Kolo impulsowe. |
Autor |
Wiadomość |
karollo94pl
Model GSa: GS 500E
Wiek: 29 Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 07 Gru, 2013 Koło impulsowe.
|
|
|
Witam. Korzystając z okazji, że GS stoi po części rozebrany, planuję wcielić w życie projekt, nad którym myślałem już dłuższy czas, czyli wtrysk paliwa zamiast gaźników, które od początku mojego związku z ,,Gośką'' zdążyły mi napsuć trochę nerwów. Sygnał będzie pobierany z tego samego koła impulsowego, które steruje zapłonem. I tu właśnie rodzi się pytanie, czy ktoś z was wie, ile zębów ma to koło?? |
_________________ Karol |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 07 Gru, 2013 Re: Koło impulsowe.
|
|
|
karollo94pl napisał/a: | planuję wcielić w życie projekt, nad którym myślałem już dłuższy czas, czyli wtrysk paliwa zamiast gaźników |
W dużym uproszczeniu rzecz ujmując... I jeszcze sporo czasu minie zanim odważysz się zamienić powyższą teorię w praktykę.
"Jeden" czynnik/sygnał podany z czujnika halla to za mało do uruchomienia systemu elektronicznego wtrysku paliwa. Jeżeli jednak będziesz jak najbliżej swoją wiedzą/konstrukcją do tej którą wykorzystuje się w warunkach laboratoryjnych/fabrycznych, to istnieje duża szansa na to, że silnik w ogóle odpali, a wtedy będziemy mieli pierwszy w historii forumowy prototyp motocykla serii GS500PGM-FI.
Niemniej jedank jestem ciekawy dalszych rozważań, dotyczących adaptacji elektronicznego układu wtrysku paliwa, zastępującego tradycyjny układ zasilania gaźnikowego. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sob 07 Gru, 2013
|
|
|
KATANA napisał/a: | Niemniej jedank jestem ciekawy dalszych rozważań, dotyczących adaptacji elektronicznego układu wtrysku paliwa, zastępującego tradycyjny układ zasilania gaźnikowego. |
równiez pod tym sie podpisuje
a jesli ci sie uda to zapraszam do suzuki motor polska i ubiegac sie o prace |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
karollo94pl
Model GSa: GS 500E
Wiek: 29 Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 07 Gru, 2013
|
|
|
Wiem, że jeden czynnik to za mało. Układ wtryskowy będzie zaadaptowany z fiata uno 1.1 fire. Sygnały wejściowe do ECU to prędkość obrotowa (tutaj właśnie jest różnica między kołami więc zainstaluję jakiś prosty emulator częstotliwości, aby ,,oszukać'' komputer), drugi sygnał to kąt otwarcia przepustnicy. Z tym nie będzie problemu, bo czy przepustnica jest zamontowana w uno, czy w GS-ie, czy w czołgu, to powietrze będzie przepływać z taką samą prędkością, w zależności od otwarcia. Trzeci sygnał to podciśnienie w kolektorze dolotowym, a to też jest wartość ,,uniwersalna''. Czwarty to sygnał z sondy lambda, którą trzeba upchnąć gdzieś w wydechu. Cały projekt ma charakter bardziej doświadczalny, ale mam nadzieję, że może się udać. Teraz zbieram informacje i wyciągam potrzebne graty z uno. Za robotę wezmę się dopiero w ferie. Jeśli wszystko zadziałało by w połowie tak jak bym chciał, to nie było by problemu z odpalaniem na zimnym silniku, ssaniem i ustawianiem mieszanki. Możliwe, że stracił by trochę mocy maksymalnej, ale możliwe, że dół byłby trochę mocniejszy. No i jeśli GS na gaźniku pali 5 l, a ponad 3 razy cięższy samochód na wtrysku też pali 5 l, to myślę, że GSem można by wyciągnąć w spalaniu na trasie trójkę z przodu. |
_________________ Karol |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 07 Gru, 2013
|
|
|
karollo94pl napisał/a: | GSem można by wyciągnąć w spalaniu na trasie trójkę z przodu | Spalanie 30 litrów to byłoby dość sporo |
|
|
|
|
karollo94pl
Model GSa: GS 500E
Wiek: 29 Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 07 Gru, 2013
|
|
|
Poczekamy zobaczymy Jak ruszę z robotą to postaram się na bierząco wrzucać jakieś fotki. |
_________________ Karol |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Sob 07 Gru, 2013
|
|
|
kiedyś trafiłem na takiego wariata, który zrobił GSa na wtrysku, bodajże jakiś brazol:p
gość pokazał moto, po czym odpalił:p
z tego co pamiętam, oferował się nawet ze sprzedażą planów etc
a niech będzie, znalazłem:
http://suzukigs500efi.blogspot.com/
pozdro
a i powodzenia, trzymam kciuki jak szatan, żeby Ci wyszło |
_________________ 5* |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Nie 08 Gru, 2013
|
|
|
No to bedziesz miał ułatwioną sprawę:) Życzę powodzenia:) |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
karollo94pl
Model GSa: GS 500E
Wiek: 29 Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 08 Gru, 2013
|
|
|
Wielkie dzięki misiorek. Na pewno się przyda. Już dawno szukałem po necie czy ktoś przede mną nie wpadł na taki pomysł, ale nie mogłem nic znaleźć. |
_________________ Karol |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
|
|
|
|
paavo91 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Gru, 2013
|
|
|
karollo94pl, brawo za odwagę, fajny projekt, zawsze chciałem coś takiego zrobić for fun , nawet jakby nie miało to przynieść żadnych korzyści to na pewno wiele się można nauczyć. Sam się zajmuję elektroniką i chętnie zobaczę postępy Najlepiej załóż jakiegoś bloga jak ten Brazylijczyk.
Może i ja się kiedyś wezmę za wtrysk do mojej katany... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|