WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Nie 18 Sty, 2009
Shimmy
Autor Wiadomość
michal_gs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   Shimmy

Co wywoluje Shimmy??
jak to opanowac??
jak to sie ma do GS'a?

:)
 
 
matoshiba
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

Miałem to raz i więcej nie mam zamiaru tego przeżywać jechałem na nie równej drodze i coś mnie podkusiło by odkręcić gaz do oporu nie mam pojęcia jak opanowałem motocykl ale rzucało naprawdę mocno
 
 
Shadow
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

to wszstko przez nierowna droge mi sie wydaje, a szczegolnie na zakrecie jak bylo na filmiku w temacie z moto... ja bym nie chcial czegos takiego przezyc
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

mialem kilka razy takie małe.. czesto na pewnej drodze jade sobie puszcze kierownicę zeby naszpanowaną kurtkę poprawić (chwilka) i chyba trzy razy mi tak zaczęło trząść kierą ale szybko ją złapałem. nic powazniejszego mi sie nie zdarzylo :)
 
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

ejj bo mam wrazenie ze mieszacie pojecia

z tego co słyszałem jak juz pojawi sie shimmy to trzeba szybko zeskakiwac z moto bo to juz jest nie do opanowania

nie jest to jakieś delikatne trzepotanie kierownica wyikjące z nierówności na drodze
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

różne są przyczyny, zazwyczaj brak końcówek kiery lub nierówne, opona, lub hamowanie w zakręcie. jeśli są inne przyczyny to lepiej kupić inne(czyt. proste :) ) moto. w dniu odebrania prawka troche za szybko(a przynajmniej tak mi się wydawało) wszedłem w zakręt i spanikowałem, wystarczyło że przyhamowałem lekko i widziałem się już na barierkach, na szczęście w porę odpuściłem hamulec i się ponownie złożyłem bo telepało mną nieziemsko.
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

Yarccom nie mówie o lekkim tlepotaniu kierownicą spowodowaną złą nawierzchnią czy krzywym moto. nie mam obciążników moze to jest tego powodem.
 
 
 
zonk1
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

Pewnie nie trudno to znalezc, ale dam to co napisane ludzkim jezykiem ^^

> Co to jest SHIMA (albo jakoś tak)?

Shimmy to drgania kierownicy o rosnacej amplitudzie. Wyglada to tak, ze
najpierw kierownica lekko dygocze (a przednie kolo lekko wezykuje raz w
prawo, raz w lewo) a z czasem zaczyna bardzo (oj i to bardzo) szybko skrecac
raz w prawo raz w lewo, az od jednego ogranicznika do drugiego... jak sie
tego nie opanuje to w koncu zarzuci Ci cale moto i gleba.


> Co to jest SHIMA (albo jakoś tak)?

Czasami uklad kierowniczy motocykla wpada w rezonans i ni z tego
ni z owego zaczyna telepac kierownica. Ostatnimi laty dotyczy to
glownie maszynek o ostrej sportowej geometrii podczas
przyspieszania na nierownych drogach. Jesli drgania te nie
zostana wygaszone przez amortyzator skretu, rece kierowcy, lub
ujecie gazu, to maja mozliwosc rozwiniecia sie do momentu kiedy
kierownica wali o ograniczniki skretu. Szyma w tej wersji nazywa
sie z angielska tankslaperem.

>> Czy ktos mogby podpowiedziec co trzeba robic gdy juz sie owa shimmy zlapie?
> 1. Złapać kierownicę :)
> 2. I mocno trzymać :)
> 3. Ująć gazu.
> 4. Mozna dać lekko po tylnym hamplu.

5. Wierzyc ze sie uda.
 
 
GSadmirer 


Model GSa: GS 500F
Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2007
Pochwał: 1
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 08 Maj, 2008   

mi sie o uszy obilo ze duzo do powiedzenia w calej sprawie ma odpowiedni amortyzator skretu, niektore seryjne wedlug slow specow nadaja sie na spluczki do kibla :D

z tego co wiem w GS wogole nie ma amorka skretu :P
_________________
Nie jeźdź szybciej niż myślisz
 
 
 
MATI.Evo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

Oczywiście, ze w GS'ie standardowo nie ma amortyzatoru skrętu. Ja raz miałem taką sytuacje jak jeszcze jeździłem na Aprilii. Jechałem się przejechac, była ładna prosta, więc trochę jej przycisnąłem- miałem ok 130 km/h. W pewnym momencie zaczęły sie nierówności, których nie było widac. Kierownica jeszcze nie odbijała mi sie od ograniczników, ale nie dużo brakło- byłem pewien, że zaraz wyrąbe. Auta z przeciwka stawały na poboczy, ja modliłem się, aby nie wpaśc na nie. Spuściłem rękę z gazu, pchałem z całej siły rękami w kierownice. Utrzymałem się na moto, ale byłem w szoku. Musiałęm zatrzymac się na poboczu i musiałem ochłonąc ponieważ nie byłem w stanie dalej jechac.
A co do tego, kiedy możemy się spotkac z shimmy, występuję to również podczas nieumiejętnego wychodzenia z zakrętów.
Ostatnio zmieniony przez MATI.Evo Sro 14 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

A macie coś takiego, że przy łagodnych łukach pokonywanych z prędkością powyżej 150km/h zaczyna wam koło lekko wężykować na lewo i prawo? To na pewno nie jest shimmy, ale pytanie chyba powiązane z tematem. Zastanawia mnie co to jest i czy to normalne.
 
 
 
MATI.Evo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

Ja swoim GS'em pokonywałem już łuki przy ok 145 km/h i nie miałem takiej sytuacji, ale 145 to nie jest powyżej 150.
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

leon napisał/a:
A macie coś takiego, że przy łagodnych łukach pokonywanych z prędkością powyżej 150km/h zaczyna wam koło lekko wężykować na lewo i prawo? To na pewno nie jest shimmy, ale pytanie chyba powiązane z tematem. Zastanawia mnie co to jest i czy to normalne.
tez to czasami czuje ale z drugiej strony GS jast lekkim motocyklem a co za tym idzie mniej stabilnym przy duzych predkosciach.
 
 
Keso_turbo 


Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 124
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008   

Plaster no nie tak do końca gs waży cos koło 200kg (192 czy coś) a taka SVka chociażby 164 czy coś koło tego tak samo te sporty600 po 160pare kilo. myślę że może to dlatego że w GSce kapeć nie jest taki szeroki albo może od rodzaju oponki?? Też podłączam się do pytania leona bo mam podobnie ale nawet przy mniejszych prędkościach z resztą jak już wcześniej napisałem mój nie przekracza 140km/h. Ja osobiście myślałem że to może dlatego że przy niewielkich łukach nie składasz się w zakręt i to z tego powodu :niepewny:
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Maj, 2008   

kolo 200 hmm wlasnie sprawdzilem GS w stanie suchym (bez oleju i paliwa) wazy 173kg a SV goly tez w stanie suchym 165kg. u mnie tez to czasami wystepuje juz od 120km/h ale to jest takie male falowanie i tylko na dlugich lekkich zakretach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.