Przednia zebatka
Odpowiedz do tematu

Inku
[Usunięty]
: Przednia zębatka
Witam,
przy chwili wolnego czasu zdjąłem pokrywę przedniej zębatki. Chciałem skontrolować jej stan. Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć jak tam wyglądało :szok: Wyczyściłem wszystko naftą, zajęło mi to chyba 3-4h. Przednia zębatka ma ślady zużycia w przeciwieństwie do tylnej. Zęby są wykrzywione. Czytałem gdzieś, że warto w połowie życia zestawu napędowego, wymienić samą przednią zębatkę.

Przednia:
http://img218.imageshack....7640x480bj0.jpg
(wiem, że wszędzie dookoła brudno, ale zdjęcie robiłem w trakcie czyszczenia)
Tylna:
http://img297.imageshack....9640x480jd3.jpg

Naciąg na wahaczu:
http://img111.imageshack....0640x480qc5.jpg

Łańcuch to z jakiś przyczyn Regina. Niestety jest trochę nierównomiernie wyciągnięty.
Mam dylemat. Kupić i wymienić tylko przednią zębatkę? Czy zbierać na nowy napęd? (co mi sie wyjątkowo nie uśmiecha)

Przy okazji: ten pręt?(przepraszam za ignorancję - nie wiem jak go nazwać) od sprzęgła ma luz na wszystkie strony. Tak ma być?

Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Dodam, że przebieg to ok. 20tys.km ale nie mam pewności czy nie był kręcony więc może to nie jest fabryczny napęd.

Plaster
[Usunięty]
:
naciag na wahaczu jest w normie na twoim miejscu kupilbym tylko przednia zebatke pojezdzil do konca sezonu a zima wymienil caly zestaw napedowy. aha sprawdz czy przypadkiem uszczelniacze nie puszczaja oleju(od strony zebatki sa 3 simmerigi) bo wszystko tam masz uwalone.

Ostatnio zmieniony przez Plaster Pon 12 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz
:
ten pret to popychacz sprzegła
jezeli ma luzy to szykuj sie na wyciek oleju i wymiane simeringu
ja tez tak mam
na czesc czekam juz 1,5 tyg :znudzony:

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Inku
[Usunięty]
:
Plaster napisał/a:
naciag na wahaczu jest w normie na twoim miejscu kupilbym tylko przednia zebatke pojezdzil do konca sezonu a zima wymienil caly zestaw napedowy. aha sprawdz czy przypadkiem uszczelniacze nie puszczaja oleju(od strony zebatki sa 3 simmerigi) bo wszystko tam masz uwalone.


A jak sprawdzić czy uszczelniacze nie puszczają? Odpalić silnika ze zdjętą pokrywą? Jeden przy wałku zdawczym, drugi od zmiany biegów a trzeci od popychacza sprzęgła?

Yarccom, pozostaje mi zamówić simmering od popychacza sprzęgła. Z tego co czytałem to tylko ASO. Muszę poszukać jak go wymienić na forum albo zajrzeć w serwisówkę. Mam nadzieję, że sobie poradzę.
Pozdrawiam

:
jest na forum Breżniew opisał to dokładnie

niestety tylko aso w sklepach z simeringami nie mają takich rozmiarów

ja własnie odpaliłem moto i widziałem jak ładnie kapie olej :zdegustowany:

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Plaster
[Usunięty]
:
http://gs500.boo.pl/viewtopic.php?t=1121 tu jest na temat tych simmerow jak wymienic itp. ;) ja zmienilem tylko ten od sprzegla i walka zmiany biegow bo ten za zebatka mial sie calkiem dobrze.

Inku
[Usunięty]
:
Dziękuję za pomoc koledzy. Już chyba wiem dlaczego musiałem dolać 0,5l oleju na 2,5km :zdegustowany: .

:
Wymień zębatkę zdawczą a po sezonie cały napęd z łańcuchem DID 520VM. Zebatkę do zestawu zakup firm PBR, AFAM, Sunstar . Teraz wstaw JT sprocket - na ten sezon wystarczy. Tył może byc JT.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
Inku
[Usunięty]
:
Dziękuję Breżniew, także za opis wymiany simmeringów. Nie wiedziałem, że JT sprocket na przód się nie nadaje. W takim razie podjadę do Larssona po zębatkę na przód.
Jeszcze pytanko odnośnie nowego napędu. Nie podoba mi się przełożenie w GSie. Szósty bieg za bardzo nie nadaje się do jazdy z plecakiem. Jakbym zastosował jeden ząb mniejszą na przód i jeden ząb większą na tył to łańcuch zostaje tej samej długości czy musi być dłuższy? Niestety nic nie znalazłem na ten temat na forum.

:
Jak teraz zmienisz na 15 zb zdawczą, to łańcuch może być za długi bo ten jest już rozciągnięty. Lepiej zmień przełożenie na nowym łańcuchu. Tylnej zębatki nie zmieniaj na większą.
Jt jest po prostu ze słabszego materiału i szybciej sie zużywa.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
Shadow
[Usunięty]
:
Breżniew napisał/a:
Tylnej zębatki nie zmieniaj na większą.

jest jakas roznica czy sie zwiekszy tyl czy zmniejszy przod ?

:
Jeden ząb z przodu zmieni przełożenie o tyle co ok 6 zębów z tyłu. Niema więc sensu zmieniać tylnej zębatki. Lepiej jest wstawić zdawczą o 1 ząb mniejszą .
Zmieniając dość mocno przełożenie końcowe spadnie prędkość max i wzrośnie spalanie.

Proponuje poszukać w necie programu GEARDATA i przetestować przełożenia.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
Inku
[Usunięty]
:
Eksperymentować chciałem na nowym napędzie :) W takim razie tylną zębatkę zostawię ze standardową ilością zębów. Sprawdzę sobie tym programem. Pozdro

Shadow
[Usunięty]
:
Breżniew napisał/a:

Zmieniając dość mocno przełożenie końcowe spadnie prędkość max i wzrośnie spalanie.



dlaczego wzrosnie spalanie ? ja bym powiedzial ze moto uzyje mniej sily przy wchodzeniu na obroty i spalanie zmaleje badz pozostanie takie samo. no i przy utrzymywaniu wyzszych predkosci silnik nie bedzie tez tak obciazany.... poprawcie mnie jesli zle mysle :D

zonk1
[Usunięty]
:
Shadow napisał/a:

dlaczego wzrosnie spalanie ? ja bym powiedzial ze moto uzyje mniej sily przy wchodzeniu na obroty i spalanie zmaleje badz pozostanie takie samo. no i przy utrzymywaniu wyzszych predkosci silnik nie bedzie tez tak obciazany.... poprawcie mnie jesli zle mysle :D


Ekspertem nie jestem, ale to chyba tak jak w rowerze - jak będziesz jechał na tym 3-1 30 km/h, to sie bardziej zmęczysz niż jakbyś miał przy tej prędkości 3-7. No a kompromisem jest ustawienie 3-3, gdzie w miarę łatwo się rozpędzić, i pedałować bez większego zmęczenia, przy całkiem niezłej pedkości ;) Ale to takie moje gadanie, nie wiem, czy w motocyklu też by się sprawdziło :P

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.