WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sezrg
Pon 06 Maj, 2013
Zacisk hamulca tył
Autor Wiadomość
Riva 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 45
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   Zacisk hamulca tył

Witam,

na początek - tematy na forum kilka odnośnie tematu przejrzałem ale mądrzejszy się od tego nie zrobiłem.

Chciałem wymienić dziś klocki hamulcowe z tyłu - i lipa, nowe nie mieszczą się, tzn szorują o tarcze po założeniu. Tłoczki oczywiście cofnąłem po odkręceniu odpowietrzenia/spuszczeniu troszkę płynu. I jeden ładnie się schował (wystaje może ~~1 mm od "lica" obudowy zacisku) i ładnie klocek wchodzi przy tarczy, ale drugi tłoczek (po prawej stronie tarczy) niestety wystaje 2-2,5 raza dalej i klocek wchodzi z wielkim trudem i tak czy siak "hamuje" mimo odłączenia od całego obiegu "na sucho" niepodłączony. Cały zacisk odkręciłem, wylałem płyn i nie udało mi się go schować :(

Do tego ten który się nie chowa od środka ma trochę poszczerbione w jednym miejscu... Zewnątrz powierzchnia wydaje się gładka i nieuszkodzona, także nie widziałem, żeby coś blokowało. Wcześniej hamulce działały i ładnie odbijały, no ale klocki były już starte strasznie i piszczały.

Diagnozy? Oba powinny chować się na tą samą głębokość prawda? Da się coś zrobić...?

Pozdrawiam!
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 543
Skąd: Tarnów [RPZ]
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   Re: Zacisk hamulca tył

Riva napisał/a:

Cały zacisk odkręciłem, wylałem płyn i nie udało mi się go schować :(
Diagnozy? Oba powinny chować się na tą samą głębokość prawda? Da się coś zrobić...?


A czyściłeś zasyfiony tłoczek przed cofnięciem go?

Jeźeli nie to skoro masz już wykręcony zacisk to należałoby rozebrać go na części pierwsze, wyczyścić i wypolerować tłoczki i złożyć zacisk na smarze silikonowym do składania zacisków. Tak jak ja to zrobiłem.
Wszytko powinno chodzić płynnie w pełnym zakresie.
_________________


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 242
Skąd: Bielsko
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

z racji, że miałem do czynienia z wyminą klocków z tyłu, poradzę Ci użyć klucza tzw. francuza...najpierw dobrze jest odkręcić pojemniczek z płynem pod siedzeniem, następnie użyć pewnej siły, by tłoczek wszedł tam, gdzie trzeba... u mnie się sprawdziło:)
powodzenia
_________________
5*
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1668
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 26 Kwi, 2013   Re: Zacisk hamulca tył

Riva napisał/a:
na początek - tematy na forum kilka odnośnie tematu przejrzałem ale mądrzejszy się od tego nie zrobiłem.


Niestety chyba za mało czytałeś bo ten problem był już omawiany.
Dymny dobrze radzi. Rozbierz zacisk, skontroluj stan powierzchni tłoczków, uszczelek i ich rowków.
Temat na tą chwilkę jeszcze zostaje.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Bonzo 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 26
Dołączył: 31 Paź 2010
Pochwał: 2
Posty: 246
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013   

Do wyciskania tłoczków hamulcowych polecam ścisk stolarski.
_________________
Serwis coroczny GS 500 i nie tylko - gaźniki, zawory itd. Na terenie Wrocławia, kontakt PW
 
 
 
doctype 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013   

ja nie mogłem wyjąć w żaden sposób mechanicznie jednego z tłoczków...z pomocą przyszła pompka do roweru przytknięta do otworka i zapompowana :)
Ogólnie wyczyść cały zacisk. Ja chyba jak to robiłem to suma sumarum złożyłem tłoczki na naftę bo tak jakoś doczytałem, że można ;) inna sprawa, że chyba klocki zawsze trochę szorują o tarcze?
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 242
Skąd: Bielsko
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013   

klocki zawsze szorują o tarczę, czy to w rowerze, samochodzie, czy też motocyklu... problem pojawia się gdy szorują za mocno, spowalniając zbyt mocno koło;p wtedy zużywają się klocki, tarcze i na dodatek ciągle coś Cię hamuje
_________________
5*
 
 
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 752
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013   

Co do ocierania klockow o tarcze, polecam film pogladowy: http://www.youtube.com/watch?v=jJPCy2AsULo
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
Riva 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 45
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

Wyczyszczenie pomogło, pompka pomogła, podziękował panowie. Przy okazji nowy płyn hamulcowy wymieniłem i gra gitara :hyhy:
 
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 718
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

temat był a pozatym problem rozwiązany wiec zamykam i do archiwum narazie
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.