WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
Autor Wiadomość
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

W instrukcji Haynesa znajdziesz większość, a w instrukcji fabrycznej wszystkie. Akurat szpilki przy filtrze będą mieć moment dokręcania 8-12 Nm
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 12
Posty: 856
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

no to muszę kupić sobie drugi klucz bo ten co mam to ma momenty od 26 w górę
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
lukkasz89
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Lut, 2012   

Kat napisał/a:
Na pewno zerwałeś gwint na szpilce a nie w bloku silnika? Która to szpilka? Ta z samego dołu czy któraś z tych na górze? Bo jak ta na dole, to ona ma otwór przelotowy, można dać zwykłą śrubę o tej samej średnicy i nakrętkę z drugiej strony. Trzeba tylko zbadać długość. No i polecam zakup klucza dynamometrycznego :)


Nie odpowiem Tobie na pytanie w którym miejscu się zerwała bo jeszcze nie wiem, a póki co nie potrafię tego ustalić.
Niestety to śruba na górze po prawej patrząc od przodu motocykla.

EDIT:
Zrobione. Był zniszczony gwint na śrubie i nakrętce, na co nie zwróciłem uwagi przy zakładaniu.
Nakrętka przyspawana, szpilka wykręcona, a nowa zrobiona ze śruby. Złożone i działa.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
 
 
rollo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Mar, 2012   

cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?

pozdrawiam
rollo
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012   

rollo napisał/a:
cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?

pozdrawiam
rollo


siemka kolego, z takimi tematami to na SB najlepiej uderzyć, najszybciej i najrozsądniej Tobie ktoś odpowie, pozdrawiam
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012   

:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Co za troll :hyhy:
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
whisper 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 38
Skąd: Spod tej tam... Wawy
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

A ja dziś wziąłem się za wymianę oleju. Wszystko szło dobrze do momentu dokręcania pokrywki filtra oleju, a wtedy... guess what? No właśnie, się ukręciło. Najpierw mi się zrobiło ciepło, a potem się deczko wkurzyłem. Specjalnie klucz dynamometryczny kupiłem żeby tych choler nie ukręcić, bom się naczytał że to powszechne. Widać jedna była z tych słabszych :(

Na szczęście metodą dwóch nakrętek udało się szpilkę wykręcić, tyle że teraz muszę nową kupić. W serwisie Suzuki takie rzeczy chyba mają?

Jeszcze mi do głowy wpadło, a może by tak wszystkie od razu wymienić?
Ostatnio zmieniony przez whisper Nie 03 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
blueboys16
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

to chyba są zwykłe szpilki. więc do motoryzacyjnego idziesz i kupujesz ;]
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

Pewnie że mają nr. oem szpilki 01421-0620A, ewentualnie jeszcze nakrętki nr. oem 08313-2006A.
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 781
Skąd: Otwock
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

Nad czym tu płakać? urwała się to trudno, w serwisie to pewnie będzie jak zawsze drogo a na pewno tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów)
zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie.
Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna.
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
whisper 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 38
Skąd: Spod tej tam... Wawy
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

Drogo? No ile oni mogą sobie za szpilkę policzyć? 5 złotych? 10?

Co do zwykłej śruby M6 to sam nie wiem. Nie ma przypadkiem jakichś wymagań co do twardości? Ktoś pisał, że miękkie śruby się nie nadają.
_________________

GS500 K4 i DL650 AL0
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 781
Skąd: Otwock
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

Jak zastosujesz śrubę twardości 10.8 to już w ASO takiej twardej szpilki nie dostaniesz.
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
johnny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2010
Pochwał: 12
Posty: 551
Skąd: NSZ
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

MacGyver napisał/a:
tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów) zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie. Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna.

Potwierdzam, ja wymieniłem tym sposobem wszystkie 3 bo były tak miękkie (ze starości?) że się rozciągały przy dokręcaniu i zanim dynamo przepuściło - trrrach. Śruby zwykłym brzeszczotem docinałem, wkręcałem normalnie bez żadnego kleju i było git (nie wykręcały się przy kolejnej wymianie filtra). Twardość 8.8 chyba stosowałem, więcej nie potrzeba.
_________________
Nie wierzę w życie pozazlotowe
 
 
pppaprocki 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014   

Sezon już rozpoczęty więc i ja postanowiłem wymienić olej i skończyłem jak większość wypowiadających się w tym temacie. Ukręciłem gwint na szpilce pod nakretka czego efektem był piękny bryzg oleju po odpaleniu i delikatnym odkręceniu manetki. Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem i chyba sobie "wypłukałem" już i tak przekręconą nakrętke. I na całe szczęście, że stało sie to na postoju, przed domem. Postanowiłem nie dokładać sobie problemów i zamówiłem szpilki i nakrętki korzystając z numerów podanych wyżej. Dzięki KATANA ;) , Tak dla wiadomości przeglądających ten temat - na obecną chwilę szpilka w Suzuki kosztuje niecałe 8 złotych natomiast nakrętka 9,5 złotego.
 
 
mocar
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Kwi, 2014   

Szybciej pojechać do sklepu ze śrubami i dobrać szpilkę, albo śrubę w której ucinamy "łepek" :)

Niestety mi też się to ostatnio przytrafiło... tyle że szpilka się urwała a nie tylko gwint i nie przykręcałem już pokrywy i nie zalewałem świeżym olejem.

pppaprocki napisał/a:
Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem
:przestraszony:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.