Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju. |
Autor |
Wiadomość |
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
W instrukcji Haynesa znajdziesz większość, a w instrukcji fabrycznej wszystkie. Akurat szpilki przy filtrze będą mieć moment dokręcania 8-12 Nm |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 856 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
no to muszę kupić sobie drugi klucz bo ten co mam to ma momenty od 26 w górę |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
lukkasz89 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
Kat napisał/a: | Na pewno zerwałeś gwint na szpilce a nie w bloku silnika? Która to szpilka? Ta z samego dołu czy któraś z tych na górze? Bo jak ta na dole, to ona ma otwór przelotowy, można dać zwykłą śrubę o tej samej średnicy i nakrętkę z drugiej strony. Trzeba tylko zbadać długość. No i polecam zakup klucza dynamometrycznego |
Nie odpowiem Tobie na pytanie w którym miejscu się zerwała bo jeszcze nie wiem, a póki co nie potrafię tego ustalić.
Niestety to śruba na górze po prawej patrząc od przodu motocykla.
EDIT:
Zrobione. Był zniszczony gwint na śrubie i nakrętce, na co nie zwróciłem uwagi przy zakładaniu.
Nakrętka przyspawana, szpilka wykręcona, a nowa zrobiona ze śruby. Złożone i działa.
Dziękuję wszystkim za pomoc. |
|
|
|
|
rollo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012
|
|
|
cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?
pozdrawiam
rollo |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012
|
|
|
rollo napisał/a: | cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?
pozdrawiam
rollo |
siemka kolego, z takimi tematami to na SB najlepiej uderzyć, najszybciej i najrozsądniej Tobie ktoś odpowie, pozdrawiam |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012
|
|
|
Co za troll |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
whisper
Model GSa: GS 500E
Wiek: 54 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 38 Skąd: Spod tej tam... Wawy
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013
|
|
|
A ja dziś wziąłem się za wymianę oleju. Wszystko szło dobrze do momentu dokręcania pokrywki filtra oleju, a wtedy... guess what? No właśnie, się ukręciło. Najpierw mi się zrobiło ciepło, a potem się deczko wkurzyłem. Specjalnie klucz dynamometryczny kupiłem żeby tych choler nie ukręcić, bom się naczytał że to powszechne. Widać jedna była z tych słabszych
Na szczęście metodą dwóch nakrętek udało się szpilkę wykręcić, tyle że teraz muszę nową kupić. W serwisie Suzuki takie rzeczy chyba mają?
Jeszcze mi do głowy wpadło, a może by tak wszystkie od razu wymienić? |
Ostatnio zmieniony przez whisper Nie 03 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
blueboys16 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013
|
|
|
to chyba są zwykłe szpilki. więc do motoryzacyjnego idziesz i kupujesz |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013
|
|
|
Pewnie że mają nr. oem szpilki 01421-0620A, ewentualnie jeszcze nakrętki nr. oem 08313-2006A. |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 781 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013
|
|
|
Nad czym tu płakać? urwała się to trudno, w serwisie to pewnie będzie jak zawsze drogo a na pewno tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów)
zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie.
Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna. |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
whisper
Model GSa: GS 500E
Wiek: 54 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 38 Skąd: Spod tej tam... Wawy
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013
|
|
|
Drogo? No ile oni mogą sobie za szpilkę policzyć? 5 złotych? 10?
Co do zwykłej śruby M6 to sam nie wiem. Nie ma przypadkiem jakichś wymagań co do twardości? Ktoś pisał, że miękkie śruby się nie nadają. |
_________________
GS500 K4 i DL650 AL0 |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 781 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013
|
|
|
Jak zastosujesz śrubę twardości 10.8 to już w ASO takiej twardej szpilki nie dostaniesz. |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
johnny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2010 Pochwał: 12 Posty: 551 Skąd: NSZ
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013
|
|
|
MacGyver napisał/a: | tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów) zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie. Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna. |
Potwierdzam, ja wymieniłem tym sposobem wszystkie 3 bo były tak miękkie (ze starości?) że się rozciągały przy dokręcaniu i zanim dynamo przepuściło - trrrach. Śruby zwykłym brzeszczotem docinałem, wkręcałem normalnie bez żadnego kleju i było git (nie wykręcały się przy kolejnej wymianie filtra). Twardość 8.8 chyba stosowałem, więcej nie potrzeba. |
_________________ Nie wierzę w życie pozazlotowe |
|
|
|
|
pppaprocki
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Sezon już rozpoczęty więc i ja postanowiłem wymienić olej i skończyłem jak większość wypowiadających się w tym temacie. Ukręciłem gwint na szpilce pod nakretka czego efektem był piękny bryzg oleju po odpaleniu i delikatnym odkręceniu manetki. Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem i chyba sobie "wypłukałem" już i tak przekręconą nakrętke. I na całe szczęście, że stało sie to na postoju, przed domem. Postanowiłem nie dokładać sobie problemów i zamówiłem szpilki i nakrętki korzystając z numerów podanych wyżej. Dzięki KATANA , Tak dla wiadomości przeglądających ten temat - na obecną chwilę szpilka w Suzuki kosztuje niecałe 8 złotych natomiast nakrętka 9,5 złotego. |
|
|
|
|
mocar [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Kwi, 2014
|
|
|
Szybciej pojechać do sklepu ze śrubami i dobrać szpilkę, albo śrubę w której ucinamy "łepek"
Niestety mi też się to ostatnio przytrafiło... tyle że szpilka się urwała a nie tylko gwint i nie przykręcałem już pokrywy i nie zalewałem świeżym olejem.
pppaprocki napisał/a: | Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem | |
|
|
|
|
|