pytanie
lepiej miec lużniejszy czy jednak mocniej (za mocno w granicach rozsądku) napreżony
Wiadamo teoretycznie powinien być inny naciąg dla jednej osoby i pustego moto a inne dla dwóch i obciązenia (przy naciąganiu moto stoi na kołach i wtedy 1-2cm)
BTW co ile naciagacie łancuch
ja średnio po 800- 1000km delikatna korekta chociaz po majówce przelot w deszczu nonstop na Hel po 400 km miałem juz na maxa lużny ze az sie przestraszyłem że koło miałem niedokrecone
Odpowiedz do tematu
: Naciąg łańcucha
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
Moim zdaniem lepsze jest troszkę za dużo luzu niż zbyt mocno naciągnięty łańcuch bo wiadomo, że zbyt mocno naciągnięty może powodować zbyt duże obciążenie łożyska wałka zdawczego, poza tym sam łańcuch może szybciej się zużywać gdy jest mocno napięty.
Co ile naciągam łańcuch nie mogę jeszcze powiedzieć bo dopiero co założyłem nowy i po jakichś 100km musiałem go trochę podciągnąć co mnie zdziwiło, ale słyszałem że może tak być, że musi się "ułożyć" do zębatek (oczywiście zębatki też nowe).
Stary łańcuch był w takim stanie że co 100-200km musiałem go podciągac, po za tym był już strasznie nierównomiernie "wyciągnięty".
Co ile naciągam łańcuch nie mogę jeszcze powiedzieć bo dopiero co założyłem nowy i po jakichś 100km musiałem go trochę podciągnąć co mnie zdziwiło, ale słyszałem że może tak być, że musi się "ułożyć" do zębatek (oczywiście zębatki też nowe).
Stary łańcuch był w takim stanie że co 100-200km musiałem go podciągac, po za tym był już strasznie nierównomiernie "wyciągnięty".
:
Serwisuję się w Krakowskim ASO Suzuki, które jeśli chodzi o jakość świadczonych usług jest podobno bardzo dobre. Łańcuch był sprawdzany przy przebiegu ok. 1000km, po prawie trzech tysiącach od przeglądu wygląda tak:
W serwisie pytałem co i jak mam robić, żeby do następnego przeglądu przy 6.000km wszystko było OK i zalecono mi tylko smarowanie łańcucha i sprawdzanie ciśnienia w oponach , o łańcuchu nic nie wspominali.
Yarccom napisał/a: |
...lepiej mieć luźniejszy czy jednak mocniej napreżony ... ...BTW co ile naciągacie łańcuch... |
Serwisuję się w Krakowskim ASO Suzuki, które jeśli chodzi o jakość świadczonych usług jest podobno bardzo dobre. Łańcuch był sprawdzany przy przebiegu ok. 1000km, po prawie trzech tysiącach od przeglądu wygląda tak:
W serwisie pytałem co i jak mam robić, żeby do następnego przeglądu przy 6.000km wszystko było OK i zalecono mi tylko smarowanie łańcucha i sprawdzanie ciśnienia w oponach , o łańcuchu nic nie wspominali.
:
Pomiar luzu łańcucha wykonuje sie na stopce bocznej. Motocykl musi stać na obu kołach więc centralka odpada. Obracając kołem szukamy miejsca w którym łańcuch jest najbardziej napięty. Wtedy luz łańcucha góra-dól powinien wynosić ok 3cm. Warto tez zrobić pomiar przy max obciązonym motocyklu czy luz nie jest za mały.
Nowy łańcuch z zębatkami nie był u mnie naciągany przez ok 5000 km. Potem rozebrałem moto do malowania więc nie wiem ile jeszcze bym przejeździł bez korekty. Stary trzeba było podciągać co 300 -500km.
Nowy łańcuch z zębatkami nie był u mnie naciągany przez ok 5000 km. Potem rozebrałem moto do malowania więc nie wiem ile jeszcze bym przejeździł bez korekty. Stary trzeba było podciągać co 300 -500km.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
A to ja mam w takim razie pytanie odnośnie łączenia łańcucha. Właśnie kupiłem nowy zestaw napędowy i standardowo dają do niego zapinke FJ. Czy szukać zakuwki czy założyć to co jest? Na czym wy jeździcie? A tak wogóle to może znalazł by się jakiś chętny z okolic poznania, który pomógłby mi przy zmainie napędu, za przysłowiową flaszkę?
:
Ja mam zakuwkę ZJ bo tak zaleca serwisówka Haynesa i DID również zaleca stosowanie zakuwki. Dużo ludzi jednak jeździ na zapinkach i jest OK, także jak założysz zapinkę nie powinno być problemu. Ważne jest tylko żeby dobrze założyć zapinkę "brzuszkiem" w kierunku ruchu łańcucha. Na pudełkach z łańcuchami DIDa jest rysunek o ile sie nie mylę.
:
zapinke zawsze sie zaklada zamknieta strona do ruchu lancucha.
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
:
Zainteresował mnie temat, bo sam muszę sie zająć łańcuchem,mam przed sobą książkę "Haynes" może zacytuje najważniejszą część " To check the chain,shift the transmission intro neutral and make sure the ignition switch is off.Place the machine on its centre stand.Measure the amount of freeplay on the chain's bottom run,at a point midway between the two sprockets.Since the chain will rarely wear evently,rotate the rear wheel so that another section of chain can be checked,do this ceveral times.
Freeplay 20 - 30mm
Przetłumacze sens: Do sprawdzenia łańcucha ustaw skrzynie na luzie i upewni sie ze stacyjka jest na pozycji off.Postaw motor na centralnej stópce,Zmierz luz łańcucha w punkcie pomiędzy przednia a tylna zębatka (czyli w połowie łańcucha a nie tak jak "leon" pokazał na zdjęciach przy kole,nie wydaje mi sie żeby to była polowa)mierzymy od dolnej części łańcucha.Jak ustawimy napięcie łańcucha obracamy kołem by zmierzyć łancuch w innym punkcie,zrób to kilka razy. Tak to jest opisane w książce
Freepaly - luz to 20 - 30mm czyli 2- 3 cm
Freeplay 20 - 30mm
Przetłumacze sens: Do sprawdzenia łańcucha ustaw skrzynie na luzie i upewni sie ze stacyjka jest na pozycji off.Postaw motor na centralnej stópce,Zmierz luz łańcucha w punkcie pomiędzy przednia a tylna zębatka (czyli w połowie łańcucha a nie tak jak "leon" pokazał na zdjęciach przy kole,nie wydaje mi sie żeby to była polowa)mierzymy od dolnej części łańcucha.Jak ustawimy napięcie łańcucha obracamy kołem by zmierzyć łancuch w innym punkcie,zrób to kilka razy. Tak to jest opisane w książce
Freepaly - luz to 20 - 30mm czyli 2- 3 cm
:
Ustawienie luzu na centralce mija sie z celem bo po obciążeniu motocykla będzie za bardzo napięty łańcuch. W polskiej instrukcji fabrycznej pisze o stopce bocznej.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
to sam juz nie wiem, polska instrukcja mowi jedno a angielska drugi i badz tu madry i zrob dobrze.to co wyżej
napisałem to nie mój wymysł przepisałem czesc tekstu z ksiazki
napisałem to nie mój wymysł przepisałem czesc tekstu z ksiazki
:
Również nie wiem jak powinno być ustawione moto - moje było na centralnej. A mierzyłem na wysokości opony, bo najłatwiej było punkt odniesienia oprzeć, tj. linijkę.
ziomekpk napisał/a: |
Postaw motocykl na centralnej stópce,Zmierz luz łańcucha w punkcie pomiędzy przednia a tylna zębatka (czyli w połowie łańcucha a nie tak jak "leon" pokazał na zdjęciach przy kole |
Również nie wiem jak powinno być ustawione moto - moje było na centralnej. A mierzyłem na wysokości opony, bo najłatwiej było punkt odniesienia oprzeć, tj. linijkę.
:
hmm ja ustawiałem wczoraj na bocznej było gucio
dzisiaj po odbładowaniu moto musiałem korygowac naciąg tak był mocno napiety
na chwile ibecną na pusto ma ok 5-6 cm luzu jak juz siedzimy we dwójkę to ok 2-3
dzisiaj po odbładowaniu moto musiałem korygowac naciąg tak był mocno napiety
na chwile ibecną na pusto ma ok 5-6 cm luzu jak juz siedzimy we dwójkę to ok 2-3
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
zobacz sobie Chapter 1.11 "DriveChain- freeplay check and adjustment.
Adjustment
Rotate the rear wheel until the chain is positioned with the tightest point at the center of its boottom run, then place the machine on its sidestand" .......
nie chce mi sie wiecej przepisywać, w kazdym razie pisze żeby ustawiac na nóżce bocznej i ustawiać luz.
ziomekpk napisał/a: |
to sam juz nie wiem, polska instrukcja mowi jedno a angielska drugi i badz tu madry i zrob dobrze.to co wyżej
napisałem to nie mój wymysł przepisałem czesc tekstu z ksiazki |
zobacz sobie Chapter 1.11 "DriveChain- freeplay check and adjustment.
Adjustment
Rotate the rear wheel until the chain is positioned with the tightest point at the center of its boottom run, then place the machine on its sidestand" .......
nie chce mi sie wiecej przepisywać, w kazdym razie pisze żeby ustawiac na nóżce bocznej i ustawiać luz.
:
Zgadza sie ja opisalem ''Freeplay check'' a ty ''Adjustment''
Mieszko napisał/a: | ||
zobacz sobie Chapter 1.11 "DriveChain- freeplay check and adjustment. Adjustment Rotate the rear wheel until the chain is positioned with the tightest point at the center of its boottom run, then place the machine on its sidestand" ....... nie chce mi sie wiecej przepisywać, w kazdym razie pisze żeby ustawiac na nóżce bocznej i ustawiać luz. |
Zgadza sie ja opisalem ''Freeplay check'' a ty ''Adjustment''
:
Odpowiedz do tematu
a co jest powodem nierównego rozciągniecia ?
że np w jednym miejscu wieksze a w drugim normalnie
BTW czy rolki w łancuchu powinny sie obracać po wyczyszczeniu
że np w jednym miejscu wieksze a w drugim normalnie
BTW czy rolki w łancuchu powinny sie obracać po wyczyszczeniu
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany