Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
Odpowiedz do tematu

:
Mi się właśnie wczoraj skopał gwint i też jest wyraźny brak oporu przy dokręcaniu... Zauważyłem to przypadkiem na stacji, spadły dwie krople oleju. Będę musiał się chyba pobawić w wykręcenie, bo gwint jest dość lichy... Jakieś rady? Możliwe, że juz przy przykręcaniu dekielka przy zmianie oleju był słaby i podczas jazdy jeden zwój gwintu odczepił się... :niepewny:

jejardo
[Usunięty]
:
Stało mi się to samo, jutro będę się tym zajmował ale skorzystam i opowiem o czymś co zauważyłem podczas wymiany samego oleju.
Kupiłem moto w którym poziom oleju był niski... Niestety jako lamus nie wiedzialem ze sprawdza się na bagnecie przy odkręconym korku czyli poziom oleju był BARDZO NISKI.
Spuściłem olej, czekolada. Założyłem filtr, wtedy nastąpiło to nieszczęśliwe zerwanie szpilki, ale i tak zalałem silnik nowym olejem, gdyż wydawało mi się że dobrze się trzyma na dwóch i dojadę do swojej firmy gdzie mam trochę wiekszych narzędzi, spawarki itp.. (jeszcze wtedy nie przeczytałem tego wątku, teraz wiem że to nie trudne;))
Do rzeczy, wlałem nowy olej, zauwazylem ze dekiel puszcza wiec po odpaleniu, gdy zgasła kontrolka oleju po 4sec wyłączyłem sinik, zdemontowałem dekielek i co wypłyneło?? CZEKOLADA:/

Możliwe że to pozostałości po starym oleju? Tylko czy tak szybko przechodzi ten olej właśnie w to miejsce?

Kalafioro22
[Usunięty]
:
No to przyznam sie że i mnie sie to niedawno przydarzyło jednak naprawa nie jest tak problematyczna jakby sie wydawało, mnie to zajeło ze 3 godz a dziś jak to pisze to sie śmieje!!Pozdro

RainmarvonBiela
[Usunięty]
:
Panowie odkrecając dzisia cewke zaplonową urwałe jedną ze śrub mocujących ją do ramy motocykla, cewka bez problemu trzyma sie na jednej śrubie , czy brak jednej z nich nie bedzie miało wpływu na działanie cewki czy służą one tylko do mocowania jej ?

:
Nie mają żadnego wpływu na działanie

Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
lukkasz89
[Usunięty]
:
spotkała mnie podobna sytuacja i obecnie sprawa wygląda tak:
- silnik zalany olejem
- nakrętka na jednej ze szpilek kreci się w kółko nie dając się ani nakręcić ani odkręcić
- próbowałem chwycić ją i odkręcając również odciągać od pokrywki lecz to nic nie pomaga.
Jak temu zaradzić?

:
Przez silnik zalany olejem mam rozumieć że wlany jest świeży olej?

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
lukkasz89
[Usunięty]
:
tak wlany świeży....
założyłem dekielek wkręciłem śruby, zalałem olejem i odpaliłem na kilka minut. Stwierdziłem, że te śrubki od dekielka trzeba jeszcze dokręcić bo pojawiło się trochę oleju na deklu. Dwie poszły ładnie, trzecia z nich - kręcę kręcę i się nie dokręca.
Obecnie ani się nie dokręca ani nie odkręca...

AdamSsS
[Usunięty]
:
Nie pozostaje ci nic innego jak zlać olej , odkręcić dekiel , jak nie chce się odkręcić to spróbuj ją podważyć i odkręcać . Tylko mocno podważyć śrubokrętem lub chwycić w kombinerki , jak to nie pomoże to jest inna szybka metoda weź palnik o rozgrzej nakrętkę dobrze nagrzej i wtedy spróbuj ja podważyć i odkręcać . Tylko uważaj podgrzewając aby uszczelki nie stopić pod deklem .

jeżeli boisz się że jednak coś uszkodzisz to weź szlifierkę kątową załóż cienką tarczę do cięcia i przetnij nakrętkę . zdejmij dekiel i wymień szpilkę .

lukkasz89
[Usunięty]
:
Co do zlania oleju. Odkręcać śrubę spustu, czy tylko odchylając dekielek filtra upuścić olej?
Rozgrzewać maszynę, czy na zimno niech wyleci co musi?
Gdzie znajdę najtaniej nową szpilkę? I czy ktoś dysponuje informacjami o typie szpilki? Fi, rodzaj gwintu itd, może wkręcić zwykłą śrubę?

AdamSsS
[Usunięty]
:
Przez dekiel to się nie zlewa tylko przez śrubę spustu oleju i nie musisz na ciepłym bo ci powypluwa olej przez nieszczelny dekiel , Może opisze ci co masz zrobić .

-Stawiasz moto na centralnej podstawce
-popuść śrubę spustu oleju ale nie odkręcaj jeszcze
- podstaw czysty pojemnik pod moto na olej
-odkręć śrubę od spustu i niech olej się zlewa
-odczekaj z 5 minut
-zabierz się za odkręcanie dekla
-odkręciłeś dekiel bierzesz się za wykręcenie szpilki
-po wykręceniu szpilki weź ją do sklepu "żelaznego " i poproś o taką szpilkę ( nie znam fi ani kalsy wytrzymałości )
-wkręć szpilkę załóż dekiel nalej oleju i po sprawie .


CO do twoich pytań :
- nie nie może być to śruba tylko szpilka o takiej samej długości
-na pozostałe są odpowiedzi w tym wątku a jak nie to są one w serwisówce dostępnej w innym wątku w dziale mechaniki .

( nie ma zbytnio czasu na szukanie więc sorki tyle musisz poszukać sam )

lukkasz89
[Usunięty]
:
Ok dzięki, jutro będę działał.

Kat
[Usunięty]
:
Na pewno zerwałeś gwint na szpilce a nie w bloku silnika? Która to szpilka? Ta z samego dołu czy któraś z tych na górze? Bo jak ta na dole, to ona ma otwór przelotowy, można dać zwykłą śrubę o tej samej średnicy i nakrętkę z drugiej strony. Trzeba tylko zbadać długość. No i polecam zakup klucza dynamometrycznego :)

:
jak już mowa o kluczy dynamometrycznym to gdzie można znaleźć momenty dokręcenia poszczególnych śrub?

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
W serwisówce, albo w Haines'ie.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.