Odpowiedz do tematu
:
W instrukcji Haynesa znajdziesz większość, a w instrukcji fabrycznej wszystkie. Akurat szpilki przy filtrze będą mieć moment dokręcania 8-12 Nm
:
no to muszę kupić sobie drugi klucz bo ten co mam to ma momenty od 26 w górę
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
Nie odpowiem Tobie na pytanie w którym miejscu się zerwała bo jeszcze nie wiem, a póki co nie potrafię tego ustalić.
Niestety to śruba na górze po prawej patrząc od przodu motocykla.
EDIT:
Zrobione. Był zniszczony gwint na śrubie i nakrętce, na co nie zwróciłem uwagi przy zakładaniu.
Nakrętka przyspawana, szpilka wykręcona, a nowa zrobiona ze śruby. Złożone i działa.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Kat napisał/a: |
Na pewno zerwałeś gwint na szpilce a nie w bloku silnika? Która to szpilka? Ta z samego dołu czy któraś z tych na górze? Bo jak ta na dole, to ona ma otwór przelotowy, można dać zwykłą śrubę o tej samej średnicy i nakrętkę z drugiej strony. Trzeba tylko zbadać długość. No i polecam zakup klucza dynamometrycznego |
Nie odpowiem Tobie na pytanie w którym miejscu się zerwała bo jeszcze nie wiem, a póki co nie potrafię tego ustalić.
Niestety to śruba na górze po prawej patrząc od przodu motocykla.
EDIT:
Zrobione. Był zniszczony gwint na śrubie i nakrętce, na co nie zwróciłem uwagi przy zakładaniu.
Nakrętka przyspawana, szpilka wykręcona, a nowa zrobiona ze śruby. Złożone i działa.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
:
cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?
pozdrawiam
rollo
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?
pozdrawiam
rollo
:
siemka kolego, z takimi tematami to na SB najlepiej uderzyć, najszybciej i najrozsądniej Tobie ktoś odpowie, pozdrawiam
rollo napisał/a: |
cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim? pozdrawiam rollo |
siemka kolego, z takimi tematami to na SB najlepiej uderzyć, najszybciej i najrozsądniej Tobie ktoś odpowie, pozdrawiam
:
Co za troll
Co za troll
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
Ostatnio zmieniony przez whisper Nie 03 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz
A ja dziś wziąłem się za wymianę oleju. Wszystko szło dobrze do momentu dokręcania pokrywki filtra oleju, a wtedy... guess what? No właśnie, się ukręciło. Najpierw mi się zrobiło ciepło, a potem się deczko wkurzyłem. Specjalnie klucz dynamometryczny kupiłem żeby tych choler nie ukręcić, bom się naczytał że to powszechne. Widać jedna była z tych słabszych
Na szczęście metodą dwóch nakrętek udało się szpilkę wykręcić, tyle że teraz muszę nową kupić. W serwisie Suzuki takie rzeczy chyba mają?
Jeszcze mi do głowy wpadło, a może by tak wszystkie od razu wymienić?
Na szczęście metodą dwóch nakrętek udało się szpilkę wykręcić, tyle że teraz muszę nową kupić. W serwisie Suzuki takie rzeczy chyba mają?
Jeszcze mi do głowy wpadło, a może by tak wszystkie od razu wymienić?
Ostatnio zmieniony przez whisper Nie 03 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz
:
to chyba są zwykłe szpilki. więc do motoryzacyjnego idziesz i kupujesz
:
Pewnie że mają nr. oem szpilki 01421-0620A, ewentualnie jeszcze nakrętki nr. oem 08313-2006A.
:
Nad czym tu płakać? urwała się to trudno, w serwisie to pewnie będzie jak zawsze drogo a na pewno tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów)
zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie.
Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna.
zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie.
Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna.
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
:
Drogo? No ile oni mogą sobie za szpilkę policzyć? 5 złotych? 10?
Co do zwykłej śruby M6 to sam nie wiem. Nie ma przypadkiem jakichś wymagań co do twardości? Ktoś pisał, że miękkie śruby się nie nadają.
Co do zwykłej śruby M6 to sam nie wiem. Nie ma przypadkiem jakichś wymagań co do twardości? Ktoś pisał, że miękkie śruby się nie nadają.
:
Jak zastosujesz śrubę twardości 10.8 to już w ASO takiej twardej szpilki nie dostaniesz.
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
:
Potwierdzam, ja wymieniłem tym sposobem wszystkie 3 bo były tak miękkie (ze starości?) że się rozciągały przy dokręcaniu i zanim dynamo przepuściło - trrrach. Śruby zwykłym brzeszczotem docinałem, wkręcałem normalnie bez żadnego kleju i było git (nie wykręcały się przy kolejnej wymianie filtra). Twardość 8.8 chyba stosowałem, więcej nie potrzeba.
MacGyver napisał/a: |
tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów) zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie. Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna. |
Potwierdzam, ja wymieniłem tym sposobem wszystkie 3 bo były tak miękkie (ze starości?) że się rozciągały przy dokręcaniu i zanim dynamo przepuściło - trrrach. Śruby zwykłym brzeszczotem docinałem, wkręcałem normalnie bez żadnego kleju i było git (nie wykręcały się przy kolejnej wymianie filtra). Twardość 8.8 chyba stosowałem, więcej nie potrzeba.
Nie wierzę w życie pozazlotowe
:
Sezon już rozpoczęty więc i ja postanowiłem wymienić olej i skończyłem jak większość wypowiadających się w tym temacie. Ukręciłem gwint na szpilce pod nakretka czego efektem był piękny bryzg oleju po odpaleniu i delikatnym odkręceniu manetki. Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem i chyba sobie "wypłukałem" już i tak przekręconą nakrętke. I na całe szczęście, że stało sie to na postoju, przed domem. Postanowiłem nie dokładać sobie problemów i zamówiłem szpilki i nakrętki korzystając z numerów podanych wyżej. Dzięki KATANA , Tak dla wiadomości przeglądających ten temat - na obecną chwilę szpilka w Suzuki kosztuje niecałe 8 złotych natomiast nakrętka 9,5 złotego.
:
Odpowiedz do tematu
Szybciej pojechać do sklepu ze śrubami i dobrać szpilkę, albo śrubę w której ucinamy "łepek"
Niestety mi też się to ostatnio przytrafiło... tyle że szpilka się urwała a nie tylko gwint i nie przykręcałem już pokrywy i nie zalewałem świeżym olejem.
Niestety mi też się to ostatnio przytrafiło... tyle że szpilka się urwała a nie tylko gwint i nie przykręcałem już pokrywy i nie zalewałem świeżym olejem.
pppaprocki napisał/a: |
Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem |