Rozrzad i uszczelniacze |
Autor |
Wiadomość |
ronin810 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Maj, 2008 Rozrząd i uszczelniacze
|
|
|
Mam pytanie.Chciałbym sam wymienic rozrząd ( łańcuch,napinacz,slizg.) w swoim moto a takze uszczelniacze zaworowe czy moze ktos to juz robił.Prosiłbym o porady krok po kroku jak to w najprostrzy sposób zrobić . Dziekuje |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 07 Maj, 2008
|
|
|
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=162
Aby wymienić ślizgacz od strony napinacza , trzeba rozpołowić silnik. Po rozpołowieniu wymienisz tez łańcuch z fabrycznym zakuciem. Przy okazji wymienisz simmeringi w skrzyni.
Aby wymienić uszczelniacze zaworowe trzeba zdjąć głowicę. Potem rozpinasz zawory wyjmując pestki i wymieniasz uszczelniacze. Przy okazji dotrzesz zawory.
Niestety wszystkie części , uszczelniacze i uszczelki pod głowice i cylinder sporo zapłacisz. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Swat [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2008
|
|
|
Ja dopiero co wymieniałem uszczelniacze zaworowe w swoim moto...
W moim przypadku więcej pieniędzy wydałem na porządne narzędzia żeby zacząć działać przy silniku niz na same części, no chyba że posiadasz specjalistyczne narzędzia to mniejsza o to. Żeby wymienić uszczelniacze bedziesz potrzebował ściągacz do zaworów i żeby poskręcać silnik do kupy dobre klucze dynamometryczne.
Więc tak... (jeżeli nie wymieniasz łańcuszka na nowy nie musisz go rozkuwać):
- ściągasz bak i odkręcasz gaźniki żeby mieć dostęp do napinacza łańcuszka rozrządu
- następnie pokrywa zaworów
- luzujesz łańcuszek rozrządu (kręcisz sruborkętem płaskim w prawo śrube ze spręzyną napinacza)
- odkręcacz i wyciągasz napinacz
- wyjmuszesz ślizg (ten od stromy wydechu)
- rozkuwasz łańsuszek rozrządu (jeżeli zostawiasz stary łańcuszek nie musisz go rozkuwać)
- demontujesz mostki wałków rozrządu
- wyjmujesz wałki
- wyjmujesz płytki zaworowe
- wyjmujesz popychacze szklankowe
- odkręcasz głowice (6 nakrętek 10mm wewnątrz głowicy i jedna śruba 6mm na zewnątrz)
Mając luzem głowice sprawdz czy ciekną zarowy, jeżeli ciekną bedziesz musiał je dotrzeć. W moim przypadku zawory nie ciekły a powieszchnie zaworów które przylegają do głowicy były jak lustro, wiec nie było senzu ich docierać. Ja zamówiłem sobie przyrząd do docierania zaworów (jak sie okazało niepotrzebnie) http://www.moto-akcesoria...oducts_id=23396 choć możesz to zrobić również wiertarką ze zmiennym kierunkiem obrotów, o ile zajdzie potrzeba docierania.
Teraz musisz zdemontować zawory i bedziesz potrzebował sciągacz sprężyn zaworowywch. Ściskasz zawór i wyjmujesz zamki trzymające sprężyny, luzujesz ściągacz i wyciągasz spręzyny i zawór. Wyciągasz stary uszczelniacz i nabijasz nowy, ja do tego celu użyłem klucza nasadowego 10mm na przedłużce żeby go równo nabić.
Teraz montujesz wszystko spowrotem do kupy... wsadzasz zawór, sprężyny, ściskasz sprężyny i wsadzasz zamki (musisz mieć pewność że zamki dobrze siedzą, żeby sprężyny nie wyskoczyły), wsadzasz popychacze, płytki i masz gotową głowice.
Wsadzasz nową uszelke i przykręcasz głowice zgodnie z kolejnością. Na głowicy masz przy każdej szpilce liczby od 1 do 8 i w takiej kolejności musisz przykręcać nakrętki z momentem 35-40Nm, śrube 6mm na zewnątrz głowicy kręcisz z momentem 8-12Nm, bedziesz do tego potrzebował klucza dynamometrycznego. Mająć przykręconą głowice ustawiasz rozrząd, przykręcasz napinacz 6-8Nm i wyregulujesz luzy zaworowe.
Ja powiniem byc ustawiony rozrząd Breżniew pisał w tym poście http://gs500.boo.pl/viewtopic.php?t=130
Ceny części:
- łańcuszek rozrządu 145,-
- uszelniacze zaworowe 24,-
- uszczelka pod głowice 63,-
- uszczelka pod pokrywe zaworów 60,-
- płytki zaworowe 26,- /szt
Jeżeli coś źle napisałem poprawcie mnie, bo robiłem to pierwszy raz używając serwisówki |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2008
|
|
|
Widzę jeden zasadniczy bład - nabijanie uszczelniaczy na prowadnice zaworową. Uszczelniacz można wcisnąć ale nie wbijać bo jest bardzo delikatny i łatwo oderwać gumę od metalowej reszty. sam popełniłem ten błąd i musiałem zamawiać nowe. następny zestaw wcisnąłem przy użyciu rurki bez pomocy dużej siły aż poczułem , że wskoczył w swój rowek na prowadnicy. Obawiam sie , że będziesz to robił jeszcze raz.
Druga sprawa - do rozpięcia zaworów można użyć ścisku stolarskiego z kawałkiem dopasowanej rurki na końcu. ścisk kosztuje 20pln a gotowy przyrząd 500pln.
Przy docieraniu zaworów można użyć wiertarki ( wkrętarki ) z kawałkiem zbrojonego gumowego węża nałożonego ścisło na trzonek zaworowy i podpięty pod wiertarkę . Naciągając wężyk wiertarka wymusza sie jednocześnie obroty raz w lewo , raz w prawo. Co chwila nanosi się pastę zaworowa na przylgnie.
W jakim stanie był u ciebie łańcuch, napinacz i ślizg? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Swat [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Maj, 2008
|
|
|
Łańcuszek mam nowy (D.I.D), napinacz chodzi płynnie- sprężyna sie nie blokuje a napinacz też bez żadnych śladów zużycia (wygląda jakby był wymieniany) |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sie, 2008
|
|
|
Czym w Gsie grozi zaniedbanie w zrobieniu rozrządu, nie zrobienie w pore(luzy zaworowe, wymiana lancuszka itd)? Czy moze to jak np. w samochodzie zalatwic caly silnik? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 10 Sie, 2008
|
|
|
Brak odpowiednich luzów zaworowych spowoduje wypalenie zaworow i gniazd . Naprawa głowicy troche kosztuje.
W przypadku przeskoczenia łańcucha rozrządu lub jego zerwania tłok spotyka sie z zaworem i silnik jest praktycznie do wymiany. Koszty naprawy sa bardzo duze. Wymiana głowicy , cylindra tłoków ,uszczelnień itp. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
marcinnn [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sie, 2008 stuki
|
|
|
a czy jest mozliwe ze przez zbyt luzne zawory przy pewnych obrotach cos stuka tak od 5 do 7 tys |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2008
|
|
|
myśle ze to jest możliwe. Lepiej sprawdź luzy zaworowe. U mnie gdzieś tak w okolicy 5-6 tyś obr. słychac zawory najmocniej, nie to żeby pukało, co klekotanie sie zwiększa.
Na wszelki wypadek lepiej sprawdzić.
Jesli masz wprawę, to zobacz jak to sie robi na filmie instruktażowym. Myśle że każdy sobie da z tym radę a warto umieć samemu regulować zawory, bo raz że nie każdy ma w pobliżu warsztat, dwa że to kosztuje, trzy że jednak jak sie zrobi samemu to się wie, na czym sie jedzie |
|
|
|
|
marcinnn [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2008 zawory
|
|
|
no wlasnie wczoraj sprawdzalem ale jak narazie tylko szczelinomierzami 0.05 i 0.10 na inne czekam wiec sprawdze jeszcze raz ale juz wiem ze na wydechowych wchodzi 0.10 ale juz czuc delikatne tarcie a na ssacych nie wchodzi 0.05 |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 13 Sie, 2008
|
|
|
z tego co tu wyczytałem, najlepiej na wydechowych i dolotowych ustawić 0,05
Cieżko coś okreslic mając szczelinomierz 0.05 i 0.10 gdybyś miał chociaż 0.08 to bys coś juz wiedział Też czekam na narzędzia, a póki co jeżdze z nadzieją że nic sie nie rozpadnie |
|
|
|
|
marcinnn [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 13 Sie, 2008 rozrzad
|
|
|
hehe mysle ze wytrzyma do srwisu to twarda maszyna a co do mojej to z zaworami tez chyba nie bedzie problemu tylko martwia mnie te stuki na wyzszych obrotach |
|
|
|
|
AllachII [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2008
|
|
|
Wybaczcie ze sie wtrace do tego tematu ze swoim problemem ale mysle ze jest jakis związek bo nie wiem czy to zawory czy cos innego bo mam gs-a od początku sierpnia i jestem narazie zielony jesli chodzi o naprawe. Z tego co wiem to własciciel wymieniał łancuszek rozrządu i napinacz raczej tez bo wygląda na nowy i przy kupnie silnik chodził slicznie i nic nie ocieralo itd. ale po dwóch dniach od kupna pojezdziłem troszke więcej i kiedy wróciłem to na postoju zaczęło mi cos tak jakby ocierac ( nie wiem jak to inaczej opisac) z prawej strony silnika i ten dzwięk powtarza sie co jakies 3 sekundy . Czasem jest tak ze wogóle nic sie nie dzieje a czasem zaraz po odpaleniu motoru na ssaniu po około 4 minutach tak robi . Jesli ktos wie co z tym robic to prosze o pomoc . |
|
|
|
|
raszek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2008
|
|
|
olej sprawdziles |
|
|
|
|
AllachII [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Sie, 2008
|
|
|
Tak jest na ful , dzisiaj wymienie filtr oleju i wleje nowy ale wątpie zeby to była przyczyna bo oleju pilnuje i sprawdzam codziennie przed wyjazdem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|