Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
Odpowiedz do tematu

Kat
[Usunięty]
:
W instrukcji Haynesa znajdziesz większość, a w instrukcji fabrycznej wszystkie. Akurat szpilki przy filtrze będą mieć moment dokręcania 8-12 Nm

:
no to muszę kupić sobie drugi klucz bo ten co mam to ma momenty od 26 w górę

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
lukkasz89
[Usunięty]
:
Kat napisał/a:
Na pewno zerwałeś gwint na szpilce a nie w bloku silnika? Która to szpilka? Ta z samego dołu czy któraś z tych na górze? Bo jak ta na dole, to ona ma otwór przelotowy, można dać zwykłą śrubę o tej samej średnicy i nakrętkę z drugiej strony. Trzeba tylko zbadać długość. No i polecam zakup klucza dynamometrycznego :)


Nie odpowiem Tobie na pytanie w którym miejscu się zerwała bo jeszcze nie wiem, a póki co nie potrafię tego ustalić.
Niestety to śruba na górze po prawej patrząc od przodu motocykla.

EDIT:
Zrobione. Był zniszczony gwint na śrubie i nakrętce, na co nie zwróciłem uwagi przy zakładaniu.
Nakrętka przyspawana, szpilka wykręcona, a nowa zrobiona ze śruby. Złożone i działa.
Dziękuję wszystkim za pomoc.

rollo
[Usunięty]
:
cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?

pozdrawiam
rollo

:
rollo napisał/a:
cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?

pozdrawiam
rollo


siemka kolego, z takimi tematami to na SB najlepiej uderzyć, najszybciej i najrozsądniej Tobie ktoś odpowie, pozdrawiam

:
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Co za troll :hyhy:

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
A ja dziś wziąłem się za wymianę oleju. Wszystko szło dobrze do momentu dokręcania pokrywki filtra oleju, a wtedy... guess what? No właśnie, się ukręciło. Najpierw mi się zrobiło ciepło, a potem się deczko wkurzyłem. Specjalnie klucz dynamometryczny kupiłem żeby tych choler nie ukręcić, bom się naczytał że to powszechne. Widać jedna była z tych słabszych :(

Na szczęście metodą dwóch nakrętek udało się szpilkę wykręcić, tyle że teraz muszę nową kupić. W serwisie Suzuki takie rzeczy chyba mają?

Jeszcze mi do głowy wpadło, a może by tak wszystkie od razu wymienić?

Ostatnio zmieniony przez whisper Nie 03 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz
blueboys16
[Usunięty]
:
to chyba są zwykłe szpilki. więc do motoryzacyjnego idziesz i kupujesz ;]

:
Pewnie że mają nr. oem szpilki 01421-0620A, ewentualnie jeszcze nakrętki nr. oem 08313-2006A.

:
Nad czym tu płakać? urwała się to trudno, w serwisie to pewnie będzie jak zawsze drogo a na pewno tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów)
zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie.
Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna.

Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
:
Drogo? No ile oni mogą sobie za szpilkę policzyć? 5 złotych? 10?

Co do zwykłej śruby M6 to sam nie wiem. Nie ma przypadkiem jakichś wymagań co do twardości? Ktoś pisał, że miękkie śruby się nie nadają.


GS500 K4 i DL650 AL0
:
Jak zastosujesz śrubę twardości 10.8 to już w ASO takiej twardej szpilki nie dostaniesz.

Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
:
MacGyver napisał/a:
tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów) zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie. Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna.

Potwierdzam, ja wymieniłem tym sposobem wszystkie 3 bo były tak miękkie (ze starości?) że się rozciągały przy dokręcaniu i zanim dynamo przepuściło - trrrach. Śruby zwykłym brzeszczotem docinałem, wkręcałem normalnie bez żadnego kleju i było git (nie wykręcały się przy kolejnej wymianie filtra). Twardość 8.8 chyba stosowałem, więcej nie potrzeba.

Nie wierzę w życie pozazlotowe
:
Sezon już rozpoczęty więc i ja postanowiłem wymienić olej i skończyłem jak większość wypowiadających się w tym temacie. Ukręciłem gwint na szpilce pod nakretka czego efektem był piękny bryzg oleju po odpaleniu i delikatnym odkręceniu manetki. Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem i chyba sobie "wypłukałem" już i tak przekręconą nakrętke. I na całe szczęście, że stało sie to na postoju, przed domem. Postanowiłem nie dokładać sobie problemów i zamówiłem szpilki i nakrętki korzystając z numerów podanych wyżej. Dzięki KATANA ;) , Tak dla wiadomości przeglądających ten temat - na obecną chwilę szpilka w Suzuki kosztuje niecałe 8 złotych natomiast nakrętka 9,5 złotego.

mocar
[Usunięty]
:
Szybciej pojechać do sklepu ze śrubami i dobrać szpilkę, albo śrubę w której ucinamy "łepek" :)

Niestety mi też się to ostatnio przytrafiło... tyle że szpilka się urwała a nie tylko gwint i nie przykręcałem już pokrywy i nie zalewałem świeżym olejem.

pppaprocki napisał/a:
Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem
:przestraszony:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.