Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
Odpowiedz do tematu

alesklar
[Usunięty]
: Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
Witam.
Przedwczoraj wymieniałem olej i parę innych drobiazgów typu filtry i świece w swoim gsie. Wszystko poszło gładko i sprawnie. Następnego dnia zobaczyłem, że mam ślady oleju wokół przykrywki filtra (uszczelkę założyłem nową oczywiście). Postanowiłem dociągnąć śruby bo bałem się wcześniej zbyt mocno dokręcać, żeby nie urwać. No i tak dociągnąłem, że jedna szpilka urwana :zdegustowany:
Mam pytanie co teraz z tym fantem zrobić?? Czy szpilkę można wykręcić z bloku?? Czy jest tam ona na stałe i pozostaje tylko rozwiercanie i gwintowanie?? :przestraszony:

pootietang
[Usunięty]
:
szpilka jest wkręcona. w którym miejscu się urwała?? na wysokości pokrywy czy bloku?? ja pokrywy to powinieneś odkręcić bez większych problemów szczypcami morse'a ale jak na równi z blokiem to bez wiercenia się nie obejdzie.

alesklar
[Usunięty]
:
Sprawa wygląda tak jak na fotce - wygląda na to, że szpila urwała się gdzieś w połowie między pokrywką a blokiem.
Co to są szczypce morse'a?
Mozę ewentualnie dało by radę załapać nakrętkę i pyknąć migomatem a później wykręcić??

:
Możesz nakręcić nakrętkę i przyspawać do szpilki. Potem wykręcić. Można tez , jeśli starczy gwintu nakręcić dwie nakrętki wzajemnie kontrując i też da sie wykręcić. Nową szpilkę wkręć na klej niebieski loctite lub liqui molly.
Wyciek może być spowodowany tym ze pokrywka nie jest idealnie płaska. Weź papier ścierny , rozłóż na szkle i wyrównaj powierzchnie przylegania pokrywki.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
pootietang
[Usunięty]
:
alesklar napisał/a:
Co to są szczypce morse'a?

takie szczypce z blokadą.

jak masz dostęp do migomatu to jak najbardziej przyspawanie nakrętki, dwóch nakrętek pewnie nie załapiesz na tym kawałku ale możesz spróbować. ( jeśli nie masz urządzenia przeciw przepięciom to przy spawaniu odłączyłbym regulator napięcia bo zazwyczaj nic się nie dzieje ale spotkałem sie że ECU silnika trzeba było w aucie po spawaniu wymienić)

alesklar
[Usunięty]
:
Właśnie skończyłem wszystko rozbierać i sprawa wygląda tak:
- szpilki zostało całkiem sporo ~10mm, więc dało się nakręcić 2 nakrętki ale niestety mimo tego nie dałem rady ruszyć szpilki
- próbowałem ją wykręcać wszystkimi narzędziami jakie miałem, m.in szczypcami morse'a(nie wiedziałem, że to się tak nazywa ;)) i też nie dałem rady bo wszystko się ślizgało :/

Jutro popchnę moto do warsztatu blacharskiego u mnie na ulicy, żeby mi przyspawali tą nakrętkę i spróbuję wykręcić.

Teraz mam jeszcze 2 pytania:
gdzie szukać nowej szpilki?? Da się to kupić?? Czy trzeba dorabiać??
oraz jak odłączyć wspomniany regulator napięcia - gdzie on jest??

Bardzo dziękuję za pomoc! :)

:
Regulator napięcia jest pod prawym plastikiem ( ten z boku z napisem GS500E ). Wygłada tak:

pootietang
[Usunięty]
:
psiknij wd40 lub czymś w tym stylu na szpilke i zostaw na jakiś czas(pewnie nic nie da ale warto spróbować wszystkiego). jak breżniew wspominał szpilka może być na klej więc możesz mając nakrętki puknąć kilka razy młotkiem w szpilkę (centralnie) nie za mocno oczywiście, może wtedy łatwiej puści.

alesklar
[Usunięty]
:
Psikałem i pukałem ale odstawiłem już moto na parking i nie męczę go dalej bo zaczął deszczyk padać. Spróbuję jutro a jak nie pójdzie to na spawanie do razu.
teraz mam tylko zagwozdkę gdzie kupić szpile :oczami: Czy jak bym nie mógł jej dostać to czy mogę przykręcić dekielek śrubą??

pootietang
[Usunięty]
:
szpilki w sklepach ze śrubami itp, castorama, leroy merlin. możesz na śrubę, szpilka jest po to żebyś nie musiał się męczyć z zachwycaniem śruby, poza tym podczas takiego delikatnego "manewrowania" pokrywą żeby wycelować śrubą w otwór może się uszczelka przemieścić czasem.

alesklar
[Usunięty]
:
No to w moim przypadku gdy mam jeszcze dwie szpilki i najpierw na nie załapię to ten problem znika i mogę przykręcać na śrubę :cool:
No dobra to napisze jutro co i jak wykombinowałem.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc - "pomógł" poszło dla każdego z Was :)

:
szpilka? kup gwint z metra i juz albo sam na gwintuj jakis pret albo utni lepek u sruby;)

wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
:
Nie kupuj żadnej szpilki z metra. Materiał na nią jest za słaby. Urwiesz drugi raz ale w karterze.
Poszukaj lepiej śrub używanych w samochodach jako części silników. Twardość oznaczona jest na łebkach . Im większa cyfra, tym mocniejsza. Proponuję użyć 7 , 8,8 lub 11.
Na pewno nie 5,5. Potem zmierz długość i obetnij na wymiar.
W tym miejscu powinna być szpilka nie śruba. Częste odkręcanie śruby uszkodzi gwint w aluminiowym karterze. Dla tego wklejona i wkręcona jest stalowa szpilka której gwint jest dużo wytrzymalszy.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Zawsze zostaje telefon do ASO.
Oczywiście ceny kosmiczne.

:
a co za roznica czy z metra( tez idzie dostac 5'5 i 8'8 w metalowym) czy sruba 8'8 bez lepka? :wstyd:

wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.