Twardosc amortyzatora przod, regulacja zawieszenia przod |
Autor |
Wiadomość |
dawidos [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2008 Twardość amortyzatora przód, regulacja zawieszenia przód
|
|
|
Jak najlepiej ustawić naprężenie wstępne na lagach?
Znalazłem taki opis:
Cytat: | Wartość naprężenia wstępnego powinna być na tyle duża, żeby nie dopuszczać do dobicia przy krytycznych obciążeniach. Jednocześnie na tyle mała, żeby pozwolić na wykorzystanie pełnego zakresu skoku zawieszenia. Najistotniejszą sprawą jest odnalezienie właściwego dla stylu jazdy balansu pomiędzy twardością i dostateczną czułością pracy. |
U siebie od zakupu mam przód wykręcony do trzeciego paska a tył na środku. (ważę 100kg i jeżdżę sam, przeważnie trasy po lokalnych drogach). Może powinienem dokonać korekty.
Jak macie ustawione zawieszenie. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2008
|
|
|
Ja mam z przodu wkręconą regulację na max, a tył ustawiony najmniej napięty. Jeżdżę sam i ważę ok 82kg. Tył nie dobija na wybojach. w 2 osoby już niestety dobijało.
Takie ustawienie najbardziej mi odpowiada pod względem komfortu choć do ostrzejszej jazdy tył bym utwardził. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2008
|
|
|
do niedawna przód na 5 ale "kanapę" miałem a nie motocykl, zmieniłem na 3 ale jeszcze dokręcę. tył to nawet nie wiem bo mi pasuje to nie zaglądam tam |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2008
|
|
|
Myślę że to jest temat do dyskusji zależy jak jeździsz i jaki styl jazdy preferujesz.
Niektórzy twierdzą że po zmianie oleju w lagach z 10W na 20W i skręceniu zawieszenia na maxa nadal jest za miękkie. Innym wystarcza 10W i średnie skręcenie zawieszenia z przodu.
Próbuj różnych konfiguracji. Skręć troszeczkę mocniej i zobacz jakie masz odczucia. Pobaw się w kierowcę testowego. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Maj, 2008
|
|
|
A jak sie reguluje naprezenie wstepne przedniego amortyzatora? Gdzie jest regulacja?
Wiem ze to troche noobowskie pytanie ale prosze o wyrozumialosc, w instrukcji obslugi nie ma nic na ten temat. Czy twardosc przedniego amortyzatora zwieksza sie poprzez krecenie tymi dwoma srubami przy ,,desce rozdzielczej'' motocykla? |
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
Odpowie mi ktos? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
Regulujesz wkręcając śruby w korkach lag w górnej półce. Na śrubach jest skala w postaci rowków. wkręcając napinasz mocniej sprężyny w widelcu. klucz 10mm. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
Ik, jutro sprobuje, dzieki. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2008
|
|
|
dudek3300, napisz jaki masz rocznik
np w 2001 nie ma regulacji |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2008
|
|
|
2004r. .... |
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
Bylem dzisiaj w Suzuki po simeringi i przy okazji zapytalem sie o ta regulacje i sie okazalo ze w tym modelu nie ma regulacji, musze wymienic olej zeby bylo twardziej |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
czyli po jakimś tam roku tej regulacji nie ma
na 100% od 2001 roku |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
A to nie jest spowodowane tym, że Wy macie inna kierownice ( taka turystyczna ) standardowo montowaną ? Przez to zakres regulacji byłby bardzo mały. Może dlatego odeszli od tego. |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
Można dorobić dodatkowe dystanse i podłożyć między korki a sprężynę w ladze. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
nioo robi sie je z płytek zaworowych
ale na poczatek propozycja by pobawić sie olejem i próbowac |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
|