielki nadmiar nie powinien negatywnie wpłynąć na silnik, jednak jeśli będzie "dużo za dużo" to może doprowadzić to do rozszczelnienia silnika. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
johnny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2010 Pochwał: 12 Posty: 551 Skąd: NSZ
|
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012
|
|
|
Bo stare dobre GSy Made in Japan nie pożerają dużych ilości oleju (oczywiście pod warunkiem że zawsze był zmieniany na czas i nikt nie katował na zimno lub na czerwonym polu), nowsze Maniana Espanol to zależy od egzemplarza (niektórzy szczęśliwi byli posiadacze takowych nawet sugerowali że jak nie chleje razem z benzyną to znaczy że jeździec emeryt) |
_________________ Nie wierzę w życie pozazlotowe |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|