Przesunięty przez: leon Nie 18 Sty, 2009 |
Shimmy |
Autor |
Wiadomość |
michal_gs [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008 Shimmy
|
|
|
Co wywoluje Shimmy??
jak to opanowac??
jak to sie ma do GS'a?
|
|
|
|
|
matoshiba [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
Miałem to raz i więcej nie mam zamiaru tego przeżywać jechałem na nie równej drodze i coś mnie podkusiło by odkręcić gaz do oporu nie mam pojęcia jak opanowałem motocykl ale rzucało naprawdę mocno |
|
|
|
|
Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
to wszstko przez nierowna droge mi sie wydaje, a szczegolnie na zakrecie jak bylo na filmiku w temacie z moto... ja bym nie chcial czegos takiego przezyc |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
mialem kilka razy takie małe.. czesto na pewnej drodze jade sobie puszcze kierownicę zeby naszpanowaną kurtkę poprawić (chwilka) i chyba trzy razy mi tak zaczęło trząść kierą ale szybko ją złapałem. nic powazniejszego mi sie nie zdarzylo |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
ejj bo mam wrazenie ze mieszacie pojecia
z tego co słyszałem jak juz pojawi sie shimmy to trzeba szybko zeskakiwac z moto bo to juz jest nie do opanowania
nie jest to jakieś delikatne trzepotanie kierownica wyikjące z nierówności na drodze |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
różne są przyczyny, zazwyczaj brak końcówek kiery lub nierówne, opona, lub hamowanie w zakręcie. jeśli są inne przyczyny to lepiej kupić inne(czyt. proste ) moto. w dniu odebrania prawka troche za szybko(a przynajmniej tak mi się wydawało) wszedłem w zakręt i spanikowałem, wystarczyło że przyhamowałem lekko i widziałem się już na barierkach, na szczęście w porę odpuściłem hamulec i się ponownie złożyłem bo telepało mną nieziemsko. |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
Yarccom nie mówie o lekkim tlepotaniu kierownicą spowodowaną złą nawierzchnią czy krzywym moto. nie mam obciążników moze to jest tego powodem. |
|
|
|
|
zonk1 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
|
|
|
Pewnie nie trudno to znalezc, ale dam to co napisane ludzkim jezykiem ^^
> Co to jest SHIMA (albo jakoś tak)?
Shimmy to drgania kierownicy o rosnacej amplitudzie. Wyglada to tak, ze
najpierw kierownica lekko dygocze (a przednie kolo lekko wezykuje raz w
prawo, raz w lewo) a z czasem zaczyna bardzo (oj i to bardzo) szybko skrecac
raz w prawo raz w lewo, az od jednego ogranicznika do drugiego... jak sie
tego nie opanuje to w koncu zarzuci Ci cale moto i gleba.
> Co to jest SHIMA (albo jakoś tak)?
Czasami uklad kierowniczy motocykla wpada w rezonans i ni z tego
ni z owego zaczyna telepac kierownica. Ostatnimi laty dotyczy to
glownie maszynek o ostrej sportowej geometrii podczas
przyspieszania na nierownych drogach. Jesli drgania te nie
zostana wygaszone przez amortyzator skretu, rece kierowcy, lub
ujecie gazu, to maja mozliwosc rozwiniecia sie do momentu kiedy
kierownica wali o ograniczniki skretu. Szyma w tej wersji nazywa
sie z angielska tankslaperem.
>> Czy ktos mogby podpowiedziec co trzeba robic gdy juz sie owa shimmy zlapie?
> 1. Złapać kierownicę
> 2. I mocno trzymać
> 3. Ująć gazu.
> 4. Mozna dać lekko po tylnym hamplu.
5. Wierzyc ze sie uda. |
|
|
|
|
GSadmirer
Model GSa: GS 500F
Wiek: 38 Dołączył: 16 Paź 2007 Pochwał: 1 Posty: 756 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2008
|
|
|
mi sie o uszy obilo ze duzo do powiedzenia w calej sprawie ma odpowiedni amortyzator skretu, niektore seryjne wedlug slow specow nadaja sie na spluczki do kibla
z tego co wiem w GS wogole nie ma amorka skretu |
_________________ Nie jeźdź szybciej niż myślisz
|
|
|
|
|
MATI.Evo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
Oczywiście, ze w GS'ie standardowo nie ma amortyzatoru skrętu. Ja raz miałem taką sytuacje jak jeszcze jeździłem na Aprilii. Jechałem się przejechac, była ładna prosta, więc trochę jej przycisnąłem- miałem ok 130 km/h. W pewnym momencie zaczęły sie nierówności, których nie było widac. Kierownica jeszcze nie odbijała mi sie od ograniczników, ale nie dużo brakło- byłem pewien, że zaraz wyrąbe. Auta z przeciwka stawały na poboczy, ja modliłem się, aby nie wpaśc na nie. Spuściłem rękę z gazu, pchałem z całej siły rękami w kierownice. Utrzymałem się na moto, ale byłem w szoku. Musiałęm zatrzymac się na poboczu i musiałem ochłonąc ponieważ nie byłem w stanie dalej jechac.
A co do tego, kiedy możemy się spotkac z shimmy, występuję to również podczas nieumiejętnego wychodzenia z zakrętów. |
Ostatnio zmieniony przez MATI.Evo Sro 14 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
A macie coś takiego, że przy łagodnych łukach pokonywanych z prędkością powyżej 150km/h zaczyna wam koło lekko wężykować na lewo i prawo? To na pewno nie jest shimmy, ale pytanie chyba powiązane z tematem. Zastanawia mnie co to jest i czy to normalne. |
|
|
|
|
MATI.Evo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
Ja swoim GS'em pokonywałem już łuki przy ok 145 km/h i nie miałem takiej sytuacji, ale 145 to nie jest powyżej 150. |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
leon napisał/a: | A macie coś takiego, że przy łagodnych łukach pokonywanych z prędkością powyżej 150km/h zaczyna wam koło lekko wężykować na lewo i prawo? To na pewno nie jest shimmy, ale pytanie chyba powiązane z tematem. Zastanawia mnie co to jest i czy to normalne. | tez to czasami czuje ale z drugiej strony GS jast lekkim motocyklem a co za tym idzie mniej stabilnym przy duzych predkosciach. |
|
|
|
|
Keso_turbo
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 124 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
Plaster no nie tak do końca gs waży cos koło 200kg (192 czy coś) a taka SVka chociażby 164 czy coś koło tego tak samo te sporty600 po 160pare kilo. myślę że może to dlatego że w GSce kapeć nie jest taki szeroki albo może od rodzaju oponki?? Też podłączam się do pytania leona bo mam podobnie ale nawet przy mniejszych prędkościach z resztą jak już wcześniej napisałem mój nie przekracza 140km/h. Ja osobiście myślałem że to może dlatego że przy niewielkich łukach nie składasz się w zakręt i to z tego powodu |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
kolo 200 hmm wlasnie sprawdzilem GS w stanie suchym (bez oleju i paliwa) wazy 173kg a SV goly tez w stanie suchym 165kg. u mnie tez to czasami wystepuje juz od 120km/h ale to jest takie male falowanie i tylko na dlugich lekkich zakretach. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|