Odpowiedz do tematu
: Jak przyspieszać GSem - pytanie natury technicznej.
Posiadam GS500E, wersja odblokowana na 46KM, według katalogu powinien w około 6 sekund osiągać 100km/h. Mój model ma ponadto założoną większą zębatkę z tyłu więc liczyłem że będzie zbierał się nawet lepiej niż seria. Wiadomo ma już swoje lata (91r). No ale zapiałem telefon na bak z gps'em i aplikację do mierzenia i... Wyszło mi że 100km/h osiągam w 7,3s....... Nie mam doświadczenia jak powinien chodzić GS, to mój pierwszy motocykl, stąd byłem bardzo zaskoczony takim wynikiem, odczuwalnie wydawało mi się że trwa to krócej Ktoś ma jakieś podpowiedzi jak przyspieszać, co robię źle? A może katalogowe wartości trzeba włożyć między bajki? Nie wiem czy mój gs jest słaby poprostu czy ja nie umiem jeździć
:
Taki wynik to zapewne kwestia twojego startu
Trzeba poćwiczyć,nie nauczysz się tego w 1 niedzielę
Trzeba poćwiczyć,nie nauczysz się tego w 1 niedzielę
:
Przełączaj bez sprzęgła biegi to zejdziesz poniżej 6s
:
To może ktoś mi podpowie z jakich obrotów optymalnie ruszać, jak operować sprzegłem ? W samochodach miałem to opanowane, ale tu dla mnie to nowosć jednak
:
Poszukaj na Yt: http://www.youtube.com/watch?v=aq54mo7KBgw
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
:
Pojeździsz trochę to się nauczysz. Zaraz wpadnie jakiś "mądry" i Ci źle doradzi to będziesz się zbierał po glebie.
Pozdro & poćwicz trochę sam, wprawa przyjdzie z czasem.
Pozdro & poćwicz trochę sam, wprawa przyjdzie z czasem.
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
==\/==
Podróż dookoła świata
Podróż dookoła świata
:
Jest kilka technik przydatnych przy ostrej jeździe, m.in. zmienianie biegów bez sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=sZu4LyS_E_c
oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):
http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw
ale tak jak pisali poprzednicy - nic wcześnie i na siłę, bo będzie katastrofa.
yezozwierz napisał/a: |
To może ktoś mi podpowie z jakich obrotów optymalnie ruszać, jak operować sprzegłem ? W samochodach miałem to opanowane, ale tu dla mnie to nowosć jednak |
Jest kilka technik przydatnych przy ostrej jeździe, m.in. zmienianie biegów bez sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=sZu4LyS_E_c
oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):
http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw
ale tak jak pisali poprzednicy - nic wcześnie i na siłę, bo będzie katastrofa.
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
:
A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy?
Chrupq napisał/a: |
Jest kilka technik przydatnych przy ostrej jeździe, m.in. zmienianie biegów bez sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=sZu4LyS_E_c |
A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy?
:
może się też przydać jak np. przy parkingówce klamka sprzęgła się weźmie złamie, a trzeba gdzieś dojechać.
:
Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło?
Chrupq napisał/a: |
oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):
http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw |
Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło?
:
Ponoć bezsprzęgłowe wrzucanie wyższych biegów oszczędza skrzynię i sprzęgło.
sprzęgło motocyklowe działa trochę inaczej niż samochodowe
Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki Czasami takie operowanie sprzęgła na wyższych biegach będzie efektywniejsze/szybsze niż redukcja o dwa-trzy biegi w dół.
Cytat: |
A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy? |
Ponoć bezsprzęgłowe wrzucanie wyższych biegów oszczędza skrzynię i sprzęgło.
jacusb napisał/a: | ||
Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło? |
sprzęgło motocyklowe działa trochę inaczej niż samochodowe
Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki Czasami takie operowanie sprzęgła na wyższych biegach będzie efektywniejsze/szybsze niż redukcja o dwa-trzy biegi w dół.
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
:
W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło.
Chrupq napisał/a: |
Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki |
W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło.
:
Z tego co mówił, to jego ninja największy moment/moc ma dużo wyżej. Redukcja biegu na 2 dała by mu jakieś 6tys obrotów, więc nadal cieńko z mocą (a czas na redukcję poświęcić trzeba).
jacusb napisał/a: | ||
W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło. |
Z tego co mówił, to jego ninja największy moment/moc ma dużo wyżej. Redukcja biegu na 2 dała by mu jakieś 6tys obrotów, więc nadal cieńko z mocą (a czas na redukcję poświęcić trzeba).
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
:
to tylko sekunda gorzej od tego co powinno być a to co powinno być jest mierzone w idealnych warunkach (np. bez wiatru) przez profesjonalnego motocyklistę który np. w momencie startu leży na baku.
wiec raczej wynik dobry i za dużo tu nie zdziałasz.
Cytat: |
Wyszło mi że 100km/h osiągam w 7,3s |
to tylko sekunda gorzej od tego co powinno być a to co powinno być jest mierzone w idealnych warunkach (np. bez wiatru) przez profesjonalnego motocyklistę który np. w momencie startu leży na baku.
wiec raczej wynik dobry i za dużo tu nie zdziałasz.
:
Odpowiedz do tematu
No to koledzy mam jeszcze jedno pytanie.. Przy ok 160km/h wskazowka predkosciomierza zaczyna mi szalec - gora/dol , gora/dol.. Lata strasznie. Ale chyba jak odpuszcze gaz i zaczne hamowanie silnikiem to sie stabilizuje.. O co chodzi?